Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Mamma Peppino

1. Restaurant
  2. Italiaans

Mamma Peppino

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 06 31 289 136

giallorossi_85

Mamma Peppino werkt met een 'opbouw-menu': je begint met de antipasti en als je dan nog honger hebt ga je door voor de pasta en eventueel het hoofdgerecht. Wij kregen met z'n tweeen bijna evenveel antipasti (vijf verschillende soorten kaas, drie soorten bruschetta, ciabatta met rauwe groenten en een niet al te bijzondere tomatensalade; omdat we vegetarisch zijn bleef de salami als vijfde voorgerecht achterwege) als de tafel naast ons met z'n vieren en hebben het hoofdgerecht niet gehaald omdat we al vol zaten.. De antipasti (met name de bruschetta!) en lasagna waren echter heerlijk! Ook de uitgezochte wijn smaakte goed. Service en decor prima.

Gegeten op 7 november 2014

Restaurant - 2 maanden geleden

Forza Roma! Dankjullie wel voor de recensie! Leuk om ook te lezen dat het goed bevallen is. Hoop jullie snel terug te zien.

m_alkmaar

Afgelopen weekend met vrienden heerlijk gegeten bij Mamma Peppino.
Het concept wordt duidelijk uitgelegd door de kok waarna we eerst mochten genieten van de overheerlijke antipasti. Vier soorten kaas, vier soorten salami, drie soorten bruschetta, gegrilde tomaten, rauwe groenten met olie en brood…allemaal super.
Daarna was er nog wel plek voor een volgende gang. De pasta met zwaardvis was lekker maar wel een beetje te al dente. Het vlees was uitstekend.
De toetjes waren beide om van te smullen en de witte huiswijn was ook zeer goed te drinken.
De bediening was vriendelijk en niet opdringerig.

De rekening viel ons zeker niet tegen dus wij komen hier zeker weer!!

Gegeten op 19 september 2014

Restaurant - 3 maanden geleden

Wat een pracht recensie, heel hartelijk bedankt en tot snel weerziens! Mocht u in de buurt zijn dan wacht er altijd een drankje op u bij Mamma Peppino.

Sinan

Laatst heerlijk in huiskamersfeer gegeten en ons laten verrassen door de chef. Wat een mooie gerechten kwamen er op tafel! Vooral de antipasti was een "plaatje" en ronduit zalig; gebakken tomaten met olijven en sla, verschillende kazen en salami's, brood en rauwe groente. Wij konden niet kiezen en dus kregen we van alles wat op tafel, dus konden alles proeven. Was allemaal even lekker, alleen de reepjes kalfsvlees van het hoofdgerecht hadden wat malser kunnen zijn, vandaar de 9. Service ook prima, alleen duurde het even voor we ons eerste glaasje wijn kregen, maar daarna ging het top!
Mooi concept en je voelt je direct thuis!

Gegeten op 15 augustus 2014

Restaurant - 5 maanden geleden

Grazie proever 70724, dankuwel voor de feedback en mooie cijfers. Als u weer komt bieden wij u meteen een glas wijn aan bij binnenkomst! ( Herinnert u er mij dan wel even aan dat u proever 70724 bent)

Proever - 5 maanden geleden

Beste Myscha,
Graag komen wij nog eens terug hoewel wij niet in de buurt wonen, maar het was de moeite waard!
Mille grazie!
Arriverdeci!

katja18

Een paar dagen geleden heerlijk gegeten bij Mama Peppino. Wij waren er met ons vieren. De ontvangst was allerhartelijkst. We hoefden niet lang te wachten. De kok, Peppino kwam uitleggen hoe het werkt. Hij koopt 's morgens in en dat wordt die dag bereid. "Piano, piano" zei hij. Oftewel neem lekker de tijd en geniet van de avond, hier bij ons. Zijn uitleg is overigens in het Engels of als je dat zou spreken in het Italiaans, want hij is een Italiaan. Hij kookt zoals een goede Italiaanse mama kookt. Als de taal een probleem is komt zijn vrouw Mischa het in het Nederlands uitleggen.
We begonnen met lekker brood en olijfolie en daarna de heerlijke uitgebreide antipasti; plankjes met verschillende kaas en salamisoorten. 4 Verschillende bruschetti, allemaal heel lekker. De gastvrouw vertelde welke wijnen er waren en wij kozen voor de huiswijn. Er kwam een fles op tafel. Je kon drinken wat je wilde en betaalde wat je gebruikt had. In ons geval anderhalve fles. We kregen ook nog een prosecco aangeboden. Je kan zo veel gangen kiezen als je wil, maar wij namen als hoofdgerecht een pasta en daarna het toetje, chocolade mascarpone met verse aardbeien. Alle gerechten zagen er verzorgd uit en het was ook voor de grote eters genoeg op het bord. Alles is heerlijk, puur van smaak en ziet er aantrekkelijk uit. De bediening is heel vriendelijk en de prijs - kwaliteit verhouding is prima.
De tafels waren heel apart gedecoreerd met wijnetiketten en Italiaanse ansichtkaarten. Origineel! Wij komen hier vast en zeker nog eens terug.

Gegeten op 16 juli 2014

Restaurant - 5 maanden geleden

"Grazie di cuore" oftewel "hartelijk bedank" namens Peppino en mij.

olleke

met ons gezin hebben we bij Mamma Peppino een heerlijke lunch gehad. Vooraf plankjes met verschillende kaas en salamisoorten. Speciale salades o.a. met gorgonzola en peer en een venkelsalade met rozijnen. 4 verschillende bruschetti. voor ieder wat wils dus.
Nog een grote schaal met pastasalade. De kinderen hebben ook gesmuld. De wijnen die de gastvrouw ons adviseerde waren prima.
Als toetje konden we kiezen tussen chocolademascarpone of vanilleijs met prosecco.
als afsluiter heerlijke mokka koffie met amaretto.
het was weer de moeite waard.

Gegeten op 22 juni 2014

Restaurant - 7 maanden geleden

Wat een leuke verrassing! Dankuwel mevrouw Vugts voor uw prachtige recensie! Als u in de buurt bent komt u dan langs voor een kopje echte expresso, hij staat voor u klaar!

Fijnproever - 7 maanden geleden

dat gaan we zeker doen Mamma Peppino! Sorry voor de schrijffouten. Ons Italiaans is niet zo goed. mvg.

lindavermeulen

Gisterenavond weer heerlijk gegeten bij Mamma Peppino, wij komen hier geregeld en
werden meteen verwelkomd met een lekkere prosecco aangeboden door Peppino.
Daarna de heerlijke uitgebreide antipasti. 3 Soorten bruscette: 1 met courgette, 1 met tomaatjes en 1 met aubergine, verder kaas, salami en tomaten uit de oven. Toen hebben wij alle twee een andere pasta gekozen: een koude pasta salade en een pikante siciliaanse, warme pasta met olijven. Erg lekker allebei. Vanavond wilden wij niet te zwaar tafelen en hebben daarom het “secondo” overgeslagen. Als dessert een klassieker maar daarom niet minder lekker: citroen ijs met limoncello en ik een chocolade mascarpone met verse aarbeien. Voor de prijs hoef je het niet te laten. €30 p.p. De koffie wordt met een echte perculator gezet. Dat is echt veel lekkerder dan die uit zo’n machine, echt zoals in Italie. Omdat wij vanavond geen wijn gedronken hebben behalve de aangeboden prosecco kan ik hier niet over schrijven, maar ik neem aan dat de pinot grigio net zo lekker is als op mijn favorite terrasje aan het meer van Trasimeno! Bedankt Peppino tot de volgende keer!

Gegeten op 21 juni 2014

Restaurant - 7 maanden geleden

Graag gedaan Linda! Dankjewel weer voor je positieve feedback. Als je volgende keer 2 dagen van te voren belt maakt Peppino je lievelingspasta weer voor je klaar. A presto e forza Olanda!!!

atse

Vanavond weer heerlijk verwend door Mischa en Pepino, voorgerecht, tussengerecht, hooftgerecht en desert allemaal heerlijk.
Je moet uitetaard wel het concept en de kwaliteit weten te waarderen.Het is dus geen Pizzeria.
De chef komt aan tafel eerst vertellen wat hij deze deze dag ingekocht heeft.
Je besluit daarna samen met hem wat je gaat eten, dit in het Engels, en als je wilt uiteraard kan dit ook in het Italiaans!
Alles is gewoonweg heerlijk, smakelijk en puur van smaak.
Dus......doe jezelf niet tekort en ga hier lekker eten!

Atse Jasperse

Gegeten op 21 juni 2014

Restaurant - 7 maanden geleden

Ciao Atse, leuk dat jullie gisteren jullie trouwdag bij ons gevierd hebben! Gezellig nagetafeld. Dankjewel voor deze leuke recensie, (ik vrees alleen dat je hem moet herzien van de iens redactie).
Voor volgende keer staat er een "welkoms prosecco" klaar!

rob197

Gegeten op 8 juni 2014

Restaurant - 7 maanden geleden

Dankuwel voor uw feedback. De uitnodiging voor een kop koffie of iets anders blijft staan voor u en uw gezelschap.

Proever in spe - 7 maanden geleden

Dat kom ik vast nog een keertje doen, maar ik denk dat ik snap wat het concept is. Je gewoon aan de kaart houden, eten wat de pot schaft, zoals dat hoort in een huiskamer omgeving. Nogmaals het voorgerecht was verrukkelijk, het hoofdgerecht teveel citroen (dat is smaak) toetje niet gehad

Restaurant - 7 maanden geleden

Wij verwachten u! Niet alleen voor een drankje maar ook voor een toetje. Arriverderci.

FloraBella

Neem de tijd! Geniet van de wijn en het heerlijke simpele Italiaanse eten. De avond was perfect. Ruim een jaar geleden schreef ik ook een recensie over dit Mamma Peppino. Deze keer ben ik stukken positiever. Het eten was nu nog beter en de service is ook zeker vooruit gegaan. We hoefden minder lang te wachten en ze hadden nu wel een kaart waarop de prijzen vermeld staan per menu. Het idee is dat je begint met een heerlijke uitgebreide antipasti. Van daaruit kijk je wel of je verder wilt met een primi of secundi. Er is geen kaart, je eet gewoon de 'vangst' van de dag. Goede formule en eerlijk simpel eten. De verrassing was het dessert. De mascarpone met amandel biscotti was zo lekker dat 1 iemand de glazen letterlijk heeft leeggeschrapen.

Gegeten op 2 mei 2014

Restaurant - 9 maanden geleden

Dankjewel Florabella voor je mooie recensie! Ik zag idd dat iemand alle vijf de dessertglazen helemaal schoongemaakt had =)

PenE

Iltaliaans eten zoals het is bedoeld; eerlijk en vol liefde bereid. Persoonlijke bediening, lekkere wijn en heerlijke gerechten waardoor je bij iedere gang weer besluit nog een gang te nemen. Zeer aangename prijs bij een volledig menu, om zeker snel weer terug te komen

Gegeten op 8 maart 2014

Restaurant - 11 maanden geleden

Grazie di cuore, hartelijk bedankt voor deze complimenten. Wij hopen snel weer te mogen genieten van uw vrolijke gezelschap!

Schrijf zelf een recensie over Mamma Peppino in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Mamma Peppino. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.