Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 0222 317610

eliens

Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Als voorgerecht kroketjes van bospaddestoelen. Drie mooie kroketjes en als hoofdgerecht drie bereidingen van lam. Alle drie even puur en goed van smaak. Mooie kleine porties groente bij het vlees: twee soorten wortel; fijne witlof en mooi gemarineerde courgette. Als dessert namen wij de Texelse kazen. Prachtige stukjes kaas waaronder de kaas met lamsoor ons het meest beviel.

De bedienning was prima. Geen flauwekul en erg hartelijk. Wanneer we de volgende keer weer naar Texel gaan, gaan we hier zeker eten. Een absolute aanrader!

Gegeten op 4 april 2015

lourajongepier

Restaurant De Kroontjes; bij aankomst dachten we.. dit lijkt wel een kantine van een sportvereniging. Laat je daardoor niet misleiden en ga naar binnen!

Het eten was zeer goed. Wij hebben genoten van een 3 gangen menu en waren erg enthousiast. Het lam is een aanrader!

Er werd genoeg tijd gemaakt om een praatje te houden. Wij houden van de nuchterheid van de eigenaresse en wat wij ook erg leuk vonden was dat de koks (vader en zoon) zelf de gerechten kwamen serveren.

Wij hebben een TOP avond gehad en we hopen dat andere gasten net zo mogen genieten!

Gegeten op 28 maart 2015

bert150

Vorige week hebben wij, echtpaar uit Vught, gegeten bij dit restaurant: een Brabants gemoedelijke, sfeervolle uitstraling heeft deze brasserie. Maar waar wij van onder de indruk waren was de gastvrijheid, de hartelijke bediening en het uitstekende eten. Heerlijke salade met gerookte poon en sprot vooraf, precies goed van smaakcombinatie en als hoofdgerecht sucadelam. nog niet eerder gegeten, uitstekend klaargemaakt en met de nodige goede omlijsting een fantastisch hoofdgerecht.
Compliment voor de kok en Gerda, gastvrouw en eigenaresse.

Gegeten op 13 maart 2015

Eefbreuk

Ook wij hadden de vorige recensies gelezen dus op weg naar De Kroontjes.
En inderdaad zodra je het straatje inloopt zie je een appartementen complex. Ondanks de gelezen recensies waren wij ook erg huiverig om naar binnen te gaan. Binnen hebben ze het restaurant het mooi aangekleed. Wij waren als eerste en gelukkig hadden ze op een zaterdag nog 1 tafeltje vrij.....Ongelofelijk om 19.30 zat het hele restaurant vol!
Wat hebben wij heerlijk gegeten! Twijfel niet en laat je niet afschokken door de accommodatie maar laat je verwennen door een keuken, die met veel kundigheid en smaak je een heerlijk avond kunnen bezorgen.

Gegeten op 31 januari 2015

Eagleeye

Ter afsluiting van ons verblijf op Texel wilden we lekker uit eten. Afgaand op de recensies die we lazen moest het goed toeven zijn in 'De Kroontjes'. Dus gebeld. Er was gelukkig nog plaats en we reserveerden voor diezelfde avond. Toen we aankwamen was de gastvrouw druk met de andere gasten. Het restaurant zat op dat moment op een paar tafeltjes na, vol.
We werden gastvrij onthaald en naar onze tafel gebracht.
Een klein kwartier later (we hadden inmiddels al iets te drinken) kregen we de menukaarten uitgereikt, uitleg over de gerechten en aanvullende mogelijkheden. Een heel goed begin.
Nadat de bestelling was opgenomen werd de tafel verder gedekt met het bestek voor de voorgerechten. De gastvrouw droeg hierbij witte handschoenen. Sommigen vinden dit misschien overdreven, maar ik vind het getuigen van respect voor je gasten en het serieus nemen van hygiënevoorschriften.
Ze verontschuldigde zich tussen voorgerecht en hoofdgerecht nog dat het eigenlijk te lang duurde. Wij hadden hier nog niet echt iets van gemerkt en bovendien zagen we dat ze, ondanks de drukte, voor alle gasten de tijd nam.
We hebben (met 5 personen) 4 verschillende voorgerechten, 3 verschillende hoofdgerechten en 4 verschillende nagerechten gehad.
Nu kan ik hier enorm gaan uitweiden over de smaak en de composities van de gerechten, maar ik zou de kok waarschijnlijk alleen maar tekort doen. Wat een onwaarschijnlijk stukje vakmanschap en liefde voor het vak wordt hier aan de dag gelegd. Niets dan lof! Van de wijn tot het dessert, van het vlees tot de aardappelen, van ontvangst tot afscheid, in een woord: 'Perfect'.
Ben je op Texel, wil je heerlijk eten en je écht gast voelen? Vereer dan Restaurant De Kroontjes met een bezoek.

Gegeten op 26 februari 2015

Karin-Jeromin

Normaal schrijf ik meteen een recencie als ik omver ben geblazen door het eten, helaas kwam het door het drukke werk er niet eerder van.....
De Kroontjes had hun zaak lekker opgefrist in de wintermaanden, en het is nu, zo mogelijk, nog gezelliger en huiselijker geworden. De kaart wisselt regelmatig, en alles lijkt even lekker!
Wij gingen weer voor het maandmenu en hebben er geen moment spijt van gehad! Het voorgerecht was een droom van een vismousse, gerold in een gemarineerde plak zalm, vergezeld van een mini-kreeft, wasabi-Kroepoek, zeewiermajonaise en twee grappige geleibrokjes. Het was hemels! Het hoofdgerecht waren plakjes kalfsrolletjes met een tmaat-basilicumsaus, die zo lekker was, dat mijn tafelgenoot en ik werkelijk onze vingers erbij aflikten, de gnocci en broccoli maakten het geheel helemaal af, maar dat was nog niet alles : ook de schaal gebakken aardappeltjes en overheerlijke appelkompot met kaneel werden genadeloos opgegeten, zo lekker was alles. Men was even bang dat het niet voldoende eten was geweest, maar het was gewoon TE lekker om te laten staan! En dan het toetje.....beter had onze Valentijnsdag niet kunnen eindigen! Een ijsbombe van Sorbetijs, echt een dikke plak van verschillende smaken, die zo lekker was dat zelfs mijn lief, die normaal niet zo van de toetjes is, NIETS heeft overgelaten voor mij! En dat wil wat zeggen! Ronald, jij hebt jezelf weer overtroffen achter de kachel, en Gerda, jouw Gastvrouwschap (Jawel, met een hoofdletter!) is wat mij betreft ongeevenaard! Jullie hebben ons weer een onvergetelijke avond bezorgd! Gelukkig hebben we de foto's nog! Wij kunnen niet wachten op de volgende keer en ik blijf gewoon 10-en geven, tot Iens eens besluit 11 en 12 intevoeren! Bedankt!!!

Gegeten op 14 februari 2015

Geeske

Geweldig! Hadden geen hoge verwachting bij n restaurant naast appartementencomplex maar hadden het helemaal mis! Hele gezellige sfeer (vooral ook door de creatieve werken van de eigenaresse), supervriendelijke bediening, heerlijke gerechten (mals, goed vlees, lekkere groenten) en fijne wijnen! Aanrader! Ook als je niet in n appartement ernaast slaapt maar even om moet lopen/ rijden!!

Gegeten op 5 december 2014

Proever5751

Via iens zijn wij bij restaurant de Kroontjes uitgekomen. En inderdaad de buitenkant doet geen recht aan de kwaliteit van dit restaurant. Wat hebben wij hier heerlijk gegeten!
Je merkt dat alles met liefde en zorg bereid en opgediend wordt, echte verwennerij! De bediening is perfect en het ziet er heel sfeervol uit. Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 28 november 2014

Hardt

Laat ik beginnen te zeggen dat we HEERLIJK hebben gegeten met een zeer vriendelijke gastvrouw. Een mooi op elkaar afgestemd menu met een lekkere en betaalbare huiswijn. Onze dochter die van de kaart bestelde was ook zeer te spreken over alle gerechten. De 6 voor de uitstraling is voor een groot gedeelte voor de buitenkant. Als u bij deze familie reserveerd ( zoonlief was nog maar een paar dagen in de zaak gestapt), moet u bij het afslaan van de hoofdweg even 3 minuten uw verstand op 0 zetten en gewoon verder lopen. U twijfelt, logisch deden wij ook, maar geloof me eenmaal binnen wordt u beloont. Niet omdat het binnen nu zo chique is, nee het is wat rommelig, huiselijk en je moet er van houden. Maar de familie Kroon doet erg z'n best om u een fijne avond te laten hebben. Ik zou zeggen nog even hier doorgaan en dan een mooi restaurant openen op de lage nummers van de dorpsstraat. Staan de mensen gewoon op straat te wachten tot er een tafeltje vrij komt.
Heel veel succes en bedankt voor het heerlijke eten en de fijne avond.

Gegeten op 29 november 2014

Irma-U

Via Iens dit restaurant gevonden en heerlijk gegeten in een heel gezellige ambiance. Een zeer goede keuken. Ribeye, biefstuk, trio van vis, alles met zorg bereid. We komen zeker terug.

Gegeten op 24 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes in De Koog (Texel)

Schrijf hieronder je recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.