Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

&samhoud places restaurant

3. Topper 2014
  4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 260 20 94

yquem

Een verademing, te veel in details treden over de gerechten en wijn wordt lastig aangezien het niet de meest makkelijke gerechten zijn en het er een flink aantal waren. Wat ik wel kan vertellen is dat ieder gerecht even lekker was en mij kon verrassen. Na vele teleurstellingen in sterrenzaken eindelijk weer een restaurant dat me positief kon verrassen. Op een schitterende lokatie met mooi uitzicht hebben ik en mijn vrouw genoten van een perfect menu met schitterende bijpassende wijnen. Gelukkig was de sommelier, net als ik, fan van de oude wereld. De bediening was vlot, snel en niet zo stijf als we in veel sterrenzaken zien. De tafel was modern ingedekt dus geen tafelzilver en wit linnen. Hier begrijpen ze dat het geen 1995 meer is maar 2014. Het enige puntje van kritiek is dat ze voor mijn zwangere vrouw niets anders dan water hadden bedacht bij het diner. Er kan vandaag de dag veel meer.

Gegeten op 28 juni 2014

CvanS

Volledig weggeblazen van bewondering hier. Wat een prachtige gerechten, geweldig inventief en heerlijk van smaak. Schitterende wijnen als begeleider erbij en een uitstekende bediening! Woorden schieten eigenlijk te kort om dit te beschrijven.

Gegeten op 8 juni 2014

Pieterbroerse

Eindelijk, eindelijk bij &samhoud places gegeten. En het wachten werd beloond: wat een briljante culinaire ervaring. Moshik maakte van elk bordje een waar kunstwerk. Het perfecte ei was meer dan perfect en de etappe tomaat vond ik fenomenaal. Dit is klasse, dit is vakmanschap. De bediening is niet zo stijf maar wel professioneel. Het dessert hebben we op een plek gegeten zodat we recht de keuken in konden kijken. Bijzonder om de passie van de koks te zien. De prijs is wel erg hoog, maar het is het waard. Voor ons is het sparen en snel weer terug komen.

Gegeten op 7 augustus 2014

erwin67

mijn tweede bezoek aan samhoudt en heb al vele 2 tot 3 sterren restaurants mogen bezoeken en vind zeker dat het eten en de smaak beleving tot de hoogste categorie behoort. Samhoudt is ook boven bij het restaurant wat 'losser' geworden tov mijn eerste bezoek, wat ik juist prettig vind. Immers het eten en gezelschap komt op de eerste plaats ipv etiquette stijfheid. Verassend en experimenteel eten met goede wijncombinaties, prima qua hoeveelheid en uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Indien men goed eten appricieerd een echte aanrader

Gegeten op 8 augustus 2014

mmanschot

Fantastische avond gehad. Na een hartelijk ontvangst en een begeleiding naar boven, namen wij plaats. Fijn ruim opgezet, met ruime ronde tafels en comfortabele fauteuils. Mooie kunst en inspirerende uitspraken aan de muur en een prachtig uitzocht over de stad. Professionele nette en hartelijke bediening.
Maar dan het eten: fenomenaal!! Heerlijke, bijzondere combinaties die ook nog eens als kunstwerken op je bord gepresenteerd worden.
Voor ons een uitermate geslaagde avond!!

Citroenenlimoen

Gegeten op 17 april 2014

Peter Noordervliet

De ontvangst was professioneel en toch hartelijk. Niet te plechtig, niet te familiair. Het menu voerde ons langs verschillende steden en landen. Verrassende combinaties, buitengewoon geraffineerde smaken. Goed tempo. De zes (!) amuses waren allemaal even geweldig en inventief. De gerechten van het menu waren stuk voor stuk van hoog niveau. Het was een feest. Niet goedkoop. Maar echt iets voor een bijzondere gelegenheid. Mooi uitzicht over de stad.

Gegeten op 6 november 2013

Pura Vida

Gezellig met een groepje gaan eten. We gaven de keuken carte blanch. Gerechten zijn mooi en smaakvol. Maar met mooie (dure) items kan je in principe weinig fout doen. Prijs/kwaliteit is helaas niet /verre van in verhouding. Bediening draait z'n riedeltje af en is bezig om snel af te sluiten.
De items die ons waren aangeboden stonden gewoon op de rekening.....

Gegeten op 7 maart 2014

liesbyte

Geweldig was het! Via dining with the stars hier gelunched. Amuse was krab-crepe-suzette. Dan ei met paddestoelen en de heerlijkste diepe smaken erbij, veel umami. Gerecht daarna was een oosterse verrassing met vis - we kwamen recent uit indonesie en dit sloot er subtiel op aan - en dan de eend met allemaal kleuren rood. Plaatjes op je bord, smaken heel speciaal. De gerechten waren zeer doordacht en kwamen mooi samen. Sensationeel. We gaan sparen om er eens te dineren.

Gegeten op 29 november 2013

rico3

Een uitstekende avond in dit restaurant.
Na heerlijke amuses belandden we in een mooi vijfgangendiner, met verrassende smaakcombinaties die tot in de puntjes verzorgd waren. De wijnen waren goed goedgekozen en zeer bijpassend. Als voorbeeld: een zalige Kung Fu Girl uit Washington.
Het perfecte ei was daadwerkelijk perfect. De reerug was om te zoenen.
De service was prima in orde, al moet je wel wennen aan de hoeveelheid personeel dat je tafel in de gaten houdt. Water van de tap van het huis, onbeperkt doorgeschonken.

slechts één punt van kritiek: wie heeft deze vork gekozen, hij ligt niet lekker in de hand.

Gegeten op 14 december 2013

Schrijf zelf een recensie over &samhoud places restaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over &samhoud places restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.