a TripAdvisor company

3. Topper 2015
  4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 071 51 30 131

Bekoorlijke hapjes in Leiden

Bekoorlijke gerechten bij Bistro Bord’o. Een Frans-internationale keuken komt tot leven in het boeiende hart van Leiden. De keukenbrigade maakt bijzonder opgemaakte hapjes. Elk hapje een lust voor het oog.

Aarden

Voor ons de eerste keer dat we hier kwamen. Het was redelijk warm dus namen we plaats op het terras aan het water. Keurige bediening die veel wist van alle wijnen en van alle gerechten van de kaart. Als voorgerecht de salade met halve kreeft en de ceviche. Heerlijk eten en een mooie opmaak. Als hoofdgerecht de short rib van Black Angus en de zeebaars. Eten was van zeer goede kwaliteit, mooie producten en met zorg bereid. Bij alle gerechten werden heerlijke bijpassende wijnen geserveerd. Eten redelijk aan de prijs maar dat was het ook zeker waard. Een aanrader!

Gegeten op 2 juli 2015

Lekkor

Gegeten op 13 juli 2015

Cleo-Eliza

Met 2 vrienden hier gegeten. Locatie leuk aan een Leids grachtje, terras voor het pand (helaas te koud om daar te dineren) en interieur gezellig met lekkere stoelen. Eten was super, we zijn voor het viergangen "Menu Bord'o" gegaan, absoluut geen spijt van! Heerlijk gegeten, verrassende combinaties, zeer smakelijk. Mijn tafelgenoten hadden een passend wijnarrangement erbij; volgens hen was dat ook zeer goed met goede wijnen die uitstekend pasten bij de verschillende gangen. Dan de bediening.... ronduit slecht en absoluut niet beleefd! Bij binnenkomst pas na een minuut of 10 vragen of je wat wilt drinken; ik was wat later aangekomen maar men had mij echt gezien. Tot 3 keer toe met het bord tegen je aan stoten, 2x met leeg bord bij het afhalen maar zelfs ook met een nieuwe gang met het bord tegen de armen op tafel aanstoten! Geen "sorry" of excuses. Borden werden sowieso op tafel gekwakt. We hebben diverse keren moeten vragen of we nog wat konden drinken. De dame in de bediening kwam met rollende ogen bij een andere tafel vandaan, geen idee wat er daar gezegd was maar madame was er zeer duidelijk niet van gecharmeerd. Ook werden ijsblokjes met de hand uit de ijsemmer gepakt in plaats van met de ijstang die op de emmer lag. Dat kan in een bruine kroeg, niet hier. Toen bleek dat we de rekening van 184 euro afgerond hadden naar 190 euro (sorry keuken, lag ab-so-luut niet aan jullie!) werd er ook niet meer "bedankt" of "Goedenavond" gewenst. Ons advies: Gastvrije, vriendelijke bediening, dan is het een toptent!

Gegeten op 8 juli 2015

eric156

Heerlijk gegeten met prachtige bijpassende wijnen. Zeer vriendelijk personeel met verstand van zaken. Komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 23 mei 2015

AnneBerg

Zaterdag hier met een bevriend echtpaar gegeten. We waren aan de late kant dus het was al gezellig vol. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en ook bij de menu keuze werd er goed rekening gehouden met de verschillende wensen. Uiteindelijk hebben we met z'n vieren bijna de hele kaart geproefd en ondanks dat ik zelf niet elk gerecht heb gegeten zag het er allemaal geweldig uit. Met als persoonlijke hoogtepunt de linzensalade, geweldige smaak combinaties! Er kon bij elk gerecht ook een passende wijn geserveerd worden die door de kelner met een leuk verhaal werden toegelicht en ze waren ook nog geweldig van smaak! 2 jaar geleden voor het laatst geweest maar dat gaat me nu niet meer gebeuren hier ga ik vaker naartoe!

Gegeten op 21 maart 2015

iemke1

Inmiddels zijn we er drie keer geweest. Deze recensie geldt voor al deze keren. Naast het feit dat het zeer goed eten is in deze prijsklasse, wil ik de creativiteit en kunde van de keuken prijzen. Ondanks dat ik met diverse allergieën zit, die gecombineerd ook nog eens lastig zijn, krijg ik overheerlijk eten. Ik voel mij hier echt een gast die net als ieder ander een volledig menu krijg en kan hier zonder zorgen uit eten. Mijn vriend, die geen enkele allergie heeft, is zelfs diverse malen jaloers geweest op het heerlijks dat op mijn bord lag. Alles is even mooi en lekker. Het eerste restaurant dat -ondanks mijn suikerallergie- heerlijke desserts weet te maken met bijzondere ingrediënten en heerlijke combinaties én mij zelfs bij de koffie iets lekkers serveert.

Dus allergie of niet: dit is the place to be. Het klinkt misschien overdreven, maar als je met diverse allergieën zit zoals ik, is het echt heel bijzonder wanneer een restaurant er zo goed mee omgaat. Zelfs bij een michelinster-restaurant was dit niet zo goed als die 3 keer bij Bistro Bord'o.

Gegeten op 17 januari 2015

Sama2015

Fantastisch gegeten! Relaxte sfeer en bediening. Heerlijk eten.
We hadden een vier gangen menu, waarvan een vegetarisch. Alle gerechten waren verrassend origineel en bijzonder lekker.
Prijs-kwaliteit prima.
We komen zeker terug!!

Gegeten op 24 januari 2015

Janhoudtvanlekker

Bord'o is een oase van vakman- en vakvrouwschap waar gastvrijheid, persoonlijke aandacht en culinair genieten de leidende waarden zijn. Alles klopt, het decor ondersteunt de ervaring maar overheerst niet. Het samenspel tussen keuken en bediening verloopt vloeiend en geheel volgens verwachting, ook als de zaak vol zit.
Uit de keuken komen de mooiste borden waar de passie voor het koksvak meer dan duidelijk te zien is. Een zeldzame ervaring tegen een meer dan redelijke prijs.

Gegeten op 10 januari 2015

beauartist

Deze zaak stond al lang op mijn verlanglijstje en vanavond is het er van gekomen. Heerlijk gegeten! Leuke service, atent, ongedwongen, professioneel maar niet té strak, helemaal leuk!! Ik kom zeker terug en mijn tafelgenoten ook volgens mij. Bedankt!

Gegeten op 21 december 2014

manon57

We hebben gisteren het kerstdiner voorgeproefd, nou....de mensen die 1e en 2e kerstdag bij Bord'o gaan eten worden absoluut in de watten gelegd met dit 6 gangen diner. Mooie porties, schitterend opgemaakt en een zeer gepast wijnarrangement. Voor ons is gisterenavond de kerst begonnen met een 10!

Gegeten op 18 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Bistro Bord'o in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Bord'o. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.