a TripAdvisor company

2. Internationaal
  3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020-2236946

Lekker uit eten in Amsterdam-Oost

In het hartje van de Amsterdamse Plantagebuurt, schuin tegenover Artis, bevindt zich Brasserie Plancius. Een echte brasserie: vol gezelligheid en met gerechten voor jong en oud. Je sluit de avond af met een lekkere Italiaanse koffie. Altijd goed dus!

LaLiek

Na een intensieve dag van concentratie hebben we onszelf beloond met een etentje bij Plancius. Heerlijk weer voor op terras met een wijntje en aansluitend binnen een 3 gangen diner voor zes personen: van Gamba tot kabeljauw tot vegetarisch, alles smaakte ons goed. Na de tweede gang waren we al ruim verzadigd. Verrassend genoeg werd aangeboden het toetje in te pakken! Superavond en -service!

Gegeten op 25 juni 2015

marianne6

Met bon gegeten. De keuze was uit de gehele kaart. De hoeveelheid was ruim voldoende en het omruilen van rijst in friet was geen enkel probleem. Het eten smaakte voortreffelijk en daarna als toetje een heerlijk dessert. Een restaurant om weer naar toe te gaan. Marianne en Derk.

Gegeten op 24 juni 2015

kyara

Tijdje geleden bij Plancius een high-tea gedaan met mijn moeder via een coupon site. Heb erg genoten! Vriendelijke (en knappe, hihi) bediening. Toendertijd liep ik vanwege en ongeluk op krukken, ik kreeg meteen een mooi tafeltje met een stoel ernaast waar ik mijn been op kon leggen. Een medewerker van de bediening (ik denk een leidinggevende of gastheer) vroeg vaak of het ging en of ik nog wat nodig had. Super aardig! Ook vaak een leuk praatje of grapje komen maken. Lekker thee gedronken, met keuze uit verschillende smaken. De hapjes variërend van hartig en zoet waren ook erg lekker. Ik kom zeker nog een keer terug als ik in de buurt ben voor lunch of diner! Ontzettend leuke dag gehad daar.

Gegeten op 22 juni 2015

EvelineD

Prima gegeten met mijn dochter. We hadden een Groupon. Bediening was attent de salade met garnalen echt heel goed en mijn dochter had een heerlijke hamburger. Ik kom nog een keer terug.

Gegeten op 3 juni 2015

richarda1

Op vrijdag 12 juni heb ik met een vriendin op het terras gegeten. Ik koos voor een 'maaltijd'salade. Voor 13! euro kregen we een bord vol met groene salade. Er zaten een paar stroken wortelschaafsel in, misschien een hele? tomaat, 2 artisjokharten (uit blik) en niet meer dan een HALVE avocado. Ik vond het beschamend.
De bediening was goed. Ik had echt niet genoeg gegeten en vind dit restaurant dan ook geen aanrader.

Gegeten op 12 juni 2015

vlouwn

Vandaag bij Plancius gegeten met een groot gezelschap. Twee weken eerder was ik er toevallig ook geweest, toen de salade met gamba's gegeten en die was goed dus daarom hadden we die nu ook besteld. Helaas waren de gamba's ditmaal gereduceerd van 4 naar 2. Veel te karig voor een salade van 13 euro. Toen we de bediening er op aanspraken kregen we een verhaal van "de ene keer doen we er 2 bij, de andere keer 4" maar geen geld terug ofzo. De tosti's waren ook slecht: geen zichtbare kaas en een plakje ham zo dun dat het doorzichtig is. Ik zou niemand adviseren om hier te gaan eten.
De drank is wel in orde: muntthee, verse jus en keuze uit een aantal biertjes.

Gegeten op 7 juni 2015

Greta82

Onlangs bij Plancius geluncht met een Voucher. We mochten soep en een broodje van de kaart kiezen. Bediening was vriendelijk, maar het eten erg slecht. Waterige soep die eerder koud dan lauw was en een zeer klef broodje waarbij de aubergine bijna zwart gegrild was. Daarnaast was het lang wachten op het eten. De wijn was met EUR 4,75 aardig aan de prijs, daar moeten ze het blijkbaar van hebben. Al met al, erg jammer.

Gegeten op 6 juni 2015

hans284

Op 2 mei 2015 met 4 personen gaan eten bij Restaurant Plancius via NuDeal. De sfeer was gezellig, aardige bediening en het eten was heerlijk. Jammer als je iets wilt vragen en je loopt naar voren dat je meteen de rekening krijgt terwijl je nog aan het eten bent. Misverstand maar als tip wil ik even meegeven: vraag eerst wat je voor een klant kunt doen voordat je gelijk de rekening presenteert, dat komt gehaast en onoverzichtelijk over. Maar wij komen zeker terug!!!
Ik geef een 8,5.

Op 8 mei 2015 zijn wij weer terug gegaan na een dagje Amsterdam. Wat jammer dat het tegen viel. Het voorgerecht was matig en het bord was nog niet meegenomen door de bediening en je hoofdgerecht stond al voor je neus. Gehaast. Toch vragen of ze met shifts werken - en kreeg wederom de vraag of ik de rekening wilde, terwijl ik aan het eten was. Enfin.
Nee wij werken niet met shifts u kunt rustig eten. Kortom de tweede keer viel tegen. Bediening is aardig maar het eten was nu helaas veel minder. Ik geef een magere 6.

Gegeten op 8 mei 2015

Kim1989

Hier twee keer gegeten met een grouponbon. Als je hier zonder bon eet, vind ik de gerechten erg aan de prijs.

Ik heb beide keren heerlijk gegeten. Vitello tonato is erg lekker, tevens al de biefstuk de zalmsalade. Wel een verschil in de kwaliteit van de biefstuk. Een is mals, ander taaier. Ook de toetjes waren heerlijk. De appeltaart is zelfgemaakt.

Twee minpuntjes: je betaalt veel voor een fles met.....kraanwater. Dit vind ik niet echt netjes.
Wanneer je dicht bij de wc zit, ruikt het af en toe niet zo fris.

Gegeten op 12 januari 2015

rachelbosma

Het eten was goed te doen. De service liet veel te wensen over. Na 20 min eindelijk een bestelling opgenomen en na 50 min eindelijk een drankje. Na een uur eindelijk de eerste gang. Toen wij klaar waren met dineren was er ook bijna niemand meer, terwijl meerderen na ons nog binnenkwamen. Fouten in de bestelling waarvoor niet eens werd geëxcuseerd. Zonde. Wij komen in ieder geval niet meer terug.

Gegeten op 21 april 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Plancius in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Plancius . De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.