Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 0222 317610

Geeske

Geweldig! Hadden geen hoge verwachting bij n restaurant naast appartementencomplex maar hadden het helemaal mis! Hele gezellige sfeer (vooral ook door de creatieve werken van de eigenaresse), supervriendelijke bediening, heerlijke gerechten (mals, goed vlees, lekkere groenten) en fijne wijnen! Aanrader! Ook als je niet in n appartement ernaast slaapt maar even om moet lopen/ rijden!!

Gegeten op 5 december 2014

Proever5751

Via iens zijn wij bij restaurant de Kroontjes uitgekomen. En inderdaad de buitenkant doet geen recht aan de kwaliteit van dit restaurant. Wat hebben wij hier heerlijk gegeten!
Je merkt dat alles met liefde en zorg bereid en opgediend wordt, echte verwennerij! De bediening is perfect en het ziet er heel sfeervol uit. Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 28 november 2014

Hardt

Laat ik beginnen te zeggen dat we HEERLIJK hebben gegeten met een zeer vriendelijke gastvrouw. Een mooi op elkaar afgestemd menu met een lekkere en betaalbare huiswijn. Onze dochter die van de kaart bestelde was ook zeer te spreken over alle gerechten. De 6 voor de uitstraling is voor een groot gedeelte voor de buitenkant. Als u bij deze familie reserveerd ( zoonlief was nog maar een paar dagen in de zaak gestapt), moet u bij het afslaan van de hoofdweg even 3 minuten uw verstand op 0 zetten en gewoon verder lopen. U twijfelt, logisch deden wij ook, maar geloof me eenmaal binnen wordt u beloont. Niet omdat het binnen nu zo chique is, nee het is wat rommelig, huiselijk en je moet er van houden. Maar de familie Kroon doet erg z'n best om u een fijne avond te laten hebben. Ik zou zeggen nog even hier doorgaan en dan een mooi restaurant openen op de lage nummers van de dorpsstraat. Staan de mensen gewoon op straat te wachten tot er een tafeltje vrij komt.
Heel veel succes en bedankt voor het heerlijke eten en de fijne avond.

Gegeten op 29 november 2014

Irma-U

Via Iens dit restaurant gevonden en heerlijk gegeten in een heel gezellige ambiance. Een zeer goede keuken. Ribeye, biefstuk, trio van vis, alles met zorg bereid. We komen zeker terug.

Gegeten op 24 november 2014

marion85

Heerlijk gegeten. Uitgezocht hier op iens en er dus al op voorbereid dat de buitenkant geen recht doet aan de beleving binnen. Heerlijk gegeten. Van de texelse pate vooraf, via de steak en de heilbot met beide een heerlijk groentegarnituur, tot en met de heerlijke desserts. IJs met texelse advokaat en chocolademousse met limoncello-ijs, mmmm! Tel daarbij op de persoonlijke bediening, de gezellige entourage en de gweldige appelmoes en je weet zeker dat je nog lang niet van Texel weg wilt ;)

Gegeten op 14 november 2014

Hans_Anoushka

Hier op 27 september een familiediner geboekt voor een grote groep. Het eten was van wisselende kwaliteit, wat me tegenviel gezien de zeer positieve recensies. Met name het lamsstoofpotje was ongelooflijk zout. De bediening was het zwakste punt van dit restaurant. Met de opmerking over de te zoute gerechten werd ook niets gedaan. Toen we vroegen welke vis werd geserveerd moest dit worden nagevraagd en naar het antwoord moest nog een keer opnieuw worden gevraagd. De Heilbot was overigens wel erg lekker.

Gegeten op 27 september 2014

Ju-D

Heerlijk gegeten in dit restaurant! Bij binnenkomst viel ons al op dat de sfeer hier heel gezellig en uitnodigend is. Overal kaarsjes dus zeker romantisch. De ontvangst was hartelijk en vriendelijk. Als ons glas leeg was werd er meteen gevraagd of we nog drinken wouden. Je kan a la carte bestellen of kiezen uit het maandmenu of wisselende gerechten die niet op de kaart stonden. Voldoende keuze. Alles was heel erg lekker en perfect klaargemaakt. Wel wat duurder als je meerdere gangen neemt maar dit is het absoluut waard. Prima prijs-kwaliteitsverhouding. Voor een culinaire top avond moet je hier zijn!

Gegeten op 16 oktober 2014

Proever7945

Vandaag heerlijk gegeten bij De Kroontjes. Het diner is vooraf gegaan aan een kleine speurtocht om het te vinden, maar dit is rijkelijk beloond. De buitenkant van het restaurant is geen weergave van de kwaliteit van de keuken en de vriendelijke service. Mijn vrouw en ik hebben beiden het kwekertje gekozen als voorgerecht. Vervolgens had mijn vrouw een Harder (witvis) die uitstekend was bereid. Ik had de trio van lam. Heerlijk mals vlees en uitstekend subtiel gekruid. De crème brule was prima en de zelfgemaakte chocolademousse met limoncello sorbetijs was uitstekend. Je betaald iets meer maar wij vonden dit relatief nog meevallen en vergeleken met restaurants in de omgeving de moeite waard.

Gegeten op 5 oktober 2014

Wilinca

Wij hebben tijdens ons verblijf op Texel twee keer bij De Kroontjes gegeten en het was een geweldige ervaring. Allereerst al de ontvangst; dit was hartelijk, spontaan en gaf een heel welkom gevoel. De eerste keer had ik kipfilet, gemarineerd in kerrie, met een kerriesaus en ananas en mijn man had schelvis. Dit was allebei een dusdanige ervaring dat we graag nog een keer terug kwamen. De tweede keer gingen we voor het maandmenu. Vooral gemarineerde zalmfilet met makreelmousse, als hoofdgerecht runderbavette en een aardbeidendessert als nagerecht. Het was in één woord: Grandioos. Dit zijn echt mensen met liefde voor het vak, zowel de gastvrouw als de kok. Als we weer naar Texel gaan komen we hier zeker terug. Waarschijnlijk niet één keer, maar hopelijk meerdere keren.
Gerda en Ronald, dank voor deze gezellige avonden met heerlijk eten!!!

Gegeten op 8 september 2014

connie6

wij komen al vele jaren naar texel,om onze vrienden te bezoeken.
Hebben daarbij al veel restaurants bezocht de meeste ook erg goed omdat onze vrienden dat goed weten te kiezen.
nu we bij de kroontjes hebben gegeten,kunnen we zeggen, SUPER,daar komen we nog eens terug.
Alles klopte en was perfect,tot de volgende keer.

Gegeten op 17 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes in De Koog (Texel)

Schrijf hieronder je recensie over Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.