Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Rodin in Rotterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 413 01 43

Een stukje Parijs in Rotterdam

Zet een voet over de drempel en je bevindt je direct in een stijlvolle brasserie in hartje Parijs. De kaart staan vol met Franse klassiekers, maar ook mediterrane smaken ontbreken hier niet. De eigenaresse is vriendelijk en beschikt over een flinke dosis vak- en wijnkennis. Erg fijn.

hans283

Gegeten op 24 augustus 2014

Marnix010

Wat heeft deze leuke zaak toch dat ik hier maar steeds blijf terugkomen?
Het is een brasserie-stijl cafe-restaurant, geschikt voor lunch, borrel, eenvoudig dinertje doordeweeks maar ook voor een avondje uit. Verzorgd maar informeel, uiterst vriendelijk, kundig, erg goeie wijnkaart met heel veel keuze 'per glas' en last-but-not-least: een consistent lekkere keuken.

Zoals altijd kregen we ook gisteren meteen weer een grote karaf water op tafel en vers brood met tapenade. Dat gebaar stel ik altijd erg op prijs. En hun wijn: het is niet alleen een goeie en complete wijnkaart maar ze hebben er ook de mensen die er wat van weten! Je krijgt voor je wijn altijd een goed, persoonlijk en goed-gemotiveerd advies. Er wordt echt met je meegedacht. En als je niet wil denken: ook hun 'gewone' huiswijn is altijd prima.

Gisteravond waren we met z'n drieeën: 2 man deden het weekmenu en 1 vis-van-de-dag. En het was weer prima. Goeie bereidingen, verse spullen en een originele 'touch'. Zoals bijvoorbeeld de appeltjes en kaneel bij de eendenborst.
Hoewel de gerechten op de kaart voor een deel traditioneel (brasserie-stijl) ogen, worden ze altijd wel eigentijds uitgevoerd en opgemaakt. Een persoonlijke favoriet van mezelf is de steak-tartare. Hij staat als voorgerecht op de kaart maar is ook prima als hoofdgerecht te bestellen, bijvoorbeeld samen met hun lekkere dikke frieten met knoflookmayo.

Als je dan naast service, wijnkaart, keuken ook nog de prijs bekijkt, kom ik uit op een 9 als eindcijfer voor kwaliteit-prijs. Ga zo door!

Gegeten op 13 augustus 2014

PA3EKI

Vandaag een dagje struinen in Rotterdam en besloten hier te lunchen....Terwijl we lekker op het terras zaten sloeg plotseling het weer om en begon het te regenen. We kregen de vraag of we naar binnen wilden en onderwijl werd de parasol al boven onze hoofden aangeschoven.....Ondanks de regen bleven wij ook buiten service ontvangen en hebben we beiden een heerlijke clubsandwich gegeten.

Gegeten op 7 augustus 2014

Pieter1950

Op 2 augustus 2014 met vier personen gegeten bij Rodin. Nadat we zaten werd direct een kan gekoeld water op tafel gezet, waarvoor niets werd gerekend. Een prima binnenkomer! We hadden kaarten van AH tweede menu gratis. Twee kozen voor het voorgerecht Lauwwarme salade Caprese(vega) en twee voor Rose gegaard kalfsvlees met tonijngelei en ansjoviszalf. Iedereen was enthousiast. Ik had zelf de Rose gegaarde kalfsvlees en ik vond de combinatie bijzonder en verfijnd. Ik proefde smaken die je niet dagelijks tegenkomt in restaurants in deze prijsklasse. Als hoofdgerecht had ik geroosterde tonijn met truffelaardappel, gebakken radijs en witte chocolade-wasabisaus. Heel bijzonder en verfijnd! Weer die smaken die je normaal niet aantreft in een restaurant in deze prijsklasse. De andere deelnemers hadden supermalse Entrecote met (op speciaal verzoek) frieten in plaats van roseval aardappeltjes en knapperige groenten. Als toetje kozen twee voor taartje van aardbei en banketbakkersroom met yoghurt-ijs en twee (waaronder ik) voor iets wat niet op de kaart stond. Ook nu weer verfijnde bijzondere smaken. We dronken bij het eten prima smakende witte en rose wijn. Conclusie het was meer dan voortreffelijk! De bediening deed er niet voor onder. Kortom dit moet je meemaken. Voor dat geld eet je heel bijzonder. Ook zonder AH bonnen is de prijs zeer redelijk te noemen.

Gegeten op 2 augustus 2014

gdijkstra

Vanavond met vier man bij Rodin gegeten. We werden ontvangen door een enthousiaste en hartelijke bediening. Vlotte service met een glimlach. De falafelburger was heerlijk, evenals de huisgemaakte friet. Het visgerecht van mijn tafelgenoten werd ook zeer goed ontvangen. Als dessert kozen we alle vier voor het limoncello taartje met chocolade cannelloni, héérlijk!! We hebben een zeer geslaagde avond gehad en ik kom zeker nog 'ns terug om wat andere gerechten van de kaart te proberen.

Gegeten op 2 augustus 2014

Maaike1981

Complimenten voor Rodin! Het was en warme dag en wij werden direct voorzien van karaffen water, mandjes brood en een bakje water voor de hond. Heel attent.
Wij hebben gebruik gemaakt van de AH actie en Rodin had een leuk menu samengesteld. Alle gangen waren heerlijk bereid! We hebben super gegeten en ons viel op hoe attent en vrolijk de bediening hier is. Jongens met hart voor de zaak en aandacht voor alle gasten. Een voorbeeld voor velen! Ga zo door!

Gegeten op 22 juli 2014

EAVA

Geweldige service en een heerlijke high tea. Wij hebben gebruik gemaakt van een grouponbon maar komen zeker terug. Vriendelijk personeel en geweldige bediening!

Gegeten op 23 juli 2014

Xenia9

Gisteren geweest met een High Tea groupon. Erg gezellig sfeer en aardige personeel! Alles werd duidelijk uitgelegd en we werden geholpen wanneer we het nodig hadden. Het eten zag er leuk uit op schoteltjes, maar het eten zelf viel toch wat tegen.
Voor 10 euro per persoon vond ik het wel te doen, het was meer voor de gezelligheid.
Van wat ik weet was de high tea gerechtjes wat minder, maar het zou kunnen dat lunch en dinner wel wat lekkerder is. (Ik zag namelijk bij anderen heerlijke gerechten! Misschien toch een keertje gaan proeven).

Gegeten op 6 juli 2014

gilbert1

Als Rodin het zusje is van restaurant SOIT is er bij Rodin nog een hoop te verbeteren.
Het begint bij het brood met olijventapenade het brood bij SOIT is beter en daar krijg
je naast de olijventapenade nog twee lekkere smeerseltjes waarom hier niet ?
Voorgerecht zwaardvis met inktvispasta en wasibi mooie zwaardvis die door de pasta
en sterk opgemaakte sla niet meer tot zijn recht komt.
Rose gegaard kalfsvlees met tonijngelei en ansjoviszalf de meeste vitello tonato's smaken beter. De bijpassende beaujolais wijn was zeker 5 graden te warm.
Kalfsfilet met uitjes en rodewijn saus hier helaas veel te veel peper gebruikt.
Kaasplankje wel de kwaliteit als bij SOIT, kortom Rodin ga eens bij SOIT in de leer.

Gegeten op 20 juni 2014

Ingrid1955

Met de AH-actiekaart hier met z'n 2-en gegeten. We werden zeer vriendelijk door het personeel ontvangen. In instantie gingen we buiten zitten, maar nadat de wijn werd gebracht toch maar naar binnen. Dit was geen enkel probleem. Anders dan bij sommige andere zaken konden we aan een 4-persoonstafel zitten. Vanwege de actie konden we niet uit de gewone menukaart kiezen, maar was hiervoor een speciaal keuzemenu samengesteld. Op de website van Rodin stond hierover niets vermeld wat we wel jammer vonden omdat we ons op wat andere gerechten hadden gericht. Maar...... op het keuzemenu stonden toch gerechten die ons wel lekker leken. Vooraf een Rose gegaard kalfsvlees met tonijngelei en ansjoviszalf en vis met bietjes. Als hoofdgerecht de geroosterde tonijn met truffelaardappel, gebakken radijs en witte chocolade-wasabisaus en falafelburger met yoghurt-korianderdip en huisgemaakte friet. en dit alles onder het genot van een flesje Carignan-gamay, Palombe, Pays d'Herault. Het nagerecht een kaasplank met kletzenbrood en een Irish coffee die overigens niet op het speciale menu stond. Het was echter geen enkel probleem om het dessert hiervoor om te ruilen. Een zaak waar we zeker, met of zonder actiebon, terug zullen komen.

Gegeten op 13 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Rodin in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Rodin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.