Sapporo

• 8.2

• 7.9

Sandra1989
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn vaste klant van dit restaurant. Keer op keer heerlijk gegeten, verse sushi en andere hapjes.
Restaurant is verzorgd, sfeervol en schoon.
Bediening is erg vriendelijk en snel.
Echt een aanrader! Beste sushi restaurant van Almere.

Enige minpunt is dat het personeel je nooit herkend als vaste klant.

Gegeten op 8 februari 2014

Knorrie73
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekkere sushi gegeten bij sapporo, niet flauw en bleef ook goed heel. De gefrituurde hapjes waren erg vet, dat vond ik jammer. Het decor is standaard voor een all-you-can-eat restaurant, niet bijzonder maar prima. De bediening is jong en informeel, maar wel attent. Iets minder snel de bordjes halen zou wel fijn zijn: ik zat nog met de garnaal tussen m'n stokjes, toen verdween het bijbehorende sausje al...

Gegeten op 14 december 2013

remalada
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zelf ga ik niet snel naar een restaurant met het aal you can eat concept. Ik vind vaak de kwaliteit van het gebodene onder de maat. Een van de uitzonderingen is Sapporo. Sapporo maakt deel uit van een keten van All you can eat restaurants in Almere waar ook Sake, Kimono en Buddha toe behoren. Hoewel je zou verwachten dat de kwaliteit gelijk zou zijn is dat niet zo. Naar mijn mening is de kwaliteit bij Sapporo beter dan bij de andere zaken. Kan haast niet aan de ingrediënten liggen want die inkoop zal wel gezamenlijk plaatsvinden. Heb hierover ook met medewerkers gesproken en die gaven aan dat de kok hier het verschil maakt.
Ruime keuze aan gerechten variërend van sushi tot salades, vlees en vis van de plaat, en wokgerechten. Ik sluit hier altijd af met een bolletje sesamijs.
Voor rond de € 20 kan je hier goed eten. Op doordeweekse dagen is het iets goedkoper dan in het weekend. Ook kan er op doordeweekse dagen iets meer aandacht aan de bereiding worden gegeven waardoor het resultaat wat beter is. (Als het druk is gaan er voordat er besteld is al wat zaken op de grillplaat, als het rustiger is pas na de bestelling).
Het restaurant leent zich wat minder voor een "diner voor twee" maar voor groepen is het goed te doen.

Gegeten op 28 november 2013

senne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier al heel vaak gegeten.
Ze leveren een redelijk tot goede kwaliteit sushi voor een zeer scherpe prijs. Daarnaaast kun je heerlijke warme gerechten bestellen zoals: biefstuk stukjes of roodbaars.
Ook hebben ze een aantal zeer lekkere wijnen in het assortiment, iets wat nog wel eens ontbreekt bij een Japanner.

Gegeten op 26 september 2013

frankuitalmere
  • Recensies in de laatste twee jaar

De sushi is hier goed en de locatie van het restaurant is gewoon top! De bediening, hoewel begrijpelijk met de drukte die hier altijd heerst, is niet zo supersnel met je bestelling maar doen wel altijd hun best dus verdienen bij mij punten. De koks verdienen het eigenlijk nog wel een beetje meer. Het eten (specifiek de sushi rolls) op zich is niet supertop maar wel gewoon voldoende goed

Gegeten op 5 oktober 2013

gerard30
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ok, er zijn veel all you can eat sushi restaurants, maar deze is toch wel een van de betere. Het eten is prima, de bediening top. En de ligging gunstig. Je ziet gewoon dat ze er lol in hebben.

Joepie67
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij restaurant Sapporo komen we vaak, als we behoefte hebben aan comfort-food. Of gewoon wanneer we zin hebben of met een grotere groep lekker willen eten.

Het concept is asian 'All you can eat', vooral sushi, maar ook heerlijke tempura en wat wokgerechten. De meeste gerechten zijn lekker en je krijgt altijd genoeg. Het is mij in ieder geval nooit gelukt om 6 rondes helemaal te vullen met hapjes.

Na de zomer hebben ze een paar nieuwe gerechten op de kaart gezet; ze doen hun best om te vernieuwen. Van dit soort restaurants bestaan er toch heel wat, en Sapporo onderscheidt zich echt in het lekkere eten. De ambiance is niet heel gezellig, maar je kunt hier goed met een groep zijn zonder echt last te hebben van andere klanten of andersom. Wat ik leuk vind is dat ze de ruimte 's avonds overnemen van een lunchrestaurant. Dat vind ik behoorlijk duurzaam.

Het personeel is absoluut heel vriendelijk en dienstbaar, en ze onthouden ook wie je bent. Dat vind ik een pre, waardoor voorkomen wordt dat het lopende band werk wordt. Wat risico is van het 'All you can eat' concept.

Het enige minpuntje wat ik met enige regelmaat tegenkom is dat de gefrituurde eend nogal wisselt van kwaliteit. De ene keer is het vlees te droog, de andere keer is het heerlijk sappig en mals. Ik ga het toch eens vragen hoe dit komt, de malse variant is heerlijk!

Voor mij steekt Sapporo met kop en schouders boven de anderen uit in het 'All you can eat' segment. We proberen in dit segment wel andere restaurants in de buurt of wat verder weg, maar dan krijgen we op een enkele uitzondering na toch meestal (een klein beetje) spijt. Het is zeer veel waar voor je geld.

Gegeten op 28 september 2013

Monica Martinez
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima 'all you can eat' sushi en wat warme hapjes gegeten. Op een donderdagvond betaal je 22,80. Fijn dat na keuze/bestelling hapjes niet te lang op zich laten wachten. Veel keus, meer dan genoeg en niet te zwaar. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Groot restaurant. Keurig en vlot personeel.

Gegeten op 3 oktober 2013

tim40
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom regelmatig bij Sapporo, en het valt nooit tegen. Veel keus op het menu, prima sfeer in het restaurant en zeer vriendelijke bediening. De gefrituurde items op de kaart zijn wat vettig en flauw, maar de sushi en grillproducten zijn lekker en vers. Sinds mijn vorige bezoek is de sushi aangepast en wordt het lekkerder gepresenteerd. Ik vind het een aanrader, de beste van de vele sushizaken in Almere Centrum.

Gegeten op 24 september 2013

Ingridenpeter
  • Recensies in de laatste twee jaar

De sushi is geweldig, stevig en niet te groot. De maki's worden per 2 geserveerd daardoor zit je ook niet gelijk vol. De warme gerechten zijn ook een aanrader, vooral de ossenhaaspuntjes en de beefrolletjes. De service is erg goed en de bediening is daarnaast ook erg aardig. Zoals altijd komen wij gewoon weer terug

Gegeten op 7 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Sapporo in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Sapporo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!