Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Grand Café Khotinsky

1. Grand café
  2. Internationaal

Grand Café Khotinsky

1. Grand café
  2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 078-2040000

Peter_Esther

De locatie, daar is al genoeg over gezegd! Die is uniek. Toch vraag je je dan af hoe we in Nederland het toch weer voor elkaar krijgen om zo'n unieke kans te verknallen? Ik ben er van overtuigd dat een Duits team hier twee maal zoveel omzet genereert - en dan kun je de tafeltjes ook nog wat verder uit elkaar zetten. Wat dan? Het eerste half uur hebben we door moeten brengen met één drankje. Geen mandje brood of een andersoortige appetizer. En dan die wijnkeuze, die geen keuze is. Wilt u een Merlot, een Cabernet Sauvignon of een Tempranillo? Buiten de generieke druivensoort zegt zoiets me niet veel. Zou ik dus mee stoppen. Vervolgens bleek (om zes uur!!) het dagmenu niet meer verkrijgbaar, er werd geen alternatief geboden, de mededeling moest volstaan en wij konden zelf het alternatief gaan verzinnen. De tomatensoep was helaas nietszeggend - ik had gehoopt dat het een soep was waar je een keer aan terugdenkt. Na anderhalf uur kregen we ons eten, eindelijk. Maar de entrecote was niet medium zoals ik gevraagd had en bleek ook nog lauw. Omdat we nog een afspraak hadden bleek er geen tijd voor een dessert. Jammer, jammer, jammer. De rekening vond ik gezien de geleverde prestaties véél te hoog.

Gegeten op 21 januari 2015

fijnproevertje

Gisteren voor de derde keer bij Khotinsky gegeten en eigenlijk drie keer dezelfde conclusie. Eten is goed, maar ze laten elke keer een paar steken vallen. Bediening vond ik wederom slecht. Ze komen telkens een stap te kort. Het liep vroeg aardig vol en dan schieten er ineens 3 man te hulp. Als de drukte afneemt verdwijnen deze mensen weer en wordt je eigenlijk een beetje aan je lot overgelaten. We hadden als voorgerecht 2 x charcuterie besteld, hier werd volgens de kaart brood bij geserveerd. Hier hebben we, net als onze achterburen, om moeten vragen. Ook hadden we 2 x tasting, leuk geserveerd maar wel vrij overdreven geprijsd voor wat je krijgt. Charcuterie was heerlijk. De hoofdgerechten bevielen ook allemaal, maar de risotto bij de ossobuco was echt bizar slecht. Veel te gaar en bijna een pap geworden. Ook hadden we bij het inzetten van de hoofdgerechten drie glaasjes rode wijn besteld. Toen deze na 5 minuten nog niet waren geserveerd ben ik zelf maar naar de bar gelopen. Op dat moment zaten er misschien nog 20-25 gasten. Alle aandacht lijkt ineens weg. Desserts waren erg lekker en de rekening was ook niet overdreven. Heb ook gewoon fooi gegeven en ondanks de minpuntjes denk ik dat we best nog wel eens terug zullen komen. Het is wat ons betreft één van de leukere restaurants van Dordrecht, ondanks de missers!

Gegeten op 21 januari 2015

Lucien-Arend

Hier met 2 man gegeten. Ben hier al vaker geweest, eten is altijd erg lekker. Voor de grote eter is een drie gangen menu zeker aan te raden want de voorgerechten zijn qua hoeveelheid niet al te " bourgondisch" zeg maar. Uiteraard kun je vooraf brood met olie en knoflookboter bestellen. Helaas viel ons wel op dat het geen roomboter is wat je er bij krijgt maar een soort halvarine. Wat ze erg goed doen is de wijn, als je om rode wijn vraagt hebben ze 2 of drie soorten ter aanbieding, die je ook mag proeven. Kotinsky is tamelijk aan de prijs dat wel. Tijdens de wintermaanden is het er door de grote ruimte behoorlijk frisjes, dus zorg dat je dan niet al te luchtig gekleed bent. Maar dit alles doet niet af aan het eten dat zeker een voldoende verdiend.

Gegeten op 6 januari 2015

dennis130

Met twee zakenrelaties bij Khotinsky gedineerd. Ik heb me laten verrassen door het dagmenu. Tartarre, kabeljauw en verrassingsdessert. Het eten was prima en de bediening heel gastvriendelijk. Dank je wel Emina!

Gegeten op 17 december 2014

Eboroek

Samen met mijn vrouw heerlijk gegeten. Eerst een lekker bokbiertje en een kopje thee. Ik nam een marokaanse uiensoep vooraf en een pasta als hoofdgerecht. Heerlijke pasta, goed van smaak en temperatuur. Mijn vrouw had een quich, die ook erg lekker was. De witte wijn was uitsekend. Leuk om in zo, n mooie ambiance lekker en gezellig te eten. Een goede ervaring, voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 15 november 2014

Josthea

Vandaag ons jaarlijks familie uitje in grand café khotinsky. De ambiance was geweldig en het personeel was vriendelijk. Het eten was daarin tegen ver onder het niveau. Prijs/kwaliteit klopte van geen kant. Uitgezonderd een familielid had redelijk gegeten, de overige vonden het bestelde eten ( entrecote, kabeljauw en cuiche) ronduit slecht. Jammer dat in zo'n mooie ambiance na anderhalf uur wachten, het eten ronduit slecht was. Dit ook teplaatse kenbaar gemaakt. Hoop dat ze met de kritiek iets positiefs doen.
Gr. Jos

Gegeten op 25 oktober 2014

mariska70

Heerlijk gegeten met een carpaccio van dikbilrund vooraf. Ik had de roodbaars als hoofdgerecht mijn vriend de entrecote.. Smullen was het, het geheel zag er mooi verzorgd uit.
Toetje was ook lekker, de cranberries met witte chocolade wat stevig... en machtig maar lekker.
De appeltaart en vanillesaus waren heerlijk, iets meer saus mag best wel...
Kortom we hebben verrukkelijk gegeten !
De bediening was uiterst vriendelijk, echter iets minder zakelijk en perfect mag wel...t ging soms iets t snel..
Maar hier komen we zeker terug !

Gegeten op 24 oktober 2014

Marceln

Zondagmiddag hier samen met m'n vriendin heerlijk geluncht. Mijn vriendin nam Kholunchky: een proeverij van diverse dingen van de kaart, o.a. een lekkere uien soep, omelet carpaccio, en twee zuurdesem broodjes die lekker vers waren. Ik nam de kalfsvleesburger en de bediening melde direct al netjes dat kalfsvlees altijd wat rose blijft. De burger smaakte goed en was voor mij als grote eter ook ruim voldoende. Er werd heerlijke friet bij geserveerd, daar kunnen een hoop restaurants wat van leren! Het interieur tenslotte is top, daar hebben ze echt wat moois van gemaakt!

Kortom een prima lunch!

Gegeten op 19 oktober 2014

Thijs70

Dit is de tweede keer dat ik bij Khotinsky heb gegeten. Eerste keer waren wij met een grote groep en het eten was niet goed bevallen. Op uitnodiging van Khotinksy zijn wij met een groep van 9 man voor een tweede maal gaan eten. Wij allen vonden het een zeer geslaagde avond en willen de bedrijfsleider daar dan ook hartelijk voor bedanken.

Als voorgerecht had ik, met nog 2 anderen, de "Tasting", wat een proeverij van diverse voorgerechten was. Bestaat uit o.a. carpaccio, vissoep, caesarsalade. Bedoeling is dat je van alles wat kan pakken. Alle voorgerechten waren goed op smaak en het was wat je er van verwachtte.

Als hoofdgerecht had ik de Bavette, een vleesgerecht van Australisch rund. Vlees was zeer mals en zeer goed bereid en op smaak. Bijgerechten pasten bij het gerecht en waren een goede aanvulling.

Als nagerecht het ijsje genomen. Was lekker fris en zuur en wat je verwacht als je een ijsje besteld. Een goede afsluiter.

Ondanks de niet zo'n beste eerste ervaring, Khotinksy een tweede kans gegeven en ze hebben bewezen dat ze goed eten kunnen serveren. Hopelijk houden ze dit vol, want het is een prachtige en unieke locatie. De bediening is netjes en correct en ondanks dat het behoorlijk druk was, was de bediening vlot.

Gegeten op 9 oktober 2014

vk1977

Fantastisch gebouw vanbinnen en vanbuiten. Het is leuk aangekleed. Het personeel is heel vriendelijk en oplettend.
We waren met vier personen. Ik had de dagschotel. Varkenshaas met een soort coucousachtig gerecht. Het vlees was redelijke kwaliteit (wel ietwat taai) en lag op de couscous (het leek op couscous maar dat was het niet). Dat was op zich lekker. Echter, er zat een heel zoute jus over het hele gerecht. Dat maakte het geheel minder lekker. Te zout! Echt jammer.

Het toetje daarentegen, tiramisu bavarois, heerlijk! De wijn ook goed.

De prijs is goed in verhouding.

Gegeten op 19 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Grand Café Khotinsky in Dordrecht

Schrijf hieronder je recensie over Grand Café Khotinsky. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.