• foto's van The Harbour Club Amsterdam in Amsterdam - 1

The Harbour Club Amsterdam

• 7.3 10 216

• 6.6

• 8.7

Unieke locatie met internationale allure

Chique en toegankelijk, modern en klassiek, luxe en laagdrempelig; The Harbour Club krijgt het voor elkaar om deze tegenstrijdig klinkende eigenschappen te verenigen. Het resultaat: drie wonderschone zaken in Scheveningen, Rotterdam en sinds kort ook één in Amsterdam. Mooie, open ruimtes die je direct het gevoel geven dat je een avond uit bent. The Harbour Club doet zijn naam eer aan door hun specialisatie in vis, schaal- en schelpdieren.

HRS

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Wat een prachtig uitgedoste schuur is dit !! een belevenis alleen al om het interieur te bekijken van deze loods aan de cruquiuskade in amsterdam ! prachtige ronde banken met dito tafel, stevig in de botenlak, mooi terras, helemaal hip !
het diner was goed, de kelner deed een aantal leuke suggesties ! Goede sfeer

Gegeten op 27 maart 2014

Anoniem1978
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je moet hier echt van houden. We hebben ons goed vermaakt met het kijken naar de Gooise elite die hier rondhangt, maar voelden ons niet alsof we in een restaurant zaten van iemand die echt gastvrij is, iemand die zijn hart in de horeca heeft zitten. Het voelde alsof we in een keten zaten van een ondernemer die vooral geld wil verdienen met een concept. Als je Amsterdam kent, het publiek is erg vergelijkbaar met het publiek wat op de PC Hooftstraat of de Cornelis Schuytstraat rondloopt. Als je je daar prettig voelt, is dit een goede plek om heen te gaan.

Het decor is prachtig, wel wat elitair door een aantal over the top dingen zoals de dj op de wc die je naar het toilet begeleidt, de slagboom voor het parkeerterrein waar iemand de hele avond bij staat. Sommige mensen vinden dat mooi, ik vind het een hoop onnodige poeha.

Onze bediening was prima maar een karafje of een glaasje water bij een fles huiswijn van 27 EUR weigeren vonden wij een enorme turn-off. Mogen ze dat tegenwoordig nog weigeren, vroegen we ons af? Ook voelt het niet lekker als ze je vragen of je vast wat brood wil en er vervolgens 5 EUR voor rekenen. Commercieel. Niet gastvrij.

Eten was prima trouwens maar niet memorabel. Uiterlijk vertoon lijkt hier belangrijker dan een kwalitatief goed product bieden. Kan, is ook een keuze als restaurateur - maar dat is niet wat wij zoeken.

Zoals veel mensen schrijven - een plek om nog eens heen te gaan voor het mooie grote terras waar je je echt een beetje op vakantie voelt, maar niet als je goed wil eten en je oprecht welkom wil voelen als gast door mensen die houden van hun vak. Hier voelde wij ons een stel wandelende euros.

Gegeten op 19 april 2014

eatlove-r
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier twee keer gegeten met een groep. Beide keren was het lekker maar niet verrassend. We hebben van alles genomen en ieder was tevreden met hun voor- hoofd- en nagerecht. Service was prima. Er werd op tijd gevraagd of we nog wat te drinken willen en of alles naar wens is. Gezellige tent.

Gegeten op 6 maart 2014

wiebe3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Schitterende entourage, zeker zomers de moeite waard. Helaas dat de portiers het woord gastvrij niet kennen. Daarnaast het belangrijkste is natuurlijk het eten.
Vooraf een pata negra smaak was goed maar twee schijfjes vlees voor 17 euro is absurd. Mijn rafelgenoor had vissoep, nou hier kunnen we letterlijk zeggen de vis was er doorheen gezwommen. 2 mosselen en een leeg scheermesje voor de vulling. Hoofdgerecht een daddy steak Nou een daddy was het, alleen maar pees. Mijn rafelgenoor had de zeeduivel. Deze was acceptabel. Gerechten worden alleen geserveerd met friet en geen salade op groente.

indo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen Zaterdag hier voor het eerst gegeten. Wat een gigantisch groot restaurant, maar bijzonder smaakvol ingericht. Ook de keuken is open en alle verse producten zijn in de vitrine te bewonderen. Als voorgertecht hadden we diverse oesters met tussendoor de gamba's in knoflook.
Als hoofgerecht de fruit di Mare met king crab en kreeft. Wat een belevenis, we moester er wel wat langer op wachten, maar dit werd wel door de bediening aangegeven. overigen was ook de bediening uiters vriendelijk en kreeg je genoeg aandacht. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 29 maart 2014

GladysMans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nog nooit van mijn leven zo verschrikkelijk slecht gegeten in zo'n mooi restaurant. Van 20.30 tot 22.45 (2 uur en 15 minuten) moeten wachten op onze voorgerechten (tafel 619). Gamba's met knoflook en de oesters (Zeeuwse Creuses) waren volstrekt smaakloos. Hoofdgerecht Dry Aged Entrecote terug gegeven, volstrekt verprutst en doorbakken afgeleverd. Zeetong half gaar.
Het bedienend personeel bleef excuses aanbieden maar het eten was bagger! Ons werd 50% korting aangeboden. Gezellige avond verprutst, toch nog € 175,-- moeten afrekenen. Echt een schande. Mijn advies ga ergens anders eten en drink bij de Harbour Club een borrel. Daar valt weinig aan te verprutsen.

Gegeten op 29 maart 2014

Linnetje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik en mijn vriend komen hier regelmatig dineren. We hebben laatst hier de fruit de mer gehad en de Tomahawk steak voor, beide voor twee personen. Fruit de mer was royaal en vers. De tomahawk steak wordt voor je neus gesneden en geserveerd, heerlijk mals stuk vlees. Helaas moesten we wel erg lang wachten soms, maar de sfeer en de muziek in het restaurant maakt dat weer goed; een lounge gevoel. Personeel daarentegen zijn vriendelijk en jong. Tot de volgende keer maar weer!

Gegeten op 11 februari 2014

proefje123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kan nooit zo goed begrijpen hoe dit soort zaken overleven zelfs al gaat iedereen er een keertje kijken.
De bediening compleet niet geïnteresseerd. Wat jammer is want er is wel lekkere wijn maar niemand heeft er genoeg verstand van om je iets aan te raden.
Ik at een warme kreeft met haricot vert die was redelijk smakeloos en dacht eerst nog wat extra te bestellen, maar toen ik weer in de kaart keek kon ik me voor de prijzen niet nog een misstap permiteren ( de kreeft was namelijk al 40 euro)
Om iets te drinken zeker maar dan wel meteen een flesje bestellen anders blijf je zwaaien om aandacht! Eten zal ik er niet meer zo snel doen helaas

Esmeralda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Meerdere keren hier wezen eten. Elke keer een feest. Mooie gerechten, mooi opgemaakt en zeer smakelijk. Grote kaart, ruime keuze maar alles even goed. Enig minpuntje is dat het stevig geprijsd is.
De wijnen ook heerlijk!
Perfecte entourage. Mooi terras in de zomer. Binnen is het groot maar sfeervol. Een wijntje aan de bar, diner aan tafel, dessert bij de openhaard.
Top!

colik
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ontvangst duurde lang. Er was maar 1 persoon die de gasten ontving, jassen ophing en naar de tafels leidde op prime time etenstijd. Al gauw stond er een rijtje tot aan de voordeur. Hoort niet echt bij de service die je mag verwachten van zo’n restaurant. Enorm groot restaurant met hele mooie inrichting. Eten was niet zo bijzonder. Wel erg goede wijnen. Het restaurant moet het meer hebben van de sfeer en ambiance. Bediening is erg vriendelijk en attent. Voor een zakelijk diner prima locatie.

Gegeten op 12 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over The Harbour Club Amsterdam in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over The Harbour Club Amsterdam. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!