a TripAdvisor company

foto's van Andermaal in Culemborg - 1 foto's van Andermaal in Culemborg - 2 foto's van Andermaal in Culemborg - 3 foto's van Andermaal in Culemborg - 4 foto's van Andermaal in Culemborg - 5

Andermaal

4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0345 534 645
  2. www.andermaal.nl

Hier staat gezelligheid centraal

Restaurant Andermaal is een middenklasse restaurant met goede keuken. De gerechten zijn mooi opgemaakt en de smaakpaletten zijn goed tot uitstekend. De bijpassende wijnen maken het geheel helemaal af. Het is een plaats waar je gastvrij wordt ontvangen. In dit restaurant staat gezelligheid centraal, de sfeer is er goed. Ook het personeel is er vriendelijk en gastvrij. Een restaurant om naar terug te keren.

Reddingsvestje

Gisteren voor het eerst bij Andermaal geweest en zeker niet voor de laatste keer. Zó moet een avond uit eten er uit zien. Heerlijk eten, mooie presentatie, lekkere wijn en en een meer dan attente, kundige bediening. In tijden zijn we niet zo gastvrij ontvangen, we voelden ons echt in de watten gelegd. Toen ik niet kon kiezen tussen twee desserts kregen we als verrassing een mini versie van het dessert dat ik niet had gekozen. Dat zijn de kleine dingen die het hem doen.

We kozen voor een viergangenmenu met bij elk gerecht een bijpassende wijn en dit bleek een schot in de roos. Elke wijn werd keurig door de gastheer van uitleg voorzien.
Alles was heerlijk en mooi, maar voor mij persoonlijk sprong de gamba met relish van gember, panchetta en hangop met limoen en koreander er echt uit. Mijn man had zwezerik met bloedworst en zat net zo hard te genieten. Als nagerecht raadden de drie dames van de bediening mij eensgezind het wentelteefje aan en ook dat was niet voor niets.

Dat we niet eerder geweest waren komt, moet ik eerlijk bekennen, door het decor: dat heeft een hoog eetcafégehalte wat, in mijn optiek, niet strookt met de kaart. Maar nu we er geweest zijn heeft het wel iets charmants. Zelfs de pauwentegeltjes op de wc :)

Gegeten op 21 maart 2015

FamVanVuuren

Wat een geweldig restaurant. Enorm gezellige sfeer, en voortreffelijk eten. Wij hebben specifiek van een hoofdgerecht buiten de kaart om genoten: wild zwijn. Langzaam gegaard in 5 uur terwijl het vacuum was verpakt. Zo was 't vlees nog rood en tóch gaar. Heel bijzonder.

We kregen een uitgebreide uitleg van de chefkok over ons eten erbij. De bediening was erg attent en oplettend. Wat bijzonder was dat, toen we een paar vragen over de desserts hadden, de chefkok aanbood om ee'n combinatie van verschillende deserts te maken zodat we van alles konden proeven. Dat geeft een hoge mate van flexibiliteit en kundigheid aan voro mij. We gaan vaker terugkomen.

Gegeten op 8 december 2014

pelin

Heerlijk gegeten!
Prima bediening, heerlijke smaakcombinaties, ontspannen sfeer.
De wijnen die geadviseerd werden smaakte goed bij de gerechten.

Gegeten op 24 januari 2015

Wou2

Een (h)eerlijk restaurant waar het altijd heel goed eten is in een ontspannen en informele sfeer. Geen sjieke inrichting maar alles is er wel helemaal op orde. Dus goede wijnen bij bijzondere gerechten met een hele attente vlotte bediening.

Gegeten op 17 december 2014

Rosmaer

Gegeten op 26 oktober 2014

restaurantfans

Waanzinnig restaurant! We hebben genoten van de wijnen en de bediening. Als voor een runderlende met (trademark) bitterbal, dit maal van kaas, hoofd heeft Vriendin een vegetarisch hapje met kikkererwten waar ze van smult, ik wild zwijn. Verrukkelijk. Na heeft zij een zoet wijntje, ik een verrassing van de chef. Alles is perfect. Het enige wat dit restaurant mist is een terrasje! Aanrader!

Gegeten op 19 september 2014

MiekiePiekie

Na een fietstocht van 1,5 uur (vanuit Utrecht) keken we uit naar een fijne plek om te eten. Ons oog viel meteen al op de serre van Andermaal, dat zag er gezellig uit daarbinnen! Toch nog even verder gekeken in Culemborg maar het leek overal uitgestorven. Snel terug naar Andermaal, waar we een tafeltje bij het (open) raam uitkozen. Wat een knus tentje, met een bijzondere toog. De hoogte van de stoelen paste niet helemaal bij de tafel en de tafelpoot zat enigszins in de weg, maar modern meubilair zou hier niet hebben gepast.
De ontvangst was zeer gastvrij. Er werd vlot bediend en enthousiast verteld over het dagmenu. Ook kregen we goede wijnadviezen. Men deed niet moeilijk over kraanwater (werd zelfs meerdere malen bijgevuld) en bij twijfel over de wijnkeuze konden we meerdere wijnen proeven. Heel fijn!
De daggerechten klonken goed dus die bestelden we en daar hebben we van genoten. De borden waren mooi opgemaakt. De tonijn in tempurabeslag met wasabimayonaise en mango was mooi in balans en ook de eendenbout in portsaus smaakte goed. De nagerechten waren eveneens prima.
We hebben een heerlijke avond gehad.

Gegeten op 5 augustus 2014

cynthia

Culemborg was voor die avond een handige plek om af te spreken, en gereserveerd nadat we op Iens allemaal positieve reacties hadden gezien. Het interieur vond ik zelf wel redelijk rommelig, niet op elkaar afstemt maar gelukkig was het eten en de bediening zeer geslaagd. Met 4 personen hadden we allemaal andere voor- & hoofdgerechten, erg mooi opgediend en zeer smaakvol. Toen de mannen nog als tussengerecht de kreeftensoep namen, krijgen de dames een klein amuseglaasje met dezelfde soep. Wat ontzettend attent. Met liefde gemaakt en geserveerd!

Gegeten op 18 april 2014

mabu71

Een heerlijk gezellig donkerbruin restaurantje met altijd gezellige goedlachse bediening die weten waar ze het over hebben. Lekkere wijnen en drankjes. Ik heb hier meerdere malen met mijn man met of zonder vrienden gegeten en het is altijd goed. De gerechten kloppen, nooit te weinig of te veel, goed kaasplankjes. Of je nou vis, vlees of gevogelte neemt , het is altijd goed! Kortom, lekker relaxt en ongedwongen goed eten.

Gegeten op 7 december 2013

Cons

Op tweede Kerstdag hier gegeten met 11 volwassen en 3 kinderen (11, 9, 8) waaronder 2 vegetariërs en 1 glutenvrij. Het was echt geweldig. Goed voer, origineel, goed bereid, mooi uitgeserveerd.

Vriendelijke ontvangst door de gastheer die ons met een praatje verwelkomde en het menu introduceerde. Een persoon hield niet van eend en ter plekke werd met haar overlegd voor een alternatief. De vegetarische gasten waren ook erg tevreden over de originaliteit. Het menu voor de kinderen was losjes gebaseerd op het grote mensenmenu, wat ik zeer waardeerde. De kinderen vonden het ook erg lekker.

Voorgerecht was tonijncarpaccio, met een visje.. Tussengerecht was eend op 3 verrassende wijzen bereid. Hoofdgerecht was reerug. Verschillende kleine gerechtjes toe, waarvan de mini tarte tatin erg lekker was! Verbeterpuntje: de wijnen erbij konden wat beter bij passen, vond ik, maar ik weet niet wat vooraf daarover was afgesproken. Dat vooroverleg tussen de gastheer en mijn moeder een maand of wat tevoor over het menu verliep ook zeer prettig.

Ongedwongen en relaxte sfeer. Personeel ging leuk en vriendelijk met ons om, ook met de kinders. Ruim de tijd tussen de gerechten om te praten. We stonden te kijken naar de pilaar waar sterke dranken op planken stond uitgestald en daar werd ook direct op ingesprongen. Mijn broer kreeg een glaasje whisky te proberen met de smaak waar hij van houdt.

Bedankt voor de topavond!

Gegeten op 26 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Andermaal in Culemborg

Schrijf hieronder je recensie over Andermaal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.