Fellini

• 7.7

• 7.9

domeintje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij vonden het qua prijsverhouding wel duur voor wat je krijgt. Het eten is niet subliem te noemen, en de pizzabodem kan wel wat krokanter. De inrichting is prachtig en de bediening is ook niets op aan te merken. De akoustiek vond ik erg slecht waardoor je elkaar met moeite kon verstaan, de muziek is wat overheersend, en dat is wel jammer als je met een grote groep bent. De stoelen zitten ook niet echt lekker. Voor ons geen 2e keer.

Gegeten op 18 januari 2014

Passionfortaste
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie zaak en goede service. Helaas brood bij broodplank te droog en voorgerechten ten opzichte van smaak goed, alleen portie en opmaak beneden niveau voor deze prijzen. Jammer, we zijn betervan deze zaak gewend. Binnenkort maar opnieuw testen.

Marjette
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, erg uitgebreide kaart waardoor het geschikt is voor grotere groepen en uiteenlopende smaken.
De eendenborst was heerlijk en de sinaasappeljus gelukkig niet te overheersend. Ook de papardelle met ossehaaspuntjes was heel erg lekker. Gewoon met frietjes en salade.
Wel een nadeel was de akoestiek. Die was zo slecht dat je elkaar enkel met veel moeite kon verstaan.
Als dessert een cappuccino crème brûlée gedeeld, was erg lekker van smaak, maar wel te vloeibaar. Desalniettemin echt een aanrader omdat het eten goed van smaak is, vers en geen poespas. Bediening was overigens ontzettend attent en opmerkzaam, ook al zat de zaak helemaal vol.

Gegeten op 31 oktober 2013

b_vloon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Drie generaties aan een tafel vraagt om een menu dat van alles wat heeft en dan kun je bij Fellini prima uit de voeten. De maaltijdsalade had iets spannender gemogen maar het was in ieder geval allemaal supervers en de knapperig, dat is voor veel anderen al een uitdaging op zich ;-) De pizza's zijn erg goed en de pasta;s iets over the bite gaar, voor mij goed dus. De bediening is super op orde, leuke vlotte en attente brigade en als je dan als kers op de taart de kinderen ook nog zelf hun toetje mag laten maken in de keuken dan heb je fans voor het leven!

Gegeten op 17 oktober 2013

jammie2
  • Recensies in de laatste twee jaar

onlangs in goed gezelschap gelunched, trendy tentje, binnen modern, hip.. maar wel wat gehorig.. buiten heerlijk terras, gelegen aan het inmiddels prachtig opgeknapte wilhelminaplein.. (zaailand..) schitterend fellini-waardig filmisch uitzicht alom oa op passanten in alle maten en soorten.. op slieker.. (filmhuis l'den..) tevens het architectonisch zeer fraaie 'nieuwe' fries museum.. (vrijdag 13 september as door maxima vorstelijk te worden geopend..)
maar het leukste zijn natuurlijk de in de fontein bij lekker warm weer spelende kinderen.. een en al plezierige levendigheid, wat een verschil met dat saaie, suffige plein van weleer..
fellini serveert goede koffie, diverse thee's, waaronder verse munt en lekkere+rijkelijk belegde broodjes.. bijzonder sfeervol le aanwinst voor de leeuwarder binnenstad, prima..
(overigens ook x-tje wezen dineren, maar dat viel me wat tegen, culinair gezien absoluut geen uitzonderlijke hoogstandjes..
gewoon de gangbare gerechten, maar wel fors geprijsd..)
desalniettemin, aanbevelenswaardig, vooral dankzij (zomers zonnige, zwoele) terras..

Gegeten op 6 augustus 2013

Sterretje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vlotte meiden in de bediening, prettige ambiance, laagdrempelig restaurant. Maaltijdsalade is echt geen maaltijd, eerder een hapje voor tussendoor. Er wordt dan ook patat en brood bij geserveerd, nou dat mag ook wel. Twee zongedroogde tomaatjes en 3 plakjes flinterdunne appel te samen met ondefinieerbare 'geitenkaas' (het zal wel...) temidden van wat groen. De huisgemaakte tiramisu deed me denken aan cake, opgeleukte cake in dit geval. Homperig droog.
Gelukkig hebben ze verse muntthee die de teleurstelling enigzins wist weg te spoelen. Andere sympathieke (niet gearomatiseerde) theesoorten zag ik ook voorbijkomen in een schaaltje. Dus volgende keer maar gewoon een kopje jasmijnthee...

Gegeten op 27 maart 2013

MarijkeZS
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verse pasta die veel te gaar is. Verse groenten in de pasta die hard en rauw zijn ipv beetgaar en erg flauw van smaak. De ossenhaas in de pasta was prima, maar de pasta lag in een laag rundvleesjus, ronduit smerig. Kortom niet voor herhaling vatbaar.

Marconius
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke relatief nieuwe tent op het vernieuwde Zaailand. Het decor is wat industriëel, ziet er hip uit. Stoelen e.d. zitten heerlijk. We waren met een grote groep (10 personen), we kregen een mooie plek aan een grote leestafel.
Het eten bij Fellini is heerlijk en ook nog eens mooi opgemaakt. Een lust voor oog en mond. Het mooie is dat die tegen een mooi prijsje geserveerd wordt.
Service is ok, en netjes. Over het algemeen iets te zakelijk naar mijn smaak.

Gegeten op 8 februari 2013

Proever50490
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten met vrienden, gezellig restaurant. Helaas was het eten maar matig. De gamba's vooraf waren zonder veel smaak, in ieder geval niet gemarineerd zoals op de menukaart vermeld stond. De pasta had volgens mijn vrienden te lang gestaan. Helaas was de pizza margharita ook niet smaakvol genoeg en niet warm. Het dessert (pannacotta) was wel erg smaakvol

Gegeten op 30 december 2012

nagelman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond een hele goede ervaring opgedaan in dit nieuwe, trendy restaurant. Met een Groupon voucher konden we kiezen uit de hele kaart. Gambas, gemarineerd en gebakken vooraf, gebakken lamshaasjes als hoofdgerecht en panacotta/tiramisu als slot.
Toevallig een week eerder eenzelfde hoofdgerecht genuttigd in een ander restaurant en nu gemerkt dat het nog beter kan.
Bediening attent en goed gedoseerd, ik bedoel voldoende aandacht maar niet overdreven. Representatief en trots op de zaak, zoals het hoort.
Prijs-kwaliteitverhouding prima: alle hoofdgerechten net onder de 20 euro, goed glas wijn 3,50

Gegeten op 2 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Fellini in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Fellini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!