Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Door verschillende Personen aanbevolen om hier te gaan eten? We hebben het paasmenu gehad en dat was heerlijk. Erg gastvrij, je voelt je er meteen thuis. Zoals het ons is aanbevolen kunnen we de Kroontjes nu uit eigen ervaring ook aanbevelen.

Gegeten op 19 april 2014

jolanda77
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een relaxed avondje genieten is dit een echte aanrader. Van buiten verwacht je niet dat dit kleine paradijs achter die deuren zit. Na de gastvrije ontvangst zijn we van a tot z in de watten gelegd. Niets is te gek, schoonmama die graag vegetarisch eet? Maakt de kok een verrassings menu! Ons kleine meisje van 5 kon, terwijl wij van het voorgerecht genoten, al aan haar kindermenu beginnen en daarna heerlijk spelen zodat wij heerlijk op ons gemak konden eten. De gamba pil pil, overheerlijk! De Texelse entrecote was 'om te zuigen' zoals wij dat zeggen. De 'verrassingsgerechten' die buiten de kaart gaan zijn echt overheerlijk. De gastvrouw maakte voor iedereen tijd, en ze was zó lief voor onze dochter. Ze zorgden echt dat we niets te kort kwamen en écht een avond uit waren. Zeer zeker een aanrader!

Gegeten op 12 april 2014

Manjar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een hevige regenbui op dit restaurant afgestapt! De kookkunsten en liefde voor het vak hebben ons het weer snel doen vergeten. Het diner, verzorging, ontvangst was een bekroning op de dag! Een chefkok met passie voor zijn vak. Gaat voor het uiterste voor zijn gasten. Wie Texel bezoekt, moet dit restaurant zonder meer bezoeken!! Eerlijke producten, goede ingrediënten. Alles goed op elkaar afgestemd. Speciale wensen? Gewoon vragen, de chefkok zal vervolgens voor een streling op de tong verzorgen. Zeer correcte bediening. Zelfs goede alcoholvrije wijn had men in huis. Kom je elders zelden tegen!

Gegeten op 7 april 2014

JM87
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat fijn die iens recensies. Zonder deze recensies zou ik dit restaurant niet binnengestapt zijn. Afgelopen weekend heerlijk gegeten met mijn vriendinnengroep. Speciaal voor ons werd er van het maandmenu een keuzemenu (vis/vlees) samengesteld. Echt heerlijk gegeten voor een nette prijs (€27,50). Service is goed en gemoedelijk. Een echte aanrader voor wie verrast wil worden.

sandra143
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook wij zijn na het lezen van de recensies gaan eten bij de Kroontjes. We hebben genoten van de heerlijke soep vooraf! De lamsspiesjes waren supermals en heerlijk! Ook de entercote die mijn man gekozen had was perfect! Gelukkig paste er nog net een nagerecht bij, anders hadden we die moeten missen! Gezelllig kunnen kletsen over onze muzikale ervaringen!
Bedankt!
Jacq en Sandra wijngaarde
Oudheusden

Gegeten op 16 maart 2014

josé19
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op basis van de IENS recensies hebben we voor De Kroontjes gekozen om de 75e verjaardag van mijn schoonvader te vieren. En daar hebben we geen spijt van! De locatie is wel echt jammer, want op deze plek komen zeker geen toevallige voorbijgangers en moet je het echt hebben van sites als deze en natuurlijk mond tot mond reclame. Het interieur is nogal vol, maar ook erg doordacht, knus en huiselijk.
Het eten was heerlijk, niet standaard, mooi opgediend en met veel Texelse ingrediënten zoals Texels rund (in paté en stoofpotje). Ook heerlijke visgerechten (Skrei filet, fruits de mer salade). De kinderen hebben ook genoten van het kindermenu en konden tussen de gangen door lekker spelen in de speelhoek. Ontvangst en bediening waren hartelijk en men had echt aandacht besteed aan dit voor ons speciale jubileum. Als we nog eens op Texel komen, gaan we zeker weer naar De Kroontjes!

Gegeten op 1 maart 2014

glmjstevens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk en gezellig ingericht restaurant. Een echte verrassing bij het binnenkomen. Plezierige ontvangst en bediening met een persoonlijke noot van de kok. Gerechten zeer verzorgd en erg lekker. Redelijke gewaagde keuze voor schelvis, maar pakte zeer goed uit. Een heerlijk avondje uit eten!

Gegeten op 20 februari 2014

Irmala
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op Internet had ik al gelezen dat de buitenzijde van het restaurant er niet uitziet. Eenmaal binnen word je heel gastvrij ontvangen en zie je een geweldig gezellige inrichting. Vooraf een heerlijke tapenade met geweldig bruin brood. Als hoofdgerecht koos mijn man een lams mixgril en ik een "wat de zee ons brengt" Hierbij verschillende, niet te gare, groenten. Het was allebei heerlijk. Als dessert een kaasplankje met oude port. Als we weer op Texel komen gaan we gegarandeerd hier weer eten. Bedankt Gerda en Ronald!

Gegeten op 16 februari 2014

tijmenvdk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Volstrekt onverwacht heerlijk gegeten! In vier woorden onze ervaringen bij dit restaurant. Op basis van de IENS recensies hier naartoe gelopen, en zoals elders ook aangegeven doet de buitenzijde niet veel goeds vermoeden. Eenmaal binnen tref je een decor waar zeker aandacht aan besteed is, maar wat niet ieders smaak zal zijn: in elk hoekje en op elk plankje staat "iets", van koffiemolen en theeblik tot servies en set vazen. Bij het eerste bord ben je dit echter snel vergeten! Als je denkt dat een carpaccio overal hetzelfde smaakt nodig ik je uit hier eens te gaan eten. Mooi vol bord, heerlijke smaken met Texelse kaas, smaakt naar meer. Hoofdgerecht - een stoofpotje van wild zijn met wild-zwijn-rookworst - biedt meer! Mooie smaken, heerlijk bereid, mooi opgediend, met verrassende elementen als een zuurkool-loempia die het helemaal afmaken. Ook de biefstuk met rode wijn saus klinkt misschien afgezaagd maar is het niet. Erg veel, vooral omdat er naast de volle borden ook nog schaaltjes met aardappel en groente werden geserveerd. Allemaal erg lekker en mooi verzorgd. Naar verhouding was het dessert iets meer standaard, maar dat maakte al niet meer uit: we zaten stiekem toch al vol.
De bediening was erg vriendelijk, in de categorie kordaat en correct: dat heb ik persoonlijk veel liever dan iemand die ongevraagd hele verhalen komt vertellen. Mijn advies aan dit restaurant: geef meer ruchtbaarheid aan hoe enorm lekker het eten is bij jullie en doe iets aan de uitstraling van gebouw, website en menukaart. Kies een identiteit, het eten is al fantastisch... de meeste restaurants hebben dat probleem andersom, dus de basis is er. Wij komen de volgende keer zeker terug!

Gegeten op 25 januari 2014

nikolien
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aan de buitenkant zie je inderdaad niet hoe leuk dit restaurant binnen is. We hadden het maandmenu wat bestond uit een makreel/garnalenmousse met gerookte zalm, kogelbiefstuk met een rode wijn saus en een nagerecht welke we mochten inruilen tegen een irish coffee. Zowel her voor- als hoofdgerecht was prachtig opgemaakt en smaakte super lekker. Je proeft dat er iemand in de keuken staar met hart voor zijn vak. Ook de bediening is ontzettend aardig. Ondanks dat wij de enige in de zaak waren werden we zeer gastvrij ontvangen en bedient. Een aanrader als je een keer op Texel bent en lekker wilt eten.

Gegeten op 16 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes in De Koog (Texel)

Schrijf hieronder je recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!