Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

The Harbour Club Amsterdam

2. Internationaal
  3. 31% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 767 0421

Foodreporter

Op een industrie terrein een oude wijnmagazijn omgetoverd tot een seafood restaurant. We waren vroeg, maar dat heb je als je met je kleine op pad gaat. Er was valet parking op de ruwe parkeerterrein, maar we waren niet voor de show, dus hadden we zelf dicht bij de ingang geparkeerd. Blijkbaar geen zaak voor mindervalide personen of een kleine in een buggy. Veel drempels en zanderige pad met kiezels waar je de nodige moeite moet doen om binnen te komen. Bij de garderobe/checkin balie stonden de types "doorbitches" die je ook tegen komt bij een populaire club, weinig persoonlijk, meer voor de show.
Gelukkig was de bediening attenter. Ze boden me kleine een kleurplaat met kleurtjes aan. Omdat wij een tafel naast een van de invoer computers kregen, was het niet moeilijk om de aandacht van iemand vd bediening te vragen. Hierdoor waren we telkens snel geholpen.
Het eten viel enigszins tegen. De King Crab van 44,95 was alleen warm gemaakt en werd geserveerd met een saucere met gesmolten roomboter. De Bouillabaisse was nogal zoutig en had te weinig vulling. Veel bouillon in een kom ter grote van een fruitschaal. Mijn tafelgenoot had de ladysteak, die redelijk was. De prijs kwaliteit verhouding was nogal scheef, maar het interieur met zijn opengewerkte houten balken zag wel mooi uit. Ook was de gemengde donkere toiletten die door de toiletjuffrouw bemand werd met een oude grammofoonspeler apart.

Gegeten op 5 maart 2014

Arjenovic

Eten was zeer goed. Leverancier is het gerenommeerde Schmidt zeevis uit Rotterdam. Kreeft is levend voordat wordt bereid. Bediening is te gemaakt. Wachttijd aan de bar was te lang. Binnen was leuk, maar lokatie verlaten op industrieterrein.

Smakelijketen13

Gereserveerd om 21:00 uur. Konden pas rond 21:45 aan tafel. Bij navraag waarom het zolang duurde, waren we getuige van een belachelijke vertoning van "de" manager, die zijn personeel de huid vol schold. Niet echt professioneel en al helemaal niet iets waar je op zit te wachten als je "gezellig" wilt eten. Vervolgens wordt er gezegd dat je aan tafel kunt en blijkt dat de zaal achterin nog helemaal leeg is. Waarom dan zolang wachten???
Het eten is prima, maar ze kunnen bij deze club de druk niet aan. Personeel zegt zelfs dat ze te veel reserveringen aannemen dan dat ze aankunnen....
De service in de snackbar is nog beter! En de prijs liegt er niet om.. Erg jammer en onprofessioneel!!!

Gegeten op 16 augustus 2014

MargarethB

Heerlijk gegeten bij The Harbour Club Amsterdam afgelopen zaterdag!
We werden hier op Iens gewaarschuwd voor lange wachttijden, maar het tegendeel werd ons bewezen. Door een van de drie vriendelijke gastvrouwen werden we naar de bar begeleid waar we eerst een aperitief konden drinken. Gezellige sfeer, goed barpersoneel met verstand van cocktails! Vervolgens bracht de gastvrouw ons naar de tafel, waar we werden voorgesteld aan onze kelner. Fantastische avond gehad met goede service en heerlijk gegeten. Wij namen sushi&sashimi vooraf en hebben vervolgens The Harbour Club Fruit de MER gedeeld, aanrader! Na het dessert nog een borreltje in de bar gedaan en deze heerlijke avond goed afgesloten! Wij komen zeker terug!

Gegeten op 9 augustus 2014

GMvanderMeer

The harbourclub is gelegen op een prachtige locatie en ook wat betreft inrichting en aankleding heeft het internationale allure. We wilden hier op een mooie avond lekker buiten eten, maar bij aankomst bleek het niet mogelijk om buiten te zitten, zelfs niet voor een aperitief. Terwijl het terras nagenoeg leeg was en er voldoende ruimte was, heel vreemd op zo'n mooie avond en er werd ook niet toegelicht wat hiervoor de reden was. We waren dus noodgedwongen aangewezen op een plek binnen. Geen straf gezien de mooie inrichting, maar toch een valse start. Het eten (fruit de mer), was redelijk goed, maar niet in verhouding tot de prijs. Service echt matig; ondanks het feit dat het erg rustig was, moeite om de aandacht te trekken en we voelden ons erg aan ons lot overgelaten. Als je dan aan het einde van de avond 150,- dient af te tikken, krijg je toch echt het gevoel dat hier met name voor de locatie betaald moet worden en dat men erg gemakzuchtig en onzorgvuldig met gasten omgaat.

Gegeten op 20 juni 2014

ghiottone

De locatie is in één woord fantastisch, zeker met mooi weer. On-Nederlands chic, je waant je in een jet-set jachthaven aan de middellandse zee. Wij worden hartelijk ontvangen, en de bediening doet zijn best om buitengewoon professioneel over te komen. Wij bestellen twee peperdure cocktails (12 en 14 euro), die veel royaler hadden gekund gezien de prijs. Wel erg goed.
Wij nemen sushi vooraf, twee soorten, beide voortreffelijk. De huiswijn is goed en bijna normaal geprijsd. Dan gaat het mis. Wij moeten heel lang wachten op onze twee hoofdgerechten. Eerst komt er maar één. Er schijnt een fout te zijn geweest, het was bestemd voor een andere tafel.
Vervolgens komen ze allebei tegelijk, maar één is gewoon koud. De derde keer gaat het wel goed, en zowel de hele kreeft als de surf'n'turf zijn smakelijk (vooral het vlees van de tweede, mals en sappig). Wij moeten tot drie keer toe om water vragen. Wij krijgen een etiketloze fles die later mineraalwater schijnt te zijn, á 5,50 euro. Behalve de hoofdgerechten (die dankzij de 'kreeftmaandag' zeer redelijk zijn geprijsd) en de wijn is de rest eigenlijk veel te duur en de service (voornamelijk de keuken vermoeden wij) laat te veel steken vallen wat timing betreft.
Zo te zien heeft The Harbour Club genoeg klandizie (maandagavond zit de enorme terras vrijwel vol) door zijn bijzondere, exclusieve locatie en het niveau van het eten, maar eerlijkheidshalve zouden de prijzen zeker twintig procent omlaag moeten en de keuken wat strakker aangestuurd moeten worden.

Gegeten op 4 augustus 2014

basniem

Mooie zaak en inrichting. Heerlijk gegeten (vis is aanrader) en mooie champagne gedronken. Zeer uitgebreidde keuzes in oesters.
Mooie kaart qua eten en wijnen (wel a-damse +prijzen). Op een zomerdag een aanrader om buiten op terras te eten. Wel een plek waar mensen (te) erg gezien willen worden. Bediening kan mijn inziens beter / sneller gezien het 'aantal' mensen wat je altijd ziet lopen.

Daniel2014

Het was theater. Een treurspel. Wij kwamen aan (3) om 20.40 uur . Gereserveerd om 20.45. De tafel stond gereed en werd ingedekt. Wij konden een drankje aan de bar doen. Helaas 15 min later hadden wij de aandacht van de "wegkijk-barkeeper" nog niet kunnen trekken. Eindelijk een drankje. Toen het eten nog. De tafel die werd ingedekt bleek niet te bestaan. Wij zijn maar aan een bartafel gaan eten. Ober excuseerde zich steeds. Men neemt veel te veel reserveringen aan. Dat gebeurt veel vaker werd gemeld. Wij hadden overigens geluk. De emissiereductie wachttijd was 2 uur. Brood bestelden wij voor de honger. Na 4 keer vragen en 30 min later zaten wij eindelijk aan het brood. Het was niet extreem druk maar diverse gerechten die wij wilden bestellen waten niet verkrijgbaar. Een van ons bestelde rauwe tonijn als voorgerecht doch kreeg gegrilde tonijn met pasta, een hoofdgerecht als voortje. De bartafel was voorzien van 3 barkrukken waarvan de voering nat was. Tijdens het lange wachten kregen wij dus een natte broek. Gerechten kwamen niet gelijk. Wanneer wij obers aanschoten voor extra brood, drank etc werd er vriendelijk geknikt doch actie bleef uit. Er liepen ook leuke dames die gasten op hun gemak moeten stellen. Zij deden niets behalve knikken en melden dat de problem en bekend Zijn. Toen wij weggingen kon er geen dank, tot ziens of tot de volgende keer vanaf. Alles heel onpersoonlijk. Toetje schoot er daarom maar bij in. Dan had het nachtwerk geworden. Voor ons en zeker voor de keuken en staf. Gelet op het tempo zullen zij de hele nacht nodig hebben gehad om afwas te doen en keuken aan kant te maken. Een avondvullend programma dus. Voor ergernis is dit restaurant een aanrader. Daniel

Gegeten op 23 juli 2014

shelina

Gegeten op 12 juli 2014

bobby5

Net bij the harbour club amsterdam gegeten het eten was prima in orde onze gast heer Romario heeft uitstekende service verleend en weet perfect in te spelen op de behoeftes van de gasten. Op het terras is het met mooi weer prima uit te houden al met al een top avond gehad! Romario en de rest van je team bedankt voor de leuke avond!

Gegeten op 12 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over The Harbour Club Amsterdam in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over The Harbour Club Amsterdam. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.