Van Mechelen

• 7.8

• 8.2

baguetteattack
  • Recensies in de laatste twee jaar

Cool place to get some food and drinks and hang out. Food is not great but ok, but not expensive either. Service is okay for Dutch standards, not unacceptable but you need to have patience or try to get attention if you want to order or pay. What makes this place worth going is the low key, relaxed atmosphere and the loft style industrial interior. Overall still a good place to hang out with friends and stay for drinks, but dont expect too much of the food.

Gegeten op 25 januari 2014

iloise
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij van Mechelen geluncht, en ik vond het goed, ze gebruiken daar echt goede ingrediënten uit de streek. Broodje met paté was lekker, maar de echte winnaar van de kaart is de groenten smoothie met peer en snijbiet, ontzettend lekker!
Leuk om te lunchen of koffie te drinken.

Gegeten op 11 december 2013

Benniesloot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bijzonder restaurant vanwege entourage en omvang (groot). Mijn disgenoten vonden het sfeervol. Zelf hou ik niet van zo'n 'vreetschuur'. Erg oneerbiedig, maar ik prefereer nu eenmaal
een ambiance met meer intimiteit. Een vreselijke kakofonie van geluid vanwege de volle bak en een veel te laag plafond. Mijn disgenoten vonden de groentetaart en de hamburger erg lekker. Zelf wat teleurgesteld door de lasagne: veel te 'bloemig' en hierdoor keimachtig. Een voorgenomen dessert moest ik hierdoor laten glippen....
Opvallend vond ik de uitermate vriendelijke en allerte bediening. Eerder Zuideuropees dan Nederlands. Ga zo door hiermee!

Gegeten op 5 januari 2014

HansvdS
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een leuke aanwinst voor de buurt! Een heus grand café waar je geen biertje drinkt zonder de verleiding van de gevarieerde kaart te weerstaan. Een eetcafé kaart met verrassingen want waar krijg je nou zomaar een paar Zeeuwse Oesters geserveerd. Niet standaard op de kaart begrepen we maar toch gedurfd! Geen sterrenrestaurant maar wel eerlijke en mooie gerechten voor een goede prijs.
Door de dynamische sfeer is het jammer als je niet moet wachten op een tafeltje...

Gegeten op 19 november 2013

LieveNieuwint1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een maand geleden heerlijk gegeten. Het was er stampvol en ik begrijp wel waarom. Het eten was simpel maar lekker en de bediening zeer vriendelijk. Door de sfeer die er hangt kom ik er graag terug. Je waant je bijna in een ander land doordat we dit zo weinig hebben in Amsterdam. Na het eten lekker aan de bar hangen was ook leuk!

Gegeten op 9 november 2013

Fieke123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Superdruk maar met een goede reden: het eten is simpel maar lekker, goede combinaties en leuk concept! Het is eigenlijk een biercafé maar je kan er ook lekkere wijntjes drinken. Bij wijn of bier kan je passende borrelhappen bestellen!

Gegeten op 22 augustus 2013

Maike
  • Recensies in de laatste twee jaar

Superfijn nieuw eetcafe in Amsterdam zuid voor als je doordeweeks even geen zin hebt om te koken of in het weekend lekker gemakkelijk wil dineren. Met zn 2en kun je hier voor 50 euro prima eten ( 2 gangen dan). Ook prima wijnen per glas te verkrijgen. Echte aanrader om uit te proberen

Gegeten op 5 november 2013

koning020
  • Recensies in de laatste twee jaar

ja hoor: vanaf het begin een populaire hang-out. past in de no-nonsense trend. heerlijke burgers gegeten, en ook de jodenhaas (puntjes) was goed uitgevoerd. qua desserts zou er iets meer verfijning kunnen worden doorgevoerd. favoriet bij moeders en vaders met kinderwagens.

Gegeten op 8 oktober 2013

Fritzke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van Mechelen is een groot eetcafe. Het werkplaatsdecor is leuk. De ruimte is groot, dat maakt het lastig om een gesprek te voeren als het druk is, zeker als je met meerdere personen praat.

We waren met 8 personen. Omdat het gezelschap nog niet compleet was, namen we we eerst een bittergarnituur, met kipkluifjes, bitterballen, merquezworstjes en kaasloempia. Niet uitzonderlijk, maar wel goed.

Als hoofdgerecht had ik een runderstoofpot met aardappelpuree. Ik lust dit het hele jaar door, maar in deze tijd van het jaar zeker. Het rundvlees was mals, de puree romig. Helaas moet je de groente apart bestellen tegen meerprijs. Ik had dat niet door, en ik vind dat groenten er gewoon bijhoren. Jammer. Daarom maar worteltaart als dessert genomen. ?

De bediening is professioneel en vriendelijk. Er is niet veel tijd voor een persoonlijke noot, de formule is gericht op snelheid. Je wordt niet opgejaagd, maar je beseft wel dat er na jou nog meer mensen willen eten. Hierdoor zijn de prijzen zijn wel van een acceptabel niveau.

Als eetcafe is Van Mechelen een aanwinst. Goed eten tegen een schappelijke prijs. Tip: kom op tijd in op vijrdag en zaterdag, anders moet je wat langer wachten.

Gegeten op 1 november 2013

mariekepeek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben bij van mechelen gegeten met een groep van 10. Leuke ontvangst, alles prima geregeld. Heerlijke biertjes van de tap en het eten was erg lekker. Dat alles met hele leuke bediening in een geweldig pand! Kortom, wij komen zeker nog een keer!

Gegeten op 2 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Van Mechelen in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Van Mechelen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!