• foto's van Le Bibelot in Utrecht - 1

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 030 231 33 53
  2. www.lebibelot.nl

Prachte wijnen en spijzen

Een stukje Frankrijk aan de beroemde Oudegracht in Utrecht, waar het goed leven wordt gevierd. In dit romantische, sfeervolle restaurant geniet van je al die heerlijke klassiekers uit de Franse keuken. De attente bediening adviseert je graag in een bijpassend glas wijn en zorgt dat het je de hele avond aan niks ontbreekt.

Peter_elly

Via het internet bij Le Bibelot terecht gekomen. Prima ontvangst en dito service
Eten was op tijd en van prima kwaliteit. Voorgerecht (mosselen) werd geserveerd in een klein pannetje, erg lekker. Hoofdgerecht (vis) was goed bereid en goed op smaak. Nagerecht hebben we niet genomen aangezien de porties meer dan voldoende waren. Komen zeker nog een keer teruf

Gegeten op 12 maart 2015

mjvanzanten

Weer gegeten bij Le Bibelot.
Het drie-gangenmenu is een aanrader. Dit keer gekozen van de kaart.
Zelf at ik de Salade Niçoise en daarna de Boeuf Bourguignon.
Beide prima gerechten. Het hoofdgerecht was zelfs verrassend en erg lekker.
Ook de gerechten van mijn tafelgenoten waren prima. Het nodigde uit om elkaar te laten proeven.
Bediening was attent en aardig.
We blijven terugkomen!

Gegeten op 15 maart 2015

ilona31

Onderweg naar huis bij Le Bibelot naar binnengegaan om te eten. En daar heb ik geen spijt van. We hebben gekozen voor het driegangenmenu. Eerst de flensjes met zalm, garnaaltjes, ragout en kruiden. Die hadden wat mij betreft iets warmer gemogen maar waren desondanks zeer smakelijk, als hoofdgerecht de lamsfilet in rodewijnsaus, met een goed garnituur van diverse groenten en daarnaast heerlijke frietjes en een frisse sla, als dessert de caramelpeer met vanilleijs en slagroom (mijn disgenoot at hetzelfde, maar had een mousse au chocolat als dessert). De gerechten zagen er heel mooi uit, er was zorg aan besteed.
De wijn erbij smaakte uitstekend .
Het was druk in het restaurant, we hadden niet gereserveerd en gelukkig was er nog een tafel beschikbaar. De bediening was vlot en vriendelijk.
De inrichting gemoedelijk.
Kortom: het was er prima toeven en een prima prijs - kwaliteitverhouding.

Gegeten op 7 februari 2015

Anuschka30

We waren met een gezelschap van 7 dames, die allen vaak naar Frankrijk gaan. We hebben het restaurant dan ook uitgekozen vanwege zijn franse keuken. Zelf heb ik al een paar keer eerder hier gegeten en het eten was deze keer ook weer prima! We hadden allemaal gekozen voor het menu van €22,- en daarin was volop keuze. De prijs kwaliteit verhouding was goed, eigenlijk zoals we van Frankrijk gewend waren. We gaan hier zeker vaker eten.

Gegeten op 17 januari 2015

Davidv87

Een gezellig restaurant aan de Utrechtse grachten. Wij waren op zoek naar precies dat, en hebben dat in grote lijnen ook gekregen. A la carte was voor ons gevoel net één tik te duur, ten opzichte van wat je er voor kreeg. Dan bedoel ik niet de portionering (welke goed was), maar meer de finesse en details in b.v. de garnituren en opmaak van de gerechten. Frites waren op zijn Frans goed (lekker!), carpaccio dan weer vrij smakeloos. Dergelijk contrast hebben we de hele avond ervaren. Less is more is denk hier het devies?

Service was vlot en vriendelijk, op wat schoonheidsfoutjes na (b.v. niet gevraagd of we een andere wijn bij het hoofdgerecht wilden, rekening vragen duurde erg lang). Al met al wel als fijne bediening ervaren, vandaar de ruime voldoende.

Inrichting moet je van houden, echter direct naast andere gasten eten met constante tocht in je nek (sommige mensen snappen het concept van een tussendeur niet helemaal) is niet de ideale setting. Al met al wel een gezellige avond gehad, dus werken aan de setting en sommige gerechten en dan komt het helemaal goed met een tweede bezoek.

Gegeten op 19 december 2014

MarkNL

Lekker gegeten. Hier gereserveerd met de Iens Franse Dinerdagen. Helaas was de reservering niet goed doorgekomen (vreemd!) maar gelukkig was er toch een tafeltje beschikbaar. Er werd een lekker 4-gangen keuzemenu geserveerd, waarbij gevarieerde mogelijkheden waren. Het is een knus (klein) restaurant dat echt aan Frankrijk doet denken. Hier komen we nog wel eens terug.

Gegeten op 15 november 2014

Matss

Erg goeie sfeer in het restaurant met vriendelijke bediening. Wij zijn op een zaterdag gegaan waardoor het druk was maar we zijn snel geholpen. Er is veel keuze en vooral divers. Mijn zus die vegetarisch is was ook erg blij. Zeker de moeite waard!

Gegeten op 6 september 2014

erickvandeberg

Ik ben hier samen met mijn vriendin uit eten geweest. De slakken die we als hoofdgerecht hadden waren uitstekend. Als hoofgerecht had ik de lamsfilet die erg mals was met een heel lekker sausje en mijn vriendin had de Steak au poivre die ook zeker prima was. Na een lekker kopje koffie zijn we heel tevreden naar huis gegaan.

Gegeten op 18 april 2014

marloes20

Naar aanleiding van de veelal goede recensies afgelopen zaterdag gaan eten bij Le Bibelot. Helaas kwamen wij van een koude kermis thuis. Vooraf hadden wij het gevulde flensje met zalm, garnalen, ragout en tuinkruiden. Het flensje had een zeer ongebruikelijke knalgele kleur en de ragout leek uit een blikje te zijn gekomen. Wij hadden ieder een ander hoofdgerecht en om eerlijk te zijn, was alleen het vlees goed gebakken. De saus was smakeloos en de jus bij het gerecht van mijn vriend leek uit een pakje te zijn gekomen. Het dessert viel helaas ook tegen. De caramel peer was keihard en wederom weinig bijzonder. De bestelde fles rose was heerlijk, het uitzicht erg leuk (wij zaten buiten aan de gracht) en de dame die ons hielp was ook erg vriendelijk, maar desondanks is het niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 21 juni 2014

Loes

Na afloop van Jersey Boys (wàt een musical!) gezellig met ons vieren de stad in voor een hapje eten. Winnie wist nog een leuk adresje, dus in de pauze van de voorstelling gereserveerd.
We hadden een 3-gangen keuzemenu voor zo'n € 20 en dat was echt niet gek! Een tafeltje buiten vonden we een goede keus want het weer was aardig, maar dat werd later toch wat aan de frisse kant. Al met al was het prima en prijs/kwaliteit goed in verhouding. Leuke locatie aan de Oudegracht, want daar wil je wezen als je in Utrecht bent, nietwaar?

Gegeten op 25 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Le Bibelot in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Le Bibelot. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.