Le Verre

• 6.9

• 7.7

limpd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ben hier al diverse keren geweest. Ik vind het personeel juist erg vriendelijk en ervaren. De prijzen zijn wat hogere maar daardoor is het eten dan ook hartstikke lekker en de ambiance erg mooi. Het mag zich, naar mijn mening, het beste restaurant van schijndel noemen.

Gegeten op 17 augustus 2013

Proever67222
  • Recensies in de laatste twee jaar

Cijfer eten is niet van toepassing - niet gegeten, alleen op terras gezeten. Helaas is er geen mogelijkheid om een van de cijfers niet toe te kennen, daarom maar het huidige gemiddelde geselecteerd om hierop geen invloed uit te oefenen.

De review zelf:

Oei - Leuke locatie, leuke inrichting maar de kwaliteit van het personeel is een grote afknapper. Hier op het terras gezeten voor een borrel.

Buiten zijn helaas geen kaarten oid aanwezig! Je tast dus in het duister en moet afgaan op het enthousiasme van de bediening om wat te willen verkopen. Maar daar schort het helaas aan. De bediening was (op verzoek) bijvoorbeeld niet in staat om mondeling de wijnkaart toe te lichten, ondanks dat er toch een aantal wijnen op glas geschonken worden. Ook nam men niet de moeite om even een kaartje te brengen.

Al met al: geen uitstraling, geen enthousiasme, en daarom maar verder niet doorgevraagd nadat het meisje een rijtje druiven had opgedreund en "de tempranillo" besteld.

Helaas bleek het geserveerde glas een volledig geoxideerde wijn te bevatten. Op de voorzichtige eerste vraag hoe lang de fles al open stond was het antwoord direct "die maak ik net open".

Dat was natuurlijk niet waar. Dat bleek later ook, toen ze met een nieuwe fles terugkwam en een ander verhaal vertelde: toen waren er die dag al meerdere glazen uit deze fles geschonken. Maar hij was toch net open gemaakt? Erg jammer - eerlijk zijn en niet liegen tegen je klanten!

Dit was duidelijk een fles die ten minste een, maar vermoedelijk al meer dagen open stond en als je dan binnen 5 minuten tegenstrijdige verhalen gaat vertellen is het wel duidelijk. Geef gewoon eerlijk toe dat de wijn van een of meerdere dagen geleden geserveerd wordt, biedt je excuses aan en zorg er voor dat het nooit meer gebeurt.

Het glas uit de nieuwe fles was natuurlijk wel gewoon prima. Helaas kreeg ik zeer sterk de indruk dat men mij maar vond zeuren - er was geen enkele erkenning en er werd geen enkele moeite genomen om zelf bijvoorbeeld het verschil te ruiken tussen de twee wijnen. Wijnkennis of interesse leek niet aanwezig te zijn. Sterker nog, toen ik de suggestie deed om het teruggenomen glas te vergelijken om er ook zelf wat van op te steken maakte het meisje de opmerking dat de kok die al had opgedronken. Wat? De kok drinkt? En dan de wijn die klanten terugsturen? Een heel glas geoxideerde bocht in 1 minuut? Serieus? Ik geloof er niets van. Waarom niet gewoon eerlijk zeggen dat je het al door de gootsteen hebt gespoeld?

Al met al: erg jammer. De locatie is bijzonder en heeft zeker potentie. Maar personeel moet natuurlijk wel interesse hebben in het vak dat ze uitoefenen en beseffen dat ze er voor de klant staan, niet voor zichzelf. Het feit dat een wijn meerdere dagen open blijft staan en gewoon wordt uitgeschonken geeft ook dat het niet alleen om een incident gaat met dit personeelslid.

Bij het afrekenen bleek trouwens dat binnen op de tafels wel gewoon kaartjes stonden. Inclusief een wijnkaart met leuke beschrijvingen en allerlei borrelhapjes. Als die kaart ook op het terras op tafel had gestaan waren er zeker hapjes besteld - gemiste kans dus!

Gegeten op 11 juni 2013

Onles
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zijn met vieren wezen eten , vond het erg tegenvallen, erg duur!!
Stukje vis of vlees met mandje friet en sla, niks bijzonders! Stonden na een uur weer buiten 160 euro armer! Gaasje wijn 4.50 !Zeker geen avondvullend programma!

Gegeten op 16 februari 2013

g-vd-weide
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond met 4 personen gegeten bij Le Verre in de Glazen Boerderij in Schijndel. Als voorgerecht hadden 3 van de 4 het Japans Proeverijtje. Heerlijke sushi, sashimi en scampi. Ook de Vitello Tonato werd goed beoordeeld.
Als hoofdgerecht zelf de Scampi's gegeten. Ruim voldoende scampi's en erg lekker. De Black Angus Steack die de heren besteld hadden voldeed ook zeer goed. Medium was medium en rood was ook rood. De bediening zorgde er voor dat we niets te kort kwamen. Na het eten heb ik een kopje verse muntthee genomen. Het kaasplankje en de (grote) profiterole zagen er overigens ook goed uit. Al met al een geslaagde avond.

Gegeten op 16 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Le Verre in Schijndel

Schrijf hieronder je recensie over Le Verre. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!