Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Ivory

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 024 360 30 03

Een culinair avontuur in het hart van Nijmegen

Klaar voor een culinair avontuur? Dan zit je hier helemaal goed. Bij Ivory gebruikt de chef wat het seizoen hem biedt en bereidt tongstrelende gerechten.

pieterjansen1014

Afgelopen vrijdag 23 januari gegeten bij restaurant Ivory. Het was helemaal top! Bij binnenkomst werden netjes onze jassen aangenomen en werden wij naar tafel begeleid. Leuk ook dat je zelf je tafel kan kiezen. Wij aten het jan actie menu van 5-gangen. Vooraf kregen we een heerlijk glaasje prosecco en wat knabbels, gevolgd door een heerlijk amuse, waarbij vooral de SOEP eruit sprong!. We hadden daarna als voorgerecht een mousse van geitenkaas met veel heel veel biet. Grappig is dat het niet erg is dat het vegetarisch is! De 2 tussengerechten waren ook erg lekker. (kreeftensoep met ravioli en speenbig sukade die op de tong wegsmolt) Daarna kregen we een heerlijke spoom om even op adem te komen gevolgd door een heerlijk stukje hert met rode kool en kweepeer! Voor het dessert uiteraard weer een kleine amuse, een heerlijk tiramisu op leuke nieuwe wijze gepresenteerd, gevolgd door een heerlijk dessert met peer!
Kortom, wij hebben een fantastische avond gehad met uitmuntend eten en heerlijk wijnen.

Team Ivory bedankt en ga zo door!

Pieter en Emma Jansen.

Gegeten op 23 januari 2015

Gutnre

Via heerlijk tiendaagse hier gegeten. Het was echt boven verwachting.
Al met al: Lekker eten, sommige gerechten uitmuntend, sommige gerechten aardig (maar alle gerechtjes waren wel boven gemiddeld).
De bediening was uitmuntend, zeer attent en vriendelijk.

Wat betreft het eten: Ik vond het erg leuk dat er wat extra tussengerechtjes waren (een aperitief, een amuse, spoom glaasje en tiramisu). Daarnaast geldt dat het eten er prachtig uit ziet, mooi opgemaakt met stukjes kres, schuimpjes, gelletjes etc.
Deze waren niet altijd goed van smaak (bv: Vooral romige smaak), en voegden niet altijd wat toe aan de smaak van het geheel (bv: een komkommerschuim haalt het qua smaak niet bij een zeer romige bieslookcreme en zalm).
Maar, het was wel echt heel erg lekker, en zeker voor een aanbiedingsprijs absoluut de moeite waard!!

De wijnen waren lekker, en pasten doorgaans goed bij het menu (behalve een extra gerechtje wat we besteld hadden, daar was de bijpassende wijn minder).

De prijs is wel wat hoog. Wij waren uiteindelijk 140 euro kwijt, 70 voor het eten (vanwege de aanbieding), en 70 voor 4 bijpassende glazen wijn, prosecco en water. Ik denk echter dat de prijs wel past bij de kwaliteit van het restaurant.

De inrichting van het restaurant was wel aardig, modern ingericht (niet mijn smaak) maar niet koeltjes.

Gegeten op 24 januari 2015

RKindt

We waren tijdens de IENS restaurantweken bij Ivory en hebben daar toen het menu gegeten. Het eten was heel lekker, leuk dat je tussendoor een paar kleine amuses krijgt, en de bediening was heel vriendelijk. Wel wat aan de dure kant.

Gegeten op 30 oktober 2014

Nonkel

Onlangs hier weer gegeten voor de derde keer, iedere keer met een tussenpoos van ongeveer een jaar. Wat zichtbaar is, is dat Ivory iedere keer vooruit gaat. De borden zijn beter opgemaakt en zien er prima en verrassend uit, de smaken zijn goed, van amuses tot het hoofdgerecht (prima hert), enige tip is om de kreeftensoep met daarin de ravioli wat beter eetbaar te maken. Nu was het eerst de soep oplepelen, om daarna met mes en vork de ravioli en de wat groot gesneden bijlage op te eten. Smaken niet standaard maar verrassend, bijvoorbeeld de cremeux van geitenkaas met biet. Bediening was vriendelijk, betrokken en kundig. Prijs/kwaliteit in verhouding. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 17 januari 2015

Nienkevanegmond

Tweede kerstdag hadden we gereserveerd met een grote groep. Ons werd voorgehouden dat we een gezellige eigen ruimte zouden hebben met open haard. Helaas..... We werden in de kelder weggestopt zonder ramen, beamer aan het plafond en geen open haard te bekennen. Het eten was wel erg lekker, maar de porties waren gehalveerd (vorig jaar hebben we hier ook gegeten en toen naar alle tevredenheid), en de prijs was ook flink omhooggegaan (dus minder voor meer). Sommige van ons hadden nog honger na het 5gangendiner. We hebben over onze bevindingen een email gestuurd, maar hier geen reactie op gekregen..... Voor een restaurant wat pretendeert tegen een ster aan te zitten, is dit allemaal wel erg slecht. Wij komen in ieder geval niet mee terug!

Gegeten op 26 december 2014

nimnyana

Erg lekker gegeten en relaxt gezeten! Het is inmiddels alweer even geleden dat we hier zijn geweest, maar dit restaurant staat nog zeker op ons lijstje om naar terug te gaan. Ondanks dat wit niet onze smaak is, heeft Ivory het voor elkaar gekregen om met hun witte inrichting een erg sfeervolle omgeving te creeeren waar iedereen zich thuis kan voelen. In tegenstelling tot bij een eerdere recensie hier, werd er bij ons wel degelijk rekening gehouden met individuele wensen. Het eten was van erg goede smaak (doordat het al even geleden is, kan ik me niet meer precies herinneren wat we gegeten hebben; het waren in ieder geval een bieten bouillon en fazant) en is de prijs zeker waard! Het is mogelijk om van de kaart te bestellen of om te kiezen voor een menu van een x-aantal gangen.

Aanrader!

Gegeten op 27 juni 2014

Proever45215

Bij ontvangst bleek dat de aversie tegen wortel voor één persoon goed was doorgekomen bij de reservering, dat gaf de dame keurig aan, maar gedurende de avond was die attentheid verder ver te zoeken. Bij 2 gerechten kwam toch keurig de wortel op het bord terecht. Regelmatig zelf om water en wijn moeten vragen, vergeten gangen uit te halen of bestek in te dekken mag op dit niveau niet. Jammer want de begeleidende wijnen bij het 5-gangen kerstmenu waren heerlijk maar de bediening hebben wij geen enkel moment echt contact zien maken met de gasten. Het eten was goed (soep van prei en bosuit en de tarbot, mmmmmm!) maar wij zien graag toewijding en aandacht voor de gast en dat hebben we niet zo ervaren; een bord neerzetten, keurig opnoemen wat er op het bord ligt of in de fles zit maar verder geen aandacht voor wie daar nu aan tafel zit werd door ons niet als persoonlijk en attent ervaren. Het voelt alsof de baas hier niet op stuurt terwijl je dit voor deze prijzen wel mag verwachten. Nogmaals, jammer.

Gegeten op 25 december 2014

JonnoRieli

Tijdens de Heerlijk10daagse in november hebben we gereserveerd bij Ivory voor een 3-gangendiner. Ter plaatse konden we kiezen voor 3, 4, 5 of 6-gangen tegen gereduceerde prijs. Ik kan er veel woorden aan vuil maken maar we hebben werkelijk waar genoten bij Ivory. We werden in de watten gelegd door de bediening, kregen precies genoeg aandacht en het menu was om je vingers bij op te eten. We kregen heel veel amuses en dingen tussendoor die niet vermeld stonden op het menu, dus dat was een aangename verrassing. Zeker een aanrader!

Gegeten op 23 november 2014

culivin

Op een rustige dinsdag-avond gegeten bij Ivory. De verwachtingen waren hoog gespannen gezien de reviews.
De inrichting, wit en modern, voelt sfeervol aan vanwege de mooie en gedempte verlichting. Beneden bleek ook nog een kelderruimte te zijn (zonder ramen) maar daar zou ik niet graag zitten (direct grenzend aan de open toiletruimte waar een onplezierige riool-lucht hangt).
We begonnen met smaakvolle amuses, en erg leuk dat ook later gedurende het diner nog tot 2 maal toe een amuse werd gebracht. De porties van het 4-gangen diner waren aan de kleine kant, maar wel smaakvol en leuk opgemaakt. Het wijnarrangement niet echt bijzonder en aan de te dure kant a EUR 6.50/glas. De dame in de bediening kwam mbt de wijnen erg onzeker over, en aan tafel ruiken aan de fles of de wijn nog goed is hoort niet (zo ook niet de fles helemaal verticaal houden totdat de laatste druppel eruit valt). Gastvrijheid hebben we niet ervaren op onze avond. Na afrekenen geen bedankt/tot ziens, geen vraag hoe we de avond vonden en geen begeleiding naar de deur. Wel zagen we toen we buiten nog een laatste blik naar binnen wierpen dat men onze 2 briefjes van EUR 100 uitvoering aan t bestuderen was (daar zijn apparaatjes voor) hetgeen een naar gevoel bij ons achterliet.
Uiteindelijk EUR 185 afgerekend hetgeen we voor het gebodene veel te duur vinden; vandaar een 7 voor het eten. Goed bedoelde tip aan de eigenaars, zorg dat je als gastvrouw/eigenaresse en sommelier aanwezig bent; een heel restaurant overlaten aan een jong persoon in de bediening kan resulteren in teleurstelling (zoals bij ons); zeker voor het bedrag dat we hebben afgerekend.

Gegeten op 2 december 2014

JPGebben

Uitstekend gegeten. Ivory was ons aanbevolen door een kenner. We hadden al een paar keer geprobeerd te reserveren, maar toen waren ze dicht of vol.

We kozen voor het driegangen menu: voorgerecht carpacio van hert, hoofdgerecht fazant en dessert marquisse. Op de vraag of 3 personen het hoofdgerecht mochten vervangen voor de kabeljauw van de kaart en 1 persoon kaas ipv de marquisse als nagerecht kregen we het antwoord: "geen probleem...!"

Het hoofdgerecht Kabeljauw - crème bloemkool - roosje bloemkool - quinoa - pata negra - krokante soja - saus gerookte knolselderij was uitstekend en ook het kaasbordje was erg goed verzorgd.

Het bijpassende wijnarrangement (halfjes) meer dan uitstekend.

Ivory is echt een restaurant waar je een avond kunt doorbrengen, zonder dat je bang bent dat je hypotheek niet meer kunt aflossen. Prima prijs dus!!!

Gegeten op 8 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Ivory in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Ivory. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.