Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Garde in Utrecht - 1

3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 238 18 70
  2. www.degarde.nl

dries4

Gisteravond eerst lekker op het terras gezeten met een biertje...De bediening was zeer vlot, we kregen de kaart en de wijnkaart en de uitleg was uitgebreid en duidelijk...Na 15 min kregen we de amuse, rode biet en groene kruiden. Niet extreem bijzonder maar hele mooie smaken! Daarna fles wijn besteld, een mooi chardonnay uit de Limoux. Ook dit was weer zeer vlot aangeleverd. De oesters als voorgerecht waren erg erg lekker. Leuke combi met citroen/basiclium granité!!!
Hoofd gerecht was Black Angus met kurkuma en gegrilde groentes..mooi van smaak....niet te overdreven. Hoeveelheid was prima maar had wel nog iets extra's bij gemogen....een kleine salade of extra groentes!
Als dessert de kazen...Jammer dat de bediening niet meer wist wat voor kazen het waren maar ach....ik herkende ze zelf en ze waren erg lekker! Mooie bijpassende Madeira bij gekregen....allemaal erg lekker!

De koffie konden we lekker buiten doen op het terras met een overheerlijk Chateau Montifaud X0..Prijs/kwaliteit is goed! Wijnen zijn ook goed! Genoeg keus...alleen stonden er geen jaartallen bij...dus daar moet je nog even om vragen.

Al met al...topavond gehad...kwamen om 18:30 aan en gingen om 23:15 weg! Zeker waar voor je geld!
Ik kom zeker nog eens terug!

Gegeten op 21 juli 2014

ManonW

Ik at een 3-gangen verrassingsmenu. Mooie porties, verrassende combinaties (maar niet nodeloos ingewikkeld), authentieke smaken. Wat vooral wat toevoegde: de vriendelijke, kundige en uitnodigende bediening. Ik kom terug!

Gegeten op 12 juli 2014

merel5

Ik heb heerlijk buiten op het net vernieuwde terras geborreld met vrienden. Een dozijn waddenoesters, bijpassende mousserende wijn en een goed verhaal van de gastheer maakte de avond compleet. Een gedreven team en mooie zaak, dat smaakt naar meer.

Gegeten op 26 mei 2014

schrikkelpeet

Zaterdagavond 29 maart jl. heb ik met mijn vrouw hier gegeten. Vier jaar geleden hadden wij al een keer een uitstekende ervaring hier opgedaan. Wij hebben gekozen voor het 4-gangen verrassings diner en hebben het wel bij 1 soort heerlijke witte wijn gehouden. Het eten was uitstekend evenals de bediening. Bij navraag bleek de kok niet meer dezelfde als enkele jaren geleden. Ondanks dat bleek er niet aan kwaliteit ingeboet ! Na het dessert hebben wij afgesloten met koffie en een glaasje cognac. Dat ik bij eerdere reacties lees dat de porties aan de krappe kant waren en de prijs vrij hoog, herken ik niet. Wij vonden de hoeveelheid niet te weinig en precies goed. Wij hebben € 128,50 afgerekend. Nu hadden wij ieder 4 glazen wijn bij het diner besteld. Als wij 1 of 2 flessen wijn hadden besteld dan had de rekening inderdaad een stuk hoger geweest, want een tafel verderop bestelden ze 2 keer een fles wijn van € 32,= dus..........het is maar wat je er voor over hebt. Bij een volgend bezoek aan de stad Utrecht sluiten wij de dag weer af bij restaurant de Garde. Wel altijd reserveren !

Gegeten op 29 maart 2014

Viergangen2014

Gisteravond werkelijk uitstekend gegeten en zeer vriendelijk bediend door leuke en zeer attente en kundige jongedame. Ik was hier een aantal jaar niet meer geweest maar altijd positieve ervaringen gehad. Buitengewoon knap hoe ze dat niveau steeds weten vast te houden. Toen we nog iets extra's te snoepen wilden bij de koffie werden er spontaan overheerlijke friandises neergezet. Prijs vs kwaliteit: Top!

Engeje

Klein restaurant met intieme sfeer, uitstekend verzorgd en leuke interactie van het personeel met gasten. Het eten was heerlijk.

Gegeten op 5 september 2013

marcbrandt

Voor een voorstelling snel wat gegeten. Vaste mensen in de bediening, nieuwe kaart.
Goede open huis wijn en prima glas tapbier
Prima en stabiel restaurant in een leuk uitgaansstraatje !

Gegeten op 9 januari 2014

HetS

Voor het eerste gegeten bij de Garde. We werden zeer vriendelijk ontvangen en mochten zelf een plaatsje uitzoeken in dit kleine restaurantje. Er is tegenwoordig alleen een keuzemenu vertelde men ons, maar we konden ons ook laten verrassen. Dat hebben we gedaan. . We kregen een lekker glas droge Riesling als aperitief. De gerechten die op tafel kwamen en het menu zijn een combi van oosterse- en westerse smaken. Denk bijvoorbeeld als amuse aan ijs van wasabi met wakame, een soep met dumplings en als hoofdgerecht kalfslende, kalfswang met rode kool. De porties waren prima en na 3 gangen hebben we bedankt voor het dessert. Dat ging er niet meer bij. Ook de wijnen bij het eten waren zeer origineel en m.n. bij het hoofdgerecht was de wijn-spijs combinatie top. De bediening was zeker niet slecht, maar de een was een attenter dan de ander. Het bedrag dat we aan het eind van de avond moesten afrekenen was ook zeer acceptabel. Wat mij betreft was deze avond voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 3 januari 2014

fons3

We kozen voor het verrassingsmenu en het moet gezegd: álles was overheerlijk. Ook de bijgaande glazen wijn pasten precies. Geen doorsnee eten of wijn. We zaten boven en daar was ik wel blij mee. Beneden rook het zoals sommige werfkelders kunnen ruiken. Het rooster onder de kapstok vraagt om problemen bij dames met hakken. Maar dit is een ongelofelijke aanrader als je voor ongeveer €75 pp inclusief drank een topavond wilt hebben. Chapeau!

Gegeten op 21 december 2013

Smakelijk05

Ik kom al jaren bij de garde en ze blijven me keer op keer verrassen met hun heerlijke gerechten. Elke keer weer is de kaart anders en is elk gerecht echt genieten. Van het voor tot het nagerecht. De borden zouden soms net wat groter mogen zijn maar het was wel erg lekker. Ook de bediening is erg vriendelijk en heeft kennis van zaken. Ze geven je goed advies en de bijbehorende setting geeft een gezellig en warm gevoel. Tot de volgende keer.

Schrijf zelf een recensie over De Garde in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Garde. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.