De Ontdekking

• 7.8

• 7.7

Mttwessel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met mijn dochter geweest voor koffie plus; cappucino, warme chocomelk, worteltaart en cheescake. Heerlijk allemaal en gebak is niet te zoet. Gezellig tentje!

vincentengel
  • Recensies in de laatste twee jaar

vandaag Zondag een ontbijt/lunch gescoord bij de ontdekking. smoothie+koffie+broodje. gekozen voor Mango India Lassie; prima smaak. Zuurdesem brood met humus en een koffie erbij. mijn vriendin vermoedde dat het geen zuurdesem brood was, bediende twijfelde zelf ook en zou het nog eens goed nagaan. de verhouding Brood - Humus was echter een beetje uit verhouding. de smaak zelf was echter prima. er was helaas meer brood dan humus waardoor de smaak van de humus een beetje wegviel. Tip voor de kaart zou kunnen zijn om er één extra 'ingredient' aan de gerechtbeschrijving toe te voegen. geeft iets meer weer wat het is en verkoopt wat beter.
sfeer van de zaak was schoon, misschien nog net iets te steriel. kaarsje op tafel werd gemist of iets voor bij de vensterbanken. in het algemeen mooie opzet! dubbele ristretto was een goede afsluiter.

DE TIP: is de thee; erg vers en bijzonder smaakvol!

bediening was erg aardig en meedenkend; stond open voor kritiek en gaf veel uitleg!

Gegeten op 27 oktober 2013

Lulu010
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke lunchroom met verschillende kleine verdiepingen, waardoor het een knus geheel wordt. Het decor is dus super, het eten eigenlijk niet erg bijzonder. Jammer, want het is zo leuk om er te zitten!

Gegeten op 28 september 2013

Therese2013
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via ERU balans gespaard voor een gratis lunch voor twee personen. In Utrecht kon je deze gratis lunch nuttigen bij de Ontdekking. We kwamen iets eerder dan de geserveerde tijd aan. Bij binnenkomst werden we vriendelijk te woord gestaan en mochten een plekje uitzoeken. De inrichting vond ik niet heel sfeervol. De bediening kwam direct om te vragen wat we wilden drinken. Op de kaart staan nogal wat bijzondere drankjes en we hadden weinig tijd om deze door te nemen. Ik gekozen voor thee en mijn partner voor koffie. Koffie werd gebracht zonder melk. Moesten we apart om vragen. Ik bestelde broodje pittige kip op Turks brood (heerlijk als dat vers is) en mijn partner broodje oude kaas op bruine Italiaanse bol. Het brood dat ik kreeg was licht geroosterd en was taai. Dit leek geen vers brood. Niet door heen te komen met mes en zelf afscheurend ging het moeizaam. De kipfilet was niet pittig en erg droog. Dit leek ook niet vers gemaakt. Broodje van mijn partner ging alhoewel het broodje veel weg had van een afbakvariant van de supertmarkt. Wij vonden het geen succes en gaan hier niet weer heen.

Gegeten op 17 augustus 2013

Annemieke6259
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had een uitgebreide high-tea besteld voor 2 personen en het was werkelijk een verrassing vanaf het moment dat wij binnen stapten, mooie entourage, tot het,moment dat we, heel voldaan, vertrokken.
We waren veels te vroeg en hoewel het druk was werd daar helemaal niet moeilijk over gedaan. Met een brede glimlach werden we naar een bank geleid en werd alles voor ons klaar gezet en toen begon het feest. Werkelijk heel anders dan ik ooit had gehad. Lekkere thee en een hele verrassende smoothie, lekker dus.. Heerlijke eigen gemaakte taart, scones, eigen gemaakte bonbons etc. Koud en warm was het wat we hebben genuttigd , oh wat was het lekker en na 2 uren zaten we propvol en nog steeds lagen er hapjes op de schalen. Een nadeel was dat het zo lekker en zoveel was en dat we niet konden stoppen met eten, oké 2 uren gezeten maar het was gewoon een heel gezellig sfeertje.dat je geen zin had om op te staan. Trouwens een. Doggy bag was geen probleem. .
Leuke ontspannen sfeer, met aparte hoekjes om afgezonderd met vriendinnen of vrienden te zitten. We hebben een heerlijke middag gehad en komen zeker terug. Dank je wel De Ontdekking, voor mij was het een ontdekking dat zo'n gelegenheid toch nog bestaat.

Gegeten op 8 augustus 2013

Rvl92
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met z'n 2e even wat gaan drinken en geluncht bij de ontdekking. Het eten was zeer goed, het broodje tonijn salade en de tosti op turksbrood waren heel lekker van smaak. Hele goede en vrolijke bediening! Zeker nog een keer een bezoek waard!

annelou1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na mijn buluitreiking een lunch (met toetjes, nomnom) genuttigd met een gezelschap van zes personen en alles wat we hebben besteld was heerlijk! De bediening is erg prettig en relaxed en er wordt goed meegedacht met de klant.

Heb er ook al een paar keer met anderen of alleen gezeten en het is er altijd gezellig en door alle hoekjes en verschillende soorten zitplekken (hoge tafels, lage tafels, banken) die allemaal een beetje andere sfeer hebben is het altijd ontspannen toeven bij de ontdekking.

Gegeten op 15 mei 2013

Aurora4ever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellige huiselijke sfeer en goed vertoeven om hier te luchen/koffie te drinken. High tea gereserveerd voor 3 pers. en zijn gegaan voor de Maxi met alles erop en eraan. Keuze uit thee uit de doos(zakjes) en losse thee. We zijn gegaan voor de losse thee-4 aparte lekkere smaakjes.
De volledige high tea werd geserveerd op de etagere: scones, gebak, quiche waren mini. Per persoon kreeg je dus niet een hele scone of een puntje gebak. 3 scones waren in acht stukjes gesneden. Dit viel tegen omdat de HT per persoon wel %u20AC27,50 kostte.
De wraps kwamen later: 6 kleine stukjes. Smoothies zat er ook bij in en deze waren echt lekker.
Het was een heerlijke High Tea, maar veel te duur voor wat je ervoor terug krijgt.
Bediening was goed: theepot werd goed in de gaten gehouden om deze snel bij te vullen als het nodig was.

Gegeten op 12 mei 2013

Lisa_33
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heb hier vandaag heerlijk gegeten. Er is een leuke sfeer van het voormalig reisbureau, heel ontspannen. Je kunt kiezen uit verschillende soorten broodjes, zoals Turks brood en een soort italiaanse bol. Ik had een Turks brood met Hummus en avocado, was heerlijk! De koffie is ook erg goed. Daarvoor nog een lekker taartje met een aparte smoothie met o.a. avocado en dadel die ze er beiden blijkbaar zelf maken. Ze doen ook High Tea's, daar ga ik nog een keer voor reserveren!
Echt een tip voor een leuke lunchtent met een aparte sfeer.

Gegeten op 9 mei 2013

NinaUtrecht
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen weekend was ik voor de derde keer bij De Ontdekking. Een leuk tentje op een goede locatie. Ik vind de ruimte echt fantastisch. Leuk met alle nisjes en verschillende zitmogelijkheden. (hangbanken, stoelen, krukken.)
De bediening is vriendelijk, maar op drukke momenten kunnen ze het nog helemaal overzien. Het zij ze vergeven.
Maar wat ik echt, maar dan ook écht niet snap, is dat je op zo'n mooie locatie zulke fantasieloze en daardoor saaie broodjes en quiches serveert. De mozzarella is smakeloos, de quiche is letterlijk een stukje quiche op een bord. Geen blaadje sla of plakje komkommer. Dit kan echt niet meer! Maak de broodjes liever €0,50 duurder en gebruik goede producten en verse kruiden. Gelukkig zijn de smoothies erg lekker, is de bediening aandoenlijk vriendelijk en zien de taartjes er lekker uit. En gelukkig voor De Ontdekking zitten de studenten om de hoek, die misschien nog iets minder kritisch zijn op de smaak van de mozzarella en liever een goedkoop broodje hebben, dan een iets duurder broodje met goede producten. Ach, wellicht ben ik niet de doelgroep.

Gegeten op 5 april 2013

Schrijf zelf een recensie over De Ontdekking in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Ontdekking. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!