Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Van Mechelen

2. Internationaal
  3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 221 2348

monnetje

Buurt stadscafe, idee van gezellig aanschuiven voor hapje en drankje, altijd lekker en altijd gezellig! Op donderdag/ vrijdagavond en weekend volle bak! Voelt en smaakt als ongedwongen en zuidelijke Bourgondische gastvrijheid. Eerlijk en puur eten. Goede wisselende weekgerechten/ cafeschotel met de seizoenen mee en een fijne vaste kaart met voor ieder wat wils. Vlotte bediening. Leuke prijzen. De beste Belgische bieren, ook van de tap! Heerlijke broodjes voor de lunch en de chocoladetaart is te lekker! Cafegedeelte ook erg gezellige sfeer! Wij zijn fan en regelmatig hier te vinden! Kleine persoonlijke teleurstelling is dat mijn favoriete geitenkaasnuggets van de kaart verdwenen zijn..)-: Als die terug zijn een 10 (-;

Gegeten op 8 september 2014

lies2012

Tot nu toe altijd een geslaagde ervaring bij van Mechelen waar het altijd druk gezellig is.
Dit maal echter kwam het hoofdgerecht 10 minuten na onze borrelhappen waardoor we die maar hebben laten staan. Het was zo druk dat ze waarschijnlijk graag wilden dat we snel weer vertrokken want het bestelde hoofdgerecht (lasagne) kwam 15 minuten na de bestelling dus waarschijnlijk wisten ze van te voren dat we dat wilden bestellen. 2 van de hoofdgerechten op de kaart waren al uitverkocht dus ben ik gegaan voor de biefstuk die well done was ipv medium. Ik hoop dat de ervaringen die hierna komen bij van Mechelen weer zijn zoals ik gewend ben. Uiteindelijk zijn we tot sluitingstijd gebleven maar werden we 15 minuten na de "laatste ronde" vriendelijk verzocht "het pand te verlaten" waardoor we de drankjes ook maar hebben laten staan.

Gegeten op 30 augustus 2014

DimitriHoekstra

Een heerlijke sfeer van een gezellige rumoerige buurtcafé. Grote stamtafels en kleine zitjes wisselen elkaar af.
Het eten is (volgens mij) biologisch en van lokale leveranciers. De keuze van de kaart is gering maar voor ieder wel wat wils.... Mijn favoriet zijn de frietjes.... Heerlijk

JoseR

Lekker gegeten gister. Hamburger, met als extra sidedish haricots verts. Goede burger, lekkere friet en lekkere haricots verts. Weinig op aan te merken. Niet bijzonder of speciaal. Gewoon lekker!

Gegeten op 31 juli 2014

kalvergras

Op de bonnefooi binnen gelopen in dit, voor ons, onbekende restaurant. We aten een hamburger en mosselen vergezeld van een paar bijzondere bieren. De hamburger was erg lekker, maar ik raad de kok aan om een ander broodje te zoeken. De mosselen waren uitstekend. Het brood dat daarbij wordt geserveerd (naast de sla en de frietjes) is trouwens wél prima.
De bediening was uitstekend en bijzonder (on-Amsterdams) vriendelijk en dat maakte, samen met de uitstraling van het pand en inrichting dat het een geslaagde gok was geweest. We komen hier zeker terug, al was het alleen maar om te bieren.

Gegeten op 24 juli 2014

linda0000

Super leuke tent om gezellig te borrelen en een hapje te eten.
Lekkere wijnen op glas en lekkere hapjes gereserveerd als tapas.
Als hoofdgerecht een goede rijke salade met vis.
Interieur is een beetje loods achting maar wel heel gezellig.
Bediening is attent en oplettend.
Ik kom hier zeker terug!

Gegeten op 25 juni 2014

Erwin020

Erg leuke tent om te borrelen met lekkere wijn, prima biertjes en prima sfeer. Hippe tent, al moet je hier niet direct voor het eten komen. Mijn eerste asperges met zalm dit jaar had ik zelf smakelijker kunnen bereiden. Het decor, de drank en leuke bediening maakt veel goed.

Gegeten op 16 april 2014

Merlot73

Samen met een vriendin hier gegeten. De (bioscoop) stoelen achterin zitten echt niet prettig en zijn ook onfris. Ik had een salade, deze werd echter veel te koud opgediend. Mijn vriendin had de hartige taart, deze was op het randje (net te lang in de oven gestaan). Frietjes en wijn waren prima. Van Mechelen blijft een fijne plek maar meer om te borrelen met wat hapjes erbij. De bediening is verbazingwekkend vriendelijk en ze zijn ook met veel!

Gegeten op 21 maart 2014

BSSM

Onlangs na het werk hier gegeten met een groep collega's. Een reservering gemaakt voor ''een groep bestaande uit ongeveer 12 mensen'' ... dit aantal werd uiteindelijk meer ... maar de bediening deed hier niet moeilijk over en zocht gewoon nog een paar stoelen voor aan de ronde tafel. Ik had gekozen voor een hamburger met scharrelrund, goed te doen! En de dun gesneden frites was ook lekker. Stiekem hoopte ik op dikke Vlaamse frites, maar helaas. De bediening was goed en amicaal, het was geen probleem om even apart af te rekenen als je wat eerder weg moet gaan. Toen ik richting de kassa liep om te pinnen zag ik meteen hoe ruim de zaak was. Achter is ook nog een gedeelte waar je kunt zitten. Leuk zaakje!

Gegeten op 27 maart 2014

Cathy83

Van Mechelen is altijd druk met een gemengd publiek. Erg leuk voor de vrijdagmiddag borrel. Wij hadden twee keer de rib eye met friet en 1 keer de lasagna. Niet echt heel byzonder. De rib eye had veel vet en de lasagna was smakeloos. Al met al wel te doen als je aan de borrel zit en op een gegeven moment honger krijgt. De bediening is vriendelijk, maar een hoog hipster gehalte, en dan vooral bij de vrouwen. Het decor en de sfeer maken het allemaal wel weer goed, al zouden ze die mini houten bioscoop stoelen wel mogen vervangen.

Schrijf zelf een recensie over Van Mechelen in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Van Mechelen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.