a TripAdvisor company

1. Hotel-restaurant
  2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 030 220 58 11

wartenbergh

Jeugdsentiment: een Van der Valk restaurant snelwegrestaurant, daar ging je vroeger naar toe voor een sanitaire stop, niet voor het eten. Tenzij je een fetisj had voor schnitzels, gebakken aardappels en appelmoes met uitgelopen kers uit blik…

25 Jaar later brengt een zakelijk bezoek mij in Hotel De Biltsche Hoek. Deze Van der Valk oogt bijdetijds, evenals de menukaart. We bestellen van de lunchkaart een ‘jumbo uitsmijter’ (€ 7,75) met een Russisch ei als garnituur en een salade van gerookte ganzenborst (€ 10,50) bestaande uit sla, mais, zwarte olijven, zongedroogde tomaten en een yoghurt-achtige dressing. Ik vraag of de mais vervangen kan worden door dun gesneden rode ui, mijn tafelgenoot ziet liever een beetje salade i.p.v. een Russisch ei bij de uitsmijter. De vriendelijke serveerster zegt dat dat kan, geen probleem.

De bediening is correct en attent. We bestellen 2 jus d’orange (€ 3,75 st.) en vragen een karafje met kraanwater waar - zo blijkt achteraf - € 1,50 voor wordt gerekend. De salade met gerookte ganzenborst is prima, de uitsmijter is gigantisch en inderdaad voorzien van salade – met vinaigrette! Ham, rosbief, we hebben beter gegeten maar niet voor deze prijs. Dat geldt ook voor de salade, geserveerd met getoast brood. Ingrediënten zijn niet van uitmuntende kwaliteit maar zijn qua smaak in balans en voor het geld simpelweg lekker. Een serieus aandachtspunt: beide borden waren ontsiert door vettige duimafdrukken.

Mijn motto: ’Van der Valk, alleen als het echt niet anders kan’ heb ik bijgesteld: je kunt hier royaal lunchen voor een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Gegeten op 7 juli 2016

ursula13

Met wat vrienden hier neergestreken, om lekker te eten. Ik had de grande entree vooraf, die zag er mooi uit en smaakte prima.
Als hoofdgerecht de ribeye gekozen. Well-done. Altijd een uitdaging voor keukens. De koks die het voor elkaar krijgen om het lekker te houden, hebben altijd een streepje voor bij mij. Volgens mij moest de bediening even opzoeken wat trancheren ook alweer is. Het vlees was goed, dus chapeau voor dat onderdeel. Helaas hadden mijn tafelgenoten allemaal gezegd dat ze geen gepofte aardappel wilden en hadden we die toch gekregen. De aardappeltjes waren echter veels te zout, de patat niet zout genoeg, en om een of andere reden was de maaltijd als een baksteen op mijn maag gevallen. Tijdens het eten moesten we maar liefst drie keer vragen of we een fles water mochten, wat in combinatie met het zoute eten wel een ongemakkelijke bedoening maakte. Ook teleurstellend, het restaurant bestond die week 60 jaar, maar de bediening wist niet eens hoeveel jaar ze bestonden. Over het algemeen was de bediening een beetje onhandig, maar ze deden hun best.
Tegen de tijd dat het desert kwam, een kersen/amandelcake voelde ik me eigenlijk veels te vol. Toch de cake geproefd, die heel apart was, wel lekker.
Het decor is een beetje dat van een wanna-be modern restaurant maar het is en blijft oubollig en rafelig hier en daar. De stoelen zaten redelijk comfortabel en de toiletten waren schoon. Het was er wel dusdanig warm dat ik een beetje misselijk was toen we weg gingen.

Gegeten op 26 juni 2016

Carlos27

Ontvangs was redelijk. de drankjes waren snel opgenomen en er was er eentje gevallen. verder netjes opgelost. Voorgerechte duurde erg lang tot ze kwamen maar was redelijk goed opmaak kan beter.
Hoofgerecht had ik vis veels te hard gebakken en veels te droog aardappels waren taai en niet lekker. na gerecht ging wel maar die combinatie sorbet vond ik niet echt lekker. het tweede rondje om drankjes op te nemen duurde erg lang en toen we net geholpen werden werd er maar een drankje opgenomen en de rest niet. ik kom hier niet meer terug.

Gegeten op 19 juni 2016

ekmbeukers

Als we in een hotel van van der Valk zijn nemen wij vaak de Chateaubriand en zo ook u; was weer super. De droge witte huiswijn vooraf en de rode huiswijn tijdens het vleesgerecht ook altijd helemaal prima. Wij bestellen deze wijnen ook weleens in dozen bij de slijterij van van der Valk; zo lekker vinden wij deze met een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Gegeten op 21 mei 2016

marnix68

Als je hier gaat eten weet je dat het groot en massaal kan zijn.
Helaas; decor is desondanks niet op orde. Te massaal, teveel geluid en te warm. Kaart in plastic oogt echt niet.
Service: Met vier man hadden we een voorgerecht, hoofdgerecht en koffie toe.
Bediening deed heel erg zijn best om ons goed te helpen. Zochten contact ondanks massaliteit en kwamen leuk terug op eerdere contactmomenten.
Bijvoorbeeld: ik had la trappe dubbel besteld. Bleek toch niet beschikbaar; ober kwam met alle andere la trappe's aanzetten om mij maar de keus te laten. Heel goed!
Het was druk. En dat is wrs de reden dat niet alles OK verliep. Op momenten vergat men de mayo of werd carpaccio geserveerd i.p.v. soep. Is vervelend doch snel hersteld. Maar ik wil in zo'n restaurant graag op deze manier bediend worden. Dank!
Eten: twee keer carpaccio, één keer tomatensoep en éen keer op verzoek gemaakte vega cannelloni als voorgerecht waren prima. Hoofdgerechten oogstten meer lof: zalm, eend en zeebaars. Lekker klaargemaakt. Vooral de snijbonen/ui/spek en bietjes/appel(?)combi deden het goed als bijgerecht.
Kortom: hier kan je prima eten. Maar realiseer je waar je bent.

Gegeten op 10 mei 2016

arjan24

Eten was heerlijk, had daar een Schnitzel en als dessert een bananensplit. Echter zaten wij in het gedeelte bij binnenkomst links, een zeer gedateerd gedeelte met een scheur in het tafelkleed. De zaal aan de rechterkant bij binnenkomst ziet er volgens mij veel beter uit. Bediening vond ik (op één ober na) onvriendelijk & ongeïnteresseerd, het leek eerder op personeel wat stage liep dan dat ze betaald werden en het naar hun zin hadden. Sommige gerechten en nabestellingen werden neergezet zonder maar ook "alstublieft" of "eet smakelijk" te zeggen......zo hoort het niet. Ik hou er een nare smaak aan over. Vroeger als kind kwam ik hier heel vaak met mijn ouders, nu waren we een tijd niet geweest maar toch terug met mijn moeder. Het nostalgische gevoel van vroeger geeft wel een goede vibe, we geven het binnenkort nog een keer een kans in de andere zaal, wellicht beter daar.

Gegeten op 17 januari 2016

monique450

Lekkere clubsandwich gegeten met zuurdesembrood. Jammer genoeg geen lactosevrije gebak of desert voorhanden. Ook niet na vragen.

Gegeten op 20 oktober 2015

Djenut

Lunch van der Valk de Biltsche Hoek

Ruim restaurant, ziet er schoon uit en een mooie inrichting. Personeel is professioneel en vriendelijk. Precies wat je verwachten mag.

Runderborst met bieten salade
Opzich prima kwa smaak, helaas wat te koud. Lekkerder op kamertemperatuur. Een grote hoop salade, geen mooie prensentatie. Er zitten te grote stukken biet in.
Goede portie, zit genoeg in om vol te raken.
Wel erg leuk een bakje met geroosterd brood ernaast.

12uurtje
Presentatie is leuk maar niet bijzonder.
Brood lijkt niet vers, (platgedrukt en een taaie harde korst) maar de smaken zijn verder gewoon ok.
Huzarensalade is heerlijk!

Conclusie: het is leuk om even snel tussendoor te lunchen voor die prijs maar het is niet erg bijzonder.

Gegeten op 21 oktober 2015

Delatour

Bij binnenkomst goed geholpen.voorgerecht klein gerechtje met vis en vlees was erg lekker! Hoofdgerecht Chateaubriand dit was ook erg lekker. Kortom een goede avond gehad!

Gegeten op 18 oktober 2015

Monami

Samen met mij. Moeder gegeten het restaurant. M'n moeder mocht helaas alleen bouillon eten. (Operatie) ik had een biefstuk. Die was super mals. Lekkere bijgerechten. Erg veel voor mij alleen. Vriendelijke bediening. Een jonge man die zijn vak goed verstond. Oprecht vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer terug zodat m'n moeder ook mee kan eten.

Gegeten op 27 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over Hotel De Biltsche Hoek in De Bilt

Schrijf hieronder je recensie over Hotel De Biltsche Hoek. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.