• foto's van Alta Restaurant in Haarlem - 1

• 8.0 10 68

• 7.7

• 8.2

Verrassend, stijlvol & gastvrij

Een eerlijke keuken en de mooiste, meest verse producten staan centraal in dit sfeervolle restaurant. De perfecte plek voor een kop koffie met wat lekkers, een uitgebreide lunch of een heerlijk diner. Als de zon schijnt is het terras de perfecte plek om neer te strijken. Waar je ook voor komt, je bent altijd van harte welkom!

Karin-Smit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 6 man gegeten bij Alta. Na een glaasje gedronken te hebben op het (verwarmde) terras hebben we binnen gegeten.
Het ziet er binnen leuk uit en is niet de pijpenla die je in eerste instantie verwacht. Het eten was fantastisch. We hadden het de kok niet makkelijk gemaakt en veel verschillende dingen besteld. De voorgerechten waren heerlijk, de hoofdgerechten (met name de tournedo en het hert) helemaal top! De kaasplank ook fantastisch. De huiswijn was lekker, en de prijzen redelijk.
Dit restaurant verdient een dikke pluim!

Gegeten op 5 april 2014

Balderick
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag avond met vier volwassenen gegeten, wij hadden alle vier een vier gangen menu en twee viergangen wijn arragement
Voorgerecht pate van kalfsborst met truffel was heerlijk.
Tussengerecht tonijn met sojagelei en antiboise langoustine met rucolaschuim, de sojagelei was zo overheersend dat de tonijn niet te proeven was, erg jammer.
Hoofdgerecht overheerlijke gegrilde zijlende van blaarkoprund met puree van zoete aardappel en chorizo, groentje ontbrak.
Nagerecht niet lekkere geitenkaasmousse met safraankroepoek.
De bijpassende wijnen waren heerlijk maar vier glaasjes voor 22,50 is wel erg veel geld.
Totaal waren we 190 euro kwijt, vrij vors voor wat er geserveerd wordt.

Gegeten op 15 maart 2014

Maralisa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week maar liefst 2 keer bij Alta gegeten. Bijzonder goede keuken, originele gerechten mooi ingericht met historische details en vriendelijke bediening. Helemaal fijn!

Gegeten op 16 januari 2014

cvbalen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voortreffelijk gegeten bij Alta. Voor een 3-gangen menu betaal je 25 euro en daarvoor krijg je eerlijk en verfijnd eten. Deze keer was het coquilles saint-jaques, parelhoen en een toetje van gekonfijte ananas met toebehoren. Er heerst een relaxte sfeer, het personeel is super aardig en je kunt een goed wijn-advies krijgen. Kortom: alle ingrediënten zijn aanwezig voor een gezellig etentje dat alles behalve duur hoeft te zijn.

Gegeten op 27 december 2013

TrEel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een elf met een griffel voor de tournedos! Goede service en het was genieten in de prachtige ambiance, ga zo door. TrEel

Gegeten op 22 december 2013

Tyrza
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag hebben we heerlijk gegeten bij Altra in Haarlem. We werden hartelijk verwelkomd en de uitleg over de gerechten was uitstekend. De bediening was erg enthousiast en had duidelijk een passie voor de zaak.

Gegeten op 20 december 2013

guusvanb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond gegeten bij Alta aan de Turfmarkt in Haarlem. Ik was daar met mijn moeder om haar 84e verjaardag te vieren.
Leuke zaak om in te zitten. Heel veel grappige details in de inrichting (waaronder de lambrisering van de voormalige Cinema-Palace bioscoop). Raar is wel dat van buitenaf de zaak eruitziet als een pijpenla, maar dat absoluut niet is.
We hebben het walletje bij het schuurtje gelaten en geen voorgerecht genomen. Als hoofdgerechten Hertenbiefstuk met paddenstoelenrisotto, en gegrilde ossenhaas met Bearnaisesaus en huisgemaakte frites. Als dessert beiden de gembermousse genomen.
Om een lang verhaal kort te maken: fantastisch!
De bediening: niets, maar dan ook niets op aan te merken. Alles verloopt vlotjes in een heel vriendelijke en behulpzame sfeer.
Klap op de vuurpijl: de prijs! Inclusief aperitief, een mooie fles wijn bij het eten, dessertwijn en koffie met huisgemaakte friandises waren we € 110,- kwijt. Kom daar nog eens om!
Een aanrader!!

Gegeten op 6 december 2013

Janeellen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren bij Restaurant Alta gegeten en uitzonderlijk gegeten.
Wij gaan regelmatig uit eten maar merken duidelijk dat Alta
voor ons een plus heeft . Niet alleen het eten is heerlijk en net iets anders
als bij andere restaurants maar de bediening en ambiance is ook geweldig.
Daarnaast ook keuze voor vegetariërs. Heerlijke worteltaartjes en een vegetarisch stoofpotje! Ik ga snel weer

Gegeten op 28 november 2013

Tijn-Bettink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben al regelmatig bij Alta gegeten en vinden het een juweeltje. Een prachtige en unieke ambiance met allerlei Haarlemse details in de inrichting. De lambrisering van het oude Cinema Palace, De tegeltjes van het Stoop zwembad en een prachtig schilderij van het Spaarne. En nog veel meer. Het eten was al heel goed maar met de nieuwe kok en het vernieuwde menu is het echt een aanrader. Een menu van 25,- euro waar je je vingers bij opeet. TOP! ga zo door. Wij zijn fan.
Suzan en Tijn

Gegeten op 13 november 2013

pam4
  • Recensies in de laatste twee jaar

ik heb gisteren bij alta eendenconfit met aardappelmousseline en zuurkool gegeten, alledrie de maaltijdcomponenten waren zeer smakelijk, eigenlijk is voortreffelijk het goede woord. toe had ik weer een verrukkelijke gembermouse met bessensaus en fruitpartjes! JUMMIE was het eten en het restaurant ziet er prachtig uit!

Gegeten op 10 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Alta Restaurant in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Alta Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!