De Garde over zichzelf

NEWSFLASH VANAF 16 MAART HIGH TEA BIJ DE GARDE

De Garde is een hedendaags restaurant gevestigd aan de Drieharingenstraat, vlak bij de Oudegracht, hartje Utrecht. Met leuk terrasje aan gezellige winkelstraat. Ideaal voor een onvergetelijk diner in sfeervolle omgeving.

schrikkelpeet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond 29 maart jl. heb ik met mijn vrouw hier gegeten. Vier jaar geleden hadden wij al een keer een uitstekende ervaring hier opgedaan. Wij hebben gekozen voor het 4-gangen verrassings diner en hebben het wel bij 1 soort heerlijke witte wijn gehouden. Het eten was uitstekend evenals de bediening. Bij navraag bleek de kok niet meer dezelfde als enkele jaren geleden. Ondanks dat bleek er niet aan kwaliteit ingeboet ! Na het dessert hebben wij afgesloten met koffie en een glaasje cognac. Dat ik bij eerdere reacties lees dat de porties aan de krappe kant waren en de prijs vrij hoog, herken ik niet. Wij vonden de hoeveelheid niet te weinig en precies goed. Wij hebben € 128,50 afgerekend. Nu hadden wij ieder 4 glazen wijn bij het diner besteld. Als wij 1 of 2 flessen wijn hadden besteld dan had de rekening inderdaad een stuk hoger geweest, want een tafel verderop bestelden ze 2 keer een fles wijn van € 32,= dus..........het is maar wat je er voor over hebt. Bij een volgend bezoek aan de stad Utrecht sluiten wij de dag weer af bij restaurant de Garde. Wel altijd reserveren !

Gegeten op 29 maart 2014

Viergangen2014
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond werkelijk uitstekend gegeten en zeer vriendelijk bediend door leuke en zeer attente en kundige jongedame. Ik was hier een aantal jaar niet meer geweest maar altijd positieve ervaringen gehad. Buitengewoon knap hoe ze dat niveau steeds weten vast te houden. Toen we nog iets extra's te snoepen wilden bij de koffie werden er spontaan overheerlijke friandises neergezet. Prijs vs kwaliteit: Top!

Engeje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Klein restaurant met intieme sfeer, uitstekend verzorgd en leuke interactie van het personeel met gasten. Het eten was heerlijk.

Gegeten op 5 september 2013

marcbrandt
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een voorstelling snel wat gegeten. Vaste mensen in de bediening, nieuwe kaart.
Goede open huis wijn en prima glas tapbier
Prima en stabiel restaurant in een leuk uitgaansstraatje !

Gegeten op 9 januari 2014

HetS
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerste gegeten bij de Garde. We werden zeer vriendelijk ontvangen en mochten zelf een plaatsje uitzoeken in dit kleine restaurantje. Er is tegenwoordig alleen een keuzemenu vertelde men ons, maar we konden ons ook laten verrassen. Dat hebben we gedaan. . We kregen een lekker glas droge Riesling als aperitief. De gerechten die op tafel kwamen en het menu zijn een combi van oosterse- en westerse smaken. Denk bijvoorbeeld als amuse aan ijs van wasabi met wakame, een soep met dumplings en als hoofdgerecht kalfslende, kalfswang met rode kool. De porties waren prima en na 3 gangen hebben we bedankt voor het dessert. Dat ging er niet meer bij. Ook de wijnen bij het eten waren zeer origineel en m.n. bij het hoofdgerecht was de wijn-spijs combinatie top. De bediening was zeker niet slecht, maar de een was een attenter dan de ander. Het bedrag dat we aan het eind van de avond moesten afrekenen was ook zeer acceptabel. Wat mij betreft was deze avond voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 3 januari 2014

fons3
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kozen voor het verrassingsmenu en het moet gezegd: álles was overheerlijk. Ook de bijgaande glazen wijn pasten precies. Geen doorsnee eten of wijn. We zaten boven en daar was ik wel blij mee. Beneden rook het zoals sommige werfkelders kunnen ruiken. Het rooster onder de kapstok vraagt om problemen bij dames met hakken. Maar dit is een ongelofelijke aanrader als je voor ongeveer €75 pp inclusief drank een topavond wilt hebben. Chapeau!

Gegeten op 21 december 2013

Smakelijk05
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom al jaren bij de garde en ze blijven me keer op keer verrassen met hun heerlijke gerechten. Elke keer weer is de kaart anders en is elk gerecht echt genieten. Van het voor tot het nagerecht. De borden zouden soms net wat groter mogen zijn maar het was wel erg lekker. Ook de bediening is erg vriendelijk en heeft kennis van zaken. Ze geven je goed advies en de bijbehorende setting geeft een gezellig en warm gevoel. Tot de volgende keer.

maaikesluis
  • Recensies in de laatste twee jaar

De garde was lang mijn favoriete tentje. Niet alleen door het heerlijke eten, maar ook door de prima bediening. Die bediening is inmiddels wat minder attent: Vroeger kwam er standaard een karaf kraanwater op tafel, maar nu moeten we nadrukkelijk zeggen dat we kraanwater willen. De ober weet het dagmenu niet uit zijn hoofd. De uitleg bij het dessert komt als we uiteindelijk alvast zijn gaan eten.
Eten is nog steeds heerlijk. De kok is ook opmerkelijk flexibel: het verrassingsmenu kan ook zonder gevogelte en ook vegetarisch. Porties zijn aan de krappe kant.
Leuk dat er Duitse wijn wordt geserveerd; die wordt al jaren ondergewaardeerd.

Gegeten op 7 december 2013

maaike007
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs met een aantal collega's gegeten in dit sfeervolle restaurant. We kozen voor een verrassingsmenu met een Aziatisch tintje. Mooie smaken en overduidelijk verse ingrediënten.
De bediening is vlot en vriendelijk.

Gegeten op 17 oktober 2013

Bremselaar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na wat verschillende recensies te hebben gelezen leek me dit een goede plek om eens bij te praten met een vriend onder t genot van een bord echt lekker eten. Ik had gelezen dat veel mensen t duur vonden maar na de menukaart te hebben gezien had ik besloten dat dat wel dat mee viel. Stom van mij, want ook al zijn de gerechten niet duur, zijn het zulke kleine porties dat je minimaal 3 gangen nodig hebt om enigszins een voldaan gevoel te bewerkstelligen. Het is eten is prima, zelf goed soms, dat wel, echter toen ik bijna 170 euro ervoor moest afrekenen voelde t toch niet helemaal goed en dat is jammer. Ik wil best meer betalen voor sterrenkwaliteit, maar dat kregen we niet. Mocht deze tent wat aanpassingen doen qua prijs, komen we misschien nog een keer terug.

Gegeten op 7 november 2013

Schrijf zelf een recensie over De Garde in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Garde. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!