De Ontdekking

1. Lunchroom
  2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 030 7514719

Emmering

Ik kom regelmatig bij De Ontdekking om lekker met een kop koffie (en af en toe een taartje of lunch) te werken op de wifi. Ruimer binnen dan je denkt, met leuke hoekjes en nissen om je zelf in te verschuilen. Let wel op dat de wifi in de nis boven bij het raam nauwelijks werkt! Onlangs er weer geweest voor koffie en lunch met een vriendinnetje. Jammer is dat je de tosti's niet met bruin brood kan bestellen, echt niet zo meer van deze tijd. De quiche was lekker maar wel erg klein in verhouding tot de prijs. Het bijzondere drankje Arabic Delight (of night?) zalig, echt een aanrader! en de mini chocolonies zijn inderdaad leuk en lekker bij de koffie/thee. Als 'toetje' een brownie genomen - en die is, tja, just TOO much. Ik ben een brownie-liefhebber/kenner en de smaak was goed, maar voor de rest viel het helaas tegen. Hij is keihard en je werkt echt een blok beton weg, zo machtig en zo groot ook de portie (wat eigenlijk een beetje gaat tegenstaan). Zonde. Punt waar deze voor de rest leuke en lekker centrale zaak aan moet werken is de (snelheid van de) bediening. Erg vriendelijk, maar het duurt doorgaans eindeloos voordat je kunt bestellen of je bestelling op tafel hebt, en dat is jammer.

Gegeten op 30 januari 2015

AnnieBB

Wat een ontdekking dit koffie-ontbijt-lunch en nu ook op do-vrij-za borrel tentje!
Van buiten oogt klein, eenmaal binnen blijkt dat er allerlei verschillende cosy geschakelde ruimtes zijn met oa een vide.
We nestelden ons aan de bar aan t raam met uitkijk op reilen en zeilen van de Voorstraat.
Menu kaart ziet er spannend uit en we eten met oh's en ah's een heerlijke lunch! De Arabic Night, een drankje van kokosmelk, sinaasappel, avocado, dadel, munt en honing was een delight!
Groot assortiment thee, en dan dat choconelly chocolaatje bij de thee, top!
We zagen hoe de café brûlé werd gemaakt, die gaan we de volgende keer proeven.
Het Turkse brood met eigengemaakt hummus en avocado, heel smaakvol en de groene quiche met geitenkaas, spinazie, tomaat en walnoot was zalig, geserveerd met beetje frisse salade. Het leek een klein stukje, maar was meer dan voldoende.
De bediening uiterst attent en vriendelijk.
Hier komen we heel erg graag terug om de rest van de kaart uit te proberen!

Gegeten op 6 februari 2015

Tinaaa

Vandaag met mijn zusje gelunched bij De Ontdekking en dat was ons erg goed bevallen. We hebben allebei een lekker broodje gegeten en mijn zusje was helemaal gelukkig met de chai latte. Die neemt ze wel vaker maar dit was volgens mij de beste die ze tot nu toe in NL gedronken had. Ik nam na de lunch de coffee special met roasted hazelnut & cinnamon en die vond ik echt heerlijk. Blijkbaar was ik de eerste die deze koffie proefde en toevallig bestelde ik deze bij het meisje die hem bedacht had. Was leuk om te zien hoe ze betrokken zijn bij hun werk!

Gegeten op 21 januari 2015

roos34

De Ontdekking is een ontzettend gezellig plek om lekker te lunchen of rustig thee te drinken. De Linzensoep is overheerlijk en de belegde broodjes zijn ook weer eens 'wat anders' (bijvoorbeeld een broodje peer-gorgonzola).

Wat me echter nu al twee is overkomen en wat ik erg jammer vind, is problemen met de bediening. Deze lijkt, hoewel ze zeker wel vriendelijk zijn, niet erg horeca-minded. Bij een eerder bezoek was mijn scone vergeten en gistermiddag onze twee broodjes. Nadat dit was opgelost kon er verder ook geen excuses van af, en dat was wel een gemis. Als je iets vergeet, zeg het dan gewoon eerlijk! Daarnaast werd er verder ook niet meer gevraagd of we nog wat te drinken wilden..

Gegeten op 5 januari 2015

zweeffje

Het decor bij De Ontdekking is gezellig: tafeltjes, grote tafel - erg knus allemaal.
De service is ook goed: het eten/drinken werd snel geserveerd. Het personeel is er vriendelijk.
Ook het eten is van erg goede kwaliteit: we hadden een 'groene' smoothie en de 'arabic night'. De hoeveelheid van de lunch viel wel wat tegen m.b.t. prijs/kwaliteit: de hartige taart was heerlijk, en ook de linzensoep, maar het geheel had wel een slagje groter gekund gezien de prijs die je ervoor betaalt.

Gegeten op 23 december 2014

Fem2014

Supergezellig tentje met verschillende knusse hoekjes. Ik kom hier al langer vanwege de lekkere smoothies, heerlijke taartjes en uitgebreide high tea, maar je kan er nu zelfs ook een wijntje drinken. Gewoon een lekker plekje, zeker ook vanwege de servicegerichte eigenaresse, die vaak zelf in de zaak staat.

Gegeten op 20 december 2014

wwiersinga

Een heerlijk plekje in Utrecht waar ik graag met vriendinnen ga lunchen of waar ik alleen naar binnen stap om saai werk af te krijgen onder genot van lekkere bak koffie en heerlijk taartje. Ik ben zelf weg van de humusspread en salades. Ik vind de plek heerlijk omdat je veel verschillende hoekjes hebt: aan de hoge "bar"tafel en bekijken wie er allemaal binnenkomen, aan grote tafel met groep vrienden, boven knus voor een fijn intiem gesprek of aan het raam met veel licht om je wakker te houden tijdens de saaie werkklusjes. Fijn gezellig ingedeeld!

Gegeten op 18 december 2014

Fientje93

Met vriendinnen eerder al alle taartjes van de kaart geproefd. Super lekker!! Ook de broodjes en smoothies vind ik erg lekker bij de Ontdekking. En omdat het personeel vriendelijk is en de sfeer relaxt kom ik er graag nog eens terug om de nieuwe kaart uit te proberen.

Gegeten op 30 november 2014

Ruur

De inrichting is erg leuk met allemaal kleine hoekjes waar je kunt zitten. De bediening waarschuwde bij het opnemen van de bestelling al dat het lang zou duren, en dat duurde het inderdaad. Het noemen vond ik goede service en daarna duurde het inderdaad lang.

De broodjes, een geitenkaastosti en een peer-blauwe kaas-broodje waren wel ok. In de tosti zaten niet zoveel gegrilde groenten en het het was verder niets speciaals, zeker voor de bijna 6 euro die je ervoor betaald. De thee en koffie waren wel lekker, maar de prijs-kwaliteit-verhouding vond ik niet helemaal goed.

Gegeten op 13 december 2014

Mini

Een glutenvrije high tea gereserveerd, was lekker en alleen al fijn dat ze dit wilden maken. Weinig keuze in vergelijking tot mijn niet-glutenvrije tafelgenoten, maar wat ze hadden gemaakt was goed van smaak. Ik zou hier zeker teruggaan.

Gegeten op 3 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over De Ontdekking in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Ontdekking. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.