Grand Café Khotinsky

1. Grand café
  2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 078-2040000

Caro987

Trendy restaurant met lekker eten en een goede service. Wij kwamen op een drukke avond dus ook niet verwonderlijk dat de bediening af en toe een steekje liet vallen. De doradefilet was van uitstekende kwaliteit en de gebakken eendenborst was heerlijk. Ik ben een grote fan van de desserts en de keuze was grandioos, de creme brulee is heerlijk en de pistache spongecake is zeker een aanrader. Als dessert-freak raad ik ook zeker de koffie khompleet aan, de perfecte afsluiting voor een voldaan gevoel. Wij komen zeker terug al is het alleen maar voor de toetjes!

Gegeten op 11 april 2015

WtFRhoon

Doet zich voor als culinair hoogstaand restaurant, maar zijn ze absoluut niet. Eten was redelijk van kwaliteit, maar veel te weinig. Bijna iedereen ging met honger gevoel van tafel, terwijl de prijs toch behoorlijk was. Onder deze omstandigheden zien ze mij daar niet meer.

Gegeten op 26 maart 2015

Proevers42

Gezellig was het in Khotinsky wel, maar het eten was Knudde. Met onze gasten van buiten de stad na een stadswandeling gegeten à la carte. De voorgerechten waren onder meer Marrokaanse uiensoep : was klein en met weinig smaak. Ook De vissoep werd erg leuk opgediend op een bord met de ingrediënten erop en daarna uit een theepotje geschonken de bouillon/fond. De vis en de garnalen moest je met leesbril zoeken. Ook de ander voorgerechten vielen tegen. De eendeborst daarna was was niet opzienbarend van smaak maar de garnituur was bedroevend. Bijv Keiharde rauwe mini peentjes. Frietjes waren opgewarmd of warmgehouden en moesten als extra besteld worden. Ook de hoofdgerechten van de tafelgenoten waren kwalitatief zeer teleurstellend
Een glas rode wijn werd ingeschonken in een eerder gebruikt glas waar nog wat witte wijn inzat.

Gegeten op 22 maart 2015

MaritdeL

Een leuk restaurant met een snelle en zeer vriendelijke bediening en goed eten. Als vooraf hadden we een tasting en we konden er zonder problemen een ander soepje bij krijgen dan op het menu stond. Als hoofd had ik de quiche, die was goed maar niet heel bijzonder maar de groenteslierten die erbij werden geserveerd waren erg mooi en lekker. Mijn man had een prima entrecote met heerlijke frieten. Al met al een leuke, betaalbare avond gehad!

Gegeten op 21 februari 2015

joenes

Afgelopen weekend bij khotinsky gedineerd. De locatie is prachtig, en bijna parijse sfeer met tafeltjes redelijk dicht bij elkaar, terwijl je gewoon kunt praten zonder last te hebben van de buren. De bistrogerechten zijn zeer betaalbaar en goed van kwaliteit. Mooie verse gerechten van goede kwaliteit. De bediening is altijd plezierig en attent. We eten hier regelmatig en de kwaliteit is altijd goed!

SmulPapendrecht

Khotinsky is gesitueerd in een oude fabriekshal van het vroegere energiehuis en deze sfeer is goed bewaard gebleven, we aten met twee personen. Door de grote open ruimte is het wat rumoerig maar niet hinderlijk. voor het diner kozen we voor een Tasting voorgerecht, een combinatie van carpaccio met verschillende soorten ham een stukje zalm en een lichtgebonden soepje dat aan tafel werd in werd geschonken. Als hoofdgerecht een Spelt salade voor mijn tafelgenoot. Salade was goed gevuld met verschillende slasoorten en ansjovis, gemengd met een dressing die wel wat overheersend was. Ik ging voor de Ossobuco op een risotto met tijm. De Ossobuco was was prima gegaard en bijzonder zacht, de smaak van het vlees was prima. De risotto was echter wel erg sterk gekruid en de tijm was nadrukkelijk aanwezig. De risotto deed dan ook wat afbreuk een dit gerecht. Hierbij dronken we een Sancerre, mooie wijn en vol van smaak maar had wel wat koeler gemogen. Wijn werd verder koel gehouden in een dubbelwandige koeler wat de temperatuur niet ten goede kwam. Bediening was wat onwennig met openen en voorproeven en tussentijds werd de wijn niet bijgeschonken. We namen geen nagerecht maar koffie en deze was prima. Al met al een een mooie eetgelegenheid en een dito kaart maar als de keuken de kruiden wat meer in beheersing weet te houden helemaal prima.

Gegeten op 31 januari 2015

Joost1

Na enkele slechte ervaringen toch weer een driegangenmenu genomen bij Khotinsky. Een aangename verrassing! Vooraf ceviche (meer tartaar, je proefde niets van de marinade met sinaasappel) met dragonmayonaise en een krokant, dun toastje. Vers en erg lekker. Het hoofdgerecht was op de huid gegrilde zeebaars met puree van zoete aardappel. Ook goed. Dit keer was het nagerecht erg eenvoudig terwijl bij voorgaande bezoeken het nagerecht altijd uitblonk. Een bolletje passievruchtenijs met wat droge stukjes brownie. Wel smakelijk.
De witte verdejo smaakte goed. De tafelgenoten namen de hamburger die hier altijd goed is. Ook de carpaccio en de tiramisu vermomd als parfait smaakten goed.

Als de kwaliteit op dit niveau blijft dan komt het goed met Khotinsky.

Gegeten op 29 januari 2015

Sa.

Gegeten op 17 januari 2015

Peter_Esther

De locatie, daar is al genoeg over gezegd! Die is uniek. Toch vraag je je dan af hoe we in Nederland het toch weer voor elkaar krijgen om zo'n unieke kans te verknallen? Ik ben er van overtuigd dat een Duits team hier twee maal zoveel omzet genereert - en dan kun je de tafeltjes ook nog wat verder uit elkaar zetten. Wat dan? Het eerste half uur hebben we door moeten brengen met één drankje. Geen mandje brood of een andersoortige appetizer. En dan die wijnkeuze, die geen keuze is. Wilt u een Merlot, een Cabernet Sauvignon of een Tempranillo? Buiten de generieke druivensoort zegt zoiets me niet veel. Zou ik dus mee stoppen. Vervolgens bleek (om zes uur!!) het dagmenu niet meer verkrijgbaar, er werd geen alternatief geboden, de mededeling moest volstaan en wij konden zelf het alternatief gaan verzinnen. De tomatensoep was helaas nietszeggend - ik had gehoopt dat het een soep was waar je een keer aan terugdenkt. Na anderhalf uur kregen we ons eten, eindelijk. Maar de entrecote was niet medium zoals ik gevraagd had en bleek ook nog lauw. Omdat we nog een afspraak hadden bleek er geen tijd voor een dessert. Jammer, jammer, jammer. De rekening vond ik gezien de geleverde prestaties véél te hoog.

Gegeten op 21 januari 2015

fijnproevertje

Gisteren voor de derde keer bij Khotinsky gegeten en eigenlijk drie keer dezelfde conclusie. Eten is goed, maar ze laten elke keer een paar steken vallen. Bediening vond ik wederom slecht. Ze komen telkens een stap te kort. Het liep vroeg aardig vol en dan schieten er ineens 3 man te hulp. Als de drukte afneemt verdwijnen deze mensen weer en wordt je eigenlijk een beetje aan je lot overgelaten. We hadden als voorgerecht 2 x charcuterie besteld, hier werd volgens de kaart brood bij geserveerd. Hier hebben we, net als onze achterburen, om moeten vragen. Ook hadden we 2 x tasting, leuk geserveerd maar wel vrij overdreven geprijsd voor wat je krijgt. Charcuterie was heerlijk. De hoofdgerechten bevielen ook allemaal, maar de risotto bij de ossobuco was echt bizar slecht. Veel te gaar en bijna een pap geworden. Ook hadden we bij het inzetten van de hoofdgerechten drie glaasjes rode wijn besteld. Toen deze na 5 minuten nog niet waren geserveerd ben ik zelf maar naar de bar gelopen. Op dat moment zaten er misschien nog 20-25 gasten. Alle aandacht lijkt ineens weg. Desserts waren erg lekker en de rekening was ook niet overdreven. Heb ook gewoon fooi gegeven en ondanks de minpuntjes denk ik dat we best nog wel eens terug zullen komen. Het is wat ons betreft één van de leukere restaurants van Dordrecht, ondanks de missers!

Gegeten op 21 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Grand Café Khotinsky in Dordrecht

Schrijf hieronder je recensie over Grand Café Khotinsky. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.