1. IJssalon

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 015 2124533

tedenpatrice

Via online reservering

Plan B was jarenlang bekend als ijssalon en pannekoeken. Nu een indisch eetcafe/wijnproeverij met heerlijk indonesisch eten. Met mijn partner een nasi tafel gegeten met 3 vleesgerechten, atjar, gado-gado, rijst en lekkere huissambal er bij.
Simpel, maar heel lekker. Decor ongedwongen huissfeer en vlotte en vriendelijke bediening.
Hier komen wij met regelmaar terug!

Gegeten op 10 maart 2015

Henrikus

Afgelopen zaterdag 7 februari naar het mooie Delft gegaan. Heerlijk om te wandelen, te slenteren, en uiteindelijk ergens lekker te lunchen. Wij besloten om naar Bokhoven te gaan. Echter Bokhoven is de oude naam, zo heet het niet meer. Wisten wij niet, waren er al lang niet geweest. Het heet nu Plan B, maar is gelukkig niet al te veel veranderd. Vroeger kwamen wij hier wel eens, als kind een ijsje halen en op latere leeftijd koffie met appeltaart. Het viel ons op dat de kaart nu ook een Indische invloed heeft. Zo staat er onder andere een salade met ajam pedis, sate ajam en gado-gado op. Maar ook niet Indische lunch gerechten. Wij namen beide de sate ajam, mijn vrouw met brood en ik met lontong. Het was een ruime portie, mooie geserveerd met huisgemaakte atjar en kroepoek. Ook een ruime portie brood. De smaak was zeer goed, heerlijke Indische sate, met nuance's van gember en citroengras. De pindasaus was ook heerlijk en de huisgemaakte atjar paste er prima bij. Wat leuk deze Indische inslag. Prima alternatief waarmee Plan B zich onderscheid van de zovele gezellige restaurantjes en lunchrooms in Delft. Na afloop nog even staan kletsen met het personeel over vroeger. Leuk en gastvrij, zeker de moeite waard om er eens binnen te gaan. Wij komen zeker terug

Gegeten op 7 februari 2015

hennesy

Heerlijke saté, goede wijnen en een aardige gastheer, fijn terras waar het op een zondagmiddag goed toeven is, vaak ook spontaan muziek, aanrader.

Gegeten op 8 juni 2014

molinari

Nasi B...iedere keer weer een verrassing hoe deze rijsttafel is samengesteld en nooit teleurgesteld!
Een vast item is de overheerlijke sambal, onovertroffen
Gezellige vlotte zaak voor een hapje, drankje, praatje en vaak life muziek

Gegeten op 18 april 2014

Friespan

Met vijf personen de Indonesische rijsttafel genomen: rijst, groenten, twee soorten vlees, sate. Heerlijk! Eerst buiten op het terras, toen vanwege dreigende regen naar binnen. Zeer vlotte en vriendelijke bediening. Een ijsje uit de ijssalon toe. Prima. Gaan we nog es doen.

Gegeten op 23 mei 2014

pauwelkwak

Even een Indisch hapje gegeten. Aardige vriendelijke bediening, de eigenaar heeft verstand van wijn en kan je goed adviseren. Kleine kaart vooral Indische gerechten maar op de lunchkaart staan ook de vertrouwde tosti. Voor een ijsje kan je hier ook prima terecht. Inrichting niet bijzonder maar hoeft ook niet voor een etablissement zoals dit.

Gegeten op 13 maart 2014

miranda44

Kom hier bijna wekelijks en kan niet anders zeggen, dit is een plaats waar je thuis komt. Heerlijk ongedwongen genieten van Indisch eten, heerlijke wijnen, smakelijk ijs en ouderwetse huiselijke gezelligheid. Zeker op zondagen is het een genot om te genieten van een wijntje, wat stokjes overheerlijke saté en live muziek (zelfs gasten pakken de microfoon). De eigenaren geven je het gevoel dat je familie bent en dat is zo ongedwongen dat zelfs kinderen er graag naartoe gaan. Een absolute aanrader!

Gegeten op 9 februari 2014

MartinK

Eerste keer gegeten bij Plan B en werkelijk heerlijk gegeten hier. Er is geen menukaart en in principe eet je wat de pot schaft. Voor de meeste van ons geen probleem als alles eters maar voor 1 vegetariër onder ons wel. Echter moest de kok wat improviceren en uiteindelijk kwam er iets heerlijks op tafel.

Alle gerechten van onze gerechten waar simpele en herkenbare gerechten maar ondanks dat proef en zie je dat dit zo vers wat. Vooral de gado gado, zelfgemaakte sambal en pinda saus waren gewoon overheerlijk!

De bediening is erg informeel maar ik hou wel van bediening met een knipoog. Misschien niet voor iedereen maar wij hebben een heerlijke culinaire avond gehad en komen zeker terug!

Gegeten op 25 oktober 2013

kloostermop

Heerlijke wijnen en goed eten met een persoonlijke touch.
De ijssalon ernaast zorgt voor een mooie afsluiting als je dat wilt.
Attente en vriendelijke bediening laat niets te wensen over.
En ook nog redelijk geprijsd.

Gegeten op 13 augustus 2013

mh_1204

Plan B zit op de locatie waar ooit Bokhoven zat. Toendertijd n wat stoffige koffie en thee tent, nu n gezellige levendige wijnbar met erbij n menu van echte authentieke Indonesische gerechten. En! Het heerlijke ijs waar Bokhoven om bekend stond hebben ze exact nog! Top! Van wijntje tot ijsje, van snack tot compleet menu, alles kan. Plan B is zonder twijfel n toptoko in Delft! Just try!

Schrijf zelf een recensie over Plan B in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Plan B. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.