a TripAdvisor company

Toon telefoonnummer Bel 0222 317610

1. 8,8 10 1 68

2. 9,0

3. 8,1

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Elsblauw

Wij hebben hier 21 januari verrukkelijk gegeten leuk concept. Wij hebben van alles 2 gangen gehad. Voorgerecht makreelmousse met garnalen was heerlijk. Hoofdgerecht met eend was ook heerlijk en het toetje met peer en karamel ijs was ook weer ontzettend lekker de rest was ook heerlijk. Hele leuke bediening. Vriendelijke mensen. We gaan er zeker als we op texel zijn weer heen

Gegeten op 21 januari 2016

Garmiek

We hebben hier met de kerst gegeten en hebben een geweldige avond gehad. Eten verrassend en zeer lekker. Vanwege de kerst was het niet het normale concept van het restaurant daarom zijn we een paar dagen later terug geweest en weer was het bijzonder goed. Erg leuk concept. Goede gastvrouw en leuk dat de koks ( vader en zoon) een gang serveren. Zeker een aanrader.

Gegeten op 26 december 2015

NielsSchijfs

Met jarige schoonmoeder (kleine eter!) heerlijk gegeten. Juist door het concept van "kleinere" porties en vele keuzes van verschillende smaken, was het voor ons een perfecte keus! Ja, ligt een klein stukje buiten de gangbare paden van De Koog, maar een groot contrast met de andere "vreetsschuren"....chapeau aan het hele team van De Kroontjes!!

jack83

Via online reservering

Buitenkant niet aantrekkelijk, eten geweldig!! Bediening uitstekend! Klein minnetje: na 45 minuten pas eerste hapjes op tafel. Te lang!! Toch een dikke 9; eten was super!!

Gegeten op 9 januari 2016

madeinjune

Via online reservering

Wat een sterk concept! Prijs kwaliteit en sfeer was heel verrassend goed. Je proeft de liefde van de gastvrouw en gastheer(kok). Echt een familie bedrijf. Zeer aan te raden.

Gegeten op 2 januari 2016

Idee64

We hebben met vier vrienden op Oudejaarsavond heerlijk gegeten bij De Kroontjes. Wat een goede gastvrouw! We kozen voor 2 voor, 2 hoofd en 2 nagerechtjes. Een goede keuze qua hoeveelheid. De gerechten waren allemaal overheerlijk en prachtig gestyled op het bord. Elk gerecht was verfijnd van smaak en mooi van kleur. Wanneer we weer naar Texel gaan, gaan we zeker weer terug naar De Kroontjes. De buitenkant van het restaurant is geen afspiegeling van de hoge kwaliteit die ze hier serveren. Hier kunnen ze wel wat aandacht aan besteden volgens ons.

Gegeten op 31 december 2015

Kaatje0710

Een verrassende ontdekking vond ik het. En het werd een bijzondere avond. We waren met 6 personen en dat is altijd best een grote groep voor een keuken om te behappen. En dan ook nog meerdere gerechtjes per gang. Maar dat ging helemaal goed.

Eerst iets over het concept. Zoals ze zelf zeggen, er is een drie gangen menu en als je een kleine eter bent, kies je voor 1 gerechtje per gang, een medium eter kiest er 2 en een grote eter kiest er 3. Dan buig je je over de uitgebreide kaart. Vis, vlees en vegetarische keuzes en ook nog wat buiten de kaart om. Bijna teveel om te kiezen, maar oh zo leuk om meerdere smaken te mogen bestellen. De gastvrouw had ook nog een goede tip, schrijf je keuzes op je placemet, dan weet je wat je bestelde. Handig met zo'n grote groep!

Wij kozen voor ieder 2 gerechtjes en dat is echt meer dan genoeg. Alles werd gezamenlijk en tegelijkertijd opgediend. Het zag er prachtig uit en smaakte ook dito. Wel vond ik in iedere gang een topper en een "ok". Wellicht dat dit aan mijn keuzes lag. De bospaddestoelenkroketjes waren bijzonder, de kalfspaté ok. De worstjes van haas en eend echt goddelijk, de wildstoof prima, maar niet spannend. En zo ook het dessert. Wat mij zeer positief verraste was de keuze in wijnen. Alleen zeer goed betaalbaar, maar ook echt goede wijnen. De witte Macon Villages - vieilles vignes was 27,50 en heerlijk, en ook de simpele merlot uit de Languedoc was heerlijk en slecht 16.50. Echt? Ja echt en goed!

Kortom, erg leuk en lekker gegeten. Wat nog wel een puntje is, dit lijkt me voor dit vakantie-eiland een winterrestaurant. In de zomer wil ik graag licht, lucht en zee of bos zien. (En een terras)

Gegeten op 14 november 2015

mathilde23

Onze eerste keer in De Kroontjes. Het was even zoeken vanwege verbouwing en ontbrekend buiten licht maar wát een verrassing toen we binnenkwamen. Het warme welkom van de gastvrouw, het heerlijke, mooi opgemaakte eten en de ruime plekken die ons veel privacy gaven.
Culinair eten zonder poespas en veel aandacht voor de gasten.
De liefde voor hun vak was aan alles te merken.
We komen zéker terug.

Gegeten op 9 november 2015

johan253

We werden zeer hartelijk ontvangen. We hadden op de site gelezen dat ze een nieuw concept hadden. Hier werden wij nieuwsgierig door.
Je kon nl kiezen uit kleine gerechtjes.
Verrassende smaken. BV heerlijke pompoensoep, rode poon, kalfsbiefstuk, peer met caramel ijs.
Maar oh wat was het heerlijk. De kok en gastvrouw hebben duidelijk liefde voor het vak.
Hier komen wij graag nog eens terug.

Gegeten op 8 november 2015

Samster

Op aanraden van mijn ouders hier gegeten. Wat jammer dat we dit niet eerder hadden ontdekt. Vanaf nu staat de Kroontjes op ons lijstje. Wij hebben genoten van hun nieuwe concept van kleine gerechtjes. 2 voor-, 2 hoofd- en 2 nagerechten. Haring, en gerookte runder ribeye carpaccio, kaassoep, en een salade van zoetzure groenten. Allemaal heel verfijnd van smaak. Als hoofdgerechten hadden we sliptong, oosterse eendenborst, flamkuche en zalm/schol met spinazie. Ook dit was allemaal heel verfijnd van smaak, alleen de eendenborst had ons inziens iets te veel ster anijs, maar prachtig klaar gemaakt. Als dessert een heel mooi kaasplankje met een paprikagelei, wat een uitvinding was dat, niet zo zoet, maar heel mooi in balans. En de 2 zoete desserts waren ook heel erg lekker. Wij komen hier zeker terug! Dank voor de fijne avond.

Gegeten op 20 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes in De Koog (Texel)

Schrijf hieronder je recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.