a TripAdvisor company

Hotel De Biltsche Hoek

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 030 220 58 11

geert52

Zaterdagavond hebben we ter gelegenheid van een afscheidsetentje in verband met Pensioenering bij de Van der Valk in de Bilt gegeten was gezellig met vijf Collega's.
Wij zijn zeer tevreden gaan er geregeld eten.
Voorgerechten, Hoofdgerechten en Nagerechten waren Perfect.
Gaan er nog zeker een keertje eten.

Gegeten op 16 mei 2015

Herman46

Vanavond gegeten bij gerenommeerd Van der Valkrestaurant 'De Biltsche Hoek' in de Bilt. Na een aantal zeer teleurstellende vegetarische ervaringen bij dit établissement toch - op uitnodiging van een dierbaar familielid - het maar weer eens geprobeerd. Nieuwe kaart, nieuwe gerechten, dus............. wie weet? We kozen als voorgerecht uiensoep en crèmesoep met bospaddenstoelen. Prima! Wat betreft het hoofdgerecht was de keuze al kwantitatief tamelijk beperkt. Omdat de 'aardappel mint taart' gepaard ging met aubergine (caponata) kozen we voor de canneloni. Een vormeloze, smakeloze, fantasieloze smurrie waarin we noch de smaak/structuur van paddenstoelen, geitenkaas of groenten konden herkennen. Een en ander gelardeerd met stukken walnoot en eikenbladsla en overgoten met een roodachtige substantie die het geheel nog enige kleur gaf. Wederom een afgang. Om ons familielid, die ons dit aanbood, niet in verlegenheid te brengen hebben we de kritiek maar achterwege gelaten. Maar één ding is nu wel zeker, vegetariërs en veganisten hebben niks te zoeken bij 'De Biltsche Hoek'.
Voorgerechten:
Venkel- en wortelsalade met geitenkaasmousse en een sjalotten rode portsaus € 9,75
Salade met artisjok, olijven, linzen, roseval aardappel en tomaat met een dressing van paprika, peterselie en cashewnoten € 9,25
Hoofdgerechten:
Aardappel mint taart met spinazie en caponata € 14,75
Cannelloni gevuld met paddenstoelen, geitenkaas, groenten en noten € 15,50

Gegeten op 14 mei 2015

Proever1786

Op zondag was het altijd rond de klok van 20.00 wachten op een tafeltje, maar nu was het akelig stil. We hadden het kunnen weten dus... Aardige mevrouw in de bediening die ons vertelde over de wielerploegen die kwamen logeren bij de start van de tour de France. Mijn vrouw koos een vegetarisch gerecht: Aardappel mint taart met spinazie en caponata en ik de 3 slibtongetjes. Wilt u appelmoes? Nee dank u! Wilt u komkommer salade? Ja graag! Appelmoes kwam toch en de komkommer was hard bevroren. Kregen nieuwe.
Caponata met spinazie was denk ik begin van de dag al klaargemaakt. Komplete bruine snotpap, waarbij individuele ingrediënten niet meer te herkennen waren. De spinazie door de Caponata was zwartgekookt en ook tot snot gekookt. Sliptongetjes dreven in een zware boterachtige saus vol groene kruiden waarbij de vissmaak compleet werd overheerst. Sperzieboontjes waren lekker licht groen knapperig en vers, patat was koud en slap. Mayonaise zag er verkleurd uit. Kortom een ramp.
Aardige mevrouw zag dat we niet onze bordjes hadden leeggegeten en hoorde ons verhaal aan. Ze zou het met de kok bespreken. Kok's commentaar: Caponata was gewokt en voorzien van een dressing waardoor de structuur en kleur niet meer te herkennen was. Slibtongetjes probleem kon nu niets meer aan gedaan worden..Voortaan eerder zeggen. Kregen gratis kopje koffie. Nooit meer naar de Biltsche hoek voor ons. Kan een keertje aan het einde van de dag tegen zitten maar een dergelijke reactie is niet professioneel

Gegeten op 19 april 2015

bas18

Ook bij dit Van der Valk restaurant is het prima lunchen. De clubsandwich en de wijn is echt prima, en de rest van de lunch- en dinerkaart ziet er echt prima uit. Maar de service is traag en het restaurant is hier en daar smerig (lampenkappen onder de spetters), stoelen bladderen af etc. Kan echt beter!

Gegeten op 28 januari 2015

tnyk

Kom hier 1 of 2 keer per jaar lunchen met familie. Meestal een broodje of een uitsmijter. Eten is OK, maar te duur voor wat het is. Personeel en ambiance prima.

Gegeten op 28 september 2014

__Abigail__

De kaart vermeldde dat er een dagelijkse wisselend hazengerecht was, en dat je aan de kelner of serveerster kon informeren welk gerecht er die dag was. Echter, onze serveerster was met stomheid geslagen, en moest op zoek naar een bord waarop het beschreven zou zijn.

Een aantal mensen uit ons gezelschap had een "grand starter", een selectie van voorgerechtjes geserveerd op een etagiere. Bij de uitleg wat wat was haalde de serveerster de bordjes uit de etagiere, staarde er enige tijd naar, en legde de gerechten uit als "ik geloof dat dit de kip is, en dit is denk ik kreeft", etc.

De smaak van de voorgerechten was goed. Ikzelf had de ganzenborst: dunne plakjes geserveerd met rucola. De gans was goed op smaak, en de dressing was ook goed. Het hoofdgerecht echter, was een teleurstelling. Een trio van hert, met een rucola stamppot, en een jus. Mijn hertebout was goed, maar elders aan tafel was het veel te zout. De hertenbloedworst smaakte naar niets, behalve zout. Het stoofpotje van hertenvlees was niet om naar huis te schrijven. De rucola stampot zag eruit alsof het al uren onder de warmtelamp had gestaan, en zo smaakte het ook. De smaak van de jus laat zich het best omschrijven als "aangebrand". In de jus zaten ook een aantal dingen; qua vorm zou je denken dat het paddestoelen waren, maar qua taaiheid hadden het ook stukjes schoenleer kunnen zijn.

Ik zal hier niet snel een tweede keer komen.

Gegeten op 1 november 2014

leef-en-beleef

Net na of voor een mooie wandeling lunch ik hier weleens. Het restaurant zit op een goed bereikbare locatie. Een ruime gratis parkeerplaats voor de deur en ook het terras is ruim opgezet. De bediening is vriendelijk en snel. Ik nam een tosti belegd met ham en kaas, geserveerd met frites en tomatenketchup. Ook dit keer smaakte de frites alsof ze net niet lang genoeg in de frituur hadden rond gezwommen. We moesten helaas bij de bestelling onderhandelen over de extra saus en of daar nu wel of niet voor betaald moest worden. Dat was jammer. Gewoon gratis erbij serveren zou ik zo zeggen.
Vanwege de hoge begroeiing bij het terras is de naastgelegen snelweg niet zichtbaar. Dat is zeer prettig. Voor een lunch is dit zeker een aanrader.

Gegeten op 7 september 2014

ans11

Donderdagavond en een vol restaurant. Een goed teken? Jazeker, je kunt hier prima eten voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.
De service is vlot en vriendelijk, het eten is goed en lekker.
Heerlijke kop Aspergesoep en zalm met asperges. Van de nostalgie kaart: Kalfslever met uien en spekjes en de sliptong , smaak goed,. Kleine opmerking: sliptong kan ietsje korter gebakken wat gekruider.
Erbij verse frites, gebakken aardappelen en verse boontjes. Je kon ook nog voor de komkommer en de appelmoes met kers gaan, maar dit wordt niet meer standaard gereserveerd.
Gedronken 2 glazen goede rode huiswijn, iets te warm geserveerd.
Zeker een aanrader door de goede service, de grote kaart met veel verschillende gerechten, ook speciaal nog voor de kleine trek.

Gegeten op 8 mei 2014

iLeenV

Je gaat voor de appelmoes met kers en die krijg je ook (kids).
Mooie inrichting, vriendelijk personeel.
Het eten was ok, niet bijzonder. Loin steak en asperges met garnalen. En 1 kindermenu, voor 2 kindjes (en dat krijgen ze zelfs niet op). Wel met 2 speeltjes en het ijsje met 2 lepels. (Zonder te vragen).
Kindvriendelijk.
Veel ouderen, ja.

Gegeten op 2 mei 2014

Marcointerim

Kwam hier al 41 jaar geleden en nu weer eens neergestreken na het verdrietige overlijden van een dierbaar paard. Het was terrasweer en ondanks alles voelde dat goed. Vrouwlief een half haantje en voor ondergetekende een huzarensalade. Je verwacht het eigenlijk niet (en zeker niet gezien de omstandigheden!) maar het was meer dan tevredenstellend. Zeer correcte en snelle bediening en een goede kwaliteit van het eten. In wat meer blije tijden komen we hier zeker terug!

Gegeten op 10 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Hotel De Biltsche Hoek in De Bilt

Schrijf hieronder je recensie over Hotel De Biltsche Hoek. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.