• foto's van & samhoud places (restaurant) in Amsterdam - 1
  • foto's van & samhoud places (restaurant) in Amsterdam - 8
  • foto's van & samhoud places (restaurant) in Amsterdam - 9
  • foto's van & samhoud places (restaurant) in Amsterdam - 10
  • foto's van & samhoud places (restaurant) in Amsterdam - 11

& samhoud places (restaurant)

& samhoud places (restaurant)

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer 020 260 20 94

• 8.6 10 93

• 8.1

• 8.2

Toveren met smaken

Geef je over aan de waanzinnige visie van chef-kok Moshik Roth, trotse bezitter van twee Michelinsterren. Zelfs over de allerkleinste details is nagedacht. Je wordt weggeblazen door de bijzondere smaakcombinaties. De hartelijke, informele bediening zorgt dat je je helemaal ontspannen voelt en met een gelukzalig gevoel huiswaarts keert.

Peter Noordervliet
  • Recensies in de laatste twee jaar

De ontvangst was professioneel en toch hartelijk. Niet te plechtig, niet te familiair. Het menu voerde ons langs verschillende steden en landen. Verrassende combinaties, buitengewoon geraffineerde smaken. Goed tempo. De zes (!) amuses waren allemaal even geweldig en inventief. De gerechten van het menu waren stuk voor stuk van hoog niveau. Het was een feest. Niet goedkoop. Maar echt iets voor een bijzondere gelegenheid. Mooi uitzicht over de stad.

Gegeten op 6 november 2013

Pura Vida
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig met een groepje gaan eten. We gaven de keuken carte blanch. Gerechten zijn mooi en smaakvol. Maar met mooie (dure) items kan je in principe weinig fout doen. Prijs/kwaliteit is helaas niet /verre van in verhouding. Bediening draait z'n riedeltje af en is bezig om snel af te sluiten.
De items die ons waren aangeboden stonden gewoon op de rekening.....

Gegeten op 7 maart 2014

liesbyte
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig was het! Via dining with the stars hier gelunched. Amuse was krab-crepe-suzette. Dan ei met paddestoelen en de heerlijkste diepe smaken erbij, veel umami. Gerecht daarna was een oosterse verrassing met vis - we kwamen recent uit indonesie en dit sloot er subtiel op aan - en dan de eend met allemaal kleuren rood. Plaatjes op je bord, smaken heel speciaal. De gerechten waren zeer doordacht en kwamen mooi samen. Sensationeel. We gaan sparen om er eens te dineren.

Gegeten op 29 november 2013

rico3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een uitstekende avond in dit restaurant.
Na heerlijke amuses belandden we in een mooi vijfgangendiner, met verrassende smaakcombinaties die tot in de puntjes verzorgd waren. De wijnen waren goed goedgekozen en zeer bijpassend. Als voorbeeld: een zalige Kung Fu Girl uit Washington.
Het perfecte ei was daadwerkelijk perfect. De reerug was om te zoenen.
De service was prima in orde, al moet je wel wennen aan de hoeveelheid personeel dat je tafel in de gaten houdt. Water van de tap van het huis, onbeperkt doorgeschonken.

slechts één punt van kritiek: wie heeft deze vork gekozen, hij ligt niet lekker in de hand.

Gegeten op 14 december 2013

Tacoguapo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je kan een lang of kort verhaal over deze ervaring schrijven maar waar het op neer komt dat je via een aantal spannende amuses je laat voeren door mooie smaken en structuren welke wedijveren om de hoofdprijs in een schitterend 7 gangen menu.
Alles is perfect op elkaar afgestemd en vult aan waar nodig maar contrasteert soms op verrassende wijze om de complexiteit op een goede manier te benadrukken.
Personeel is super vriendelijk en correct. Men heeft ook voor water bijschenken en geeft duidelijk uitleg over de wijn en de gerechten.
Decor is super maar komt het door de grote raampartijen (wanneer komt de glazenwasser?) dat het behoorlijk fris was; neem een veste mee om kille avonden en dan gewoon genieten!

Gegeten op 6 december 2013

henkvissers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op gastronomisch gebied een uitermate prettige eetervaring gehad, de gerechten waren stuk voor stuk goed uitgebalanceerd met zeer bijzondere smaken. Echter een grote tegenvaller was de bediening dat niet het prettige gevoel gaf wat je bij een 2 sterrentent doorgaans kunt verwachten. Als dieptepunt in de service werd ons een gerecht voorgezet dat na de uitleg weer van tafel werd gehaald omdat het eigenlijk 2 tafels naast ons moest komen. Geen sorry niets.

In mijn optiek verwerft een restaurant zijn 2 sterren door een combinatie van excellent eten en service. Dit laatste laat bij & samhoud places te wensen over. Ik zal hier vanwege dit aspect in combinatie met de zeer hoge prijs (580 euro voor 2 personen, 7 gangen menu + wijnarrangement) niet snel nogmaals dineren.

Gegeten op 27 november 2013

EMBoom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben afgelopen zaterdag heerlijk gegeten, maar de prijs kwaliteit verhouding was niet goed. Aangezien wij regelmatig in een sterre restaurants hebben gegeten, hebben we vergelijkingsmateriaal. We hebben a la carte gegeten. We kregen een beetje de indruk dat de focus op menu lag en dat er minder aandacht was voor de a la carte gerechten. Wij waren meer onder de indruk van de amuses dan van de gerechten. Ik vind persoonlijk dat een goede prijs kwaliteitsverhouding ook bij de service van een goed restaurant hoort. Wij hadden er meer van verwacht.

Gegeten op 23 november 2013

Henk-en-gezelschap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie ervaring, heerlijke combinaties. Zeker de coquille en de reerug waren bijzonder geslaagd. De wijnkeuze die ons geserveerd werd was prima en tot mijn genoegen werd ook de rode wijn op de juiste (koele) temperatuur geserveerd. Bediening professioneel. Entourage strak. Zeker aan te bevelen

Gegeten op 16 november 2013

Jsmasterproever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdje geleden bij Samhoud gegeten, gekozen voor het 7 gangen menu. Wat een leuke ervaring was, maar heb voor het geld op betere plekken gegeten. de opbouw van het menu was goed. Leuke combinaties in de gerechten, maar was op zoek naar een smaaksensatie die ik nog niet eerder had ervaren. Echter bleef deze uit. Het bedienend personeel was kundig, maar niet erg spontaan. De atmosfeer was aangenaam, alleen had zo nu en dan het gevoel in een kantoorpand te dineren. Desalniettemin hebben ik en mijn gezelschap een prettige avond beleeft, mede door de mooie wijnkaart die ze hebben. Ik weet niet of ik er nog eens zou gaan dineren.

Gegeten op 21 augustus 2013

alma1969
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was echt uitstekend. Iedere gang was weer bijzonder, zo kregen we bijvoorbeeld verschillende bereidingen van pompoen: dat ging van romig bereide pompoen via een horentje gevuld met mousse van ganzenlever tot een pompoen sorbetje.
Het kost wat, maar daarvoor krijg je een culinaire ervaring waar maar weinig sterrenrestaurants aan kunnen tippen!

Gegeten op 1 november 2013

Schrijf zelf een recensie over & samhoud places (restaurant) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over & samhoud places (restaurant). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!