Restaurant Vito

• 7.3

• 7.9

Marga Schuurman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag bij Vito gegeten. We hebben in de zomer eerder bij Vito gegeten en waren tevreden. Dit keer viel het tegen, de bediening liep als een kip zonder kop rond, chaotisch en inefficiënt. Heel irritant om 30 minuten te wachten op je drankje, water vergeten en wederom proberen contact te krijgen. Dit was de hele avond een enorme ergernis. Wij vroegen om een proeverij van diverse voorgerechten voor 5 personen, zalm/carpaccio/Italiaanse ham oid. Dit werd volledig verkeerd begrepen, we kregen een "proeverij" van Italiaanse ham, voor 1 persoon, zonder brood. Jammer jammer. Hoofdgerecht was perfect, kabeljauw subliem, en de rest pasta, ravioli, pizza, alle gerechten waren prima en goed van smaak. Complimenten voor de keuken. Nu nog een goede "leider" in de bediening, die richting kan geven, en ik kom graag terug. Ps, ook de toiletten waren rond sluitingstijd niet schoon, toiletpapier zelfs op...

Gegeten op 29 maart 2014

spiens48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vito heeft in de namiddag een aanbod met wijn en hapjes. Wij wilden dat 's avonds wel. Geen probleem gelukkig. Welkom met een glas prosecco, daarna keuze uit de wijnen wit en rood. Wilde de rode graag inruilen voor een mooie Barolo. Ook geen probleem (mits akkoord met prijsverhoging, uiteraard :-). Eerst een etagere met allerlei koude en warme vlees- en vishapjes, genoeg voor vier eters. Dus wij eten met zijn tweeën niet alles op. Was dit al heerlijk, de volgende schaal met vegetarische hapjes was voldoende geweest om ons deze avond culinair gelukkig te maken. Wat een heerlijke combinatie van frisse, verse en geraffineerde smaken. Toetje had ook nog gemogen, maar dat durven we niet meer aan. Vragen we tot slot een kopje koffie met een lekker chocolaatje. Komt er een prachtig schaaltje met allerlei lekkers aan koekjes, chocolaatjes en mints. Verrukkellijk en gezellig met al die leuke hapjes gesnoept deze avond van dit gevarieerde lekkers. En voor een heel vriendelijke prijs. Van de zomer op het terras nog maar 's op herhaling (als we de verleiding kunnen weerstaan om niet eerder terug te komen).

Gegeten op 19 februari 2014

Mrjolein
  • Recensies in de laatste twee jaar

Recent hier met een grote groep gegeten. Gelet op de voorgaande reacties was ik een beetje huiverig. De pizza carpaccio genomen, deze was heerlijk. Alle gerechten kwamen op tijd en er werd ook regelmatig gevraagd of we nog iets te drinken wilden. Al met al redelijk tevreden, alleen het personeel nog wat onervaren (bestek laten vallen etc.)

Gegeten op 18 oktober 2013

Jasperblok
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke tentje aan het water. Ziet er allemaal erg mooi en nieuw uit, zowel van aan de buitenkant als van binnen.
Helaas bij het eten expliciet gevraagd of mijn hoofgerecht iets aangepast kon worden. Desalniettemin was dit niet gebeurd. Erg jammer! Echter bij het opmerken hiervan werd ik aangekeken door de serveerster alsof ik iets heel vreemds zei en reageerde zeer aangevallen ( nou is het helemaal nooit mijn bedoeling om te klagen).

Gegeten op 9 augustus 2013

Robert00
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant ziet er erg leuk uit!
Service viel helaas tegen. Een wijntje bij het hoofgerecht kwam pas toen ik het eten zo goed als op had.
Waar ik wat van zei, met reactie daarop "maar u heeft hem toch gewoon bestelt?'.
personeel kwam erg chagrijnig over.

Gegeten op 25 juli 2013

Marianne 53
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke trendy Italiaan. Smaakvolle gerechten op mooi opgemaakte borden. Vriendelijke en gastvrije bediening. De Vito's proeverij is een aanrader. Leuke hoek voor de kinderen. Hier kom je niet voor de pizza's, dit is een compliment. Het restaurant zit op een mooie plek bij de haven.

Gegeten op 9 augustus 2013

dewi3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vito is echt een aanwinst voor Alkmaar. Het Italiaanse restaurant heeft een heerlijk terras met de hele dag/avond zon en een mooie uitkijk op het water. Het personeel is zeer vriendelijk en het eten is goede prijs kwaliteit. Zowel de pasta, als de pizza als de andere typisch Italiaanse gerechten zijn heerlijk. Ook binnen hangt een gezellige sfeer. Een restaurant waar ik regelmatig te vinden ben!

Gegeten op 4 augustus 2013

Terencew47
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zoek naar een Italiaan met afhaalmogelijkheid hier aangekomen. Locatie is erg mooi en op een zomerse dag ook buiten aan het water. Via de zijingang kan je je maaltijden afhalen. Ik had gekozen voor Penne alla Mozzarella en Penne al Salmone. De Penne al Salmone was op de bestemming nog gloeiend heet. De pasta was echter overgaar en de beloofde roomsaus was nergens te bekennen. Beetje tomatensaus met zeer veel ui en een paar stukjes taaie zalm. Erg jammer dat er toch ui inzat, want expliciet zonder uit gevraagd. Ik heb het weggegooid na een paar happen. Daarnaast nog de Penne Alla Mozzarella, gewoon wat tomatensaus met uit en zachte overgare penne, niets aan. Zeer teleurstellend, ondanks goed personeel.

Gegeten op 7 juni 2013

RianG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier op een maandagavond eens naar binnen gelopen. We werden heel hartelijk ontvangen en mochten zelf een tafeltje uitkiezen.

We begonnen met wat broodjes met een goddelijke aioli, heerlijke olijfolie en kruidenboter met truffel. Omdat we niet al te veel honger hadden was het mogelijk om een voorgerecht te delen met zijn tweeën, dit werd dan ook al netjes over de borden verdeeld. De taleggio was weer heerlijk. Daarna de truffelpizza en de zalm met saffraanrisotto gegeten. Ik snapte alleen niet waarom er ook aardappeltjes werden geserveerd bij de zalm met risotto, maar overheerlijk gegeten.

Ik kom heel snel weer terug!

Gegeten op 13 mei 2013

lebon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten nadat we bij een ander restaurant waren weggelopen. En gevonden wat we eigenlijk zochten, zwaardvis.
Mooi stukje vis, zeker niet drooggebakken! Voldoende groente erbij. Bediening was er volop, m.a.g. dat er om de 10 minuten gevraagd werd of alles goed was. Anderzijds beter te vaak geïnformeerd , dan helemaal niet zoals ook vaak voorkomt. Een aanrader zeker voor gezinnen met kinderen.

Gegeten op 28 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Vito in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Vito. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!