Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eetcafe Kwajongens in Groningen - 1

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 280 71 65

Cappiehoutkachels

Via online reservering

I.p.v wijnarrangement een passend bierarrangement voorgesteld door de gastheer welke een echte kenner is.
Goed gegeten voor een eerlijke prijs, complimenten voor de huisgemarineerde Olijven en de gamba' s en natuurlijk zijn bier keuze.

Goede gastheer welke zijn best doet het zijn gasten naar de zin te maken.

Gegeten op 20 januari 2015

margeer

Aardige jongen in de bediening. Ivm noorderslag waar we om acht uur wilde zijn om half zes gereserveerd. Waren de tweede tafel die binnen zat op dat tijdstip, maar toen we aangaven liever van de kaart te eten ipv het samengestelde menu werd aangegeven dat 20:00 uur niet kon worden gegarandeerd. Toch voor de kaart gekozen en waren om 19:00 uur klaar. Eten was prima maar niet bijzonder. Wel wat weinig.

elisabeth11

Regelmatig komen wij hier eten. De bierkennis van de eigenaar is gigantisch, en hij weet precies welk speciaal biertje waarbij hoort. Verder wordt er op het menu duidelijk aangegeven wat waar in zit, zodat ook mensen met een allergie duidelijk zien wat ze kunnen eten. Er zijn zelfs glutenvrije biertjes in het assortiment! Alle gerechten op de kaart zijn heerlijk! De wekelijks wisselende weekhap is altijd minstens zo goed, en alles is vers en zelf gemaakt. Kortom, als je heerlijk wil eten, in een ongedwongen prettige sfeer en je graag laat verrassen door een nieuw speciaal biertje, dan kan je niet om Kwajongens heen!

Gegeten op 8 januari 2015

Stratenvans

Via online reservering

Goed gegeten in dit eetcafé, onbekende bieren werden geserveerd , die erg lekker waren. Voorgerecht zalmrollerjes met wasabi, prima smaken bij elkaar, heerlijk. En volgens mij had ik nog nooit geitenvlees gegeten, dit koos ik als hoofdgerecht. Verrassende maaltijd en wederom heerlijk.

Gegeten op 30 december 2014

ejit

Via online reservering

Regelmatig gegeten bij Kwajongens en altijd een geweldige avond! Fijne sfeer, op en top service en fantastisch eten. Als je van speciaalbieren houdt ben je hier aan het goede adres! Je kunt je gerust bij iedere gang laten verrassen met een nieuw biertje, de eigenaar weet precies wat waarbij past.
De gerechten zijn heerlijk, goede porties voor een eerlijke prijs.

Ik kom hier zeker nog vaker en kan het iedereen die van een gezellig eetcafe houdt aanraden!

Gegeten op 26 december 2014

wentel

Klein, erg gezellig eetcafé aan het Schuitendiep. Via IENS gevonden en de positieve recencies blijken helemaal terecht te zijn.
Vooraf brood met smeersels, die bestonden uit o.a. pesto en eigengemaakte humus (heerlijk!)
Hoofdgerechten forel uit de oven en een heerlijke noten-kikkererwtenburger. Ietsje aan de droge, kruimelige kant maar dat werd ruimschoots goed gemaakt door de fantastische smaak. Schaaltjes met gebakken aardappeltjes, frites en salade erbij geserveerd.
Grote bierkennis bij de eigenaar van de zaak; altijd een pluspunt. Veel maar niet té veel aandacht ook van deze eigenaar. Met iedereen een praatje maken en waar nodig suggesties doen voor het menu of de drankjes. Nagerecht creme brulée, die zonder ramekin maar met frambozensaus ernaast geserveerd werd. Natuurlijk met gebrande suiker en niet opgewarmd in een gril. Erg smakelijk en een juiste afsluiter. Er werd een glaasje frambozenvodka geserveerd bij het dessert dat spontaan werd vervangen voor iets zonder alcohol voor mijn -zwangere- tafelgenote.
Leuk detail: krijtbord met krijtjes op het toilet waar iedere bezoeker zijn eigen graffiti achter mag laten. Hopelijk wordt mijn gedicht van Catullus op waarde geschat...
We gingen naar de Kwajongens met de verwachting dat het 'een eetcafé' zou zijn maar die verwachting is overtroffen, wat een bezoek natuurlijk altijd leuk maakt. Graag ga ik weer naar deze zaak!

Gegeten op 27 december 2014

irene103

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten. Ik had het brood met smeersels en dat was erg lekker. Ook de zalmrolletjes met wasabicreme waren lekker. Daarna had ik de eendenborst die overheerlijk was en ook de camembert in bladerdeeg was verrukkelijk. De cheese cake na was ook heerlijk. Maar het café blinkt echt uit in de kennis over bieren. Vraag de ober wat goed bij het gerecht past en je zult aangenaam verrast worden.

Gegeten op 16 december 2014

JZijffers

Via online reservering

Gezellige drukte op zaterdagavond bij Kwajongens, vanaf ontvangst tot en met rekening relaxed en ontspannen maar keurig gastheerschap. We begonnen samen met het brood, lekker vers en warm. Vooraf had ik de salade met blauwe kaas en peer, als hoofdgerecht de stoofschotel met geitenvlees. Afgesloten met choco mousse met passievrucht ijs. Bijzonder hier vond ik dat relatief simpele gerechten echt goed bereid zijn. Daarnaast bij alle gerechten een verschillend bier aangeraden, met goede combinaties. Inclusief koffie na een complete avond uit voor een zeer goede prijs!

Gegeten op 13 december 2014

Loortje

Als mijn moeder mij bezoekt in Groningen, gaan we standaard naar Kwajongens. Wat een vriendelijke jongens en prettige sfeer. Niet persé veel keuze in gerechten, maar dat hoeft ook niet. Er zit altijd wel wat bij en het smaakt erg goed.
De mannen hadden laatst net hun nieuwe menukaart voor de eerste dag in gebruik en waren daardoor ietwat zenuwachtig. Dit was nergens voor nodig, het smaakte weer super goed. De spareribs waren extreem mals en ook de beef was heerlijk. Na 2 gangen konden we al niet meer op, maar de volgende keer maken we zeker weer plaats voor een toetje!
TIP: de bediening weet erg veel van bier af en kan je goed adviseren in bijpassende bieren bij je gerecht. Echt te gek en vernieuwend!

Gegeten op 30 oktober 2014

rockyfood

Wat een leuke locatie en een gezellige binnenkomst! We hebben met 4 personen gegeten en hebben gekozen voor een heerlijke pasta (dag- en/of weekhap). Dit in combinatie met een heerlijke Italiaanse witte wijn (de andere hadden de rode wijn en die was ook top), maakte het de moeite waard! De bediening was los, vriendelijk en attent. Dank voor een heerlijk avondje (en dat is dus niet altijd gekoppeld aan 5 december... ;-)), kwajongens!

Gegeten op 10 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Eetcafe Kwajongens in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafe Kwajongens. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.