a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Thais
  1. Toon telefoonnummer 043 325 97 12

InekeenPeter

Een long-weekend Maastricht is de gelegenheid om nieuwe restaurants uit te proberen. Op vrijdag voor Thais eten bij Tabkeaw gekozen. Het eten was redelijk te noemen. Vooraf een "pittige" soep die aardig van smaak was. Een van de hoofdgerechten was met rundvlees. Het vlees was erg droog en in super kleine stukjes gesneden. Het andere hoofdgerecht met garnalen was redelijk van smaak met wel een goede bite. Het eten is hier wel aan de prijs. Bediening is vriendelijk. Decor: dat moet je smaak zijn. Zal bij een volgend bezoek aan Maastricht hier niet gaan eten.

Gegeten op 29 mei 2015

Proever48418

Al vaker in dit restaurant gegeten, maar nu viel het echter tegen. Groene curry met rundvlees, niet goed. Vlees in blokjes, droog. De groene curry maak ik zelf beter. Kokosmelk niet geproefd. Jammer, want met mijn glutenvrije dieet is dit een van de restaurants waar ik goed kan/kon eten. Vriendin had rode curry, die was veel lekkerder.

Gegeten op 14 december 2014

bewetten

Voor ons de 2e keer dat we hier hebben gegeten. Deze keer binnen gegeten. Muziek stond erg hard. Voor- en hoofdgerechten waren smakelijk, echter niet bijzonder zoals bij andere Thaise restaurants. Soep kokos-kip en Masseman kip gekozen. Voor ons geen Tabkeaw meer.

Gegeten op 1 september 2014

sjuulvanpol

Altijd goed. Top gastvrouw! Alles vers, uit eigen keuken. Bijna wekelijks gaan we er eten en zijn. Og nooit teleurgesteld! Aanrader ,

Gegeten op 25 juli 2014

Roodje

Buiten op het terras van het restaurant gegeten. Met z'n drieen eerst een voorgerecht bestaand uit verschillende hapjes. Op zich niet zo verrasend, maar er zat wel een pindasaus bij, met een heerlijk frisse notigheid. Erg lekker.
Vervolgens drie hoofdgerechten, rundvlees, kip en vis. Drie echt verschillende smaken. De vis, met een accent van kardemon, het rundvlees met een sesamaccent en de kip, lekker pittig met kokos.
Afgerond met een perfecte espresso.

Gegeten op 26 juli 2014

Croque-Madame

Het decor was heel mooi, de bediening was ook erg aardig. Een van de serveersters kon van alles vertellen over de ingrediënten.
Het eten smaakte erg goed. De krabkoekjes raad ik onmiddellijk aan.

Gegeten op 12 april 2014

veertje

We zijn een paar maanden geleden nog door Thailand getrokken en het eten hier in dit restaurant is wel iets minder lekker dan in Thailand maar is zeer zeker goed te noemen. We hebben lekker gegeten. Eerst een mix van voorgerechten die prima waren, met daarbij een heerlijke satay saus! daarna als hoofdgerecht een soort rijsttafel (staat helemaal achteraan op het menu op de laatste pagina, makkelijk over het hoofd te zien). Met 4 soorten gerechten. oa rundvlees in oestersaus, grote garnalen, kipfilet met groenten in een kerrieachtige setting en nog een vleesgerecht. Zeer smakelijk allemaal. Dessert hebben we niet gehad wel koffie en thee. Koffie was te slap, Thee was erg lekker. Leuke verse variaties die je in een thee-ei in je grote theeglas kreeg. Aanrader dit restaurant! Vriendelijke bediening, niets mis mee.

Gegeten op 4 april 2014

Chaos

Voorgerechten, satay en octopus, zijn goed. Grote porties, uitstekende sausjes erbij. Vooral de pindasaus bij de satay is prima in orde. De verwachtingen voor de hoofdgerechten zijn dan ook hooggespannen. Helaas, helaas maken ze deze verwachtingen totaal niet waar. Allebei de currys die we krijgen, panang & groen, zijn heel ver onder de maat. Misschien is het niet eerlijk om dit te vergelijken met een curry in Thailand maar dit is wel heel veel minder. Veel te veel vlees, droog rundvlees van slechte kwaliteit, met maar minimale groente en daadwerkelijke curry. Absurd om hier bijna 20 euro voor te vragen. Voor een werkelijk goede curry zou ik het graag overhebben maar dit is echt belachelijk.
Ineens is storend ook dat het personeel afstandelijk en eigenlijk ook gewoon niet vriendelijk is. Helaas duurt het lang voor we daadwerkelijk weg kunnen. De tafel wordt wel afgeruimd maar niemand komt eens vragen of je nog iets van een dessert of koffie zou willen of, zoals in ons geval, wilt betalen en zo snel mogelijk weg wilt gaan.

Gegeten op 29 maart 2014

Levenssgenieter

Onverwacht hier aan gekomen. Ambiance, netjes maar niet buitengewoon. De ontvangst was vriendelijk. Een grote menu kaart met veel verschillende gerechten. We kozen voor een kant en klaar menu en dat was meer dan de moeite waard. Een selectie van verschillende voorgerechtjes mooi gepresenteerd om blauw-wit porselein met mooi Thais bestek. De viskoekjes waren heerlijk evenals de kip satay die een lekkere saus had met een duidelijk andere smaak dan we in de Indische keuken gewend zijn. Daarna een grote schaal met 4gerechten, allemaal anders van smaak en het zag er mooi uit. Rundvlees, kip, garnalen , varkensvlees. Zonder uitzondering heerlijk.De huiswijn was lekker, maar niet bijzonder, maar netjes in een wijnkoeler zodat het goed op temperatuur bleef.
De bediening was vriendelijk maar afstandelijk.
We zijn geëindigd met koffie, want voor het ijs hadden we geen plaats meer. Dit restaurant serveert echt Thais eten, waarbij de scherpte iets aangepast is aan de Nederlandse smaak, maar als je het authentiek Thais-scherp wilt hebben, kun je dat zeker krijgen.
Wij houden dit restaurant op ons lijstje staan! Prima adres!

Gegeten op 23 december 2013

alexleiden

Zowel de soep vooraf als de hoofdmaaltijd smaakte prima. Toch redelijk pittig maar goed te doen voor Nederlanders. De maaltijden werden opvallend snel opgediend, wat voor mij prima was, maar misschien niet voor iedereen. De zaak en de service zijn OK, maar niet heel bijzonder.

Gegeten op 28 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Tabkeaw in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Tabkeaw. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.