Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Sapporo

3. Topper 2014
  4. 31% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 036 530 12 51

Monica Martinez

De afgelopen maanden hier meerdere keren heerlijk gegeten. Prima kwaliteit. Het grote restaurantgedeelte (overdag in gebruik als Tante Truus) is sfeervol qua kleursetting. Geen harde muziek. Ruim van opzet. Bediening is vlot, correct en vriendelijk.

Gegeten op 5 augustus 2014

Ingridenpeter

Altijd al bij Sapporo gegeten! toch leek de laatste tijd de sushi van mindere kwaliteit, het was niet meer zo "speciaal" als eerst maar gelukkig was het de laatste keer weer helemaal op en top! Goeie maki's lekker crispy precies goed! mooie opmaak van de bordjes en ruime porties!

Gegeten op 29 mei 2014

lydia16

Dit sushi restaurant levert al jaren uitstekende gerechten. Een aantal maanden geleden was de kwaliteit van het gebodene iets minder, maar ze zijn weer helemaal terug. En hoe! Gisteren ongelooflijk lekker gegeten. Echt weer als van ouds.

Gegeten op 10 juni 2014

diana_anna

Wij komen sinds de opening van Sapporo regelmatig eten bij dit restaurant. Helaas merken wij dat de kwaliteit van het eten steeds minder wordt. Droge unagi - waar de unagi saus al maanden weg gelaten wordt -, sushi met tonijn die niet de mooie roze donker kleur heeft, maar er erg bleek uitziet en bij een portie van de grill wordt er minder vlees op het bordje geserveerd. Waar je eerst een vol bordje kreeg, is het nu nog maar de helft. Dit zijn enkele voorbeelden.

Ik betwijfel dan ook of de sushi überhaupt vers wordt bereid. Toen ik het afgelopen week vroeg aan het personeel, kon zij mij dit niet vertellen omdat zij dit niet wist. Persoonlijk vind ik dit erg raar, want zodra je verse sushi bereid als restaurant weet ook het personeel dit. Hierdoor werd de twijfel nog groter.

Erg jammer aangezien wij hier vaak met plezier kwamen eten. Doordat de kwaliteit erg gedaald is, zijn wij genoodzaakt om bij de concurrent te eten.

Gegeten op 28 april 2014

sureshr

Sapporo behoorde altijd tot onze favoriete restaurants op het gebied van sushi. Ten tijde van de opening kwamen we er voor het eerst; een groot succes. Het eten was goed, en de prijs was schappelijk. Vanaf dat moment gingen we elke maand naar Sapporo. Het was verworden tot een soort van maandelijkse traditie.

De afgelopen maanden kregen we het idee dat de kwaliteit van de sushi minder werd. Deze leek droger dan dat we gewend waren, en de porties leken kleiner geworden. Dit was niet genoeg om ons ervan te weerhouden om ons maandelijkse bezoek voort te zetten.

Afgelopen maandag veranderde dit: De sushi was droog, smaakloos en leek oud. Van verse sushi leek geen sprake.

- De unagi was droog en had geen saus.
- De tonijn nigiri was grauw van kleur en smaakte vreemd.
- De 'crispy' maki's waren taaiig, alsof je op oude croutons aan het kauwen was.
- De maki's waarop mayonaise zit, waren overmatig voorzien van mayonaise.

De sushi bij Sapporo leek niet vers. Dat proef je, maar dat is geen probleem. We hebben dit altijd al vermoed, maar zijn toch altijd teruggekomen. Als daarentegen de sushi ook droog is, dan praten we over een andere kwestie.

We hebben één van de medewerkers geattendeerd op de matige kwaliteit van de sushi, maar helaas kon zij ons niets vertellen over de versheid hiervan. Ook niet waarom de sushi mogelijk zo afweek van de kwaliteit die we gewend zijn van Sapporo. Een andere kok wellicht? Een oude voorraad sushi die we voorgeschoteld kregen? Minder zorg voor de kwaliteit van de sushi a.g.v. keuzes in de bedrijfsvoering? Wie zal het zeggen...

Helaas, na veel bezoeken, moeten we concluderen dat Sapporo niet meer onze vaste maandelijkse stek zal zijn. Wellicht komen we nog een keer terug. Maar dat zal pas zijn als de kwaliteit van de sushi weer beter wordt.

Gegeten op 28 april 2014

Sandra1989

Wij zijn vaste klant van dit restaurant. Keer op keer heerlijk gegeten, verse sushi en andere hapjes.
Restaurant is verzorgd, sfeervol en schoon.
Bediening is erg vriendelijk en snel.
Echt een aanrader! Beste sushi restaurant van Almere.

Enige minpunt is dat het personeel je nooit herkend als vaste klant.

Gegeten op 8 februari 2014

Knorrie73

Lekkere sushi gegeten bij sapporo, niet flauw en bleef ook goed heel. De gefrituurde hapjes waren erg vet, dat vond ik jammer. Het decor is standaard voor een all-you-can-eat restaurant, niet bijzonder maar prima. De bediening is jong en informeel, maar wel attent. Iets minder snel de bordjes halen zou wel fijn zijn: ik zat nog met de garnaal tussen m'n stokjes, toen verdween het bijbehorende sausje al...

Gegeten op 14 december 2013

remalada

Zelf ga ik niet snel naar een restaurant met het aal you can eat concept. Ik vind vaak de kwaliteit van het gebodene onder de maat. Een van de uitzonderingen is Sapporo. Sapporo maakt deel uit van een keten van All you can eat restaurants in Almere waar ook Sake, Kimono en Buddha toe behoren. Hoewel je zou verwachten dat de kwaliteit gelijk zou zijn is dat niet zo. Naar mijn mening is de kwaliteit bij Sapporo beter dan bij de andere zaken. Kan haast niet aan de ingrediënten liggen want die inkoop zal wel gezamenlijk plaatsvinden. Heb hierover ook met medewerkers gesproken en die gaven aan dat de kok hier het verschil maakt.
Ruime keuze aan gerechten variërend van sushi tot salades, vlees en vis van de plaat, en wokgerechten. Ik sluit hier altijd af met een bolletje sesamijs.
Voor rond de € 20 kan je hier goed eten. Op doordeweekse dagen is het iets goedkoper dan in het weekend. Ook kan er op doordeweekse dagen iets meer aandacht aan de bereiding worden gegeven waardoor het resultaat wat beter is. (Als het druk is gaan er voordat er besteld is al wat zaken op de grillplaat, als het rustiger is pas na de bestelling).
Het restaurant leent zich wat minder voor een "diner voor twee" maar voor groepen is het goed te doen.

Gegeten op 28 november 2013

senne

Wij hebben hier al heel vaak gegeten.
Ze leveren een redelijk tot goede kwaliteit sushi voor een zeer scherpe prijs. Daarnaaast kun je heerlijke warme gerechten bestellen zoals: biefstuk stukjes of roodbaars.
Ook hebben ze een aantal zeer lekkere wijnen in het assortiment, iets wat nog wel eens ontbreekt bij een Japanner.

Gegeten op 26 september 2013

frankuitalmere

De sushi is hier goed en de locatie van het restaurant is gewoon top! De bediening, hoewel begrijpelijk met de drukte die hier altijd heerst, is niet zo supersnel met je bestelling maar doen wel altijd hun best dus verdienen bij mij punten. De koks verdienen het eigenlijk nog wel een beetje meer. Het eten (specifiek de sushi rolls) op zich is niet supertop maar wel gewoon voldoende goed

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Sapporo in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Sapporo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.