Brasserie Plancius

2. Internationaal
  3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020-2236946

FlorenceVanHachteren

Zelfs op maandagavond was het druk, dus dat zegt. Ik heb via Groupon hier al meerdere malen gegeten en elke keer is het weer een feest om voor zo weinig geld echt lekker te eten. We stonden versteld van de kwaliteit. Vooraf carpaccio die op mn tong smolt, tafelgenoot had de portobello met geitenkaas en die was ook heerlijk. Als hoofd had ik de kabeljauw genomen, deze was iets te ver door helaas, maar de overheerlijke frieten maken mij altijd weer een blij mens. Mijn tafelgenoot had ravioli met truffelroomsaus, deze was erg machtig, maar de smaak was prima. Toe twee grote stukken taart genomen, die heerlijk vers waren. Al met al TOP PRIJS/KWALITEIT, aardige bediening en leuke plek tegenover Artis.

Gegeten op 23 februari 2015

muidenaar

Gisteren heerlijk gegeten. Vooraf carpacci en salade, hoofdgerecht steak (heerlijk mals) met met groenten en de ander kabeljauw, en als dessert huisgemaakte tiramisu en de ander huis. Bij de carpaccio zat wat mij betreft iets te veel rucola, maar dat hoef je natuurlijk niet op allemaal op te eten. Bediening was heel aardig en was erg vlot. Gaan we zeker nog een keer eten.

Gegeten op 25 februari 2015

MarkKoster

Wij hebben vaak bij Plancius gedineerd. Vorig jaar zijn wij hiermee gestopt. De voorgerechten waren nog redelijk.
Echter de saté was altijd de beste van de stad, maar wordt nu heel anders bereid met heel andere ingrediënten. Niet meer die lekkere gegrilde malse kipfilet met pittige satésaus, maar onsmakelijk uitelkaar vallend vlees uit de oven (wie verzint zoiets?) met een zoetige flauwige saus die totaal niet bij saté past. De frieten hadden amper het vet gezien en waren spierwit. De lekkere cheesecake was van de kaart gehaald. Al met al was het laatste bezoek een deceptie!

Gegeten op 25 augustus 2014

wailon

Vorige week vrijdag hier gegeten met een voucher en wat was het eten heerlijk en mooi gepresenteerd! Na het dessert met een goed gevulde maag het restaurant verlaten. Personeel ook erg vriendelijk!

Gegeten op 30 januari 2015

pyotr64

Een eenvoudige kaart met redelijke gerechten. Niets bijzonders maar wel oké. Hetzelfde geldt voor de service en de inrichting. Vooraf hadden we de vitello tonnato en de portobello en croute. De kogelbiefstuk met pepersaus en de confit de canard vormden de hoofdgerechten. De voorafjes, de steak en de eend waren prima. De pepersaus leek me een kant-en-klare en de patat bestond uit goudbruin gebakken frieten maar ook uit stukken aardappel die de frituurpan nauwelijks gezien hadden. Toch merkwaardig dat men gasten zoiets voorschotelt. Tot slot de tiramisu, een niet bijzonder nagerecht

Gegeten op 3 februari 2015

alfornokook

De ontvangst bij onze High Tea viel enorm tegen, geen vriendelijk personeel. De site beloofd je wordt in de watten gelegd maar dat wordt niet waar gemaakt . Het eten was niet smaakvol matig en vooral weinig. Na een half uur stonden we teleurgesteld weer buiten. Nooit weer!

Gegeten op 31 januari 2015

Bartbroeders

Plancius is een leuke brasserie en het eten is goed. Wij waren erg te spreken over de voorgerechten. De carpaccio lijkt mooi vers te zijn, goed vlees mooi van structuur. De vitello Tonato was ook erg goed ook bij dit gerecht was de vlees van erg goede kwaliteit. De hoofdgerechten vielen in vergelijking met de voorgerechten een beetje tegen biefstuk was te ver door gegaart. En de groenten die bij de gerechten wordt geserveerd is bij ieder gerecht hetzelfde en voegt weinig toe. Interieur kan beter, wiebelige tafeltjes, en gedateerde decoratie.
Maar overall leuk restaurant maar niet bijzonder.

Gegeten op 23 januari 2015

dickertjedap

Redelijk goed gegeten in Plancius. Helaas toch wat missertjes. Mooi bordje carpaccio met iets te veel rucola er op. Vervolgens een stukje kabeljauw (echt een te klein stukje vis!) met seizoengroente en rosevalaardappeltjes. De witte wijnsaus was te dun en geschift. De scropina als dessert was mooi op smaak. Bediening mag ook wat allerter zijn.

Gegeten op 23 januari 2015

NickJ

Vandaag Ceasar salade bij Plancius gegeten. De ingredienten zaten er allemaal wel in, maar weinig fantasie en weinig smaak. Teveel doorgebakken spek overheerste. Bij de deur zit je in een enorm tochtgat. Serveerster keek me niet aan, liep twee keer weg terwijl ik aan haar mijn bestelling doorgaf. (letterlijk midden in mijn zin) . En toen ik vroeg om af te mogen rekenen praatte ze letterlijk uir haar nek en gunde me geen blik waardig. Of het nou de zondaghulp is, of niet opgeleid of niet geinteresseerd personeel ? Ik weet het niet. Maar mij zien ze daar niet meer

Gegeten op 18 januari 2015

micheldebruijn

Mooie lunchkaart, met een keur aan vers bereide salades en sandwiches. Prima brood erbij. Erg sfeervol wat betreft aankleding en meubilair. De tafel even afnemen (schoonvegen), daar moesten we om vragen. Een minpuntje op het voor het overige prima aanbod en uitstekende kwaliteit.

Gegeten op 12 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Plancius in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Plancius. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.