Sapporo

1. Toon telefoonnummer 036 530 12 51

almeerderRolf

Gegeten op 27 maart 2015

komkommertje_

Wij zijn enorme sushi liefhebbers en we komen hier dan ook regelmatig. We hebben op veel verschillende plekken sushi gegeten maar Saporro blijft toch een van onze favorieten. Je kunt er bijna altijd terecht als je op tijd reserveert. Helaas kun je wel merken dat de kwaliteit achteruit gaat als het druk is in het restaurant. Maar hoe druk het ook is de sushi staat altijd snel op je tafel.
Het all-you-can-eat concept is hier van toepassing. Sinds kort hebben zij ook fruit en tiramisu op hun kaart staan.
Er loopt veel bediening rond waardoor alles snel op je tafel staat en ook weer snel weg is zodra het op is. Het personeel is wel heel erg vrolijk hoe druk het ook is. Het restaurant is verder mooi ingericht. De grill/wok gerechten vallen altijd erg goed in de smaak.

Gegeten op 14 februari 2015

crienepien

Gisteren bij dit restaurant gegeten. Afgaand op de goede recensies hadden we een top avond verwacht. Een romantisch Valentijns avondje met lekker eten.
Helaas liep het helemaal anders. Om 20.00u gereserveerd. Drankjes kwamen snel, daarna 40 minuten gewacht op het eerste gerecht van de eerste ronde. Na nog 15 minuten bij de bediening aangegeven dat de rest van de eerste ronde nog niet was geserveerd. We konden daarom vast de tweede ronde bestellen. Daarna kregen we wat gerechten van zowel de eerste als de tweede ronde, maar niet alles. Om 21.30u waren we het zat en besloten we iemand aan te spreken om te zeggen dat we na anderhalf uur slecht 7 gerechten geserveerd hadden gekregen. Deze mevrouw, de leidinggevende van de obers, was zeer slecht te begrijpen en begon een verhaal over de sushi en of die wél was geserveerd (klinkt als een capaciteitsprobleem in de warme keuken). In het volgende half uur kwamen er nog 12 gerechten. We zaten dus intussen 2 uur en mochten 6 rondes in die tijd... Om 22.00u opnieuw ons beklag gedaan. We mochten alle 4 rondes tegelijkertijd bestellen en hadden dan een kwartier om die op te eten. We hebben bedankt en wilden naar huis en bij voorkeur niet betalen voor deze WAARDELOZE service. Dat ging niet door, we moesten ruim 2 van 4 drankjes betalen (€4,90, terwijl een cola voor €2,30 op de kaart staat) en voor de 19 geserveerde gerechten, in totaal €28,40 (de drankjes dus en voor 1 persoon onbeperkt eten). Een kleine rekensom leert, dat als 1 persoon onbeperkt eet, dit 30 gerechtjes zijn, dus dit is niet eens een tegemoetkoming te noemen...
Waardeloze service, redelijk eten, enkele warme gerechten werden koud geserveerd.
We zijn mensen die niet snel zeuren (anders hadden we geen anderhalf gewacht met klagen), maar deze avond was ver beneden peil en de gastvrijheid is belabberd.
Voor mensen die in Almere uit eten willen adviseren wij een ander restaurant te kiezen, maar géén Sapporo.

Gegeten op 14 februari 2015

Annelivandoorn

Afgelopen week hier samen gegeten met partner. We hebben inmiddels bij verschillende sushi restaurants gezeten. Bediening is vriendelijk en snel. We kregen hier telkens het bestelde op tafel en dat is vaak anders in all you can eat sushi. Opmaak van borden is minder verfijnd dan bij Ida, maar wel voldoende. Lamskoteletjes zijn hier juist weer beter. Zit is gezellig en sfeervol, maar niet super verzorgd (zit brandgaatje in de bank)

Monica Martinez

De afgelopen maanden hier meerdere keren heerlijk gegeten. Prima kwaliteit. Het grote restaurantgedeelte (overdag in gebruik als Tante Truus) is sfeervol qua kleursetting. Geen harde muziek. Ruim van opzet. Bediening is vlot, correct en vriendelijk.

Gegeten op 5 augustus 2014

Ingridenpeter

Altijd al bij Sapporo gegeten! toch leek de laatste tijd de sushi van mindere kwaliteit, het was niet meer zo "speciaal" als eerst maar gelukkig was het de laatste keer weer helemaal op en top! Goeie maki's lekker crispy precies goed! mooie opmaak van de bordjes en ruime porties!

Gegeten op 29 mei 2014

lydia16

Dit sushi restaurant levert al jaren uitstekende gerechten. Een aantal maanden geleden was de kwaliteit van het gebodene iets minder, maar ze zijn weer helemaal terug. En hoe! Gisteren ongelooflijk lekker gegeten. Echt weer als van ouds.

Gegeten op 10 juni 2014

diana_anna

Wij komen sinds de opening van Sapporo regelmatig eten bij dit restaurant. Helaas merken wij dat de kwaliteit van het eten steeds minder wordt. Droge unagi - waar de unagi saus al maanden weg gelaten wordt -, sushi met tonijn die niet de mooie roze donker kleur heeft, maar er erg bleek uitziet en bij een portie van de grill wordt er minder vlees op het bordje geserveerd. Waar je eerst een vol bordje kreeg, is het nu nog maar de helft. Dit zijn enkele voorbeelden.

Ik betwijfel dan ook of de sushi überhaupt vers wordt bereid. Toen ik het afgelopen week vroeg aan het personeel, kon zij mij dit niet vertellen omdat zij dit niet wist. Persoonlijk vind ik dit erg raar, want zodra je verse sushi bereid als restaurant weet ook het personeel dit. Hierdoor werd de twijfel nog groter.

Erg jammer aangezien wij hier vaak met plezier kwamen eten. Doordat de kwaliteit erg gedaald is, zijn wij genoodzaakt om bij de concurrent te eten.

Gegeten op 28 april 2014

Restaurant - 5 mei 2014

Beste Diana,

Helaas zijn wij ook heel erg afhankelijk van onze leveranciers. In sommige tijden van het jaar heb je te maken met slechte seizoenen voor bepaalde vissoorten. Wij garanderen dat onze sushi elke dag vers wordt gemaakt van het rijst koken, rollen en snijden.

Proever in spe - 5 mei 2014

Ik begrijp dat jullie afhankelijk zijn. Wat ik alleen niet begrijp is waarom de personen aan het tafeltje naast ons wel een mooie tonijn voorgeschoteld hebben kregen. Helaas blijkt uit jullie reactie dat de kritieken niet worden opgepakt en jullie het afschuiven op leveranciers. Jammer!

sureshr

Sapporo behoorde altijd tot onze favoriete restaurants op het gebied van sushi. Ten tijde van de opening kwamen we er voor het eerst; een groot succes. Het eten was goed, en de prijs was schappelijk. Vanaf dat moment gingen we elke maand naar Sapporo. Het was verworden tot een soort van maandelijkse traditie.

De afgelopen maanden kregen we het idee dat de kwaliteit van de sushi minder werd. Deze leek droger dan dat we gewend waren, en de porties leken kleiner geworden. Dit was niet genoeg om ons ervan te weerhouden om ons maandelijkse bezoek voort te zetten.

Afgelopen maandag veranderde dit: De sushi was droog, smaakloos en leek oud. Van verse sushi leek geen sprake.

- De unagi was droog en had geen saus.
- De tonijn nigiri was grauw van kleur en smaakte vreemd.
- De 'crispy' maki's waren taaiig, alsof je op oude croutons aan het kauwen was.
- De maki's waarop mayonaise zit, waren overmatig voorzien van mayonaise.

De sushi bij Sapporo leek niet vers. Dat proef je, maar dat is geen probleem. We hebben dit altijd al vermoed, maar zijn toch altijd teruggekomen. Als daarentegen de sushi ook droog is, dan praten we over een andere kwestie.

We hebben één van de medewerkers geattendeerd op de matige kwaliteit van de sushi, maar helaas kon zij ons niets vertellen over de versheid hiervan. Ook niet waarom de sushi mogelijk zo afweek van de kwaliteit die we gewend zijn van Sapporo. Een andere kok wellicht? Een oude voorraad sushi die we voorgeschoteld kregen? Minder zorg voor de kwaliteit van de sushi a.g.v. keuzes in de bedrijfsvoering? Wie zal het zeggen...

Helaas, na veel bezoeken, moeten we concluderen dat Sapporo niet meer onze vaste maandelijkse stek zal zijn. Wellicht komen we nog een keer terug. Maar dat zal pas zijn als de kwaliteit van de sushi weer beter wordt.

Gegeten op 28 april 2014

Restaurant - 5 mei 2014

Beste Sureshr,

Wij betreuren dat uw bezoek afgelopen maandag minder goed is bevallen. U kunt altijd aan onze collega's doorgeven om bepaalde sushi zonder mayonaise te serveren. Wij proberen altijd de beste producten te selecteren voor onze keuken. Zodat onze kwaliteit het meest gewaarborgd blijft.

Sandra1989

Wij zijn vaste klant van dit restaurant. Keer op keer heerlijk gegeten, verse sushi en andere hapjes.
Restaurant is verzorgd, sfeervol en schoon.
Bediening is erg vriendelijk en snel.
Echt een aanrader! Beste sushi restaurant van Almere.

Enige minpunt is dat het personeel je nooit herkend als vaste klant.

Gegeten op 8 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Sapporo in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Sapporo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.