Grand Café Khotinsky

• 7.1

• 8.2

Syvert
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voorafgaand aan theaterbezoek eerst gegeten in het Grand Café Khotinsky. Prachtig gebouw en buitengewoon sfeervol. Jammer van de kwaliteit van het eten. De mosterdsoep had beter azijnsoep kunnen heten. Met moeite de soep weggewerkt. Het hoofdgerecht, spaghetti in krachtig tomaten/rundvleessaus was zo machtig dat ik na een kwart bord al volledig verzadigd was. Dat gevoel bleef voor de rest van de avond aanwezig. Mijn tafelgenote had een fish & chips menu: 3 stukjes kibbeling met wat friet en een schaaltje verlepte taaie rucola. De koffie was wel lekker en de bediening gewoon vriendelijk. Eten in Khotinsky is wat bij betreft geen aanrader. In de binnenstad van Dordt tref je meerdere gezellige restaurants aan met betere prijs/kwaliteit verhouding. Voor en na de voorstelling iets drinken in Khotinsky is gezien de sfeer zeker wel de moeite waard.

Gegeten op 11 april 2014

eetslaaf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aanwinst voor Dordt het Energiehuis en prachtige tent Khotinsky.
Het is er nog niet van gekomen om er eens lekker te gaan eten. Na een lunch met 5 mensen slaat de twijfel echter toe... Salades besteld, maar wat een armoede...Ceasar salades bestaande uit een gesneden little gemmetje met vage vette mayonaisedressing, welgeteld twee croutons en verder eigenlijk niets...geen ansjovis of parmezaan in te bekennen.
Het kekke industriële decor helpt dan ook niet meer... Vergissing?, incidentje? hollandse zuinigheid? Mag het misschien wat royaler??? Kijk nou uit Khotinsky, het zou zonde zijn...

Gegeten op 2 maart 2014

Arnhemsmeisje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voorafgaand aan een optreden gegeten. Wat een prachtige locatie. Het hele gebouw is al een belevenis op zich. Het decor van Khotinksy is dan ook prachtig en mooi afgewerkt.
Oorspronkelijk wilde ik om 7 uur reserveren, maar aan de telefoon werd mij verteld dat dit alleen om nog om 6 uur kon. Uiteindelijk liep het pas vanaf 8 uur vol. Achteraf gezien was het maar goed ook dat we om 6 uur al aanwezig waren, het liep namelijk niet heel snel door.
Het voorgerecht was rauwe tonijn, heerlijk. Het hoofdgerecht was een gevogelte op een bedje van pasta. De combinatie van de saus van het gevogelte en de pesto die op de pasta zat, viel absoluut niet te rijmen. Ik kon het niet plaatsen. Ik heb mijn best gedaan om de smaak te vinden, te combineren... Het lukte me niet.
De bediening was niet heel gefocused, maar wel aardig verder.

Gegeten op 28 februari 2014

Rickenkarin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie locatie & goede sfeer. Mooie gerechten met eerlijke ingrediënten. Heerlijk om af en toe eens hapje te eten & borrelen.

Gegeten op 28 februari 2014

janwillem1969
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kothinsky was voor ons een verrassing in Dordrecht. Waren onderweg naar Villa Augustus maar zijn daar nooit aangekomen omdat we Kothinsky tegen kwamen. Wat een locatie! Prachtige plek, mooie inrichting. We moesten een beetje denken aan onze all time favourite Café Restaurant Amsterdam. Het kleinere broertje of zusje.
Prima ontvangst, fijne plek, goede en gezellige sfeer. Eten goed en lekker. Niet bijzonder culinair; wel eerlijk. Fijne plek dus. Ga een keer langs!

Gegeten op 27 februari 2014

lara3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtig pand om te zien en om wat te drinken of een hapje te eten.
Ik was hier op een zaterdagavond en het zat er goed vol, het was ook best wel rumoerig maar dat heb je met een pand die een ontzettend hoog plafond heeft.

We waren hier om gezellig een wijntje te drinken en daarbij namen we brood met smeersels als kruidenboter en basilicumolie, de basilicumolie was heel erg lekker! De kruidenboter had wat meer pit mogen hebben met een beetje peper en zout, deze stonden gelukkig op tafel dus het probleem was zo opgelost.

Khotinsky heeft vanaf morgen een nieuwe kaart, ik ben hier erg benieuwd naar dus ze gaan me zeker terug zien.

Gegeten op 1 maart 2014

rina2608
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het oude Energiehuis in Dordrecht is omgetoverd tot een cultureel centrum met bijbehorend grand café. Echt super zoals ze dit hebben gedaan, stijlvol en modern. De grote ruimte is opgedeeld tussen een bargedeelte en op een verhoging, het eetgedeelte, waardoor het niet één ongezellig grote ruimte is geworden. Helaas staan de tafeltjes wel erg dicht bij elkaar. De serveerster had vast geen goede dag, want de vriendelijkheid straalde er niet af en ze vergat ook de dagschotel en het menu te vertellen, daar moesten we om vragen. Jammer... De witte wijn die geschonken werd, leek wel uit de diepvries te komen, zo koud en niet goed voor de smaak. De opmerking of het volgende glas iets minder koud geserveerd kon worden, werd ook als erg vreemd ervaren. Aan het eind van de avond ontdooide ze enigszins. Het eten was redelijk qua smaak, de hoeveelheden meer dan voldoende. Een voorgerecht alleen is voor een kleine eter al meer dan genoeg. Best voor herhaling vatbaar als de bediening een goede dag heeft.

Gegeten op 8 februari 2014

emerentia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ambiance is prima. Keuze gemaakt: biefstuk. Als deze geserveerd wordt, blijkt hij lauwwarm. Als er geïnformeerd wordt of alles naar wens is, vertel ik dat het bord warmer is dan het vlees. Ja, ik had dit eerder kunnen zeggen en had dan een nieuwe biefstuk gekregen. Realiseer me wel dat mijn tafelgenote dan inmiddels haar hoen al geconsumeerd zou hebben..
Uiteindelijk werd er een gratis drankje geserveerd. Aardig, maar vind het jammer dat de kwaliteit terugloopt.

Gegeten op 22 februari 2014

Epicure
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep van zes volwassenen en wat kinderen hier geluncht. Khotinsky lijkt haar draai nog te moeten vinden. Gerechten (salade, sandwiches, boterhammen met beleg) waren in orde, maar niet van hoogstaande kwaliteit. Ingrediënten leken niet altijd even vers. Dat kwam vooral naar voren bij de koffie met gebak, waarvan de appeltaart duidelijk ingevroren was geweest. De bediening was vriendelijk helaas niet altijd even scherp waardoor het soms lang wachten was om te kunnen bestellen. De locatie en inrichting (heringerichte energiecentrale) is bijzonder en zeker geschikt voor stellen met kinderen, vanwege de ruimte om te bewegen.

Gegeten op 22 februari 2014

1ngrid
  • Recensies in de laatste twee jaar

De foto's op de website kloppen met de werkelijkheid: geweldig.
Ondanks de enorme afstanden die de bediening moet afleggen is deze vlot en zeer vriendelijk.
De vissoep is heerlijk en de rest van de gerechten waren niet echt bijzonder, maar gewoon oké.

Gegeten op 15 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Grand Café Khotinsky in Dordrecht

Schrijf hieronder je recensie over Grand Café Khotinsky. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!