Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Thaicoon

2. Thais
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 036 750 29 46

wartenbergh

Thaicoon, praktisch naast station Almere Centraal gelegen, is een prachtig ingericht restaurant en heeft haar provocerende naam mee: Almere, nou niet bepaald Neerlands culinair epicentrum, kan namelijk best een frisse wind gebruiken.

Onder de voorgerechten weten de Thaise biefstuksalade (€ 9,90), de heerlijke soep met garnalen, laos en kokos, ‘Tom Kah Koong’ (€6,60) en viskoekjes (€ 6,50) te imponeren. Die vind je niet snel beter bereid! De bediening is onopdringerig attent en licht de kaart vol verve toe: zo schijnen Thaise whiskeygerechten een ware sensatie te zijn. En ja... dat zijn ze! Maar ook de ‘Pad Thai’ noedelgerechten zijn hier dik in orde.

Thaicoon voert met recht de categorie Thaise keuken aan en is meer dan een tropische storm in een glas water... Een absolute aanrader!

Gegeten op 2 augustus 2014

Annelivandoorn

Prettige avond gehad bij thaicoon. Ik bestelde voor de groentesoep en hoofd de eend, mijn vriend voor de mix en hoofd een gele curry. Goede smaak en veel verse ingredienten.Goed eten dus, zeker gegeven de lage prijzen (curry 12,90). Serveerster had het net iets te druk, maar was wel vriendelijk. Wij kunnen thaicoon aanbevelen.

kvd

Heerlijk gegeten bij thaicoon! Curry en de kippensoep waren perfect en je krijgt ook veel. (In tegenstelling tot veel andere thaise restauranten) Met volle buik naar huis. En dat voor een hele goede prijs. Het restaurant is ook sfeervol en modern. Vriendelijke en attente bediening en centraal gelegen. Aanrader!!!

Gegeten op 17 augustus 2014

Hans-1956

Na er een een ruim jaar hier niet geweest te zijn, weer eens gekozen voor dit restaurant.
Het blijft opvallend dat zelfs op een vrijdagavond het restaurant maar voor een klein deel gevuld is.
Het eten en de vriendelijke bediening verdienen meer gasten.
Naast de zeer redelijk geprijsde menukaart hebben ze ook een goede keuze bij de wijnen.
Gemiddeld 6 wijnen wit en 6 wijnen rood vanaf Euro 19,50 (dacht ik).
Na een heerlijk voorgerecht ( 2x soep en 1x mixed voorgerecht) en 3 heerlijke visgerechten (mixed seafood in diverse varianten) hadden we meer dan voldoende gegeten. Prijs/kwaliteit is hier prima in orde. Toch maar weer vaker dit restaurant bezoeken.

Gegeten op 8 augustus 2014

Marcelled

Zaterdag jl. met 4 personen heerlijk gegeten bij dit tamelijk nieuwe Thaise restaurant in Almere stad.
Het voorgerecht Thaicoon Pisead, een schotel met verschillende gerechtjes met bijbehorende sausjes zorgde voor een gevarieerde en zeer smakelijke start. Als hoofdgerecht koos ik Penang Neu ( rundvlees in curry) waarbij het advies was om witte rijst te nemen zodat de smaak van het vleesgerecht optimaal tot zijn recht zou komen. Ook dit was genieten. De inrichting is helemaal van deze tijd; smaakvol, fris en zorgvuldig samengesteld en de open keuken waarin de zwart gemutste kok in de weer is zorgt voor een aangename uitstraling. Kortom een aanwinst voor Almere. Wij komen hier zeker terug.

Gegeten op 3 mei 2014

Jojo80

Ik heb hier inmiddels meerdere malen gegeten met mijn vriendin en het is ons tot nu toe uitstekend bevallen.
In het kort samengevat:
-De bediening is zeer vriendelijk en servicegericht
-We hebben nooit erg lang hoeven wachten op onze bestelling
-Aanrekkelijke prijzen
-Inrichting is sfeervol en netjes
-De kaart is redelijk uitgebreid, maar zeker niet overdreven
-De porties zijn ook voor een grote eter voldoende
-Het eten smaak bovenal heerlijk en wordt mooi gepresenteerd
-Het eten kan kan naar wens wat pittiger of milder worden gemaakt
Wij komen hier dus regelmatig met plezier terug

Gegeten op 4 mei 2014

alexrij

Met de buren op stap om in een Almeers Thais restaurant te eten. Een prachtige ontdekking, een restaurant om regelmatig terug te keren. En redelijke prijzen, waar vindt je nog een hoofdgerecht voor €12,90? En laat je niet op een dwaalspoor brengen door de prijs want de kwaliteit is extreem goed. Een thaise kokin in de (open) keuken en ik zie in andere recensies dat zelfs mensen die in Thailand zijn geweest de topkwaliteit herkennen.

Als voorgerecht kozen we de Thaicoon pisead, een mooie combinatie van alle voorgerechten, met voor elk gerechtje de bijpassende saus. Wat je dan zoal aantreft in deze combinatie: gefrituurde Thaise, garnalen met vulling gefrituurd in een deegvelletje, Thaise viskoekjes, gemarineerde kip, gefrituurd in pandanblad, kipsaté (met de beste satésaus ooit) en een gemarineerde spareribje.

Bij de hoofdgerechten zie je een hele ruime keuze, even een praatje maken met de bediening en de keuze is makkelijk gemaakt, op het niveau van pittigheid dat je denkt te kunnen verdragen ?. De gematigd pittig én very hot eters komen aan bod, al naargelang de keuze die je maakt.

Binnen is het decor een mix van strak modern met thaise elementen, fris, modern en gezellig. Ze zitten in een zijstraatje bij de Grote Markt.

Een omweg waard.

Gegeten op 3 mei 2014

Taatje

Heerlijk gegeten, nog lekkerder dan in Thailand zelf. Prettige sfeer en schone open keuken. De (Voor)gerechten zijn lekker uitgebreid als ik het vergelijk met andere Thaise restaurants. Ik kom hier vaker terug!

Rutger_T

Prima gegeten bij deze Thai in het centrum van Almere. De ligging is niet heel uitnodigend, maar eenmaal binnen vergeet je dat in no-time dankzij de welkome ontvangst en de heerlijke gerechten. Het gegrilde rundvleesgerecht met chili en munt is een aanrader. De gerechten worden geserveerd met heerlijke groenten. Ook de pepers zijn rijkelijk aanwezig, waardoor een extra colaatje of glas water op z'n tijd nodig is. Conclusie: een prima ervaring en een plek om terug te komen.

Gegeten op 17 januari 2014

Annahamer

Zondag 29 dec. hebben we hier voor het eerst gegeten , het was druk in het restaurant, vooraf hebben we beef salade en viskoekjes genomen, het was erg lekker en hoofdgerechten waren ook super lekker pad Thai kip , som tam ( papaya salade ) en vis met rode curry . Restaurant is leuk ingericht en duimpje voor de bediening

Schrijf zelf een recensie over Thaicoon in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Thaicoon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.