Mamma Peppino

• 8.5

• 7.8

PenE
  • Recensies in de laatste twee jaar

Iltaliaans eten zoals het is bedoeld; eerlijk en vol liefde bereid. Persoonlijke bediening, lekkere wijn en heerlijke gerechten waardoor je bij iedere gang weer besluit nog een gang te nemen. Zeer aangename prijs bij een volledig menu, om zeker snel weer terug te komen

Gegeten op 8 maart 2014

Ilse O.
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heb ik met een vriendin hier gegeten. We hadden hier beiden nog niet eerder gegeten. Het is net of je bij een Italiaan thuis aan tafel schuift. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw, vervolgens kwam de kok uitleg geven aan tafel over hun concept. Allerlei gerechten werden op tafel gezet. Ook de rode huiswijn was heerlijk. Het is leuk om weer eens op een heel andere manier te tafelen. We hebben het heel gezellig gehad en komen graag nog eens terug bij deze vriendelijke, gastvrije Italianen.

Gegeten op 11 februari 2014

pook072
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een beetje laat maar ik zou zeggen beter laat dan nooit.
Ik heb met kerst heerlijk gegeten hier bij peppino.
Het eten was heerlijk, er waren ons 7 gangen aangekondigd maar er kwamen er wel een stuk of 10.
Van heerlijke voorgerechtjes tot heerlijke vlees en vis en heerlijke nagerechten .
Giuseppe en misha waren erg gastvrij .
Je proeft daar echt de Italiaanse zweer en gastvrijheid.
Kort om het was een avond om niet te vergeten aan heerlijke lekkernijen.

PlanB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tweede Kerstdag heerlijk gegeten: o.a. een pittige bouillon van kalkoen, maar liefst drie pasta's en rundvlees in een bijzonder groene saus. Allemaal eenvoudig, maar propvol smaak en vergezeld van een goede pinot grigio. Als je uitsloverij a la carte verwacht dan ben je hier aan het verkeerde adres.

Gegeten op 26 december 2013

hans209
  • Recensies in de laatste twee jaar

Anders dan anders. Je moet inderdaad dit concept begrijpen. Heerlijk gegeten met eerlijke, verse ingrediënten. Rijkelijk besprenkeld met goede olijfolie. De bruschettas waren heel smakelijk, alsook
de pasta. Niet dat vanzelfsprekende als bij andere Italiaanse restaurants. Bediening heel persoonlijk en aardig.
Tip: probeer maar eens. Deze mensen verdienen het.
Hansenriekje

Gegeten op 28 december 2013

olleke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook wij hebben op kerstavond een andere ervaring gehad bij Mamma Peppino. Het is oh zo makkelijk om een restaurant neer te sabelen. Maar er zijn nu eenmaal mensen die dit concept niet begrijpen. Wij hebben heerlijk gegeten en genoten van de gastvrijheid en de ongedwongen sfeer! De bressaola was een rolletje gevuld met kaas.en ja er ligt ook ruccola bij. Omdat wij geen grote eters zijn hebben wij niet het hele menu genomen,maar alles was even smakelijk. Dit is een restaurant naar mijn hart. Ik heb hierna ook nooit last van mijn maag na het eten. Het is licht en verse kost.
Ik wens deze 2 hardwerkende mensen veel succes!

Gegeten op 24 december 2013

RoosHogervorst
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren, eerste kerstdag, zijn we hier gaan eten. Wat een gezellige Italiaanse ervaring!
Het idee van de echte Italiaanse keuken - gerechten door mama bereidt- wordt op een heerlijke en bijna ideologische wijze tot uiting gebracht in de vorm van vele pure gerechtjes. We hebben denk ik wel zo'n 8 gangen gehad, het één nog lekkerder dan het andere. Het meest bijzondere vind ik dat niets in de keuken verspild wordt: alles wordt gebruikt en de groenten die in de bouillon worden getrokken, worden op een later tijdstip weer geserveerd bij een andere gang. Leuk is ook dat de gastvrouw (en op zijn tijd ook de kok) dit vol enthousiasme vertelde en ons echt meenam in de totstandkoming van de gerechten.
De gerechten worden bereid met de beste verse ingrediënten en worden zonder poespas op z'n Italiaans gemaakt.
Hoogtepunt van de avond vond ik de spaghetti met zeevruchten, de tortellini in bouillon en natuurlijk de toetjes: mokka mascarpone en als klap op de vuurpijl heerlijk citroenijs met limoncello.

Als je van puur en smaakvol Italiaans eten houdt, en daarnaast een gezellige avond wilt beleven in een knus, stijlvol aangekleed restaurantje, dan raad ik je Mamma Peppino van harte aan!

Gegeten op 25 december 2013

Jannemieke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond genoten van een gevarieerd Kerstmenu . Verrast door de hoeveelheid (10 ?) kleinere en grotere gerechten ,met aandacht en zorg bereid. Afwisselend vegetarisch, vlees en vis. Alles vers bereid en goed in balans. Gedecoreerd met een toefje groen en rood ; lekker wijntje erbij. Top ! Bediening vriendelijk met duidelijke uitleg , het eten werd in prettig tempo opgediend. Ook "il cuoco himself " kwam af en toe langs,dat maakte de sfeer huiselijk en persoonlijk. Hier geen overdreven dikdoenerij,maar Puur en Eerlijk eten ! Complimenti & arrivederci !

Gegeten op 25 december 2013

giboer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wisselende recensies over dit restaurantje. Wij vonden het eten ronduit slecht. Tuurlijk de ingredienten waren okay maar voorgerechtjes bestonden uit paar cherrytomaatjes en grote hoeveelheden ruccola met daarop een paar plakjes bressola (gedroogd rundvlees). De hoofdgerechten waren niet veel beter. Zwaardvis gefrituurd met een onduidelijk sausje en weer veeeel ruccola. Het andere hoofdgerecht was gekookt kalkoenvlees met een nog onduidelijker sausje en .....ruccola. Al met al geen aanrader. Toetje hebben we beperkt tot een citroenijs met limoncello. Ik meen te weten dat het ijs niet huisgemaakt was. De rode huiswijn was overigens verukkelijk en de gastvrouw is buitengewoon aardig. Helaas kon dit het zeer matige eten niet compenseren.

Gegeten op 24 december 2013

lindavermeulen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond weer lekker gegeten in dit sympatieke restaurant. Een uitgebreide antipasti (hoezo past alles op 1 bord?) van polpettine van gebakken polenta met heerlijke zachte kaas erin, een salade met noot en kaas, pittige gehaktballetjes en een soort terrine van aubergine en basilicum. En dan natuurlijk die zalige bruschettes. Daarna een vegetarische pasta met roodlof en ander groentes met daaroverheen een bijzondere kaas met zwarte peper. Simpel maar echt heel bijzonder van smaak. Mijn tafelgenoot heeft de paprikasoep met mascarpone gegeten, ook erg lekker. De secondi's hebben wij alletwee overgeslagen en zijn voor de toetjes gegaan. Een chocolademousse met granaatappel en stukjes gekonfijte sinasappel en het "klassieke" limoncello ijs, altijd lekker fris. Kopje expresso met een drankje en chocolaatje erbij en mijn avond was weer perfect! 17 november komen wij weer, dan is er muziek van Mikky Zomerdijk. Leuk dit soort initiatieven!

Gegeten op 2 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Mamma Peppino in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Mamma Peppino. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!