Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Alta Restaurant in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023-5327755

Verrassend, stijlvol & gastvrij

Een eerlijke keuken en de mooiste, meest verse producten staan centraal in dit sfeervolle restaurant. De perfecte plek voor een kop koffie met wat lekkers, een uitgebreide lunch of een heerlijk diner. Als de zon schijnt is het terras de perfecte plek om neer te strijken. Waar je ook voor komt, je bent altijd van harte welkom!

hfontein

Hoewel de ontvangst en bediening prima waren, heb ik toch wel wat aan te merken op het eten. Ik koos als voorgerecht de garnalenkroketjes. Nooit was het achtervoegsel -tjes meer van toepassing! 2 minuscule kroketjes waar nauwelijks garnalen in zaten op een bordje. Ze zouden er ook niet ingepast hebben zo klein waren ze. En dat voor € 9,00. De blanquette de veau wat ik als hoofdgerecht bestelde was weliswaar goed van smaak maar bevatte zeer weinig kalfsvlees. Een drietal gehaktballetjes en een dobbelsteentje kalfsvlees. Het zal al met al de 60 gram niet te boven zijn gegaan. Nee ik zou het mijn gasten niet voor durven zetten. In het verleden hier een aantal keren gegeten en toen was het prima. Leuke menu's voor € 30,00. Daar is thans helaas geen sprake meer van.

Gegeten op 15 augustus 2014

appiehap

Sfeervol restaurant. Vanwege het weer binnen gegeten. Prima ontvangst. Mooie wijnen, probeer zeker de witte Viongier. De carpachio, perigord salade en de coquilles vielen goed in de smaak. We waren met z' 'n achten en dat ging vwb keuken en bediening prima. Hoofdgerechten (Tournedos en Entrecote) met bijpassende Abidal rode wijn waren voortreffelijk. Na de koffie en een paar desserts waren wij de laatste gasten.... Komen graag terug!

Gegeten op 10 augustus 2014

eetadvies

Heerlijk gegeten met de Iens/Ah actie bij Alta.Wel werd er van te voren gezegd dat we alleen om 18.30 of 20.30 konden komen omdat het anders te druk werd. 18.30 gekozen wat het tempo ten goede kwam en dat ook op de bediening blijkbaar een relaxte uitwerking had.Coquilles en kalfsgerecht waren uitstekend,alleen de risotto was niet smeuig en was dus eigenlijk geen risotto.
Heerlijke wijn (Abadal van wijnkoperij Ockhuijsen) voor een redelijke prijs.
We zaten lekker buiten maar het interieur is een typisch Hans Alta interieur.een beetje donker,niet mijn smaak,maar smaken verschillen.
Al met al een fijne avond en reden om nog eens terug te komen in een stad waar heel veel aanbod is.

Gegeten op 2 augustus 2014

LaykaMast

Ik vond het erg tegenvallen. De recensies zijn positief maar ik was erg teleurgesteld. Het eten was opzich prima, niet bijzonder, maar duurde heel erg lang, ook de service vond ik niet geweldig. De gastvrouw vroeg ons of we voor het gemak van de keuken zoveel mogelijk hetzelfde wouden bestellen, waarna we ons ernstig bezwaard voelde de dingen van de kaart te kiezen die we eigenlijk wouden eten. Toen we haar vroegen of dat een probleem was kregen we een diepe zucht. Ook een onvriendelijke blik van de serveerster toen ik vroeg om wat zout. Toen ze het zout eenmaal kwam brengen waren we ruim een kwartier verder en had ik mijn eten al bijna op. Vooral de toetjes waren belachelijk. Acht euro voor drie lepels chocolademousse die niet erg veel smaak had en mijn vriendin had een glas met wat stukjes aardbei en een berg slagroom. Het lijkt een beetje alsof ze zich een sterrenrestaurant voelen maar dan zonder de daadwerkelijke kwaliteit en service. Daarnaast kijk je inderdaad leuk over het Spaarne heen maar zit je wel aan een driebaansweg te eten met alle herrie en uitlaatgassen van dien. Veel te hoge prijzen voor een relatief tegenvallende avond. Ik ga niet terug.

Gegeten op 24 juli 2014

comidaybebida

We hebben heerlijk gegeten bij Alta vanavond. Vooraf coquilles, als hoofd tournedos en parelhoen, beide perfect bereid. Als dessert hebben we een aardbeien dessert en een (perfecte!!) chocolade mousse gegeten. We hebben in lange tijd niet zo lekker gegeten in Haarlem. We hebben heerlijk buiten gezeten, met uitzicht op het Spaarne. Complimenten voor de bediening, we zijn de hele avond goed verzorgd. Onze gastheer wist veel te vertellen over de gerechten en is voor ons naast het voortreffelijke eten een grote reden om binnenkort weer te gaan eten bij Alta.

Gegeten op 31 juli 2014

miranda41

Het eten was voortreffelijk! Ik had coquilles en daarna verse tonijn. De tonijn was blterzacht en heerlijk van smaak. Bij ieder gerecht werd er uitgelegd hoe de gerechten werden gemaakt. Echt verser dan vers!
Aan het eind kregen we een likeurtje van het huis. Super bediening en super koks.

Gegeten op 30 juli 2014

FemkeB

We hebben hier heerlijk gegeten met zijn tweeën. Lekker op het terras. Het eten was ongelooflijk smakelijk en mooi bereid, heerlijk. Complimenten voor de koks!
De bediening was ook erg vriendelijk, maar niet erg op drukte ingespeeld. We hebben op elk gerecht bijna een uur moeten wachten. Ook het brengen van een kaart, het afruimen van de tafel, het nogmaals vragen of we iets wilden drinken liet steeds erg lang op zich wachten.
Ik snap dat het druk kan zijn, maar als er een half uur lang twee lege borden op je tafel staan en meerdere serveersters kijken 10 keer over het terras en lopen vervolgens weg of langs je tafel, of nemen de borden niet eens mee als ze eindelijk een kaart komen brengen, dan is er iets niet helemaal goed gegaan in de opleiding van deze meisjes. Dan heb je gewoon geen oog voor je klant.
En er was wel genoeg tijd voor grapjes en uitgebreide praatjes door 1 van de serveersters aan andere tafels.
Nogmaals, echt uitmuntend gegeten, maar ik vrees voor ze, als ze de zaak een keer vol hebben.

Gegeten op 20 juli 2014

maryputs

Vanavond op uitnodiging met vrienden bij Alta gaan eten. Wat viel dat tegen. Leuk op het terras, dat wel, restaurant binnen op 2 tafels na leeg.
De serveerster vroeg ons om bij voorkeur het zelfde menu te kiezen omdat dit makkelijker was voor de keuken, want het was zo druk en anders moesten de andere klanten zo lang wachten. Buiten c.a. 15 tafels bezet.
Na bijna een uur wachten mochten we eindelijk bestellen, na nog een uur kwam een smakeloos voorgerecht dat alleen de smaak azijn had. Nog een uur later kwam dan het hoofdgerecht. Kleurloos, smakeloos, tournedos bevatte zeen. Let wel, ik ben zeer snel een tevreden klant, maar behalve de gevraagde rekening duurde alles eindeloos. Voor ons geen restaurant om nog eens terug te komen.

Gegeten op 20 juli 2014

simloumar

Met AH actie hier gegeten. Bediening zeer goed! Eten was prima! Alhoewel ik het zonder actie iets te duur vind. Nu 60 euro voor 2x voor- en hoofdgerecht, geen dessert en ieder 2 glazen huiswijn en een kop koffie.

Gegeten op 12 juli 2014

Window

We hebben hier met de AH/Iens-actie heerlijk gegeten en gezeten. We zaten buiten op een (later op de avond verwarmd) terras met uitzicht op het Spaarne - echt een vakantiegevoel. De bediening was vriendelijk, vrolijk en gastvrij, hadden plezier in hun werk. Ze werkten zich een slag in de rondte omdat het heel druk was, maar bijzonder lang hebben we niet hoeven wachten. De gerechten waren lekker, goed op smaak, sommige vrij standaard (entrecote) andere bijzonder (avocadosoep). Porties waren ook prima, met een opvallend goede verhouding groente t.o.v. het vlees. Huiswijn meer dan lekker. Zou Alta zeker aanbevelen; wij komen ook zeker nog eens terug.

Gegeten op 10 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Alta Restaurant in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Alta Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.