Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Fellini

1. Italiaans

Fellini

1. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 058 21 20 690

EBS

Ik vind de ambiance van deze zaak erg prettig. Ook het personeel is vriendelijk en netjes. Ik kan het (warme) eten niet goed beoordelen, maar de broodjes en de koffie smaken er altijd prima. Broodjes en tostie's zijn wel flink aan de prijs.

Gegeten op 24 mei 2014

neeltje5

Gisteravond met 4 dames gegeten bij Fellini. Bediening top!
Diner: groenten ontbreken; pizza met spek, ipv ham (hele avond dorst gehad), nagenoeg geen paprika, champignons of andere groenten kunnen ontdekken. In de Lasagne 3 kleine stukjes aubergine en piepkleine stukjes andere groenten en 5 blaadjes spinazie. 2 Andere gerechten, waaronder de zeebaars vielen in de smaak, al was het pastagerecht weinig op smaak, niet veel bijzonders.

Gegeten op 6 augustus 2014

jaimey

Wij hadden een salade met asperges ( lees 3 asperges in de salade ) en artisjok. Niet te eten, zat een vieze tor in het eten en geschilde pompoen doorheen. Toen wij aan de bediening vroegen wat de oranje slierten waren, kregen wij als antwoord dat dit een soort aparte italiaanse kaas was, namelijk zoals het op de kaart beschreven stond ' prosciutto ' . NA 3x gezegd te hebben dat dit geen kaas is bleef het meisje toch volhouden. Helaas vonden wij dit een slechte ervaring, hebben eindelijk wel van 1 salade geld terug gekregen, wat we dan wel weer netjes vonden. Jammer van de slechte bediening waarop we elke x 20 minuten moesten wachten voor we iets konden bestellen.

Gegeten op 24 mei 2014

domeintje

Wij vonden het qua prijsverhouding wel duur voor wat je krijgt. Het eten is niet subliem te noemen, en de pizzabodem kan wel wat krokanter. De inrichting is prachtig en de bediening is ook niets op aan te merken. De akoustiek vond ik erg slecht waardoor je elkaar met moeite kon verstaan, de muziek is wat overheersend, en dat is wel jammer als je met een grote groep bent. De stoelen zitten ook niet echt lekker. Voor ons geen 2e keer.

Gegeten op 18 januari 2014

Passionfortaste

Mooie zaak en goede service. Helaas brood bij broodplank te droog en voorgerechten ten opzichte van smaak goed, alleen portie en opmaak beneden niveau voor deze prijzen. Jammer, we zijn betervan deze zaak gewend. Binnenkort maar opnieuw testen.

Marjette

Heerlijk gegeten, erg uitgebreide kaart waardoor het geschikt is voor grotere groepen en uiteenlopende smaken.
De eendenborst was heerlijk en de sinaasappeljus gelukkig niet te overheersend. Ook de papardelle met ossehaaspuntjes was heel erg lekker. Gewoon met frietjes en salade.
Wel een nadeel was de akoestiek. Die was zo slecht dat je elkaar enkel met veel moeite kon verstaan.
Als dessert een cappuccino crème brûlée gedeeld, was erg lekker van smaak, maar wel te vloeibaar. Desalniettemin echt een aanrader omdat het eten goed van smaak is, vers en geen poespas. Bediening was overigens ontzettend attent en opmerkzaam, ook al zat de zaak helemaal vol.

Gegeten op 31 oktober 2013

b_vloon

Drie generaties aan een tafel vraagt om een menu dat van alles wat heeft en dan kun je bij Fellini prima uit de voeten. De maaltijdsalade had iets spannender gemogen maar het was in ieder geval allemaal supervers en de knapperig, dat is voor veel anderen al een uitdaging op zich ;-) De pizza's zijn erg goed en de pasta;s iets over the bite gaar, voor mij goed dus. De bediening is super op orde, leuke vlotte en attente brigade en als je dan als kers op de taart de kinderen ook nog zelf hun toetje mag laten maken in de keuken dan heb je fans voor het leven!

Gegeten op 17 oktober 2013

jammie2

onlangs in goed gezelschap gelunched, trendy tentje, binnen modern, hip.. maar wel wat gehorig.. buiten heerlijk terras, gelegen aan het inmiddels prachtig opgeknapte wilhelminaplein.. (zaailand..) schitterend fellini-waardig filmisch uitzicht alom oa op passanten in alle maten en soorten.. op slieker.. (filmhuis l'den..) tevens het architectonisch zeer fraaie 'nieuwe' fries museum.. (vrijdag 13 september as door maxima vorstelijk te worden geopend..)
maar het leukste zijn natuurlijk de in de fontein bij lekker warm weer spelende kinderen.. een en al plezierige levendigheid, wat een verschil met dat saaie, suffige plein van weleer..
fellini serveert goede koffie, diverse thee's, waaronder verse munt en lekkere+rijkelijk belegde broodjes.. bijzonder sfeervol le aanwinst voor de leeuwarder binnenstad, prima..
(overigens ook x-tje wezen dineren, maar dat viel me wat tegen, culinair gezien absoluut geen uitzonderlijke hoogstandjes..
gewoon de gangbare gerechten, maar wel fors geprijsd..)
desalniettemin, aanbevelenswaardig, vooral dankzij (zomers zonnige, zwoele) terras..

Gegeten op 6 augustus 2013

Sterretje

Vlotte meiden in de bediening, prettige ambiance, laagdrempelig restaurant. Maaltijdsalade is echt geen maaltijd, eerder een hapje voor tussendoor. Er wordt dan ook patat en brood bij geserveerd, nou dat mag ook wel. Twee zongedroogde tomaatjes en 3 plakjes flinterdunne appel te samen met ondefinieerbare 'geitenkaas' (het zal wel...) temidden van wat groen. De huisgemaakte tiramisu deed me denken aan cake, opgeleukte cake in dit geval. Homperig droog.
Gelukkig hebben ze verse muntthee die de teleurstelling enigzins wist weg te spoelen. Andere sympathieke (niet gearomatiseerde) theesoorten zag ik ook voorbijkomen in een schaaltje. Dus volgende keer maar gewoon een kopje jasmijnthee...

Gegeten op 27 maart 2013

MarijkeZS

Verse pasta die veel te gaar is. Verse groenten in de pasta die hard en rauw zijn ipv beetgaar en erg flauw van smaak. De ossenhaas in de pasta was prima, maar de pasta lag in een laag rundvleesjus, ronduit smerig. Kortom niet voor herhaling vatbaar.

Schrijf zelf een recensie over Fellini in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Fellini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.