a TripAdvisor company

2. Wereldkeuken
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0347 750 454

Slotgracht, kasteeltuin en vijverpartijen

Welkom bij “De parel van de Anstelvallei”. In het puntje van Limburg, tegen de Duitse grens, straalt dit restaurant een vorstelijke allure uit. Je kunt hier prachtige fiets- en wandeltochten maken door het Zuid-Limburgse landschap. Des te verdiender is daarna een uitgebreide lunch, maar ook de dinerkaart is om je vingers bij af te likken. Het kasteel wordt omringd door een slotgracht en beschikt over een schitterende barokke kasteeltuin met vijverpartijen en fonteinen. Need we say more?

rené97

Om te beginnen, het eten was lekker. Het voorgerecht was gevarieerd en smakelijk, tartaar van lamshaas, het hoofdgerecht prima met een heerlijke portie kalfslende en nog een mooie selectie fruit (op verzoek) als nagerecht. Voorafgegaan door een aperitief, begeleid met een goede huiswijn en nog koffie speciaal na. Alles goed bereid in de keuken, al had de portie voor mij wel iets ruimer gemogen. Waarom dan toch een lager cijfer dan de beoordeling doet verwachten. We maakten gebruik van een aanbieding, maar kregen geen amuse in tegenstelling tot de hotelgasten. Er werd ook geen brood geserveerd bij het voorgerecht in tegenstelling tot de hotelgasten. Op verzoek kregen wij uiteindelijk ook brood.
Ik zou de directie dan ook adviseren geen verwarrende reclame te maken met een aanbieding 2e diner gratis. Op de rekening kwam 10 euro extra i.v.m. de keuze voor een exclusiever Fletcher restaurant, we mochten ook nog 7 euro extra betalen, omdat we een voorgerecht namen i.p.v. soep. Het brood werd in rekening gebracht voor €3,90 .
Met de drankjes erbij had het toch meer dan € 80,- gekost en dat was toch wel veel voor het gebodene. Vandaar mijn lage cijfer voor service en dan heb ik daar helemaal niet het personeel mee bedoeld, want die deden hun best en waren correct. Wat decor betreft, het is bijzonder fraai, zowel van binnen als van buiten.

Gegeten op 17 mei 2015

A.R.M.

Vandaag aten we in het zeer sfeervolle restaurant in Kasteel Erenstein, waar de ontvangst gastvrij was.
De amuse bestond uit een glaasje met mousse van zoete aardappel voorzien van een toefje creme met truffel(-aroma), wat redelijk van smaak was. Jammer dat dezelfde toefjes creme ook in het voorgerecht waren verwerkt. Het voorgerecht, dat werd omschreven als salade, bestond uit een onsamenhangend geheel van ingrediënten. Een minimale hoeveelheid slablaadjes, smakeloze popcorn, 2 komkommerbolletjes, 2 flinterdunne plakjes radijs, zeer zoete clafoutis en op vleeswaren gelijkende blokjes gevogelte. De grootste verrassing waren de rondjes nauwelijks op smaak gebrachte bietenmousse, die we twee dagen eerder ook al als amuse kregen. Kennelijk was er nog iets over dat ook nog wel bij het voorgerecht kon.
Ook in het het hoofdgerecht treffen we de biet aan; dit keer in de vorm van puree als veeg op het bord. De kabeljauw bij het hoofdgerecht was matig.
Er zou wat aandacht moeten worden verlegd van opmaak naar smaak. In het restaurant van kasteel Erenstein worden verwachtingen gewekt, die niet worden waargemaakt. Jammer, dat doet de locatie zeker geen eer aan...

Gegeten op 7 mei 2015

AMDAK

Lekker gelunched ,vriendelijke bediening
We waren er alleen omdat we vroeg waren, en doordat het en maandag was denk ik.
Daarom was er natuurlijk ruim tijd en aandacht voor ons.
Vriendelijke ober.
Heerlijke uitsmijter met veel groentjes erbij.
Volgens mijn man uitzonderlijk lekker.
Ik had een baguette met zalm,veel zalm met een heerlijke wasabimayonaise

Gegeten op 27 april 2015

Yarovi

We hebben hier gegeten met een bon van vakantieveilingen. Wij hebben 10 euro extra betaald voor het luxere menu en dat was echt de moeite waard. We hebben heerlijk gegeten van de amuse tot het nagerecht toe echt genoten!!
Voor ons toch wel bijna sterwaardig.

Gegeten op 28 februari 2015

joycepeters88

Wij hebben heerlijk gegeten in het kasteel. We hebben gebruik gemaakt van een voucher via vakantieveilingen, en konden (ondanks wat we in eerdere reviews lazen) gewoon in het kasteel plaatsnemen. Zowel de soep, het hoofdgerecht en het nagerecht waren heerlijk. De ruimte heeft een chique ambiance. De service kon af en toe iets attenter.

Gegeten op 15 februari 2015

Judith1408

Een heerlijke Bongo high tea gehad op een prachtige locatie! Bediening was prima en heerlijke gevarieërde hapjes, zowel zoet als hartig voor ieder wat wils.

Gegeten op 8 februari 2015

dickertjedap

Helaas de laatste twee keren niet goed gegeten. Te veel aandacht voor de presentatie op het bord, maar duidelijk minder voor de bereiding. Soep was goed, maar de hoofdgerechten verre van dat. Zalm was veel te zout en vlees, die ik rood besteld had, was bijkans niet doorheen te komen. dessert was o.k. De eetzaal blijft fraai, nu nog wat meer aandacht voor het koken.

Gegeten op 7 januari 2015

Annie en Aad

Afgelopen dinsdag lekker gegeten in een mooie setting en vriendelijke goede bediening.
Gerechten als reecarpaccio, canneloni met krab gevuld, heilbot, hertebout. Lekker maar niet top. De combinatie met groenten en vlees niet altijd even gelukkig. Bediening prima, goed wijn arrangement.

Gegeten op 14 oktober 2014

Proever68993

Bij binnen komst in een leeg restaurant verzocht om een andere tafel dan die voor de ingang van de keuken, dit was zeker niet mogelijk(de gehele avond was er een tafel vrij ver van de deur weg)en huis aperitief die naar kurk rook ! en smaakte! maar dat kon niet volgens de kelner, het ging zo maar door laten we het maar niet hebben over het eten waar op geen enkel vlak iets van klopte uit eindelijk gewoon zonde van ons geld

Gegeten op 14 maart 2014

FotoRein

Gegeten op 29 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Fletcher Hotel Restaurant Kasteel Erenstein in Kerkrade

Schrijf hieronder je recensie over Fletcher Hotel Restaurant Kasteel Erenstein. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.