Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Le Bibelot in Utrecht - 1

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 030 231 33 53
  2. www.lebibelot.nl

Prachte wijnen en spijzen

Een stukje Frankrijk aan de beroemde Oudegracht in Utrecht, waar het goed leven wordt gevierd. In dit romantische, sfeervolle restaurant geniet van je al die heerlijke klassiekers uit de Franse keuken. De attente bediening adviseert je graag in een bijpassend glas wijn en zorgt dat het je de hele avond aan niks ontbreekt.

Matss

Erg goeie sfeer in het restaurant met vriendelijke bediening. Wij zijn op een zaterdag gegaan waardoor het druk was maar we zijn snel geholpen. Er is veel keuze en vooral divers. Mijn zus die vegetarisch is was ook erg blij. Zeker de moeite waard!

Gegeten op 6 september 2014

erickvandeberg

Ik ben hier samen met mijn vriendin uit eten geweest. De slakken die we als hoofdgerecht hadden waren uitstekend. Als hoofgerecht had ik de lamsfilet die erg mals was met een heel lekker sausje en mijn vriendin had de Steak au poivre die ook zeker prima was. Na een lekker kopje koffie zijn we heel tevreden naar huis gegaan.

Gegeten op 18 april 2014

marloes20

Naar aanleiding van de veelal goede recensies afgelopen zaterdag gaan eten bij Le Bibelot. Helaas kwamen wij van een koude kermis thuis. Vooraf hadden wij het gevulde flensje met zalm, garnalen, ragout en tuinkruiden. Het flensje had een zeer ongebruikelijke knalgele kleur en de ragout leek uit een blikje te zijn gekomen. Wij hadden ieder een ander hoofdgerecht en om eerlijk te zijn, was alleen het vlees goed gebakken. De saus was smakeloos en de jus bij het gerecht van mijn vriend leek uit een pakje te zijn gekomen. Het dessert viel helaas ook tegen. De caramel peer was keihard en wederom weinig bijzonder. De bestelde fles rose was heerlijk, het uitzicht erg leuk (wij zaten buiten aan de gracht) en de dame die ons hielp was ook erg vriendelijk, maar desondanks is het niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 21 juni 2014

Loes

Na afloop van Jersey Boys (wàt een musical!) gezellig met ons vieren de stad in voor een hapje eten. Winnie wist nog een leuk adresje, dus in de pauze van de voorstelling gereserveerd.
We hadden een 3-gangen keuzemenu voor zo'n € 20 en dat was echt niet gek! Een tafeltje buiten vonden we een goede keus want het weer was aardig, maar dat werd later toch wat aan de frisse kant. Al met al was het prima en prijs/kwaliteit goed in verhouding. Leuke locatie aan de Oudegracht, want daar wil je wezen als je in Utrecht bent, nietwaar?

Gegeten op 25 mei 2014

Gerco

In dit leuke restaurant hebben we zondag onverwacht gegeten. Wij gingen voor het keuzemenu van € 20.90 en werden aangenaam verrast. Het voorgerecht, de mosselsoep, smaakte goed (misschien iets teveel zout naar mijn smaak) en ook de hoofdgerechten waren van prima kwaliteit. Een grote moot zalm en de lam mooi rosé gebakken. De toetjes zagen er mooi uit en smaakte goed. De prijs/kwaliteit verhouding is prima.
Naast het driegangenkeuzemenu is de kaart erg uitgebreid en vallen de prijzen erg mee. Er is een ruime keuze aan wijn en ook de huiswijn smaakt prima.
Het decor mag van ons iets "Franser" maar dat is persoonlijk. Onze ervaring is bijzonder goed en wij komen zeker terug.
Le Bibelot is een leuk restaurant waar je voor een leuke prijs, heerlijk kan eten.

Gegeten op 8 juni 2014

Paul_Turtle

We dachten nu weer eens even wat anders en gaan op z'n Frans, helaas kwamen we van een koude kermis thuis. De Franse uiensoep vooraf was OK. Zout, veel ui, echt Frans. Als hoofdgerecht bestelde ik de keuze van de chef, het restaurants favoriet, de aanbeveling van de ober: Steak Grande Mere, een in een krokant bladerdeegjasje in de oven gegaarde steak van de haas. Van buiten zag het er mooi uit, van binnen was het een grote ongare bladerdeegmassa, niet te eten gewoon. Daarnaast was de steak nu niet het op de tong smeltende zachte stukje vlees wat ik verwachte maar een wat taaie steak die inderdaad bij mij associaties opriep met een Grande Mere. Op mijn vraag aan de ober waarom de kok zo iets dergelijks liet uitserveren gaf de jongeman aan dat hij dat aan de kok zou vragen, hij beaamde dat het er niet goed uit zag maar toonde verder geen medeleven. De jongeman kwam er zelf niet meer op terug dus nogmaals stelde ik hem de vraag wat de kok er nu zelf van vond omdat ik het echt niet te eten vond. Zij reactie was: "het is gewoon helemaal mislukt". Punt. Geen enkele poging om iets goed te maken richting ons. Het is gewoon mislukt, helaas, jammer, het is gewoon mislukt meneer. De jongeman lacht ons wat glazig toe. Uiteindelijk regelt hij dan een kopje koffie met een cognacje van het huis om ons tegemoet te komen. Daarmee red je een zwaar mislukt hoofdgerecht natuurlijk niet.
Hier komen wij dus niet meer terug.

Gegeten op 30 mei 2014

astrid75

elk jaar van onze relatie gaan we eten bij de Bibelot. Zalig eten vooraf slaken daarna een heerlijke biefstuk en een goede fles wijn. leuke en lieve bediening. precies genoeg niet dat je thuis komt met een overgevoelige maag. maar lekker voldaan altijd een feestje om daar te eten, en qua prijs prima om te doen,en lekker knus geen massa productie.Echt een aanraden!!!!

Gegeten op 3 mei 2014

karenkraay

We hebben vrijdagavond genoten van een 4 gangen a la carte diner. Escargots en cuisse de grenouille waren prima en zonder iets te hoeven vragen werd er een vingerkommetje verstrekt. De bisque was uitstekend en voorzien van verse kreeft. De queue de boeuf had wat mij betrof wat minder groente mogen bevatten, leek zo meer op een groentesoep. Steak au poivre was goed. Er had iets meer saus bij mogen zitten. Frites knapperig en salade met een goede dressing. Kaas als dessert was goed. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding!
Bediening was attent en de wijn werd op een professionele manier geschonken.
Wij gaan terugkomen.

Gegeten op 18 april 2014

ManonvdK

Goed restaurant wat we al een aantal keer hebben bezocht. Lekkere gerechten, er heerst een ongedwongen sfeer en het personeel is vlot en vriendelijk. Vaak komt de eigenaar ook even een praatje met ons maken. Kortom een perfect resaurant voor een gezellige avond uit.

Gegeten op 8 januari 2014

Hermanswinkels

Typische bistro sfeer. We zijn met z'n drieen er geweest. Geen menu maar allemaal a la carte. Je merkt meteen dat het wel iets langer duurt omdat ze het natuurlijk niet voorbereid hebben, maar je merkt ook dat het allemaal heel vers was. Hier kan je dus inderdaad naar toe als je even gewoon degelijk Frans wilt eten, zonder liflafjes en franjes. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed, 130 Euro voor drie personen met alles erop en eraan.

Gegeten op 22 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Le Bibelot in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Le Bibelot. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.