a TripAdvisor company

foto's van Rodin in Rotterdam - 1 foto's van Rodin in Rotterdam - 2 foto's van Rodin in Rotterdam - 3 foto's van Rodin in Rotterdam - 4 foto's van Rodin in Rotterdam - 5 foto's van Rodin in Rotterdam - 6

1. Brasserie

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 413 01 43

Een stukje Parijs in Rotterdam

Zet een voet over de drempel en je bevindt je direct in een stijlvolle brasserie in hartje Parijs. De kaart staan vol met Franse klassiekers, maar ook mediterrane smaken ontbreken hier niet. De eigenaresse is vriendelijk en beschikt over een flinke dosis vak- en wijnkennis. Erg fijn.

dorineandrea

Gisteravond hier met goeie vriendin gegeten, na 't werk dus waren we wat vroeg. Geen probleem, we werden lekker verwend met broodjes met tapenade bij de prima fles huiswijn, sauvignon blanc. We bestelden het dagmenu, vooraf gegrilde sardines filets, erg lekker, jammer dat mijn vriendin veel graatjes aantrof. Hier had iets adequater op kunnen worden gereageerd, nu werd het wat gebagatelliseerd. Verder is de bediening echt heel top en attent. Hoofdgerecht een heerlijk combinatie van lamskoteletjes met lamsstoofpotje, gebakken asperges en puree van zoete aardappel. Erg lekker! Toetje van het menu sloegen wij over maar kozen voor iets van de kaart, kaasplankje en cheesecake, met een lekkere port erbij. We hebben een prima avond gehad, Rodin is een goeie plek om neer te strijken voor de moderne franse keuken.

Gegeten op 26 mei 2016

MMartijn

Via online reservering

Goed 3 gangen menu voor 27,50€. heerlijke soep, daarna kalfsoester daarna dessert. Prima bediening. Aanrader. Goed wijn advies.

Gegeten op 18 mei 2016

Jeroense1973

Via online reservering

We hadden een vegetariër in ons midden en het eten was perfect! Ik kan niet anders zeggen...leuke bediening. Was echt een geslaagd avondje

Gegeten op 17 mei 2016

jodoco

Via online reservering

Heerlijke zwezerik als entree en de vis van de dag was ook super (coquilles en gamba's). Daarbij hebben ze altijd verrassende en heerlijke wijnen om de smaak van het eten nog beter tot zijn recht te laten komen. De bediening is ook zeer prettig en vakkundig, kunnen alles goed toelichten. Kortom, blijft 1 van mijn favoriete restaurants.

Gegeten op 15 mei 2016

Nossiop

Via online reservering

We lunchten buiten op het terras, prima lunch menu met tartaar van tonijn vooraf en bavette als hoofdgerecht, met truffel saus. Beide gerechten goed klaargemaakt, vlotte bedienig.

Gegeten op 8 mei 2016

andreas.keller

Via online reservering

Heerlijk gegeten ,super bediening. Zelf bijzonder verzoek om een grand dessert te maken omdat we niet konden kiezen uit al dat lekkers werd gehonoreerd!!! Top....

Gegeten op 6 mei 2016

j.dejonge

Via online reservering

Normaal gegeten - niet heel bijzonder. Bediening OK. Ietwat verrast dat mensen 's avonds hun kleine kinderen meenemen die spelen tussen de tafels, en dat er een kinderwagen voor de nooduitgang stond.

Gegeten op 29 april 2016

Averell

Vakantie in Frankrijk gaat niet door dus voor mijn verjaardag een restaurant met een Franse inslag. We kiezen voor a la carte. Als voorgerecht de geroosterde coquilles met blini's. Het eerste hapje, doet even vrezen dat de chef met het zoutvat is uitgeschoten, maar een mix van blini en de mierikswortelvinaigrette en een stukje coquille doet de smaak versmelten tot een aangenaam geheel. De sauvignon Blanc doet het er prima bij.
Daarna volgen voor mij de Bavette van Maas, Rijn Ijsselrund met Perupa aardappelen en een saus van gerookte Jack Daniels whiskey. De laatste vind ik er niet in terug. Zeker bij het roken de schoorsteen uitgegaan. Het vlees is goed gegrild en mals. Maar voor mij toch iets te rauw. Dat heb verkeerd ingeschat, de ober had duidelijk verteld, dat bij doorbakken een bavette een taaie lap wordt. En dat wist ik al uit Frankrijk. Mijn vrouw was beter te spreken over de Veluwse eend met appel, knolselderij en pralinesaus. De rode huiswijn uit Pays d'Oc bood voldoende tegewenwicht tegen het rauwe rund en de rondborstige Merlot kon het prima vinden met de eend. Omdat we 's morgens al aan het gebak waren geweest, geen dessert. Mijn vrouw had genoeg aan een kopje koffie, ik bliefde een grappa bij de espresso. Ik mocht - net als bij de huiswijn- kiezen uit twee soorten, die ik mocht voorproeven.

Al met al: we hebben Frankrijk geproefd! Met schappelijk prijzen voor de drankjes, goede uitleg van de gerechten en de wijnen. Dat je ook de huiswijnen mag proeven, maakte ik zelfs in Frankrijk nog niet mee. De bediening was zeer attent, vriendelijk en kundig. De prijzen zijn redelijk.
Over de inrichting: er is voldoende ruimte ook voor grote gezelschappen, maar door de verdeling over twee niveaus en het handig gebruik van vitrage, valt dit niet op. Het heeft toch iets intiems en de akoestiek was ook prima.
We komen zeker terug en bevelen dit restaurant zeker aan

Gegeten op 28 april 2016

pcwkortekaas

Via online reservering

Leuke aankleding. Goed ontvangen terwijl we wat vroeg waren. Vriendelijke attente bediening zonder echt aanwezig te zijn. Goede kaart waarbij zowel de vlees- en viseters als de vegetarische eters prima keuze hebben. Goede prijs / kwaliteit verhouding. Aanrader.

Gegeten op 23 april 2016

mathijs31

Via online reservering

Heerlijke varkenshaas, lekkere wijn, mooie speculaasparfait en super bediening! En een leuke plek in Rotterdam. Ik kan Rodin van harte aanbevelen!

Gegeten op 26 april 2016

Schrijf zelf een recensie over Rodin in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Rodin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.