Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Garde in Utrecht - 1

3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 238 18 70
  2. www.degarde.nl

Sabine_van_Doesburg

We hebben heerlijk buiten op het gezellige terras kunnen eten. Gekozen voor het verassingsmenu van de chef met bijpassende wijnen. Fijne bediening, alles werd goed uitgelegd en de timing van de gerechten was perfect. Alle smaken sloten mooi op elkaar aan. Het kaasplankje met port is echt een aanrader. Geweldige avond gehad!

Gegeten op 4 oktober 2014

jorishoogendoorn

Heerlijk gegeten hier! Verrassingsmenu van de Chef. Die heeft ons eens goed in de watten gelegd, heerlijke gerechten, nette porties en elke keer een perfect passend wijntje erbij. Zeer goede service ook en het ziet er heel gezellig en netjes uit. Wij komen hier zeker terug!

JLU

Heeft De Garde een nieuwe kok? Dan mag hij van mij weer weg! We hebben twee gangen gegeten bij De Garde. Als amuse kregen we een glaasje vloeibaar aardappelmeel met knoflooksmaak (ik kreeg er acuut een oorlogswinter-gevoel van); het voorgerecht (plakjes Baambrugs varken met een krabkoekje) was erg lekker (maar met twee kleine, dunne plakjes varken ECHT te minimaal). Het hoofdgerecht had de kok verknald. Twee kromgetrokken, te lang doorgebakken poontjes. Dat kan echt niet! We betaalden uiteindelijk meer dan 100 Euro voor een kleine maaltijd en wat glaasjes wijn. Kortom: te duur voor de kleine porties voedsel, een nare amuse en een mislukt hoofdgerecht.

Gegeten op 2 oktober 2014

dries4

Gisteravond eerst lekker op het terras gezeten met een biertje...De bediening was zeer vlot, we kregen de kaart en de wijnkaart en de uitleg was uitgebreid en duidelijk...Na 15 min kregen we de amuse, rode biet en groene kruiden. Niet extreem bijzonder maar hele mooie smaken! Daarna fles wijn besteld, een mooi chardonnay uit de Limoux. Ook dit was weer zeer vlot aangeleverd. De oesters als voorgerecht waren erg erg lekker. Leuke combi met citroen/basiclium granité!!!
Hoofd gerecht was Black Angus met kurkuma en gegrilde groentes..mooi van smaak....niet te overdreven. Hoeveelheid was prima maar had wel nog iets extra's bij gemogen....een kleine salade of extra groentes!
Als dessert de kazen...Jammer dat de bediening niet meer wist wat voor kazen het waren maar ach....ik herkende ze zelf en ze waren erg lekker! Mooie bijpassende Madeira bij gekregen....allemaal erg lekker!

De koffie konden we lekker buiten doen op het terras met een overheerlijk Chateau Montifaud X0..Prijs/kwaliteit is goed! Wijnen zijn ook goed! Genoeg keus...alleen stonden er geen jaartallen bij...dus daar moet je nog even om vragen.

Al met al...topavond gehad...kwamen om 18:30 aan en gingen om 23:15 weg! Zeker waar voor je geld!
Ik kom zeker nog eens terug!

Gegeten op 21 juli 2014

ManonW

Ik at een 3-gangen verrassingsmenu. Mooie porties, verrassende combinaties (maar niet nodeloos ingewikkeld), authentieke smaken. Wat vooral wat toevoegde: de vriendelijke, kundige en uitnodigende bediening. Ik kom terug!

Gegeten op 12 juli 2014

merel5

Ik heb heerlijk buiten op het net vernieuwde terras geborreld met vrienden. Een dozijn waddenoesters, bijpassende mousserende wijn en een goed verhaal van de gastheer maakte de avond compleet. Een gedreven team en mooie zaak, dat smaakt naar meer.

Gegeten op 26 mei 2014

schrikkelpeet

Zaterdagavond 29 maart jl. heb ik met mijn vrouw hier gegeten. Vier jaar geleden hadden wij al een keer een uitstekende ervaring hier opgedaan. Wij hebben gekozen voor het 4-gangen verrassings diner en hebben het wel bij 1 soort heerlijke witte wijn gehouden. Het eten was uitstekend evenals de bediening. Bij navraag bleek de kok niet meer dezelfde als enkele jaren geleden. Ondanks dat bleek er niet aan kwaliteit ingeboet ! Na het dessert hebben wij afgesloten met koffie en een glaasje cognac. Dat ik bij eerdere reacties lees dat de porties aan de krappe kant waren en de prijs vrij hoog, herken ik niet. Wij vonden de hoeveelheid niet te weinig en precies goed. Wij hebben € 128,50 afgerekend. Nu hadden wij ieder 4 glazen wijn bij het diner besteld. Als wij 1 of 2 flessen wijn hadden besteld dan had de rekening inderdaad een stuk hoger geweest, want een tafel verderop bestelden ze 2 keer een fles wijn van € 32,= dus..........het is maar wat je er voor over hebt. Bij een volgend bezoek aan de stad Utrecht sluiten wij de dag weer af bij restaurant de Garde. Wel altijd reserveren !

Gegeten op 29 maart 2014

Viergangen2014

Gisteravond werkelijk uitstekend gegeten en zeer vriendelijk bediend door leuke en zeer attente en kundige jongedame. Ik was hier een aantal jaar niet meer geweest maar altijd positieve ervaringen gehad. Buitengewoon knap hoe ze dat niveau steeds weten vast te houden. Toen we nog iets extra's te snoepen wilden bij de koffie werden er spontaan overheerlijke friandises neergezet. Prijs vs kwaliteit: Top!

Engeje

Klein restaurant met intieme sfeer, uitstekend verzorgd en leuke interactie van het personeel met gasten. Het eten was heerlijk.

Gegeten op 5 september 2013

marcbrandt

Voor een voorstelling snel wat gegeten. Vaste mensen in de bediening, nieuwe kaart.
Goede open huis wijn en prima glas tapbier
Prima en stabiel restaurant in een leuk uitgaansstraatje !

Gegeten op 9 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over De Garde in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Garde. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.