a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 072 5113178

R_M

Aan de rand van het centrum van Alkmaar wordt je vriendelijk welkom geheten bij restaurant Vito. De Vitello tonnato komt mooi opgediend en smaakt zoals hij er uit ziet. Je kunt zien dat er aandacht aan is besteed en dat geeft een goede smaak. De kabeljauw is mooi op smaak en ligt op een peterselie risotto die goed bij de smaak van de vis past, dit gecombineerd met een glas Pinot Grigio laat je genieten van je hoofdgerecht.

Gegeten op 18 mei 2015

Hugo-Alexander

Gisteravond gezellig en lekker gegeten bij Vito. We hadden een selectie salami vooraf, hebben de hoofdgerechten overgeslagen en ons toegelegd op enkele speciale pizza's. Een pizza carpaccio en een pizza scampi. De eerste erg lekker de scampi niet bijzonder. Het ontbreekt aan smaak. Als dessert hadden we 2 koffies en een 'grand dessert'. Beide prima.
Vito is een gezellig restaurant. Op deze zaterdag was het volledig vol. De bediening is goed. Wel merk je dat de keuken het druk heeft, de tijd tussen de gerechten neemt toe. Dat wordt echter nooit storend. Alles bij elkaar een goed restaurant dat nog beter kan worden. We komen binnenkort weer eten.

00loeloe00

Begonnen met twee soorten erg lekkker en vers brood, met roomboter, olijfolie en truffelmayo. Vooraf de proeverij was bijzonder uitgebreid en voor zover ik kan beoordelen alles zelf gemaakt. Vooral de gorgonzolakroketjes waren heerlijk. Huisgerookte zalm was prima en gelukkig niet zout. Hoofdgerecht ravioli met boerderijkip met saus van room en salie en paddestoelen. Bijzonder smakelijk, de salie was precies goed gedoseerd en de ravioli was zelfgemaakt. Ook mijn tafelgenoten hadden mooie gerechten met verse ingrediënten (pizza en lasagne). Grand dessert viel ook in de smaak met veel verschillende vers bereide gerechtjes waaronder tiramisu, chocoladeijs, witte chocolademousse en lolly van slagroomtruffel. We hebben alleen de huiswijn gedronken en die was prima. Bediening erg behulpzaam, aardig, met verstand van zaken en vlot. Kortom: we gaan nog eens.

Gegeten op 29 december 2014

Casiraghi

Geen aanrader helaas. Om eerlijk te zijn teleurstellende kwaliteit. Pizza tonijn (met bijna geen tonijn) was royaal ''gegarneerd'' met een mayo-achtige saus, maar miste desondanks alle mogelijke culinaire fijnheid. De kok zal wel niet zijn dag gehad hebben.

Gegeten op 2 november 2014

ralphvergeer

Dit mooie italiaanse restaurant heeft iets eigens, wat ik niet typisch italiaans wil noemen. Service en timing zijn bijzonder goed, het mag de bezoeker aan niets ontbreken. Het eten was gewoon goed, een lekkere set antipasti, waarin vooral de warme tomatensoep in een glaasje opviel, echt vers, heerlijk. De pizza de capre was ok, het nagerecht, 5 verschillende heerlijkheden, buitengewoon. Jammer, maar 1 soort grappa, en die was niet zo bijzonder. O ja, comfortabele stoelen, erg prettig.

Gegeten op 29 oktober 2014

Cubazek

Wat is dit toch een heerlijk restaurant! Onze zoon van 5 stond erop hier te eten! Kinderpizza is groot genoeg. Verder personeel is vriendelijk, meedenkend en efficiënt. Kan er niks anders van maken dan TOP.
Alexandra, Tim en Bessel

Gegeten op 25 oktober 2014

Hesterve

Hier serveren ze goed voedsel met prachtige wijnen. Jammer dat de prijskwaliteitverhouding een pietsje zoek is. Voor een kleine kreeft met een beetje pasta rekenden ze 40 eu af. Dat was een beetje jammer, vooral als je het vergelijkt met andere hoofdgerechten en dat bij bestelling niet wordt vermeld. Ook brood was behoorlijk aan de prijs. Ook jammer dat bij het gesprek hierover er niet meer vanaf kon dan dat het besproken zou worden met de keuken. Dooddoeners zijn dan weinig prettig. Maar op zich aardig, en als je geen problemen hebt met een stevige rekening, prima te doen.

Gegeten op 1 oktober 2014

fabiola2

op mijn verjaardag gingen we bij vito eten. eerste keer dat ik er was. En ik vind dat ze een leuk sfeertje hebben. de werknemers zijn aardig en geen vies servies. het eten vind ik daar echt
perfect! (maar de Italiaanse mode mag toch wat meer)

Gegeten op 15 september 2014

FreddyB

Gegeten op 16 augustus 2014

Angelsmen

Wij moesten lang wachten tot de bediening in beweging kwam.
Daarna duurde de bestelling lang.
De lunch was goed, maar een kindertosti was niet geschikt voor kleine kinderen.
Het brood was veel te dik.
Het glaswerk was van zeer goedkope kwaliteit.
Bij het afrekenen moest de dame van de bediening gezocht worden.

Gegeten op 13 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Vito in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Vito. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.