a TripAdvisor company

3. 77% Duurzaam
  5. 25% korting op zakenlunch
  1. Toon telefoonnummer 0347 750 454

Slotgracht, kasteeltuin en vijverpartijen

Welkom bij “De parel van de Anstelvallei”. In het puntje van Limburg, tegen de Duitse grens, straalt dit restaurant een vorstelijke allure uit. Je kunt hier prachtige fiets- en wandeltochten maken door het Zuid-Limburgse landschap. Des te verdiender is daarna een uitgebreide lunch, maar ook de dinerkaart is om je vingers bij af te likken. Het kasteel wordt omringd door een slotgracht en beschikt over een schitterende barokke kasteeltuin met vijverpartijen en fonteinen. Need we say more?

connaisseur48

Als je aankomt rijden ben je onder de indruk van de locatie en al wandelend naar het kasteel voor het "diner" worden onze verwachtingen steeds hoger. Bij binnenkomst in het restaurant was er niemand te bekennen en na wat heen en weer gelopen te hebben, werden we na zeven minuten naar ons tafeltje gebracht. De ober vroeg wat we wilden drinken: Graag een glas droge witte wijn en een biertje. De witte wijn werd zeer snel geserveerd, maar géén biertje. Na 10 min. bracht de ober de menukaart en vertelde wat het drie gangenmenu inhield of we nog wat wilden drinken. "Erg graag mijn biertje, want dat heb ik nog niet gehad" zei mijn man en een fles mineraalwater met bubbels. De ober zei alleen maar oh en bracht alsnog het biertje en de fles mineraalwater. Maar helaas geen bubbels maar platwater.
We hadden besloten voor het drie gangendiner met bij het voorgerecht twee glazen witte wijn. Deze glazen zijn nooit op onze tafel aangekomen. We vroegen toen om een fles rode wijn Castellani. Maar tot onze grote verrassing kwam de ober met een fles witte Castellani aanzetten. Jammer. Deze rode wijn bleek er niet meer te zijn. Dus een andere fles rode wijn . Later kwam de ober heel vriendelijk bij ons langs en vroeg of alles naar wens was en of het lekker was ......... We hadden nog na 30 minuten geen hoofdgerecht gehad maar wel een lekker glas wijn. Na het hoofdgerecht was het weer lang wachten op het toetje. Wat doodzonde dat je zo'n slechte service verleend in zo'n mooie locatie. Je kan nog zo'n mooie locatie hebben maar op deze manier werkt het niet. Je krijgt geen verontschuldigingen aangeboden. Mijn handen jeuken om daar eens de touwtjes in handen te nemen. Advies : haal de omschrijving in de brochure "uitstekend restaurant" maar weg en investeer in goed gekwalificeerd personeel, waarbij de keuken tijdig de bestelde maaltijden uitlevert. Je mag voor zo'n bedrag wat wij hebben afgerekend wel meer verwachten. Ik zal dit restaurant zeker niet aan mijn vrienden aanraden

Gegeten op 22 augustus 2015

kglangerak

Via online reservering

Propperige inrichting dat wel.
Bediening was lief maar zeer onprofessioneel, zeker niet wat je verwacht bij een etablissement dat de hogere sector wil aantrekken

Gegeten op 21 augustus 2015

tderiks

Via online reservering

Vriendelijke bediening in een sfeervolle gelegenheid.Voor ons was de hoeveelheid voldoende,maar voor grote eters wat weinig.

Gegeten op 12 augustus 2015

sjaak25

Op 24 juli 2015 had ik samen met mijn partner twee vrienden uitgenodigd om heerlijk te gaan eten in Brasserie Ehrenstein. Bij de binnenkomst werden onze vouchers aangenomen en werden we verzocht in een kleiner gedeelte van de Brasserie plaats te nemen. Op onze vraag waarom we niet in de Brasserie zelf mochten plaats nemen waar we normaal ook mochten zitten werd geen antwoord gegeven. Later bleek dat in de lokaliteit waarin wij ons bevonden alleen mensen met vochers zaten. Behalve dat we de prijs van de vochers hadden betaald werd nog eens extra 5 euro per voucher gerekend omdat we in een 4 sterren restaurant van Fletcher waren. Mijn partner en ik waren al eens eerder in de Brasserie geweest en werden toen op voortreffelijk wijze ontvangen en bediend. Ook het 3 gangen diner was voortreffelijk. Dit keer achter was het of we in een derde rangs restaurant zaten. Bij het bestellen van de drank, we vroegen om een fles droge witte wijn, werd deze geserveerd in een koeler welke op tafel werd gezet met gesloten dop. Gelukkig was het een draaidop en geen kurk. Wij moesten zelf de dop eraf draaien en de glazen vullen. Dus de gastheer mocht niet even zijn goedkeuring aan de wijn geven. Het menu was redelijk maar beslist geen 40 euro waard zoals men dat wilde laten voorkomen. Over de bediening van de twee dames die ons bediende kan ik kort zijn. Vakantiewerkers zonder enige HORECA ervaring. De borden werden voorlangs gestoken, Ook werden ze over de tafel aan de tegenover zittende partner aangegeven die het bord dan moest aannemen terwijl er ruimte om rechts in te steken genoeg was. De lege glazen en borden werden niet afgeruimd. We hebben ze maar op een tafel gezet naast ons zodat we ruimte kregen op onze eigen tafel. In een woord een aanfluiting en een afgang voor mij en mijn partner t.o.v. onze gasten. Temeer daar we in de voorgaande bezoeken voortreffenlijk werden bediend en ontvangen.

Gegeten op 24 juli 2015

leni5

We werden vriendelijk ontvangen! De ruimte waarin we zaten was erg volgestouwd met tafeltjes! De plek waar wij met vieren zaten was een route voor het personeel maar omdat de doorgang smal was en er heel veel gelopen werd was dat wel erg hinderlijk! Het personeel deed zijn uiterste best om iedereen te bedienen! Wij vinden dat er wel gekeken moet worden naar de kleding van het personeel! Dit was op zijn zachts gezegd not done! Kleding die of te ruim zat of te eng was en meer iets voor op een koffietafel voor een begrafenis!
Het hoofdgerecht was erg zoutig en dat hebben we ook doorgegeven! Maar dan wordt gezegd ik zal het doorgeven en dat is het dan! Tot slot namen we nog een kop koffie die koud geserveerd werd en de latte machiata zag er erg ingezakt uit! Wij hebben dit dan ook gemeld en kregen meteen nieuwe koffie die prima was! Personeel was vriendelijk en moesten erg hard werken om iedereen van dienst te kunnen zijn misschien wat weinig personeel en daarbij één persoon die pas 3 dagen bezig was, dus nog niet echt geroutineerd!

Gegeten op 26 juli 2015

ans11

Kasteel Erenstein ligt achter het Fletcher Hotel in een prachtig park. Een leuke ervaring om eens in een mooie Kasteelzaal te dineren. Vriendelijke ontvangst, de hele avond attente bediening. Een aantal keren kwam er iemand langs met lekker vers brood. Alles netjes op tijd, de kaart, de wijn, de amuse en daarna het hoofdgerecht. Wij namen de vis 1x de zeeduivel en 1x de zeebaars, beide lekker van smaak, saus apart. Erbij wat kleine dingen o.a. wat prei, gebakken risotte, lepel Aardappel puree en lepel Aubergine puree. Wij hadden alleen een hoofdgerecht en namen toe Kasteeldame koffie en het theeservies met lekkers. De mensen naast ons hadden het menu en dat zag er mooi en lekker uit. Ook zij waren zeer tevreden. Als ik hier de recensies lees is de bediening wel slechter geweest, maar deze keer was alles uitstekend, dus het lage cijfer klopt niet meer. Dat de porties wat klein zijn is misschien zo voor de wat grotere eter, die mist
patat of gebakken aardappelen, wij missen dat niet, hoewel ik zelf wel wat meer verse groenten erbij zou willen. Maar zeker als je het menu neemt heb je voldoende te eten.

Gegeten op 18 juni 2015

henkkits

Het niveau van het diner van de chef was goed. Jammer dat de service erbarmelijk slecht was. Bijna een uur moeten wachten op de amuse. Een flesje wijn werd ongeveer op de tafel gesmeten. Na een kwartier wachten hebben we het zelf maar open gemaakt en ingeschonken. Na klacht van ons wel excuses maar dat kan onze ervaring niet meer positief maken.

Gegeten op 5 juni 2015

rené97

Om te beginnen, het eten was lekker. Het voorgerecht was gevarieerd en smakelijk, tartaar van lamshaas, het hoofdgerecht prima met een heerlijke portie kalfslende en nog een mooie selectie fruit (op verzoek) als nagerecht. Voorafgegaan door een aperitief, begeleid met een goede huiswijn en nog koffie speciaal na. Alles goed bereid in de keuken, al had de portie voor mij wel iets ruimer gemogen. Waarom dan toch een lager cijfer dan de beoordeling doet verwachten. We maakten gebruik van een aanbieding, maar kregen geen amuse in tegenstelling tot de hotelgasten. Er werd ook geen brood geserveerd bij het voorgerecht in tegenstelling tot de hotelgasten. Op verzoek kregen wij uiteindelijk ook brood.
Ik zou de directie dan ook adviseren geen verwarrende reclame te maken met een aanbieding 2e diner gratis. Op de rekening kwam 10 euro extra i.v.m. de keuze voor een exclusiever Fletcher restaurant, we mochten ook nog 7 euro extra betalen, omdat we een voorgerecht namen i.p.v. soep. Het brood werd in rekening gebracht voor €3,90 .
Met de drankjes erbij had het toch meer dan € 80,- gekost en dat was toch wel veel voor het gebodene. Vandaar mijn lage cijfer voor service en dan heb ik daar helemaal niet het personeel mee bedoeld, want die deden hun best en waren correct. Wat decor betreft, het is bijzonder fraai, zowel van binnen als van buiten.

Gegeten op 17 mei 2015

A.R.M.

Vandaag aten we in het zeer sfeervolle restaurant in Kasteel Erenstein, waar de ontvangst gastvrij was.
De amuse bestond uit een glaasje met mousse van zoete aardappel voorzien van een toefje creme met truffel(-aroma), wat redelijk van smaak was. Jammer dat dezelfde toefjes creme ook in het voorgerecht waren verwerkt. Het voorgerecht, dat werd omschreven als salade, bestond uit een onsamenhangend geheel van ingrediënten. Een minimale hoeveelheid slablaadjes, smakeloze popcorn, 2 komkommerbolletjes, 2 flinterdunne plakjes radijs, zeer zoete clafoutis en op vleeswaren gelijkende blokjes gevogelte. De grootste verrassing waren de rondjes nauwelijks op smaak gebrachte bietenmousse, die we twee dagen eerder ook al als amuse kregen. Kennelijk was er nog iets over dat ook nog wel bij het voorgerecht kon.
Ook in het het hoofdgerecht treffen we de biet aan; dit keer in de vorm van puree als veeg op het bord. De kabeljauw bij het hoofdgerecht was matig.
Er zou wat aandacht moeten worden verlegd van opmaak naar smaak. In het restaurant van kasteel Erenstein worden verwachtingen gewekt, die niet worden waargemaakt. Jammer, dat doet de locatie zeker geen eer aan...

Gegeten op 7 mei 2015

AMDAK

Lekker gelunched ,vriendelijke bediening
We waren er alleen omdat we vroeg waren, en doordat het en maandag was denk ik.
Daarom was er natuurlijk ruim tijd en aandacht voor ons.
Vriendelijke ober.
Heerlijke uitsmijter met veel groentjes erbij.
Volgens mijn man uitzonderlijk lekker.
Ik had een baguette met zalm,veel zalm met een heerlijke wasabimayonaise

Gegeten op 27 april 2015

Schrijf zelf een recensie over Fletcher Hotel Restaurant Kasteel Erenstein in Kerkrade

Schrijf hieronder je recensie over Fletcher Hotel Restaurant Kasteel Erenstein. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.