a TripAdvisor company

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0222 317610

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

dirk.dekker

Via online reservering

pittige gamba's als voorgerecht, een malse lamspies als hoofdgerecht en ijsvariatie als dessert!
Alles voortreffelijk klaargemaakt en hartelijk en gastvrij opgediend. Kortom; voor herhaling aanbevolen !!

Gegeten op 13 augustus 2016

claudia.dion

Via online reservering

Heerlijk gegeten in een gastvrije omgeving. Beetje verborgen, maar de kookkunst maken dat meer dan goed! Originele gerechten, die allemaal zeer smaakvol waren. Ook de kinderen kwamen aan hun trekken. Aanrader om op Texel te gaan eten.

Gegeten op 30 juli 2016

MrGwido

Heerlijk gegeten hier op een zondagavond. We hadden het 2-2-2 menu (van elke gang twee). Vooraf de zalm welke heerlijk gerookt was en de courgette soep welke goed smaakte, maar te zout was. Als hoofdgerecht had ik de lamspies, deze smaakte uitstekend. De wrap met paddenstoelen had wat spannender qua smaken gemogen. De twee dessertgerechtjes waren allebei top: De macaron met rood fruit en de chocolade parfait.
De zaak is sfeervol ingericht en het personeel is super aardig en attent.
Al met al een aanrader als je in de buurt van de Koog zit.

Gegeten op 24 juli 2016

Ritchie67a

Via online reservering

In leuke ambiance heerlijk gegeten voor een redelijke prijs. Het concept van kleine gerechten in een menu vonden we leuk. Alle gerechten waren goed en mooi opgemaakt. Een aanrader voor wie op Texel wat anders wil dan de vele restaurantjes in De Koog.

Gegeten op 24 juli 2016

MaddyBer

Via online reservering

Een klein stukje lopen van het centrum, maar wat een verrassing dit restaurant. Leuk concept, je kiest meerdere kleine gerechtjes. Ideaal voor mensen die moeite hebben met keuzes maken. De bediening was vriendelijk en bekwaam. Sfeer in het restaurant gedeelte was prettig, alleen het bargedeelte met pooltafel deden daar een beetje afbreuk aan (als we dan toch een puntje van kritiek mogen noemen). Hier komen we zeker terug.

Gegeten op 16 juli 2016

Meissi

Wat een leuk concept met al die kleine gerechtjes! Ook handig wanneer je niet zo'n grote eter bent, of juist wel! Prima smaken. Gezellige bediening en gemoedelijke sfeer. Je moet de zaak wel weten te vinden, ligt iets achteraf, maar gelukkig waren we getipt door vrienden!

Gegeten op 7 mei 2016

treesringenaldus

Wat kan Ronald koken zeg,we hebben vandaag wederom weer heerlijk gegeten.
Vandaag was Easy Thuesday ,waaruit we konden kiezen uit een vis of vlees menu.
Het was echt voortreffelijk.
Wij komen ieder jaar als we op Texel zijn in dit restaurant eten,en willen Ronald en Gerda super bedanken voor het heerlijke eten en de gastvrijheid,echt super.

Gegeten op 14 juni 2016

FrankvanHelden

Via online reservering

Prima gegeten en zaak is zowel aan binnen als buitenzijde keurig opgeknapt. Kon nu kiezen uit 1/2/3-keuzemenu. Wij hadden gekozen voor 2 gangenmenu, dit houdt in dat je kan kiezen uit 2 voorgerechten / 2 hoofdgerechten / 2 nagerechten. Alles smaakte prima en krijgt er ook wijnadvies bij per gang. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat je dan van alles iedere keer een kleinere portie krijgt. Had lekker stukje hertenvlees, echter is dan eigenlijk te klein om lekkere smak goed te proeven. Hebt al met al meer dan voldoende gegeten, dit is probleem niet. Zo liever van alles een grotere portie hebben en 1 deel. Bediening is altijd lekker vlot en leuk, niets over te zeggen en eten is verder gewoon goed. Kortom leuke avond gehad en gaan volgende keer zeker weer terug.

krlabberte

Op IENS gezocht naar een goed en betaalbaar restaurant voor de viering van mijn 70ste verjaring. Hoewel veel erg positieve recensies toch met 'gezonde' twijfel (ben erg kritisch) naar de Kroontjes. Volstrekt misplaatste argwaan! Familie Kroon verdient alle lof! Fantastisch eten, bediening, entourage en ook nog eens '200'% 'value for money' (32,50 euro voor 6 prima gerechten). De Chardonnay huiswijn was voor mijn vrouw een genoegen. Volgende keer Texel, zo wie zo het tweede bezoek aan de Kroontjes!

JodeKok

Logerend in het appartementencomplex Bosch en Zee, is een bezoek aan het aangrenzende Restaurant de Kroontjes niet te versmaden. De zeer goede ervaring van een jaar terug werd herbevestigd! Wat een heerlijkheden. Nieuw was de keuze uit 1, 2 of drie gerechtjes per gang. Wij kozen voor de gemiddelde eter, dus 2 gerechtjes per gang. (€ 32,50) Het voorgerecht gerookte zalm en lamsham was prachtig op smaak. Het hoofdgerecht bestond uit coq au vin en een lamsbiefstukje met bijpassende garnituur. Alles gemaakt van verse producten en de bijpassende wijnen waren zorgvuldig uitgekozen.
Een hilarisch moment was de uitruk van de kok, na het afgaan van het brandalarm in een van de huisjes. Haast was geboden, want een onnodige inzet van de brandweer zou een forse aanslag betekenen op de maandomzet….. Het was loos alarm.
Het dessert, een chocolade bol met een heerlijke dessertwijn en een kaasplankje met een 10 jaar oud glaasje port completeerde het diner. Wij hebben weer ouderwets lekker genoten, volgend jaar komen wij zeker weer.

Gegeten op 9 juni 2016

Schrijf zelf een recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes in De Koog (Texel)

Schrijf hieronder je recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.