Le Vieux Jean

• 8.4

• 7.9

belgrave2003
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een huisaperitief van cointreau, gin, siroop en crémant de Bourgogne. Ja, dan weet je dat je in een bijzonder restaurant zit. Het is er klein maar fijn zitten met linnen op tafel en zilveren bestek. Delftse professoren en hun studenten die iets te vieren hebben frequenteren deze zaak. De bediening is correct, een tikkeltje overdreven misschien en de keukenbrigade is van grote klasse. Een vier gangen menu van malse kwarteltjes, gamba's, een Black Angus haasbiefstuk en kaas toe smaakt zó voortreffelijk dat je van Le Vieux Jean je vaste eetadres zou willen maken. Ook de wijnkaart is indrukwekkend en wie goed zoekt en selecteert vindt een betaalbare flessen. Wat mij betreft de parel van Delft.

Gegeten op 6 februari 2014

Evanos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, uitstekend menu en in tegenstelling tot sommige andere recensies niets te klagen over de portionering, volledig in lijn met wat je zou mogen verwachten. Vriendelijke service met goede wijnkennis en suggesties. Een absolute aanrader!

Gegeten op 21 december 2013

arolizo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een echt frans restaurant met een mooie kaart, intiem karakter en een goede sfeer. Eten was voortreffelijk en de bijpassende wijnen erg lekker!

Gegeten op 18 oktober 2013

Werf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier een geweldige avond gehad!

Goede ontvangst in het knusse, maar sfeervolle restaurant (met een Frans aandoenend tintje!). Vooraf tartaar met eendenleverkrullen en onze harten waren gestolen! Qua concept niet heel spannend, maar de uitvoering was perfect! En vooral de toevoeging van de eendenlever maakte het subliem!

Mijn tafelgenoot was vooral ook erg fan van zijn dessert, een terrine van vruchten. Maar ook de hoofdgerechten en de wijnen waren uitmuntend. Mooie smaakdetails, goede verfijning! Wij zijn fan geworden en komen graag snel weer!

Gegeten op 4 oktober 2013

Jinge
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben wij hier een heerlijke avond gehad! Het begon met een warm ontvangst en vervolgens hebben wij genoten van een 3-gangen diner met een wijnarrangement. Onze complimenten aan de keuken, wij hebben zelden zo verrukkelijk gegeten! De wijnen waren met zorg uitgezocht en pasten niet alleen perfect bij de verschillende gangen, maar er werd ook nog rekening gehouden met onze persoonlijke wensen. De bediening was enorm vriendelijk en behulpzaam. Er heerste een hele prettige sfeer, waardoor wij ons erg op ons gemak voelden. Kortom:
een echte aanrader en zeer zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 7 november 2013

Offringa
  • Recensies in de laatste twee jaar

De locatie van le vieux Jean is prachtig, zo naast de mooi verlichte Oude Jan. We kwamen wat later en de zaak was bomvol, zowel beneden als boven. Daar hebben we echter niets van gemerkt. De gerechten waren heerlijk en de keuken, waar we goed zicht op hadden, oogde geconcentreerd en vol aandacht. Dit zag je terug in de opmaak van de borden en de heerlijke smaken.
Wij hadden een heel gezellige avond en vonden het leuk om aan het einde van de avond nog een glas te drinken met de chef en zijn vrouw.

Gegeten op 5 oktober 2013

VincenzoBellini
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een verjaardag hier gegeten. Dit restaurant is gekend, al vele jaren. Dat wisten wij. Daarom zijn we er gaan eten. En wat was het een voltreffer.
We hadden gereserveerd voor vier personen en we kregen de mooie ronde tafel bij het raam.
Een lekker aperitief, op aanraden van de bediening, was al een goed begin. Daarna rustig de kaart bekeken om een keuze te maken.
Een mooie kaart, genoeg keuze, en je ziet in de kaart hier en daar het Franse karakter van dit restaurant terug.
Als voorgerecht rundertartaar gekozen. Erg lekker, vers bovendien. Mooi geserveerd en bovendien de juiste portie.
Als hoofdgerecht zeebaars gekozen, die erg goed was klaargemaakt. Voor een visliefhebber zeker het proberen waard.
Na nog een lekker wijntje de rekening gevraagd aan de overigens zeer behulpzame en vriendelijke bediening. En ook een erg prettige ambiance.
Een aanrader. Niet voor niets een IENS Topper.

Gegeten op 31 augustus 2013

keet
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden iets te vieren ! En hebben dit gisteravond in het smaakvolle restaurant Le Vieux Jean gedaan.
Direct bij binnenkomst kreeg ik, nadat we hartelijk werden verwelkomt door de gastvrouw, een flash back naar onze vakantie die wij deze zomer hebben door gebracht in de Bourgogne.

We kozen als voorgerecht het buikspek en de tarbot waar bij het laatste een krokant korst had. Dit werd gegarneerd met gemarineerde groenten. Als hoofdgerecht nam ik de gebraden runderlende Ook zeer smaakvol. Ik was verrast door de pure smaken. En als dessert (mijn favoriete onderdeel ) een assortiment kazen. Aan het einde van de avond voelde wij ons zeer voldaan maar zeker niet over vult.

Dit was niet zomaar een avond uit eten. Dit was genieten, een verwen plek met heerlijke gerechten, mooie wijnen , gastvrijheid en een ambiance waar rust de normaalste zaak van de wereld is, (dit in tegenstelling tot mijn dagelijkse leven) Hier kom ik zeker terug.
"Ere wie ere toekomt"

Gegeten op 2 oktober 2013

pipstudio
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren weer eens zoals vanouds geweldig gegeten bij ons al heel lang bekende en vertrouwde stekje Le Vieux Jean. Het complete diner is met veel liefde klaargemaakt, dat proef je meteen. Elk gerecht heeft zijn eigen smaaksensatie die nooit verveeld en blijft verrassen. Aan het einde van de avond kwam de vriendelijke chefkok aan onze tafel staan om de gerechten nogmaals toe te lichten en hij bood ons nog een heerlijk drankje aan! Super service, tijdens het diner werden we om een keurige ,bescheiden en zeer aangename manier steeds naar het volgende gerecht geleid. Heel erg fijn, ik maak we wel zorgen over de stapels afwas die ze moeten hebben aan het einde van de avond. De lokatie is werkelijk waar een sprookje! kortom we hebben ouderwets genoten. Wij komen graag weer een keertje terug!

Gegeten op 28 september 2013

debelgenvandelft
  • Recensies in de laatste twee jaar

Soms kan een naam niet waarmaken dat een chef teleurstellend werk verricht. Klein restaurant, Franse keuken, goede bediening. Ze willen er iets exclusiefs van maken, maar helaas kan de keuken niet mee. De vleesgerechten waren goed maar minimaal, het vegetarische voorgerecht wel lekker (een tomatentaartje) maar het vegetarische hoofdrecht ronduit bedroevend. Chocoladedessert en wijn prima. Toch...met honger van tafel gegaan. Gelukkig hadden we uitmuntende disgenoten.

Gegeten op 8 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Le Vieux Jean in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Le Vieux Jean. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!