• foto's van Rodin in Rotterdam - 1

• 7.7

Rodin doet mee!

Reserveer nu!

Een stukje Parijs in Rotterdam

Zet een voet over de drempel en je bevindt je direct in een stijlvolle brasserie in hartje Parijs. De kaart staan vol met Franse klassiekers, maar ook mediterrane smaken ontbreken hier niet. De eigenaresse is vriendelijk en beschikt over een flinke dosis vak- en wijnkennis. Erg fijn.

elmy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag om 15 uur is het rustig in dit ruime, simpel ingerichte en prettig aandoende restaurant. De rest van de aanwezige gasten zit zonder uitzondering aan een goed gesorteerde en aantrekkelijk uitziende high tea met glaasje bubbels.
Wij kiezen van de uitgebreide kaart. Mijn vriendin geniet volop van haar maaltijdsalade Rodin met onder meer gerookte zalm, inktvisringen en carpaccio. Verder niet te veel poespas en een niet overheersende dressing, zodat de vis en het vlees goed tot hun recht komen en wonderwel goed samengaan. Ik kies twee voorgerechten; een heerlijke salade van inktvis en mie en het kwartelboutje en -borst op een ronduit fantastische rode koolsalade. De kwartel is lekker gekruid, maar had iets sappiger gemogen. Als vooral het borstje wat minder droog geweest was, had ik het eten met een negen beoordeeld.
Onze chardonnay en sauvignon blanc huiswijnen smaken allebei heel prima en de bediening is aardig en vlot.
Leuke tent, waar iedereen iets lekkers kan vinden op de kaart en een prettige middag of avond moet kunnen hebben.

Gegeten op 23 maart 2014

rdebruin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier laatst gegeten. De zaak ligt midden in het centrum van Rotterdam.
We werden vriendelijk ontvangen door de bediening. Gebruik gemaakt van een heerlijk 3 gangen menu alles vers bereidt wel erg grote porties. al met al een mooie avond gehad enig minpuntje er lopen heel veel kinderen waardoor het soms erg gehorig is

Gegeten op 13 maart 2014

eshkan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag op uitnodiging van vrienden gegeten bij Rodin. Eerste indruk was die van een ruim opgezette zaak met een prettige uitstraling. Heerlijk nu een keer niet van die te dicht op elkaar gezette tafeltjes. Net iets te lang moeten wachten tot de bestelling opgenomen werd, maar daarna werd deze snel gebracht.
Toen de menukaart werd gebracht stootte de ober echter een groot glas bier over onze vriendin. Het glas zat nog helemaal vol, dus na ons restaurantbezoek nog even ergens wat drinken, zat er niet meer in helaas. Een excuus was ook teveel gevraagd. Een gemompeld "het was niet mijn schuld" was het enige dat eraf kon. Een ongelukje kan gebeuren, maar los dit dan in ieder geval professioneel op en maak je er niet vanaf (zoals later bleek) met 3 kopjes gratis koffie.
Voorgerechten waren dik in orde. Een goede carpaccio en een mooi voorgerecht van gerookte zalm. Hoofdgerecht was voor 1 van ons het weiderund, ook deze was prima.
Onze vriendin had inktvispasta met krab en gamba's. Normaliter moet je nog wel eens zoeken naar de gamba's, maar hier niet. Hier was het zoeken naar de lintpasta. Welgeteld 3 sliertjes lagen er op het bord. Na dit aangegeven te hebben bij de bediening stond er binnen enkele minuten een extra kopje pasta op tafel.
Zelf had ik de kalfsburger genomen. Veel vlees met veel ui op een broodje en een paar dikke frieten opgestapeld ernaast. De smaak van het vlees was in orde, maar werd overheerst door de uien. De friet was te kort gebakken. Het brood (een italiaanse bol) was ook goed. Toch bleef ik zitten met het gevoel dat er hier voor een broodje hamburger 16,50 euro moest worden betaald. Voor een dessert was deze keer geen animo, dus een kop koffie en snel naar huis voor onze vriendin om iets droogs aan te trekken.
De rekening voor 4 voorgerechten, vier hoofdgerechten, 3 biertjes en een fles wijn was 138 euro.
Alle ingrediënten voor een geslaagde avond zijn bij Rodin in principe aanwezig. Voor ons was het echter net even pech hebben. Wellicht hebben we een volgende keer meer geluk.

Gegeten op 15 maart 2014

sMuller
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is nou zo'n plek waar ik persoonlijk direct van houd. Een levendige, kindvriendelijke, ruim opgezette zaak, vrolijke vlotte bediening en een prima (goed geprijsd) menu. Op verzoek nog een heerlijk tussengerecht met levertjes. Hier komen we terug!

Gegeten op 8 februari 2014

chrisakker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd heerlijk eten met gevarieerde en originele menu's. De prijs is niet hoog, zeker niet bij een 3 gangen menu. Service is top, alle variaties / wensen zijn mogelijk. De wijn wordt royaal ingeschonken!

Gegeten op 22 februari 2014

schouten67
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geluncht bij Rodin en dat is goed bevallen. De vriendelijke bediening ziet er netjes uit
en dit geldt ook voor het interieur.
Broodje geitenkaas en een club sandwich genomen, wat beide prima smaakte!
Alles vers en schoon voor een goede prijs.

Gegeten op 1 februari 2014

Smaakmening
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond gegeten bij Rodin. We hadden een dinercheque die we moesten opmaken en waren dus in onze keuze beperkt tot een aantal restaurants. We hebben dit aangegrepen om eens ergens te gaan eten waar we nog nooit zijn geweest. Uiteindelijk viel ons oog op Rodin.
De zaak is modern en eenvoudig ingericht met een hint richting een Franse bistro. Er hangt een prettige sfeer maar als de zaak vol is dan is het er enorm rumoerig. De akoestiek is dus niet optimaal.

De bediening is vriendelijk en snel. Wel jammer dat er niet een vaste ober aan tafel bedient waardoor soms bij het inzetten fouten worden gemaakt. Op een zaterdag avond is het natuurlijk erg druk en de zaak was vol. Maximale druk dus, roulatie van de bediening zorgde wel voor snelle bediening. Elk nadeel zijn voordeel. Geloof dat we wel even moesten wachten, maar net toen dat ging opvallen werd het eten gebracht.
Ondanks de drukte was het geen probleem om tussen het voor en hoofdgerecht nogmaals twee voorgerechten te bestellen. De sashimi tonijn en coquilles zijn echt heerlijk vandaar nog een extra portie besteld en een half dozijn oesters. Daardoor moest het hoofdgerecht vertraagd worden in de keuken. Dit zou natuurlijk de oorzaak kunnen zijn van het iets later inzetten van het hoofdgerecht.
Een van de voorgerechten was kabeljauwfilet. Helaas werd er niet bij verteld dat dit rauw wordt geserveerd. Dit was niet naar de smaak van een van onze tafelgenoten, beter voor mij, ik vond het echt heerlijk!
Hoofdgerechten waren 2x Beuf Bourguignon, Hollands weiderund en hoenderborstfillet.
De gerechten waren goed op smaak en de opmaak was normaal. Het was niet spectaculair maar dat was ook niet de verwachting. Ik zelf had het weiderund wat zoals ik had aangegeven medium rare...en mijn ervaring is dat dit soms best lastig is voor de keuken. Hier dus spot on! Fijn.
Bij het eten hebben wij gekozen voor de huiswijn. Gelukkig snappen ze bij Rodin dat huiswijn een visitekaartje is en niet een goedkoop alternatief. De rode Manoir Grignon, Cabernet-Syrah, Pays d’Oc is heerlijk!
De rekening had een totaal van € 211,- voor vier personen. Daarvoor hadden we 6 voorgerechten, vier en tussendoor nogmaals twee omdat het zo lekker was, vier hoofdgerechten, drie nagerechten en na koffie en thee. Dit alles aangevuld met twee flessen rode huiswijn. Klopte wat ons betreft helemaal. Een goede prijs kwaliteit verhouding, prettige bediening in een prima ambiance. Wij komen graag terug!

Gegeten op 25 januari 2014

catja01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Rodin. Driegangen menu genomen voor €26. Lauwwarme vis vooraf, super malse hertenbiefstuk als hoofdgerecht en bosvruchten bavarois toe. De huiswijnen zijn prima. De bediening is erg vriendelijk. Prijs/kwaliteit verhouding is meer dan goed. Zeker aan te bevelen

eddyc
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met drie personen op een vrijdagavond gegeten bij Rodin. Wij kozen voor het driegangen menu van 26 euro. Prima eten voor een vriendelijke prijs. Voorgerecht krab, daarna lamsrack met zwezerik. Prima gegaard en goed op smaak. Als nagerecht een tarte tatin. De chardonnay smaakte ook prima. Kraanwater kost niets. Goed zo!

Gegeten op 13 december 2013

bram_anke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vrienden wezen eten, en we vonden het heel aardig. Eten was geen top, maar wel gewoon goed. Wat vooral ook leuk was , was dat de eigenaar ons prima hielp met de wijnen en met extra wijnen aankwam die prima pasten bij de gerechten. De service is dus prima. We hadden ook een mooie plek aan het raam en gingen met een fijn gevoel weer naar huis. We voelden ons hier echt welkom, en konden bovendien in alle rust bijpraten.

Gegeten op 27 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Rodin in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Rodin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!