Restaurant Kasteel Erenstein (Hotel Kasteel Erenstein)

• 7.5 10 18

• 7.5

• 8.6

Joycemeertens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag via social deal bij kasteel erenstein gegeten, speciale behandeling gehad, niet in het sfeervolle restaurant, maar in de kelder een veel en veel te droog stukje varkenshaas gegeten. Zowel de locatie als ook het menu was aangepast voor deze deal.
Zeer teleurstellend

Gegeten op 5 april 2014

martinschoon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in het kasteel restaurant. Mooie gerechten en smaakvol bereid.
Voor, hoofd en nagerecht erg mooi opgemaakt.
Vriendelijke bediening.
De wijn smaakte ook goed.
De amuse van een mousse van onder andere kervel was vlak, koud en smaakloos. Jammer.
Wat zeer erg slecht is dat het toilet op de eerste etage is en dat sommige traptreden schuin aflopen. Voor ouderen of mensen die slecht ter been zijn is dit een kwelling. Dit kan absoluut niet!!!! Ik zou bij de garderobe beneden een klein toilet maken die voor deze mensen toegankelijk is.

Gegeten op 25 maart 2014

truus7
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden via GroupDeal een Voucher gekocht voor een driegangenmenu voor 2 personen.
Aan het begin van de avond kregen we de keus het menu op te waarderen voor € 10,00 pp Omdat we altijd goede ervaringen hadden met de Vouchers hebben we er vanaf gezien. De sekt bevatte nauwelijks koolzuur, het leek erop dat de fles al enkele dagen open was. Het voorgerecht was lekker en veelbelovend. Het hoofdgerecht was kabeljauw met "bijlage" krielaardappeltjes die te lang gebakken waren en een gemengde salade die zo uit de supermarkt op tafel gezet leek er waren ook stukjes wortel en een streepje bietjespuree. Het was een hele kleine portie. Het nagerecht was lekker, dat maakte het teleurstellende hoofdgerecht een beetje goed. Dit was het eerste restaurant waar ze een goedkoper menu voor klanten met een Voucher hadden. We vonden ondanks de mooie entourage het eten zeer teleurstellend en we zullen er zeker niet meer terug gaan

Gegeten op 1 februari 2014

sschotman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een weekend overnachting met een diner in het kasteel. Het kasteel ziet er prachtig uit en de aanloop er naar toe is mooi. In het kasteel worden we vriendelijk ontvangen. Helaas worden we naar een andere ruimte gebracht. De ruimte is ook wel mooi maar haalt het niet bij de andere ruimte. Het geeft een vervelend onderscheid in klasse. Het menu bestaat uit drie gangen. Het 1e gerecht is erg mooi opgediend en smaakt heerlijk. De verwachting voor het hoofdgerecht is groot. Dit is misschien dan ook wel de oorzaak van de teleurstelling want de vis is redelijk maar de 2 dunne schijfjes aardappel en een kleine eetlepel aubergine mousse maken het tot een teleurstellend hoofdgerecht. Het dessert maakt wel weer wat goed maar al met al viel het ons wel wat tegen.

Gegeten op 5 oktober 2013

diederik6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een erg mooie locatie we werden vriendelijk ontvangen. We kozen voor een drie gangen menu de huiswijn als aperitief was een sauvignon blanc lekker! vriendelijke bediening. Als voorgerecht livar met salade en kleine portie maar wel erg lekker. Als hoofdgerecht eend met erg weinig bijlagen. De eend was te gaar en het vet rond de eend was niet meer knapperig, te lang in de oven gestaan? De rode huiswijn nero di Tavola was ook erg lekker. Als toetje een grand dessert met creme brulee pistache ijs en een mango bavarois. Wij vonden de porties te klein. en het hoofdgerecht beneden de maat van zo'n mooi restaurant met zo'n enviance

Gegeten op 21 september 2013

vanhekken
  • Recensies in de laatste twee jaar

geweldige ervaring om in het kasteel te dineren. tijdens ons verblijf in het hotel op zondag was het helaas volgeboekt dus zijn we op dinsdag speciaal terug gekomen om in het kasteel te kunnen eten.dat was een uitstekende beslissing! wij kozen voor het 5 gangen menu en elk gercht was de moeite meer dan waard en daarbij genoten wij ook nog eens van de ambiance. Het wijnarragement was ook een voltreffer. de aansluitende terugreis naar Amsterdam was na dit diner een feest van nagenieten.
gaan we zeker nog een keer terug komen

Gegeten op 27 augustus 2013

peterfk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit kasteel is een absolute topper, wanneer je op niveau wilt dineren. De gerechten werden uitstekend uitgelegd en er werd een leuk verrassingsmenu gemaakt, rekening houdend met de wensen van ons. Extra leuk: na het uitgebreide diner nog een koffie op het terras.

Gegeten op 31 juli 2013

MBD
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie zaak zeg!! we hebben er een Hightea genoten in de middag, lekkere wraps met gerookte zalm met cress soorten, sandwich met kaas en ham, goede scones met clotted crème, lollies van chocolade enz
Leuke vlotte bediening en zeer vriendelijk.
Maar wat een interieur zeg mooi en zeer fijne stoelen.
Goede Hightea voor een goede prijs.

Gegeten op 24 juli 2013

Jehan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit kleine kasteel heeft twee zaaltjes, we hebben in beide gegeten en vonden de hoofdzaal de mooiste, de tweede zaal was simpeler maar wel intiemer.
We hebben hier vier keer achter elkaar gegeten tijdens ons verblijf aldaar en het heeft ons nooit teleurgesteld. Mooie ingredienten, goede bereiding en oog voor detail (wat terugkwam in de presentatie).
De bediening was erg attent, de wijnen zijn allemaal prima in orde. Uiteraard is de ligging het mooiste, u bent eigenlijk verplicht eerst een rondje buitenom de slotgracht te lopen voordat u aanschuift.

Gegeten op 15 mei 2013

AenK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hebben we op Kasteel Erenstein een 4-gangenmenu gegeten. Wat een prachtige locatie. Jammer dat er niet veel gelegenheid is om buiten te eten (heel begrijpelijk ook gezien de trappen), maar ook van binnen is de ruimte sfeervol ingericht. Binnen was er een relaxte ambiance (pianomuziek op de achtergrond, veel ruimte tussen de tafels waardoor er genoeg privacy is etc.).

Op de kaart staan geen vegetarische gerechten, maar daar deed de kok niet moeilijk over. Ik moet zeggen dat de vegetarische
gerechten die ik kreeg voorgeschoteld erg smakelijk waren en niet onder deden in vergelijking met de vlees/vis gerechten. Zet ze meteen erbij op de kaart zou ik zeggen. Dan voelen vegetariërs zich ook welkom.

De porties waren op het eerste gezicht niet groot, maar het viel uiteindelijk toch tegen om nog genoeg ruimte te vinden voor het dessert. De borden zijn mooi opgemaakt, de tafels zijn netjes gedekt (tafelkleedjes, kaarsjes, zilverbestek). Ik zou zelf het bosje goedkope nep bloemetjes die op de tafels stonden niet neerzetten. Het past absoluut niet bij de uitstraling van het restaurant en het eten wat er geserveerd wordt (maar dat zijn maar details natuurlijk).

Het is een wat prijzig restaurant, maar qua kwaliteit en locatie krijg je ook waar voor je geld. Op het gebied van bediening valt nog veel winst te halen (jassen werden niet aangenomen, stoelen niet aangeschoven, we zijn bedient door 3 verschillende serveersters, er is geen afscheid van ons genomen bij het weglopen etc.). Als het restaurant hierin zou investeren zou het nagenoeg perfect zijn. Absoluut een aanrader en een hele ervaring om zo eens mee te maken.

Gegeten op 30 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Kasteel Erenstein (Hotel Kasteel Erenstein) in Kerkrade

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Kasteel Erenstein (Hotel Kasteel Erenstein). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!