Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 0222 317610

Wilinca

Wij hebben tijdens ons verblijf op Texel twee keer bij De Kroontjes gegeten en het was een geweldige ervaring. Allereerst al de ontvangst; dit was hartelijk, spontaan en gaf een heel welkom gevoel. De eerste keer had ik kipfilet, gemarineerd in kerrie, met een kerriesaus en ananas en mijn man had schelvis. Dit was allebei een dusdanige ervaring dat we graag nog een keer terug kwamen. De tweede keer gingen we voor het maandmenu. Vooral gemarineerde zalmfilet met makreelmousse, als hoofdgerecht runderbavette en een aardbeidendessert als nagerecht. Het was in één woord: Grandioos. Dit zijn echt mensen met liefde voor het vak, zowel de gastvrouw als de kok. Als we weer naar Texel gaan komen we hier zeker terug. Waarschijnlijk niet één keer, maar hopelijk meerdere keren.
Gerda en Ronald, dank voor deze gezellige avonden met heerlijk eten!!!

Gegeten op 8 september 2014

connie6

wij komen al vele jaren naar texel,om onze vrienden te bezoeken.
Hebben daarbij al veel restaurants bezocht de meeste ook erg goed omdat onze vrienden dat goed weten te kiezen.
nu we bij de kroontjes hebben gegeten,kunnen we zeggen, SUPER,daar komen we nog eens terug.
Alles klopte en was perfect,tot de volgende keer.

Gegeten op 17 augustus 2014

rienvangemert

We hebben met 3 personen gegeten. Kip, lam en schnitzel menu.
Al het eten echt voortreffelijk, lekker en voldoende. Vers en goed bereid.
Ondanks dit is de prijs wel aan de hoge kant. Reden voor ons om geen nagerecht te nemen. Wel voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 21 augustus 2014

Proefmetsmaak

Wij zaten met 2 kinderen in het Hogenboompark in de Koog waar dit restaurant een onderkomen heeft. Een klein intiem restaurant waar wij de laatste tafeltje mochten vullen. Mooie gerechten met een verfijnde smaak van het eiland. Lekker rustig tafelen. Helaas is de omgeving niet helemaal geweldig maar dat doet zeker geen afbreuk aan de gerechten. De prijs licht iets horen dan gemiddeld op de Koog.

Gegeten op 29 april 2014

Foxtrot

De zoektocht naar een goed restaurant in de Koog was in mijn ogen niet eenvoudig. Er is genoeg aanbod in het dorp maar het straalde niet allemaal kwaliteit uit en we wilde iets meer dan snel en goedkoop eten.
Via Iens bij de kroontjes uitgekomen, het adres vermoedde dat het in het dorp lag maar het was 10 minuten lopen. Voor de deur toch enige twijfel, aan de buitenkant leek het meer op een camping kantine dan een restaurant. Eenmaal binnen is het decor totaal anders en bleek het l gezellig ingericht te zijn.
Service was uitstekend, zoals veel restaurants worden er vele lokale producten gebruikt.
Eigenlijk niet veel op te merken, het was gewoon uitstekend.
Kleine persoonlijke noot, de burger van lamsvlees had niet onze persoonlijke voorkeur en de Tiramisu was niet zoals wij gewend waren. Op onze bevinden werd prima gereageerd.

De geadviseerde wijnen waren een zeer goede keus

Kortom een aanrader

Gegeten op 27 juni 2014

paul181

Tijdens onze vakantie op het appartementencomplex Bosch en Duin begin juni meerdere dagen heerlijk en gezellig gegeten in het Bosch en Zee Restaurant De Kroontjes. De rustige bediening, de intieme sfeer en de kwaliteit van het gebodene heeft ons zeer aangesproken. Ook voor onze Golden Retriever Kajsa was de omgeving zeer relaxed (dus slapen onder de tafel tijdens het eten).
Gerda en Ronald ga zo door, bij een volgende vakantie op Texel zien we jullie zeker terug.
Paul, Marco en Kajsa

Gegeten op 12 juni 2014

Karin-Jeromin

Na 9 maanden waren wij eindelijk weer eens in de gelegenheid om "op herhaling" te gaan bij ons favoriete restaurant op Texel, en wij vielen dan ook meteen met de neus in de boter! Naast de vaak wisselende kaart was er buiten het maandmenu, en de Vangst van de Dag (gebakken heilbot) nog een derde optie : ossobuco met tagliatelle.....en laten wij nou net de afgelopen tijd zo vaak gedroomd hebben van ossobuco! De keuze was dus gauw gemaakt, en even later werd deze heerlijkheid door de chef zelve voor ons neer gezet. De geur alleen al deed ons watertanden en het boord was schitterend opgemaakt in italiaanse kleuren.
Een overmalse kalfsschenkel op bijna witte tagliatelle, een rode tomatensaus die begeleid werd door gestoomde broccoli en groene asperges, precies goed al dente! Het vlees was zo zacht dat een zuigeling het nog had kunnen veroberen, de saus was zeer smaakvol en het geheel werd dan ook nog vergezeld van een waanzinnig lekkere salade met beansprouts en mini-kaantjes, een een bakje overheerlijke rhabarbercompotte....om van te dromen, zo lekker! Ook al hadden wij eigenlijk geen plek meer voor een toetje, die moest en zou er komen! Mijn man koos voor het aardbeidessert, bestaande uit aardbeien-kwarktaart, verse aardbei, aardbeisorbetijs, aardbeimousse en aardbeiencoulis, en dat zag er niet alleen schitterend uit, maar smaakte ook zo! Ikzelf had voor de heerlijke chocolademousse gekozen, gemaakt van de puurste aller chocolades! Een MUST voor elke chocoladeliefhebber! Gelukkig waren wij lopend, zodat het toetje niet de kans kreeg zich op mijn heupen te nestelen....Het was weer een geweldige avond met super-eten! In september komen we weer, Gerda en Ronald!

Gegeten op 7 juni 2014

frans68

Vanavond samen gegeten bij De Kroontjes.
Aspergesoep en de Asperge rolletjes met Noorse zalm en heilbot als voorgerecht waren heerlijk, hoofdgerecht kalfsentrecote met mosterdsaus ook uitstekend en lekker mals.
Aardbeien dessert als toetje was lekker en leuk opgediend.
Hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor donderdag.
Prima kok en een uitstekende bediening.

Gegeten op 3 juni 2014

Dannydouwma

Wij werden gezellige ontvangen in een mooie ambiance. Wij namen aspergesoep, lamsspiesjes en ribeye. De smaak van de gerechten waren dik in orde, heerlijk op smaak, alleen de garnituur viel wel iets tegen. Service was dik in orde, heel erg attent en alles dik in orde. Absolute aanrader, wij komen snel weer terug! Groet, familie Douwma

Gegeten op 22 mei 2014

Jankouw

Goed dat ik gereserveerd had want restaurant zat helemaal vol, grappig om te ervaren dat er groot verschil zit in sfeer en entourage aan de buitenkant (beetje nietszeggend vakantiepark) en prettige inrichting en sfeer die je eenmaal binnen ervaart. Een gastvrouw die zichzelf is maar wel zeer gastvrij, bijzonder prettig. Aangevuld met heerlijke gerechten waar de kok zijn best op heeft gedaan, ook vegetarisch, goede huiswijn, hele prettige plek om lekker te eten voor een goede prijs!

Gegeten op 6 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes in De Koog (Texel)

Schrijf hieronder je recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.