Hotel De Biltsche Hoek

• 7.8

• 7.2

Marcointerim
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kwam hier al 41 jaar geleden en nu weer eens neergestreken na het verdrietige overlijden van een dierbaar paard. Het was terrasweer en ondanks alles voelde dat goed. Vrouwlief een half haantje en voor ondergetekende een huzarensalade. Je verwacht het eigenlijk niet (en zeker niet gezien de omstandigheden!) maar het was meer dan tevredenstellend. Zeer correcte en snelle bediening en een goede kwaliteit van het eten. In wat meer blije tijden komen we hier zeker terug!

Gegeten op 10 maart 2014

Christine77
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisterochtend even op ziekenbezoek geweest in het UMC en daarna er maar een etentje aanvast geplakt. Ja... en waar ga je dan heen? Het eerste wat ik op m'n routeplanner zag was de Bitschehoek, nou kende ik die zaak nog wel van jaren terug en had ik er niet echte nare herinneringen aan overgehouden en mijn gezelschap had er ook geen bezwaar tegen. Het restaurant was om 13.00 nog redelijk druk maar we werden gelijk opgevangen door de bediening en naar een tafel begeleid. Ik verbaas me nog steeds erover hoe ze het qua kosten voorelkaar krijgen de tafels met duur linnengoed te dekken ook als je eenvoudig luncht of alleen wat te drinken bestelt. Maar goed onze trek was niet zodanig dat we uitbundig aan het bestellen zijn gegaan maar de bestelde soep met ballen was uitstekend en het 12 uurtje gewoon lekker.
Ik denk dat ik voor dit geld nergens anders zo goed zou kunnen lunchen. Het was echt druk maar de service prima en vlot en wat me opvalt is dat de bediening goed aangestuurd wordt door een gerant. Of is het de eigenaar of familie? In ieder geval is het mij vaker opgevallen bij Valk zaken dat het management zelf ook zeer werkzaam is. Ik denk dat ze op deze manier echt de vinger aan de pols houden en weten wat er onder hun clientele leeft.

Gegeten op 28 januari 2014

Corne01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ondanks het debacle van vorig jaar in Bunnik hebben we toch besloten om met kerst buiten de deur te gaan eten. En met succes.
We kozen voor het menu. Vooraf had ik Albacore tonijn op een bedje van salade met taboulet en een crème van kreeft. Erg smakelijk en een goede vis/kreeft combinatie. Alleen jammer van het onhandige diepe bord. De overige hadden gerookte entrecote met croutons en een romige passievruchtensaus. Een gerecht dat voor vrolijke en smullende gezichten zorgde.

De hoofdgerechten bestonden uit een tournedos met een schnitzel van kalfstong en een jus van tomaten/groene kruiden en een gebakken zeebaarsfilet op een bedje van saffraan rettich en een saus van langoustine.
De tournedos was van absolute top klasse. Mooi rood gebakken en malser dan "boter mals". Wat een pracht stuk vlees. Bij dit gerecht vond ik alleen de kalfstong schnitzel overbodig en ook totaal niet bij het gerecht horen.
De zeebaarsfilet was goed gebakken (dus niet te lang) en de saus was precies goed op smaak. Alleen de lauw warme rettich was een beetje smakeloos.
En dan het nagerecht. In één woord een dikke 10. Leuk opgediend en wat was dat lekker. Een mousse met en bolletje chocolade ijs in een chocolade bakje met daar bovenop een "pluk" suikerspin. Rond om het geheel lagen er ook wat kleine mint bolletjes. (erg verassend)

Kortom een uiterst geslaagde avond in een gezellig drukke omgeving.
En hulde voor het personeel.

Tot volgend jaar.

Gegeten op 26 december 2013

qroki
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de Biltsche hoek geluncht. Het pand is wat gedateerd in vergelijking met de "nieuwe Valken". De kaart is ook aan vernieuwing toe. We stelden ons tevreden met een Biltsche Hoek-burger en een Jumbo-uitsmijter. Best goed verzorgd maar het mag allemaal wat vernieuwender. Personeel is attent maar alles mag best een tandje beter.

Gegeten op 5 augustus 2013

peterfk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer leuk restaurant op een prachtige locatie. We kozen een gerecht van de nostalgische kaart, omdat dat het aurhentieke Van der Valk eten is voor de bijbehorende prijs. Prima eten voor een lage prijs en toch gezellig.

Gegeten op 4 juli 2013

jl51
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met mijn dochter op het terras gegeten. Veel, lekker en voor een leuke prijs. Allebei voorgerecht, hoofdgerecht, toe en twee frisdrank voor in totaal € 68,60. Keurige bediening; vriendelijk en attent. Zelfs buiten werd de tafel gedekt met een stoffen tafelkleed en servetten.

Gegeten op 19 juni 2013

mrkaas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Regelmatig eet ik hier met een vriend. De porties zijn ruim en de bediening is druk en wat afstandelijk maar verder wel correct. Eens per 2 maanden ontbijt ik hier voor 15 euro, voor het gebodene aan de prijs maar wel veel verse producten.

Gegeten op 22 mei 2013

Corne01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag met zijn drieen hier gegeten. De black Angus biefstuk die ik besteld had was geweldig. Precies gebakken zoals ik wilde.
Echt een aanrader. De Zeewolf en de 3 sliptongen die de andere twee hadden waren ook heel smakelijk. Uiteraart was er meer dan voldoende groente en aardappelen.
De bediening was leuk en uiterst vriendelijk.
Kotom een hele gezellige avond in een gezellige ambiance.

Gegeten op 8 april 2013

mace
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tjsa... wat moet je hiervan vinden. Het is een typische Van der Valk restaurant. Heel grote ongezellige eetzaal waarbij standaard de iets oudere medemens aan het raam zit (want tijdig gereserveerd)

Eten is verder niks mis. Een 'normale' kaart maar ook nog buiten de kaart om de standaard Van der Valk gerechten zoals schnitsel of cordon bleu.

Bediening erg goed. Beleefd, netjes gekleed en bekend met standaard horeca regels. Voldoet eigenlijk aan alles wat je er van te voren van verwacht.

Gegeten op 12 oktober 2012

Annethe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sfeerloze grote ruimtes. Maar dat weet je natuurlijk als je naar Van der Valk gaat. Brunch met een groep. Erg zoute ossestaartsoep en daarna buffetten met brood/warme gerechten en vervolgens desssert.
Voor elk wat wils, niets op aan te merken. Maar oh wat saai en fantasieloos. Bediening van goede wil maar een beetje knullig.

Gegeten op 20 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Hotel De Biltsche Hoek in De Bilt

Schrijf hieronder je recensie over Hotel De Biltsche Hoek. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!