Gio's Cucina Casalinga

Gio's Cucina Casalinga

1. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 043 325 62 75

BB1993

Een dag van te voren een tafeltje reserveren bij Gio's is heel belangrijk, want het zat propvol en veel mensen werden teleurgesteld met geen vrije tafeltjes. Ik wist dat er geen menukaart was, maar misschien wat het toch nog even handig als dit bij de tafel werd verteld. In het begin was het namelijk nu een beetje onwennig. Het eten was echt voortreffelijk, soms ietwat zout, en een lekkere (dure) wijn paste perfect bij de gerechten. Jammer dat binnen het menu geen dessert en/of koffie en thee of limoncello valt, want dat zou voor deze prijs best kunnen. Ik kan de tiramisu wel aanraden dus zou deze alsnog naast het menu extra bestellen!

Gegeten op 10 april 2015

JorisvdBraak

Uiteindelijk niet gegeten. wilde toch even mijn ervaring delen.
Na goede recensies hadden we zin om hier ons in de italaanse watten te laten leggen. Om 16u lopen we toevallig voorbij, mensen binnen die niet open wilde doen en aangaven 18u open te zijn. We wisten dat reserveren niet mogelijk is, maar mensen te woord staan lijkt me minimaal fatsoenlijk. Om 18.00u lopen we binnen, onduidelijke entree zonder ontvangst, na even voor te wachten lopen we met de natte jassen toch maar langs de linnen gedekte tafels met eters, naar het personeel. Deze zwaaien ons letterlijk weg, nog naroepend 'vanaf 20.30u'. Gehaast, ongastvrij, ongemakkelijk... Kortom, onlogische indeling, niet handig personeel, stijve inrichting (wel italiaans). Denk niet dat ik het nog eens ga proberen.

Gegeten op 28 maart 2015

fauve

Één uit de top 10 beste italiaanse restaurants waar ik ooit ben geweest.
Alles wordt heerlijk bereikt met de beste olie.
Goede & vriendelijke service. Fijne sfeer.

Gegeten op 12 februari 2015

DaphneAms

Een echte beleving.

Afgelopen week hebben mijn vriend en ik hier gegeten voor mijn verjaardag.
Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen en onze jassen werden aangenomen.
Nadat wij naar de tafel werden begeleidt, vroeg de gastvrouw of wij nog opmerkingen hadden over het eten en mochten wij de keuze maken tussen verschillende gerechten.
Het restaurant heeft geen kaart, maar de medewerkers zijn ontzettend behulpzaam en weten antwoord op alle vragen.
Het eten was gebaseerd op basisproducten uit de Italiaanse keuken en ontzettend smaakvol.
De volgende keer komen wij hier graag weer terug!

Gegeten op 28 februari 2015

Feeder05

Eten was lekker, ossenhaas lekker mals. Vond het best wel prijzig, tussengerecht was penne, stelde niet veel voor. Kan ik thuis ook in een handomdraai op tafel zetten. Bediening was aardig en de sfeer goed maar dat komt ook door mijn gezelschap.

Gegeten op 8 november 2014

marc115

Top Italiaans restaurant met authentieke Italiaanse gerechten en een vriendelijke bediening die je nog zelden vind. En zeker niet duur voor hetgeen je krijgt. Het restaurant was ons aanbevolen door hotel Botticelli in de nabijgelegen Papestraat en daar is het ook heel gezellig en comfortabel.
Twee goede adressen in Maastricht

Gegeten op 13 september 2014

Will_1990

Als nieuwe klant bij Gio's weet je absoluut niet waar je aan toe bent qua prijs of inhoud van het menu. En daar kom je pas achter als het eerste glas drinken voor je staat. Er blijkt geen menukaart te zijn; gebrekkig Nederlands sprekende bediening geeft door dat je een vast voorgerecht krijgt, daarna heb je keuze uit twee tussengerechten en drie hoofdgerechten. De keuze komt exact overeen met recensies van juni en maart, dus kan ik aannemen dat ze dagelijks deze zelfde zeer beperkte 'kaart' hanteren. Alle gerechten zijn doordrenkt met olijfolie en knoflook, wat sterk afdoet aan de smaak. Het vlees (ossenhaas) was wel goed mals. Prijs-kwaliteit verhouding sterk uit verband. Het was voor ons volstrekt onverwacht dat we voor 2 personen 90 euro moesten afrekenen. Bediening afstandelijk, behalve naar klanten die duidelijk vaste klant zijn. Geen aanrader!

Gegeten op 27 augustus 2014

cpulleman

Zaterdag 7 juni hebben we met een groep van 8 gegeten bij Gio. We zouden gebeld worden als de tafel vrij was. Om 21.00 uur was het zover. Inrichting is waanzinnig leuk, veel decoratie en kaarslicht, heel sfeervol. Er is bij Gio's geen kaart. We konden steeds kiezen tussen een aantal gerechten. Penne of ravioli als voorgerecht en of we ossenhaas, zeevruchten of lamsrack als hoofdgerecht wilde. Het eten werd met schalen aan de tafel geserveerd en het bord werd daar ter plaatsen opgemaakt. Tijdens het opmaken van de borden werd verteld wat er geserveerd werd. Het eten was allemaal erg lekker!
We kregen drie gangen te eten. Als eerste gerecht kregen we bruschetta, meloen met ham, caprese, en een salade van rucola en parmezaanse kaas. Hierna werd de verse ravioli in tomatensaus of de penne geserveerd. De hoofdgerechten werden geserveerd met verschillende bijgerechten zoals witlof met kwarteleitjes, een salade met haricot verts, asperge met kaassaus en moot kabeljauw. De porties die geserveerd werden, waren erg groot. We hebben hierdoor ook het desert maar overgeslagen. Koffie hebben we weer buiten gedronken op het terras. Een zeer goede ervaring die het vakantiegevoel zeer versterkte.

Gegeten op 7 juni 2014

emotion

Geen reservering gemaakt en konden een tafel krijgen in de serre. Hier wordt een formule gehanteerd waaruit keuze is uit een menu. Lekkere pasta vooraf en goed klaargemaakte lamskoteletten. Er wordt goede wijn geschonken. Vriendelijke bediening.

Gegeten op 14 april 2014

kayleigh1991

Op advies van kennissen naar Gio's gegaan. We hadden niet van te voren gereserveerd. Er was gelukkig nog één tafel voor twee personen vrij. Onze jassen werden aangenomen en er werd meteen gevraagd wat we wilde drinken. Er is bij Gio's geen kaart. We konden enkel kiezen of we penne of ravioli als voorgerecht wilde, en of we ossenhaas, zeevruchten of lamsrack als hoofdgerecht wilde. Wij kozen voor ravioli en zeevruchten. Het eten werd met schalen aan de tafel geserveerd en het bord werd daar ter plaatsen opgemaakt. Tijdens het opmaken van de borden werd verteld wat er geserveerd werd. Het eten was allemaal erg lekker!
We kregen drie gangen te eten. Als eerste gerecht kregen we bruschetta, meloen met ham, caprese, en een salade van rucola en parmezaanse kaas. Hierna werd de verse ravioli in tomatensaus met kaas geserveerd. Als laatste gerecht kregen we het gerecht met zeevruchten, geserveerd verschillende bijgerechten zoals witlof met kwarteleitjes, een salade met haricot verts, asperge met kaassaus en moot kabeljauw. De porties die geserveerd werden, waren erg groot. We hebben hierdoor ook het desert maar overgeslagen.
De prijs-kwaliteitverhouding is erg goed. De huiswijn was erg lekker maar wel vrij prijzig!

Gegeten op 7 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Gio's Cucina Casalinga in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Gio's Cucina Casalinga. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.