• foto's van Ivory in Nijmegen - 1

• 8.7

• 8.0

Ivory doet mee!

Reserveer nu!

Een culinair avontuur in het hart van Nijmegen

Klaar voor een culinair avontuur? Dan zit je hier helemaal goed. Bij Ivory gebruikt de chef wat het seizoen hem biedt en bereidt tongstrelende gerechten.

Sander-Judith
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer goede kennismaking tijdens de Restaurantweek. Heerlijke gerechten in een drie-gangenmenu, goede wijn in het wijnarrangement en lekkere amuses tussen elk gerecht. Goede service en net personeel. Banken en stoelen als zitplaatsen, waarbij de stoelen iets te laag zijn. Al met al is dit restaurant zeker aan te raden!

Gegeten op 14 maart 2014

Evaatje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds ik Ivory ontdekt heb al een paar keer teruggegaan. Heerlijk eten, waarbij spannende en ook nieuwe combinaties. Elk gerecht ziet er even mooi uit. Echt een culinaire beleving. de bediening is erg vriendelijk en enthousiast, maar weten ook zeker de gepaste afstand te behouden. Het interieur mag iets gezelliger, maar wel heerlijke stoelen en een ideale omgeving op eens uitgebreid te tafelen en rustig te kunnen bijkletsen. Ik ben fan!

Gegeten op 20 februari 2014

Nannenclsn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag tijdens de 'Restaurant Week' voor het eerst bij Ivory gegeten. Met enigszins hoge verwachtingen een tafeltje voor vier.
Een hartelijk ontvangst inclusief wegbrengen van de jassen. Keuze uit een aantal tafeltjes en erg blij met de ruime tafel aan het raam: fijne stoelen en genoeg privacy.

Het duurde even, maar niet te lang voordat wij een aperitiefje mochten bestellen. Kort daarna aangevuld met een 'snackje' (van het huis). Helaas werd deze (mede door arrivé van andere gasten) niet toegelicht.

Eenmaal gekozen voor het vier-gangenmenu aangenaam verrast door de amuse(van het huis).
Een zeer lekker voorgerecht.
Een degelijk tussengerecht.
Een lekkere en verfrissende spoom (van het huis).
Een heerlijk hoofdgerecht.
Een leuk 'pré-dessertje' (van het huis).
Een goddelijk dessert.

Dit alles aangevuld met onbeperkt brood (van het huis) met olie, zout, boter en een ander soort moeilijk te omschrijven goedje. De karaf met (kraan)water werd netjes bijgehouden.
Drankjes zijn duur, maar daar wordt naar mijn idee dan ook de winst op gemaakt.

Al met al tevreden weggegaan. Een groot minpunt was wel de enorme hitte in het restaurant. Zonder iets te doen begonnen wij al te zweten en beleefden wij het komen en gaan van andere gasten als aangenaam door de frisse lucht die dan binnen mocht glippen.

Toch zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 8 maart 2014

MeisjeNijmegen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant ziet er erg mooi uit; netjes en modern. Het is prettig zitten met een groter gezelschap. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. We voelden ons erg welkom. Het eten is lekker, maar niet bijzonder, vooral gezien de prijs; prijs/kwaliteit mocht iets beter. We hadden een verrassingsmenu, waardoor je zelf ook weinig te zeggen had over wat je precies had. Wel goed was dat ook de vegetariërs lekker hebben gegeten.

Gegeten op 22 februari 2014

Ceessie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je hebt van die restaurants, waarvan je vanwege de ligging het bestaan niet weet. Ivory ligt ook net buiten de loop in een iets minder gezellige straat. De ontvangst is warm en hartelijk. Jas wordt keurig aangenomen en je mag zelf een tafeltje uitzoeken. Het eten varieert nogal in kwaliteit en smaak. Soms is de suikerpot te vaak en teveel gebruikt. Neem nu de rode kool die is mierzoet en verpest eigenlijk het wild gerecht. De Franse macarons met paté is daar ook een voorbeeld van te zoet tegenover de paté. Persoonlijk ben ik meer voorstander de soep en het voorgerecht om te draaien. Een koude spoom na de warme soep kan wel, maar liever niet. Ik had het kapje van de gegrilde hertenkalf . Voor die prijs en, omdat het maar twee plakjes zijn is dat altijd een kleine tegenvaller. Meest genoten van de linzensoep met opgeklopte Parmezaan. Het wijnarrangement gaat wel met kleine hoeveelheden, niet meer dan een goede bodem in het glas. De glaasjes worden wel bijgevuld, maar bij de witte wijn gebeurde dat te laat. Stoelen wat laag. Is best voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 25 januari 2014

rhanneke
  • Recensies in de laatste twee jaar

In November voor 4 pers. de Iens Dinner Deal geboekt,het menu sprak ons aan,vooral het hoofdgerecht "Fazant". Helaas bleek dit in December vervangen te zijn door "Reebiefstuk" waar geen van ons 4 liefhebbers van zijn. De serveerster,zeer attente en vriendelijke bediening,ging nog vragen in de keuken of Fazant nog mogelijk was,helaas niet meer.Zonder problemen werd het hoofdgerecht vervangen door 4X vis. De wijnkeuze is niet al te groot en bijzonder.
Het eten was prima,prijs/kwaliteit in aanmerking genomen.Een kleine opmerking,vonden allemaal iets te veel smaken,bij het voor en nagerecht,op het bord,beter iets meer van b.v. 3 gerechtjes dan kleine 5 hapjes,""Less is More""!!!
Ietwat storend zijn de auto's die vlak langs het raam rijden en soms met volle lichten naar binnen schijnen,de sfeer is gezellig en een gastvrije ontvangst.

Gegeten op 7 december 2013

rise
  • Recensies in de laatste twee jaar

Veel kleine gerechtjes, maar aan het eind heb je toch aardig wat op.
Elk gerecht is fantastisch. Heel veel verfijnde smaakcombinaties in elk gerechtje.
Zo lekker dat je eigenlijk toch wel een groter portie zou willen hebben, want je likt je vingers erbij af. We hadden geen brood erbij om het bord schoon te vegen..
Volgens ons zijn ze op weg naar een michelin ster. Als ze zo doorgaan komen ze er wel. Super.

Gegeten op 24 december 2013

DaphneM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een top restaurant is dit! We zijn met zes personen gaan eten bij Ivory en hebben werkelijk van het begin tot het eind een geweldige avond gehad. We kregen een 5-gangen menu waarbij elk gerecht tot in de puntjes was verzorgd en een verrassingselement had. Tussendoor kregen we een heerlijk cocktail om even te 'resetten'. De bediening was zeer gastvrij en echt betrokken bij ons gezelschap. Verder was het decor strak, sfeervol maar ook zeker gezellig. Kortom echt een aanrader.

Gegeten op 14 december 2013

Eva123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij ivory. Wij hadden de iens diner deal en vinden dit echt een aanrader. Een 5 gangen diner van hoge kwaliteit. Bediening was vlot en de wijn was ook heerlijk. Wij komen zeker weer terug!

Gegeten op 23 november 2013

Anna1301
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na het lezen van de onderstaande beoordelingen waren onze verwachtingen voor dit restaurant hooggespannen. Het gaf ook de doorslag bij het uitkiezen van een restaurant in Nijmegen voor ons gezelschap van 10 personen, waarvan 1 een streng dieet heeft. Vooraf hebben wij het november menu gereserveerd, dit moest voor de gehele tafel, uitgezonderd het dieet. Deze kreeg (heel erg keurig) voor dezelfde prijs een aangepast menu. Tot zover geen punten van kritiek. Het interieur doet wat kil aan en zal je smaak moeten zijn, wanneer je doel is 'gezellig' met zijn 2en te dineren. De lichten van voorbij rijdende auto's schijnen continu naar binnen, door het ontbreken van voldoende raambekleding. Hierdoor ontstaat het 'vissenkom effect'. Tafels zijn van een soort beton platen met slechts een loper erop. Tijdens het diner staat er een broodbordje met mesje, waardoor de verwachting geschept wordt dat er een broodje aangeboden wordt. Dit is echter niet het geval, het bordje blijft leeg en wordt voor het dessert uitgehaald. Wij bestellen aan het begin van het diner water en krijgen flessen water, na een half uur zien wij karaffen kraanwater op andere tafels verschijnen. Terwijl wij om water vroegen, niet specifiek naar gezuiverd water, jammer dat de keuze niet werd geboden om voor de goedkopere variant te gaan. Zal dit extra inkomsten winning zijn mbt het aanbiedingsmenu? Er loopt voldoende bediening maar deze is niet zeer oplettend, en aan het einde van de avond heb je (met dit menu) niet het gevoel dat je voldoende gegeten hebt. Wat ons betreft geen aanrader.

Gegeten op 23 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Ivory in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Ivory. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!