a TripAdvisor company

foto's van Le Vieux Jean in Delft - 1 foto's van Le Vieux Jean in Delft - 2 foto's van Le Vieux Jean in Delft - 3 foto's van Le Vieux Jean in Delft - 4 foto's van Le Vieux Jean in Delft - 5 foto's van Le Vieux Jean in Delft - 6 foto's van Le Vieux Jean in Delft - 7 foto's van Le Vieux Jean in Delft - 8 foto's van Le Vieux Jean in Delft - 9 foto's van Le Vieux Jean in Delft - 10

Le Vieux Jean

4. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 015 213 04 33
  2. www.levieuxjean.nl

Franse gerechten

Le Vieux Jean is gelegen in een historische wijk van Delft, aan de voet van het Oude Jan. De locatie van dit restaurantje zorgt voor een geslaagde combinatie van geschiedenis en gastronomie.
Het restaurantje heeft een intieme sfeer, perfect voor een romantisch diner voor twee. Daarom kan je er samen met je partner volop genieten van lekkere Franse gerechtjes.
Le Vieux Jean heeft ook een uitmuntende wijnkaart, waarvan liefhebbers en professionals zeker kunnen genieten.

hessel7

Heb in de weken hiervoor nogal vaak in restaurants mogen eten met een ster maar wat dit restaurant biedt aan entourage, ontvangst en fantasisch smaakvol 3 gangen menu voor de zeer mooie prijs van 35 euro slaat werkelijk alles. De bediening wil ik speciaal complimenteren met de ongedwongen,vriendelijke en meedenkende service, kortom een aanrader!! Hessel Dethmers

Gegeten op 24 april 2015

Lauraeleonora

Ontvangst was prima. Ik had graag kreeft willen eten. Helaas wilden geen van mijn tafelgenoten kreeft als voorgerecht en vond ik geen passend voorgerecht (allen naar mijn mening te sterk van smaak in relatie tot de kreeft). Coquilles waren heerlijk (cijfers 9). Wijn arrangement was divers en passend bij de gerechten. Dessertwijn niet mijn smaak, maar dat risico heb ik zelf genomen. Digestief bij koffie uitgebreid. Decor leuk door oude details maar ook een tikje ouderwets en in het begin de lichte geur van 'oude stad'. Goed gegeten, voor herhaling vatbaar, wel aan de prijs.

Gegeten op 3 april 2015

saskia172

We hadden het 4-gangen diner met wijnarrangement. Zalm was goed, mooi dik gesneden. Het tussengerecht van kabeljauw met Japans zeewier sprong er echt uit, werkelijk zalig. Dat zou een 10 waard zijn geweest. Het brood bij de voorgerechten is prima, net als de olie. Het hoofdgerecht vond ik tegenvallen. Hert met rode wijnsaus en aardpeer. Was nogal fantasieloos. Verdere opmaak van het bord viel tegen. Loempiaatje van hachee was wel lekker maar 3 spruitenblaadjes is een beetje te iel. Na de voorgerechten had ik meer verwacht. Als desert namen we kaas, altijd
favoriet bij ons. De wijnen die bij de gerechten waren gekozen smaakten goed. Wij kregen het idee dat de kennis van de wijnen toch wat minder was. Er werd in ieder geval niet veel over verteld.
De bediening was netjes maar een beetje formeel. De tafels waren mooi gedekt met dik linnen. Maar ik vond de zaak erg fel verlicht, dat doet afbreuk aan de sfeer.
Maar al met al toch een lekkere en leuke avond gehad

Gegeten op 7 februari 2015

voswegen

Wij hebben heerlijk gegeten
De Tartaar van tonijn met limoen en de Maki waren voortreffelijk.
De Zeeduivel was heerlijk en het nagerecht was een geweldige afsluiter.
Misschien is de krappe opstelling van de tafeltjes een klein min puntje.

Gegeten op 25 oktober 2014

mvdsanden

Voor het eerste geluncht bij Le Vieux Jean. Grote aanrader, bediening top, mooie wijnkaart, fraai en zeer smakelijk eten. Alles volgens de beste franse traditie. En enorme value for money.
We komen hier terug!

Gegeten op 24 september 2014

mike73

Soms ontdek je iets leuks! Dit restaurant is werkelijk een pareltje in de binnenstad van Delft. Keurig nette en vriendelijke bediening, voortreffelijk eten en een wijnkeuze waar je U tegen zegt.
Een echte aanrader!

Gegeten op 12 september 2014

ArletteO

Geselecteerd op de Bib gourmand kwamen wij hier met een hoge verwachting. Gerechten waren zeer smaakvol. Bediening wel selectief in aandacht. Hierdoor ook drankjes vergeten wat tijdens het eten wel vervelend kan zijn als er een bijpassende wijn is besteld. Interieur simpel maar volstaat. Heel vreemd voor een zaak als deze vond ik de peper en zout stelletjes op tafel. normaliter zie je een iets exclusievere zoutsoort voor bij het brood. Ook de bak met gebakken aardappeltjes op tafel vond ik niet echt binnen het plaatje passen. Verder hebben wij genoten van het eten en als we in de buurt zijn komen we zeker nog eens terug.

Gegeten op 10 juli 2014

Joaco

Met een groep in een aparte mooie kamer gegeten. Vooraf in de wijnkamer genoten van een aperitief en amuses. Daarna aan een mooi gedekte tafel een heerlijk driegangen diner gehad, waarbij elk onderdeel klopte. Begrijp niet zo veel van het gemopper over de kleine porties. Voor mij en mijn tafelgenoten was het ruim voldoende en bleef er zelfs iets over van de heerlijkheden bij de koffie.

Gegeten op 27 juni 2014

belgrave2003

Een huisaperitief van cointreau, gin, siroop en crémant de Bourgogne. Ja, dan weet je dat je in een bijzonder restaurant zit. Het is er klein maar fijn zitten met linnen op tafel en zilveren bestek. Delftse professoren en hun studenten die iets te vieren hebben frequenteren deze zaak. De bediening is correct, een tikkeltje overdreven misschien en de keukenbrigade is van grote klasse. Een vier gangen menu van malse kwarteltjes, gamba's, een Black Angus haasbiefstuk en kaas toe smaakt zó voortreffelijk dat je van Le Vieux Jean je vaste eetadres zou willen maken. Ook de wijnkaart is indrukwekkend en wie goed zoekt en selecteert vindt een betaalbare flessen. Wat mij betreft de parel van Delft.

Gegeten op 6 februari 2014

Evanos

Heerlijk gegeten, uitstekend menu en in tegenstelling tot sommige andere recensies niets te klagen over de portionering, volledig in lijn met wat je zou mogen verwachten. Vriendelijke service met goede wijnkennis en suggesties. Een absolute aanrader!

Gegeten op 21 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Le Vieux Jean in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Le Vieux Jean. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.