a TripAdvisor company

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0222 317610

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Ritchie67a

Via online reservering

In leuke ambiance heerlijk gegeten voor een redelijke prijs. Het concept van kleine gerechten in een menu vonden we leuk. Alle gerechten waren goed en mooi opgemaakt. Een aanrader voor wie op Texel wat anders wil dan de vele restaurantjes in De Koog.

Gegeten op 24 juli 2016

MaddyBer

Via online reservering

Een klein stukje lopen van het centrum, maar wat een verrassing dit restaurant. Leuk concept, je kiest meerdere kleine gerechtjes. Ideaal voor mensen die moeite hebben met keuzes maken. De bediening was vriendelijk en bekwaam. Sfeer in het restaurant gedeelte was prettig, alleen het bargedeelte met pooltafel deden daar een beetje afbreuk aan (als we dan toch een puntje van kritiek mogen noemen). Hier komen we zeker terug.

Gegeten op 16 juli 2016

Meissi

Wat een leuk concept met al die kleine gerechtjes! Ook handig wanneer je niet zo'n grote eter bent, of juist wel! Prima smaken. Gezellige bediening en gemoedelijke sfeer. Je moet de zaak wel weten te vinden, ligt iets achteraf, maar gelukkig waren we getipt door vrienden!

Gegeten op 7 mei 2016

treesringenaldus

Wat kan Ronald koken zeg,we hebben vandaag wederom weer heerlijk gegeten.
Vandaag was Easy Thuesday ,waaruit we konden kiezen uit een vis of vlees menu.
Het was echt voortreffelijk.
Wij komen ieder jaar als we op Texel zijn in dit restaurant eten,en willen Ronald en Gerda super bedanken voor het heerlijke eten en de gastvrijheid,echt super.

Gegeten op 14 juni 2016

FrankvanHelden

Via online reservering

Prima gegeten en zaak is zowel aan binnen als buitenzijde keurig opgeknapt. Kon nu kiezen uit 1/2/3-keuzemenu. Wij hadden gekozen voor 2 gangenmenu, dit houdt in dat je kan kiezen uit 2 voorgerechten / 2 hoofdgerechten / 2 nagerechten. Alles smaakte prima en krijgt er ook wijnadvies bij per gang. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat je dan van alles iedere keer een kleinere portie krijgt. Had lekker stukje hertenvlees, echter is dan eigenlijk te klein om lekkere smak goed te proeven. Hebt al met al meer dan voldoende gegeten, dit is probleem niet. Zo liever van alles een grotere portie hebben en 1 deel. Bediening is altijd lekker vlot en leuk, niets over te zeggen en eten is verder gewoon goed. Kortom leuke avond gehad en gaan volgende keer zeker weer terug.

krlabberte

Op IENS gezocht naar een goed en betaalbaar restaurant voor de viering van mijn 70ste verjaring. Hoewel veel erg positieve recensies toch met 'gezonde' twijfel (ben erg kritisch) naar de Kroontjes. Volstrekt misplaatste argwaan! Familie Kroon verdient alle lof! Fantastisch eten, bediening, entourage en ook nog eens '200'% 'value for money' (32,50 euro voor 6 prima gerechten). De Chardonnay huiswijn was voor mijn vrouw een genoegen. Volgende keer Texel, zo wie zo het tweede bezoek aan de Kroontjes!

JodeKok

Logerend in het appartementencomplex Bosch en Zee, is een bezoek aan het aangrenzende Restaurant de Kroontjes niet te versmaden. De zeer goede ervaring van een jaar terug werd herbevestigd! Wat een heerlijkheden. Nieuw was de keuze uit 1, 2 of drie gerechtjes per gang. Wij kozen voor de gemiddelde eter, dus 2 gerechtjes per gang. (€ 32,50) Het voorgerecht gerookte zalm en lamsham was prachtig op smaak. Het hoofdgerecht bestond uit coq au vin en een lamsbiefstukje met bijpassende garnituur. Alles gemaakt van verse producten en de bijpassende wijnen waren zorgvuldig uitgekozen.
Een hilarisch moment was de uitruk van de kok, na het afgaan van het brandalarm in een van de huisjes. Haast was geboden, want een onnodige inzet van de brandweer zou een forse aanslag betekenen op de maandomzet….. Het was loos alarm.
Het dessert, een chocolade bol met een heerlijke dessertwijn en een kaasplankje met een 10 jaar oud glaasje port completeerde het diner. Wij hebben weer ouderwets lekker genoten, volgend jaar komen wij zeker weer.

Baton

Via online reservering

Het concept van menu's met een, twee of drie voor- en hoofdgerechten met een, twee of drie deserts is bijzonder geslaagd. Porties zijn bescheiden en je kunt op deze manier genieten van meerdere uitstekende streekgerechten. Ook de kleine en grote eter komen op deze manier aan hun trekken. En als je samen bent kun je natuurlijk ook combineren. De lamsham als voorgerecht is wat mij betreft een aanrader. Ook de lamsbiefstuk was prima. Maar dat mag je ook verwachten als je op texel bent.
Wel jammer dat de fles water dan € 5,50 kost.

Gegeten op 27 mei 2016

cgolsteijn

Via online reservering

Leuk concept, lekker gegeten, aardige bediening welke iets vlotter had gemogen. Maar het was een gezellige avond met goed eten.

Gegeten op 14 mei 2016

nicole144

Via online reservering

Het eten bij De Kroontjes is verrukkelijk. De keuzemogelijkheid is of 1 x een voorgerechtj, 1 x een hoofdgerechtje, 1 x een nagerechtje (voor de kleine eters), of 2 x een voor-, hoofd-, nagerechtje (voor de normale eters), of 3 x een voor-, hoofd-, nagerechtje. Deze verschillende gerechtjes worden vervolgens tegelijkertijd op verschillende bordjes geserveerd. Op deze manier kun je verschillende spcialititn uitproberen.
Vanwege het feit dat er nog twee groepen aan het eten waren en het bereiden van al deze verschillende gerechtjes had de keuken zijn handen vol aan het koken ervan en was de wachttijd erg lang. Toen wij na 3 kwartier vroegen of het nog lang duurde kregen we te horen dat de kok zijn best deed en hij maar twee handen heeft. Wij vonden manier waarop dit werd gezegd niet erg gastvrij. Het was een mooie geste geweest om ons bv iets aan te bieden in de vorm van stokbrood oid. Wij hebben dit zlf besteld en kregen twee pistolets voor 7 personen.....
De service van de andere dame en haar zoontje was echter allervriendelijkst!
Het eten maakte het lange wachten meer dan goed en was ronduit verrukkelijk. Mijn gamba's pil pil en garnalenkroketjes waren zalig, ook de lamsrack (ik had ipv 2 verschillende hoofdgerechten, 2 porties besteld heel mals en lekkker bereid. Mijn kaas als nagerecht ook heerlijk. De toetjes van mijn tafelgenoten waren een feestje! Kortom zeker een restaurant waar wij graag nog een keer terugkomen.

Gegeten op 6 mei 2016

Schrijf zelf een recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes in De Koog (Texel)

Schrijf hieronder je recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.