a TripAdvisor company

3. Topper 2015
  4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 071 51 30 131

Bekoorlijke hapjes in Leiden

Bekoorlijke gerechten bij Bistro Bord’o. Een Frans-internationale keuken komt tot leven in het boeiende hart van Leiden. De keukenbrigade maakt bijzonder opgemaakte hapjes. Elk hapje een lust voor het oog.

AnneBerg

Zaterdag hier met een bevriend echtpaar gegeten. We waren aan de late kant dus het was al gezellig vol. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en ook bij de menu keuze werd er goed rekening gehouden met de verschillende wensen. Uiteindelijk hebben we met z'n vieren bijna de hele kaart geproefd en ondanks dat ik zelf niet elk gerecht heb gegeten zag het er allemaal geweldig uit. Met als persoonlijke hoogtepunt de linzensalade, geweldige smaak combinaties! Er kon bij elk gerecht ook een passende wijn geserveerd worden die door de kelner met een leuk verhaal werden toegelicht en ze waren ook nog geweldig van smaak! 2 jaar geleden voor het laatst geweest maar dat gaat me nu niet meer gebeuren hier ga ik vaker naartoe!

Gegeten op 21 maart 2015

iemke1

Inmiddels zijn we er drie keer geweest. Deze recensie geldt voor al deze keren. Naast het feit dat het zeer goed eten is in deze prijsklasse, wil ik de creativiteit en kunde van de keuken prijzen. Ondanks dat ik met diverse allergieën zit, die gecombineerd ook nog eens lastig zijn, krijg ik overheerlijk eten. Ik voel mij hier echt een gast die net als ieder ander een volledig menu krijg en kan hier zonder zorgen uit eten. Mijn vriend, die geen enkele allergie heeft, is zelfs diverse malen jaloers geweest op het heerlijks dat op mijn bord lag. Alles is even mooi en lekker. Het eerste restaurant dat -ondanks mijn suikerallergie- heerlijke desserts weet te maken met bijzondere ingrediënten en heerlijke combinaties én mij zelfs bij de koffie iets lekkers serveert.

Dus allergie of niet: dit is the place to be. Het klinkt misschien overdreven, maar als je met diverse allergieën zit zoals ik, is het echt heel bijzonder wanneer een restaurant er zo goed mee omgaat. Zelfs bij een michelinster-restaurant was dit niet zo goed als die 3 keer bij Bistro Bord'o.

Gegeten op 17 januari 2015

Janhoudtvanlekker

Bord'o is een oase van vakman- en vakvrouwschap waar gastvrijheid, persoonlijke aandacht en culinair genieten de leidende waarden zijn. Alles klopt, het decor ondersteunt de ervaring maar overheerst niet. Het samenspel tussen keuken en bediening verloopt vloeiend en geheel volgens verwachting, ook als de zaak vol zit.
Uit de keuken komen de mooiste borden waar de passie voor het koksvak meer dan duidelijk te zien is. Een zeldzame ervaring tegen een meer dan redelijke prijs.

Gegeten op 10 januari 2015

beauartist

Deze zaak stond al lang op mijn verlanglijstje en vanavond is het er van gekomen. Heerlijk gegeten! Leuke service, atent, ongedwongen, professioneel maar niet té strak, helemaal leuk!! Ik kom zeker terug en mijn tafelgenoten ook volgens mij. Bedankt!

Gegeten op 21 december 2014

manon57

We hebben gisteren het kerstdiner voorgeproefd, nou....de mensen die 1e en 2e kerstdag bij Bord'o gaan eten worden absoluut in de watten gelegd met dit 6 gangen diner. Mooie porties, schitterend opgemaakt en een zeer gepast wijnarrangement. Voor ons is gisterenavond de kerst begonnen met een 10!

Gegeten op 18 december 2014

Proever1985

Zondag met twee Engels vrienden hier gegeten. Ik kende het restaurant nog niet maar zij hadden via tripadviser dit pareltje ontdekt. Ik woon al bijna 8 jaar in Leiden maar heb nog nooit zo'n goede restaurant ervaring gehad en vond het dan ook waard om maar eens een recensie te schrijven! Te beginnen met de Friese whisky die ik nog nooit heb gedronken voor de prijs ook echt een aanrader om een keer te proberen. Het 3 gangen menu smaakte heel goed en de oesters waren een goede opwarmer. De bediening was erg behulpzaam en diet wensen waren geen enkel probleem. Doordat onze Engelse vrienden nogal veel van sterke drank houden besloten we het diner ook met een glas sterk, dit keer cognac, die ook weer geweldig smaakte! Het 'decor' was erg gezellig en over nagedacht. De bediening krijgt een 10 vanwege de geweldige service maar ook de goede sterke dranken die ze je kunnen voorschotelen. Hier kom ik zeker snel nog een keer eten!

Gegeten op 14 december 2014

Lekkor

Afgelopen zondag weer heerlijk gegeten. 2 jaar geleden hier voor het eerst geweest en ze zijn nog veel beter geworden. We kozen voor het 6 gangen menu wat echt geweldig heeft gesmaakt met als absolute hoogtepunt de oeuf en cocotte, wat een pareltje uit de klassiek Franse (Boeren) keuken! De wijnen waren van hoog niveau en de uitleg zeer kundig. We hebben elk personeelslid (behalve de afwasser) aan tafel gehad ,en als de koks over hun eten praten straalt de passie ervan af. De setting was zeer gezellig met mooie houten tafels en een intieme doch professionele sfeer, zoals het hoort. In mijn ogen zeer verdiend de nummer 1 van Leiden in de IENSToppers2014 en met afstand de beste prijs-kwaliteit verhouding van het hogere segment in Leiden. Ik raad iedereen hieraan te gaan eten en je lekker in de watten laten leggen, dat kunnen ze hier zeker!

Gegeten op 7 december 2014

Bad-Haircut

Heerlijk gegeten, 4-gangen menu genomen, prima afgestemd op iedere gang. Perfecte wijnen, en vooral het desert....kaasplankje, zelf te kiezen kazen, van scherp tot zacht, mooie afsluiting van een geslaagde avond....

Gegeten op 7 december 2014

Freddyfish

Ontzettend lekker gegeten en waanzinnige wijn gedronken.
het menu was mooi samegesteld en alleen een onderdeel (Kalfsgehakt) vonden wij iets minder.
Voorgerecht en Dessert waren echt een omweg waard!

De bediening verdient echt 10 punten, gedeeltelijk uitgevoerd door de koks, en iedereen kon je feilloos elke vraag beantwoorden, en was vriendelijk en snel.

De tafel naast ons bestelde kaas, uit een Kaasplateu van zeker 20 kazen werd voor iederen een flinke portie samengesteld, dit te zien was echt bijzonder.

Gegeten op 24 november 2014

rosanne15

Fantastisch gegeten en gedronken bij Bistro Bord'o. We hadden iets te vieren en dat is gelukt. We kozen voor het 4 gangen menu en het wijnarrangement. Eten was top, met liefde bereid. Het enige aandachtspuntje is dat het wellicht wat teveel op vlees-eters gericht is. Misschien wat vegetarische alternatieven bieden? De service was ook perfect, niets op aan te merken. Leuk ook dat je met het wijnarrangement wijnen drinkt die je anders niet zo snel zou drinken. De sommelier verstond haar vak en was ook zeer gastvrij. Echt een aanrader!

Gegeten op 14 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Bistro Bord'o in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Bord'o. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.