Gauchos Utrecht

• 6.9

• 7.3

Ariane1974
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt een paradijs voor vleesliefhebbers, ik kan me niet herinneren dat ik ooit een betere steak heb gegeten dan bij deze Gauchos. Verder uitstekende en vakkundige service en super ambiance aan de oude gracht. Absoluut een aanrader!

Gegeten op 27 maart 2014

Frederique87
  • Recensies in de laatste twee jaar

We komen hier bijna maandelijks en het is altijd top, vele restaurants zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Het is een mooi en gezellig restaurant in de binnenstad van Utrecht, het personeel is heel vriendelijk en attent en het eten en de wijnen zijn altijd supergoed. We komen eigenlijk altijd om spareribs te eten; we hebben ze nog nooit ergens anders lekkerder gegeten dan hier! Zowel de kwaliteit als de bereiding van het vlees en de bijgerechten zijn excellent. Heel af en toe bestellen we weleens een steak en die zijn zeker ook aan te raden. Ze laten dan een mooi plateau zien met de verschillende soorten vlees erop en geven graag een uitleg en goed advies bij de keuze hiervan.

Gegeten op 20 maart 2014

muziekboot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was goed, de inrichting sfeervol. Het restaurant heeft een beetje sjieke uitstraling (personeel in keurig zwart en wit), maar helaas laat men op details steken vallen. De bediening was niet heel attent; op drankjes moest je soms lang wachten.
Grootste misser: iedereen eet de spare-ribs met zijn handen, maar een bakje water om je handen daarna schoon te maken, wordt niet standaard meegeleverd. Daar moet je apart om vragen. Sterker nog: wij moesten er zelfs twee maal om vragen voordat het op tafel kwam.
De wijnkaart kent alleen dure wijnen (minstens zes euro per glas), gelukkig is er ook een betaalbare huiswijn (een Merlot) voor minder geld, en deze was prima te drinken.
En jammer dat je voor een klein bakje mayonaise nog apart moet betalen...

Gegeten op 9 maart 2014

Eetsmakelijk85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor liefhebbers van rood vlees is dit restaurant een waar walhalla. Zelf ben ik echter niet zo'n roodvlees lover. Vrienden van ons wel, dus maar een avondje meegegaan. Volgens hen was het vlees hier erg goed, dus dat wilden we wel een keer zelf proeven.

Van tevoren was er gereserveerd maar toch moesten we nog 10 minuten in de rij voor de deur wachten totdat ons tafeltje vrij was (erg slordig!). Er werd gevraagd of wij brood wilden met tapenade maar dit hebben we afgewezen. Toch kwam de vrouwelijke serveerster wel met brood aanzetten. Dit weer vriendelijk teruggegeven. Dit kan natuurlijk gebeuren en is geen punt!

Bij het voorgerecht ben ik voor de gamba's gegaan (het hoofdgerecht was immers al voldoende vlees). Deze waren prima, maar niet bijzonder van smaak. Het waren in totaal drie gamba's, hetgeen ik wat magertjes vond voor de prijs van 12,-.

Het hoofdgerecht maakte dit echter goed door de ruimte portie, terwijl ik 'slechts' voor de 225gram Beef de Chorizo was gegaan met pepersaus. We hebben erg lang (minstens 30min) moeten wachten op ons hoofdgerecht, maar het restaurant zat dan ook stampvol. Het vlees was prima van smaak en ik kan me voorstellen dat wanneer je een fan bent van steak dat je hier erg van genoten zou hebben. Persoonlijk zou ik echter niet zo snel weer terugkeren naar dit restaurant. De prijzen vind ik aan de (te) hoge kant, de bediening maakt veel fouten en gerechten laten lang op zich wachten. Wij hebben vaak beter gegeten voor minder geld.

Gegeten op 22 februari 2014

Marco08
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gemiddeld eens per jaar eten mijn vrouw en ik hier. Inrichting is leuk, beetje krap. Personeel is adequaat, niet zeer betrokken. Leuk is dat men komt uitleggen welk vlees op de menukaart staat aan de hand van stukken vlees op een plank.
Het eten is echt erg goed van kwaliteit, goede garing van het vlees, steeds conform onze wens. Ruime keuze uit heerlijke bijgerechten. Huiswijnen passen goed en zijn van prima kwaliteit.
Gauchos is redelijk prijzig (wij zijn meestal ca. € 140 kwijt), maar is wat ons betreft het geld waard.

Gegeten op 1 november 2013

WernervS
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond voor het eerst gegeten in dit toch vrij bekende restaurant. Het viel mij tegen. Mijn vriendin wilde haar steak well done en na het stuk vlees te hebben teruggestuurd omdat het nog te roze was, was het toen ze hem terug kreeg nog steeds te roze. Ik ging voor de spareribs, maar die waren aan de zijkanten veel te droog gegrild. Nergens zit iets van groente bij, dat moet je allemaal apart bestellen en betalen. Op de rekening viel dan ook tegen dat het stukje brood erop stond, waar ze in het begin meteen naar vragen of je dat wil, zonder te melden dat je ervoor moet betalen. Ik heb in dit restaurant niet het gevoel dat de klant centraal staat, al is de bediening netjes. In Hilversum eet ik vaak heerlijk onbeperkt spareribs, waar je direct 2 lange, grote en sappige spareribs geserveerd krijgt, een gratis saladebar is en je er gratis heerlijk brood bij krijgt. Dan is dit bij Gauchos zeer triest.

Marcel_en_Nelleke
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn hier begin augustus met mijn zwager en partner wezen eten. Ik was hierzelf al 15 jaar niet meer geweest en moet zeggen dat de doelgroep wat is veranderd.

Ook de bediening zag er wat anders uit (wat meer een stijf uniform, echter de mensen in het uniform waren nog steeds de makkelijk toegankelijke mensen). Ze zitten nog steeds in de 'gewelven' van de oude gracht/Utrecht wat wel een aparte uitstraling heeft

Goede uitleg waar het vlees vandaan komt en welke variaties er zijn.

Het eten op zich was gewoon echt lekker. Het vlees was erg mals !! en de bijgerechten (apart bestellen) waren ok. De volgende keer gaan we de trio van vlees eens proberen want die zag er ook erg lekker uit.

De vinagrettes bevielen de andere kant van de tafel ook erg goed en uiteindelijk zijn we gewoon tevreden van tafel gegaan. De prijs is best aan de stevige kant maar het vlees maakt gewoon erg goed. Toetjes waren ook uitstekend.

Het studentikoos/vreetschuur van het verleden hebben ze achter zich gelaten. Ik zou zelf de kostuums wat vlotter/toegankelijker maken en de rest van de formule hetzelfde laten. Wel iets duidelijker aangeven hoe het met de bijgerechten zit. Uiteindelijk was het gewoon een goede ervaring en daar draait het toch om

Gegeten op 3 augustus 2013

zdg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zondag avond hier gegeten. Wij kwamen rond 17:30 het restaurant in en toen was het nog erg rustig maar een halfuur later zat het lekker vol. Bife de lomo is een aanrader, heerlijk malse biefstuk. Mijn enige klacht is de bijgerechten. Wij hadden geroosterde champignons en friet met knoflook en peterselie. De champignons waren redelijk smaakloos en de friet was dun en smaakloos. De knoflook en peterselie stukjes waren gewoon bovenop de friet gegooid waardoor het er steeds af viel als je een patatje pakte. Bijgerechten vielen ons helaas tegen maar de biefstuk is een bezoekje aan dit mooie, knusse restaurant zeker waard.

dolph
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was druk, maar de bediening redelijk vlot. Als je van verkoolde spareribs houdt, is Gauchos jouw restaurant. Het mag dan wel onbeperkt zijn, maar na 2 wil je echt niet meer. Liever 1 goeie spareribs, dan...

Gegeten op 8 november 2013

hapje_drankje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Reeds meerdere keren gegeten bij dit Argentijnse Steak restaurant gehuisvest in de werven van de Utrechtse gracht.

Ditmaal met 2 Argentijnse vrienden, welke tevreden naar buiten liepen. Als je op zoek bent naar een goed stuk vlees dat goed gegrild is dan zit je hier nog steeds goed!

Bijgerechten zijn redelijk, maar niet top en maken totaal rekening snel prijzig. Je kunt beter voor een van de (Argentijnse) toetjes gaan; prima.

Gegeten op 22 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Gauchos Utrecht in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Gauchos Utrecht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!