Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Brasserie Plancius

2. Internationaal
  3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020-2236946

joan10

Wij hebben via Groupon een luxe high tea voor 4 personen gekocht bij Plancius. Bij binnenkomst werden we begroet door een serveerster die duidelijk haar dag niet had. Vanwege het mooie weer wilde wij buiten zitten, dit was niet mogelijk. Vervolgens werd ons de high tea uitgelegd, per persoon 6 zoete en 6 hartige hapjes + gedurende de high tea thee. Er werd ons meteen medegedeeld dat we niet langer dan 1.5 uur de tijd hadden om te high teaen, jammer want dit was niet vermeld bij de reservering of bij het aankopen van de groupon bon. Tijdens de high tea viel het ons op dat de hapjes erg karig waren, bijv. twee door de helft gesneden slagroom soesjes, geen scones, de hartige hapjes was een koud wrap stukje met weinig beleg en een droge boterham met een blaadje sla en plak kipfilet die volgens mij uit de supermarkt kwam. Tenslotte was de thee simpel gekookt water met een selectie pickwick zakjes. Onder een luxe high tea verstaan wij een uitgebreider aanbod aan hapjes, een selectie aan verse thee (bijv. munt of lavendel thee). En de mogelijkheid tot een gezellige middag, langer dan 1.5 uur. Wij waren erg teleurgesteld.

Gegeten op 18 oktober 2014

phum

Via online reservering

Het eten is prima maar niet hoogstaand. Zoals in veel eetgelegenheden in Nederland staan de prijzen voor het eten niet in verhouding tot datgene wat je voorgeschoteld krijgt. Ook is de kaart sober, echt gericht op eenvoud voor de keuken zoals dat in de vele kookprogramma's wordt aangeraden en dat is jammer, zeker wanneer voor je de extra dag keuzes € 5,- extra dient te betalen.

Bediening is prima en enthousiast.

Gegeten op 18 oktober 2014

willem_kraan

Drie-gangenmenu van Groupon. Als hoofdgerecht de rundersteak (medium rare) gekozen. Eerste exemplaar teruggestuurd wegens de twee grote zenen in de eerste twee happen. Bovendien was hij lauw. En de friotes waren te kort gebakken (alleen al daaraan kun je de kwaliteit van een restaurant afmeten, maar wie bestelt eerste een portie frites vooraf?). De tweede steak was lekker warm, eerste hap lekker mals, maar in ieder verdere stukje weer zo'n te grote zeen. Lang kauwen dus, waarbij de smaak ook niet over bleek te houden. Vertrokken met de suggestie om een andere slager te zoeken. Zouden ze gaan doen.
Evenals het in vroegere staat brengen van de lampen die kapot gegaan waren, waarvoor nu te fel schijnende peertjes zonder armatuur waren opgehangen.

Gegeten op 15 oktober 2014

wend_ekas

Via online reservering

De service en het decor is ok.
Het eten was wat minder. De kipsalade bevatte geen kip, de meloen was verre van rijp en de kipsaté was te ver doorgebakken, daardoor hard en droog.

Gegeten op 15 oktober 2014

lennydoubleu

Het eten was van prima kwaliteit, de opmaak van de borden niet echt spannend. Verder was het bedienend personeel nogal druk en vergat ons af en toe. We vonden het een rommelige avond, maar kunnen ons voorstellen dat je hier op een rustiger tijdstip wel goed verwend kan worden.

Gegeten op 12 oktober 2014

Perceptie

Alles klopte. Het voorgerecht caesars salad en carpaccio ,alsmede hoofdgerecht biefstuk incl. Bijlagen en nagerecht gemarineerde aardbeien ijs waren uitstekend.
Bediening zeer klantvriendelijk en enthousiast.
Las recent in het Parool test biefstukken in Amsterdam.hier miste ik Plancius.
Zou zeker hoog gescoord hebben.
Een aanrader.

Gegeten op 5 oktober 2014

Peroni

Afgelopen vrijdag hier gegeten met 4 personen. We gingen alle 4 voor een 3-gangen menu.
Als voorgerecht namen we alle 4 iets anders. De pompoensoep was lekker en je kreeg een behoorlijke hoeveelheid. Salade Nicoise viel wat tegen: ministukje gegrilde tonijn en de salade was amper aangemaakt en ook geen olie en azijn op tafel. Meloen met serranoham was ok, maar het duurste voorgerecht, 'Tomaat Crevette', was ronduit slecht. Voor €13,- presteren ze het om 1 tomaat gevuld met een halve eetlepel surimi en naast de tomaat een stuk of 5 Noorse garnalen op je bord te leggen. Kosten? (Ik denk nog geen €1,-). Schande. Dan de hoofdgerechten. 1 Persoon ging voor de rundersteak en was daar redekijk te spreken over. De 3 anderen gingen voor de gebakken kabeljauw met gebakken gamba's. Op zich prima, maar waarom serveer je niet wat op de kaart staat. Daar staat gebakken gamba's , gestoofde prei en pommes gratin. We kregen slechts 1 gamba. Gestoofde prei en pommes gratin totaal niet gezien! Desserts wil ik verder niet teveel over uitwijden, waren OK, maar niet bijzonder. Prijs/kwaliteitverhouding 6.

Gegeten op 26 september 2014

TopNurse

We hebben al meerdere keren bij Plancius gegeten. De laatste keer viel erg tegen ivm de bediening. Zij waren erg gehaast, luisterden niet en ze deden niet de moeite om de borden voor ons neer te zetten. (We zaten naast elkaar op een bank.) Ook branden de tl-lichten die ze waarschijnlijk normaal gebruiken voor het schoonmaken??
Normaal zijn we wel te spreken over dit restaurant, ze wisselen regelmatig van kaart en ze hebben lekkere wijnen. We gaan het binnenkort weer proberen.

Gegeten op 5 september 2014

mike1982

Via online reservering

De keuze op de kaart was beperkt maar daarentegen waren het wel gerechten voor ieder wat wils; sate, hamburger, zalmfilet etc. Het eten zelf was goed bereid. De bediening was erg goed en vriendelijk. De desserts zijn wel uitgebreid en zeker de dessert keuze buiten de kaart zijn een aanrader en zelf gemaakt.

Gegeten op 14 september 2014

raggie

We werden hartelijk verwelkomt en geweldig bediend, het eten was werkelijk geweldig zowel van smaak als opmaak, we hebben eigenlijk niets dan lof en als we nog eens in Amsterdam komen zullen we zeker daar gaan eten

Gegeten op 13 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Plancius in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Plancius. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.