Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Bistro Bord'o

3. Topper 2014
  4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 071 51 30 131

edwinh

Dit restaurant uitgekozen op basis van de recensies op Iens en gisteravond hier gegeten met een vriendin. Ontvangst was hartelijk en we mochten een tafeltje uitzoeken. Alles ziet er verzorgd uit en de tafeltjes zijn lekker ruim met goede stoelen. We kozen voor het 4-gangen Bord'o menu met bijpassende wijnen. Stuk voor stuk goede en originele gerechten met idem dito wijnen. Goede uitleg over de gerechten en de wijnen, alleen niet waarom een wijn bij het gerecht was gekozen, hier ligt nog een kans. Al met al een zeer geslaagde avond met een zeer goede prijs-kwaliteitverhoudingen, mij zien ze hier nog wel een keer terug!

Gegeten op 29 augustus 2014

Goffie

Fijn menu buiten de kaart om. Glaasje wijn bij hoofdgerecht werd met goed advies geschonken en paste perfect. Zowel vlees als viagerechten prima. Aardige, losse omgangsvormen bij de bediening. Prima avond.

joopdevries53

voortreffelijk diner. Bijzondere nagerechten met heerlijke drank erbij. Heel vriendelijke en kundige bediening. Een aanrader. Uiteindelijk kregen we van de aardige jongen die voor de afwas verantwoordelijk was ook nog deskundige uitleg over allerlei soorten zwaluwen. Top.

Gegeten op 11 juli 2014

Remco82

Heerlijke gerechten en mooie wijnen. Vriendelijk personeel met kennis van zaken. De kok komt persoonlijk aan tafel zijn gerechten toelichten. Kortom echt genieten!

Gegeten op 15 juni 2014

GerardS

Met een grote groep (14 personen) gegeten op de dag dat de Leidse versie van de canal parade was; geen probleem voor de mensen in dit restaurant. Zowel de keukenbrigade, als het bedienend personeel hadden goede kennis van dat wat gepresenteerd was. Het vier-gangen menu bestond uit een Tartare van kalfsvlees, Tarbot met cous-cous, eendenborst en een kaasplankje. Alles uiterst smakelijk en in een juiste proportie. Prima!

Gegeten op 27 juni 2014

KlaasW

We hebben het 4-gangen menu gekozen met een Bob-wijnarrangent (4 halve glazen pp). Het was begin tot eind smikkelen en smullen. Ieder hapje was een avontuur. Wat een creativiteit van de koks. Hiervoor ga je heel graag uit eten.
Dus een echte aanrader.

Gegeten op 28 juni 2014

WVB60

Met een groep van 8 vandaag zeer goed buiten op het terras aan het water geluncht. Voor een variatie op eendelever en als hoofdgerecht een mooi stukje bavette op parelrisotto met bijpassende groenten. Huiswijn rood en wit, beiden uit Frankrijk zijn van goede prijs/ kwaliteit. 18.75 euro per fles. Bediening vlot en losjes!

Gegeten op 26 juni 2014

keeslau

Dit betrekkelijk nieuwe restaurant in Leiden heeft goede recensies dus dat moest ik ook proberen en proeven. We kozen een zonnige dag dus we starten aan het water op het terras waar de bediening ondanks de afstand attent is. De kaart is beperkt maar alle gerechten maken me nieuwsgierig. Het diner namen we binnen in het restaurant wat een beetje een gewoon interieur heeft. Je hebt wel net zicht op de keuken wat ik altijd heel prettig vind.

De ingrediënten zijn bijzonder en zeker niet alledaags zoals Alkmaarse gort en Capocollo (een vrij zeldzame worst van het vlees tussen de varkensnek en schouder). Dat werd dus ook mijn keuze als voorgerecht met eendenlever, venkel en appel. Het is een heerlijk gerecht met alleen wat veel (en daarom te overheersende) eendenlever. Als tussengerecht nam ik Cannelloni van paddestoelen met kalfszwezerik, knolselderij, en een jus de veau vinaigrette. Het is voor mij een genot als de kok zelf cannelloni maakt en dat was het dit keer ook. Mooi gecombineerd met de zwezerik en andere lekkernijen. Als hoofdgerecht koos ik Texelse lamsbout en nek met Alkmaarse gort, aubergine en lamsjus met vadouvan. Dat laatste is een gefermenteerd kruidenmengsel afkomstig uit India. Ik heb dat lastig kunnen analyseren maar dat blijkt normaal te zijn. Dat moet ik dus eens echt gaan kopen en gebruiken thuis.

De bediening is attent, vriendelijk en weet wat er op de kaart staat. Ook het advies voor de wijn was in orde. Ik heb heerlijk gegeten waar de gerechten nog iets meer in balans kunnen zoals bij de overdaad eendenlever, maar het is wat mij betreft een restaurant waar iedereen die van heerlijk eten houdt zeker heen moet.

Gegeten op 11 juni 2014

Afgelopen zondag na een borreltje in stad te hebben gedaan, besloten we bij Bistro Bord'o te gaan eten. Leuk en mooi opgedekte tafels. Vooraf een mooi opgemaakte Steak Tartare, goed van smaak met ook de lever erbij. Als hoofd deelde we een Cote de Boeuf a la Bodelaise met een gratin. Lekker mals en Bourgondisch! Dit alles met een leuke lieve service en een gemoedelijke sfeer. TOP!

Gegeten op 11 mei 2014

blondchef

Een pareltje in Leiden!
Wij hebben hier heeeeeeerlijk gegeten. Alles klopte! Wijn was lekker, mooie gerechten (wij hadden vanwege de Pasen het lamsvlees) en als nagerecht een mooie kaasplank met bijbehorende port. Als ik toch een minpuntje moet noemen: de wc bril in de dames toilet was kapot.

Gegeten op 18 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Bistro Bord'o in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Bord'o. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.