a TripAdvisor company

2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 071 - 8700265
  2. www.fitland.nl

magdalena62

Afgelopen donderdag heb ik met een vriendin bij Top Level gegeten. We begonnen met een prosecco op de loungebank met een schitterend uitzicht tot aan de duinen. Een aardige ober kwam uitleggen dat we in het kader van de Couverts dinerweek konden kiezen voor het dagelijks wisselende 3-gangen menu, maar dat we ook van de a la carte kaart mochten kiezen. Desgevraagd mochten we ook alleen het voorgerecht van het 3-gangen menu kiezen en de rest a la carte. Fijn, die flexibiliteit. Als voorgerecht de coquilles met gerookte heilbot en citroenmayonaise. Als hoofdgerecht de chef's special van die dag, gebakken dorade met antiboise en spinazietagliatelle. Als nagerecht de tiramisu. Alles was even heerlijk. En ruime porties. Ondanks de ruime porties waren onze bordjes helemaal leeg. De locatie is schitterend. Vanaf de 12e verdieping kan je tot aan Noordwijk kijken en de zon zien ondergaan. De bediening was heel vriendelijk en attent en ondanks dat de zaak helemaal vol zat namen ze de tijd voor ons. Kortom, Top Level is top!

Gegeten op 23 april 2015

WendyW

Prachtig restaurant, met schitterend uitzicht over Leiden en omgeving. Zeer stijlvolle inrichting.
Het eten was heerlijk, maar aan de prijzige kant.
Jammer dat zo'n mooi restaurant, met lekker eten geen goede bediening heeft. Er zaten niet veel mensen, maar persoonlijke bediening zat er niet in. Voorgerecht kwam voor het broodplankje, de wijn kwam pas toen we het hoofdgerecht bijna op hadden, terwijl je een wijn-arrangement voor bij het eten besteld. Na het eten nog bakje koffie gedronken bij het uitzicht, worden we begroet alsof we net binnen kwamen, terwijl we de hele avond door dezelfde persoon werden geholpen. Jassen waren ook moeilijk te vinden in de genummerde garderobe.

Gegeten op 28 februari 2015

marieke192

Bij binnenkomst wordt je netjes begroet door de bediening, die je direct verder helpt. Neemt netjes de jas aan en hangt deze veilig weg zodat niet iedereen er zomaar bij kan. Dat is het hele idee van een garderobe, dat een andere gast niet zomaar bij andermans jas kan. De bediening is super vriendelijk en helpt je waar nodig (keuzes maken of advies geven). Het eten is super met mooi opgemaakte borden. Het restaurant zelf is mooi en het uitzicht richting de duinen van Katwijk en Noordwijk is super! Het personeel is ook zo vriendelijk om de andere kant van het uitzicht te laten zien, de stad van Leiden. Een geweldige avond!

Gegeten op 16 februari 2015

btd

Uitzicht is mooi naar het westen tot aan de duinen. Daarentegen is de ingang vreemd met handdoeken en badgasten.

Het eten was redelijk, alhoewel de pompoensoep iets warmer had gekund en de dadels in de couscoussalade vrij spaarzaam waren.

De bediening was echter veel en veel te traag.

Het is allemaal niet dramatisch maar voor de prijsstelling moet het beter.

Mirellogtenberg

Vanavond met 6 personen bij top level gegeten. Het uitzicht is leuk maar in het donker echt niet bijzonder. Bij binnenkomst moesten we lang op ons drankje wachten. Het voorgerecht liet ook lang op zich wachten maar was lekker. Daarna hebben we zeker een uur op ons hoofdgerecht gewacht en het eten was zeer matig. Ik had het vispalet wat werd geserveerd in een potje. Op het menu staat; verschillende soorten vis met gamba's in een kreeften saus, dan zie ik geen potje met een stukje kabeljauw en een stukje zalm voor me met apart 3 uitgedroogde gamba's aan een stokje. het nagerecht was prima. Toen er gevraagd werd wat wij vonden van het eten en eerlijk hadden geantwoord, ging men daarover met elkaar praten terwijl wij daarbij waren. Het restaurant was deze avond met 7 tafeltjes bezet en er liepen erg veel personeelleden en alles duurde vreselijk lang, na 3 uur!! kwam het nagerecht Dus voor ons nooit meer Top Level!

Gegeten op 1 februari 2015

F3joanne

Top Level was dit keer Zero Level. De wachttijd gedurende de hele avond was erg lang, bij aanvang duurde het te lang voordat iemand drankjes kwam opnemen. Buiten de lange wachttijden tussen de gerechten door (waarvoor dan wel excuses, want er was nog een ander restaurant...so what? Het is zaterdagavond, kunnen ze de capiciteit niet aan?) moest ik vragen, na lang wachten, om het bestelde water, zaten vermelde bijgerechten zoals stoofpeer bij de hertebiefstuk en peer bij de couscous er niet bij, en was de kabeljauw werkelijk zouteloos. Deze lag op een berg puree met grove stukken erin.. Dat was alles, en eveneens smakeloos. Enig soort van groente erbij was leuk geweest in plaats van een verdwaalde cherrietomaat. Bij het bestelde nagerecht, 1 kaasplankje en twee espresso was de wachttijd weer veel te lang (inmiddels was het restaurant bijna leeg) en werd de koffie niet geserveerd. Als 1 persoon van de 3 een nagerecht heeft en de anderen koffie, dan serveer je dat tegelijkertijd. Als je dan zelf naar de bar moet lopen om dat te vragen vind ik dat van een restaurant dat pretendeert op goed niveau te zijn samen met alle andere dingen die misgingen een aanfluiting. Klap op de vuurpijl was een aangeboden kortingsbon, maar die werd teruggenomen want dat was voor een andere tafel. Ik eet beter in een eetcafé!! Voor 50 euro pp. wat dient afgerekend te worden is de prijs-kwaliteitverhouding op het nulpunt. Zonde. Het enige aardige is het uitzicht. Niet voor herhaling vatbaar. Waardeloze tent.

Gegeten op 31 januari 2015

Hilletje

Ik ben regelmatig te vinden bij Fitland Leiden (restaurant Toplevel). De chefs die hier aan het werk zijn weten prachtige kunstwerkjes op je bord te toveren. Ik word daar blij van. Een simpel broodje brie wordt een schilderijtje. Ook heb ik hier gedineerd en wederom een verrassing. Zeer vriendelijk personeel. En natuurlijk is het uitzicht prachtig.

Gegeten op 17 december 2014

structurator

Na veel gehoord te hebben over dit restaurant hebben wij met onze familie (13 personen) in dit restaurant het kerstmenu op 1e kerstdag gebruikt. Het diner was goed, echter het hoofdgerecht, hertenbiefstuk, was een uitermate taaie aangelegenheid. Ik had geen zin om hier op de avond zelf over te klagen, omdat dit de gezelligheid met de familie niet ten goede zou komen. Achteraf heb ik hierover geklaagd. Het uitzicht valt tegen en is helaas niet over de stad, jammer dat de architect hier steken heeft laten vallen. De entree is merkwaardig, want deze is ook gelijk de sauna-entree met uitgifte van badjassen en handdoeken met bijbehorende chloorlucht. Zo kwamen wij mensen tegen in badjassen en saunaslippers. De garderobe is zonder assistentie van het personeel niet te vinden. Het personeel is helaas niet bekwaam, we moesten steeds om drankjes vragen en bij het brood uitdelen bij het voorgerecht werden wij overgeslagen. Het duurde ook veel te lang voor er weer een nieuw gerecht kwam. Sommige personen hadden een wijnarrangement genomen. Soms kwam die wijn pas als het gerecht al op tafel stond, dit hoort natuurlijk helemaal niet. Na mijn klaagzang werd er een korting van 15% beloofd bij mijn volgende bezoek. Ik ben er niet op uit om korting te krijgen, maar moest wel lachen om die 15%. Ik zal hier geen gebruik van maken.

Gegeten op 25 december 2014

Anna J.

We hebben geluncht op de 12de etage met prachtig uitzicht over Leiden tot aan de zee als het helder weer is. Lekkere foccacia zalm en coppa wildzwijn. De wijntjes waren nogal geprijsd maar het prijsverschil met de huiswijn kregen we zelfs terug. Bijzonder attente en aardige bediening. Ook de gezellige en warme inrichting met heerlijke stoelen sprak ons erg aan, mede door de ruime opstelling. We komen zeker terug om het diner te proberen.

Gegeten op 6 november 2014

Hilletje

Tijdens mijn sauna bezoek in het restaurant van het wellnesscentrum gegeten dat dezelfde keuken heeft als Top Level. Het was rustig tijdens de lunch en dat voor een zaterdag. Dat mocht de pret niet drukken. Het uitzicht was geweldig. De dame van de bediening verdient een pluim en ik ben bijzonder karig in het geven van pluimen. Ze wist precies waarover ze sprak, had kennis van zaken, van de kaart en de wijnen. Wist me, als vegetarier, goed te informeren. Ik voelde me echt begrepen, fijn! Ik heb voor de vegetarische wrap gekozen, was super lekker. Ook de prijzen in deze sauna zijn normaal. Al met al zeer de moeite waard en ik ga hier zeker terugkomen. Het enige minpuntje is dat de bankjes waaraan we zaten om onze lunch te eten niet echt lekker zaten, waarschijnlijk omdat alles nog vrij nieuw is.

Gegeten op 11 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Top Level in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Top Level. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.