• foto's van De Garde in Utrecht - 1

3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 238 18 70
  2. www.degarde.nl

Genieten bij De Garde

In een van de gezelligste straatjes van Utrecht, de Drieharingstraat, zit Restaurant De Garde. Makkelijk bereikbaar en een heerlijke plek om lekker te eten. Chef en eigenaar Jitske Jongedijk bereidt samen met haar team verrassende en eigentijdse gerechten met persoonlijke aandacht. Bereid met de beste producten van duurzame leveranciers, gezond en eerlijk. Huisgemaakt is écht huisgemaakt, van koekjes tot garnituur. Kom genieten van een heerlijk uitgebreid diner!

nls

Altijd een feestje om bij de garde te eten. Supervriendelijke bediening en een heerlijk verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Het was jammer dat het nogal rustig was (we waren op maandagavond de enige gasten) dus we misten een beetje de reuring. Maar ondanks dat was het weer erg leuk en lekker.

Gegeten op 13 april 2015

inge165

Vorige week met een groep van 9 personen heerlijk gegeten in De Garde. We hebben genoten van het 3 gangenmenu en de wijn. De bediening was erg klantgericht. Dank voor de fijne avond.

Gegeten op 10 april 2015

Bakabaka

Gegeten op 17 maart 2015

erickvandeberg

klein restraurant maar toch gezellig alles was oke, niks intressants bediening was vriendelijk. Decor zag er oké uit had wel iets meer verwacht maar zeker waard voor een keer proberen

Gegeten op 27 februari 2015

Proever7783

Wat een verrassing om bij De Garde te eten. Een klein, maar fijn restaurant in de Drieharingensteeg. Heerlijk gegeten met echt een gevoel van gastvrijheid. noten en olijven bij het aperatief. Dat laatste was al erg goed. Een sekt van riesling. We kregen een amuse die ik minder geslaagd vond. Een stukje Surinaamse Bara met haring en een klein beetje remoulade achtige saus. Waarom een beproefde combinatie van Bara met bakkeljauw veranderen in een soort confusion food?! De rest was wel heel goed. Een voorgerecht van gebakken tarbot met nederlandse garnalen en kokkels op een bedje van kropsla en ingemaakte komkommer. Heerlijk. De bijpassende pinos gris was vol van smaak. Het hoofdgerecht was biefstuk met vlaamse stoof, rode kool, truffelaardappel en kastanjechampignons. Perfecte winterschotel. Die biefstuk was redelijk van kwaliteit maar de smaken waren perfect uitgebalanceerd. We kregen er een goed glas Malbec bij. Het desert bestond uit kleine gebakjes met een passievruchtmousse-achtige vulling en passievruchten coulis en een bolletje ijs. De passievruchtenmousse was bomvol passievruchtensmaak en was perefect bij de krokante koek van het gebakje. Alles bij elkaar prima gegetem. Het was fijn dat het niet heel druk was want als deze kleine ruimte vol zit, zal het wel anders aanvoelen maar nu was het prima.

Gegeten op 19 januari 2015

Sabine_van_Doesburg

We hebben heerlijk buiten op het gezellige terras kunnen eten. Gekozen voor het verassingsmenu van de chef met bijpassende wijnen. Fijne bediening, alles werd goed uitgelegd en de timing van de gerechten was perfect. Alle smaken sloten mooi op elkaar aan. Het kaasplankje met port is echt een aanrader. Geweldige avond gehad!

Gegeten op 4 oktober 2014

jorishoogendoorn

Heerlijk gegeten hier! Verrassingsmenu van de Chef. Die heeft ons eens goed in de watten gelegd, heerlijke gerechten, nette porties en elke keer een perfect passend wijntje erbij. Zeer goede service ook en het ziet er heel gezellig en netjes uit. Wij komen hier zeker terug!

JLU

Heeft De Garde een nieuwe kok? Dan mag hij van mij weer weg! We hebben twee gangen gegeten bij De Garde. Als amuse kregen we een glaasje vloeibaar aardappelmeel met knoflooksmaak (ik kreeg er acuut een oorlogswinter-gevoel van); het voorgerecht (plakjes Baambrugs varken met een krabkoekje) was erg lekker (maar met twee kleine, dunne plakjes varken ECHT te minimaal). Het hoofdgerecht had de kok verknald. Twee kromgetrokken, te lang doorgebakken poontjes. Dat kan echt niet! We betaalden uiteindelijk meer dan 100 Euro voor een kleine maaltijd en wat glaasjes wijn. Kortom: te duur voor de kleine porties voedsel, een nare amuse en een mislukt hoofdgerecht.

Gegeten op 2 oktober 2014

dries4

Gisteravond eerst lekker op het terras gezeten met een biertje...De bediening was zeer vlot, we kregen de kaart en de wijnkaart en de uitleg was uitgebreid en duidelijk...Na 15 min kregen we de amuse, rode biet en groene kruiden. Niet extreem bijzonder maar hele mooie smaken! Daarna fles wijn besteld, een mooi chardonnay uit de Limoux. Ook dit was weer zeer vlot aangeleverd. De oesters als voorgerecht waren erg erg lekker. Leuke combi met citroen/basiclium granité!!!
Hoofd gerecht was Black Angus met kurkuma en gegrilde groentes..mooi van smaak....niet te overdreven. Hoeveelheid was prima maar had wel nog iets extra's bij gemogen....een kleine salade of extra groentes!
Als dessert de kazen...Jammer dat de bediening niet meer wist wat voor kazen het waren maar ach....ik herkende ze zelf en ze waren erg lekker! Mooie bijpassende Madeira bij gekregen....allemaal erg lekker!

De koffie konden we lekker buiten doen op het terras met een overheerlijk Chateau Montifaud X0..Prijs/kwaliteit is goed! Wijnen zijn ook goed! Genoeg keus...alleen stonden er geen jaartallen bij...dus daar moet je nog even om vragen.

Al met al...topavond gehad...kwamen om 18:30 aan en gingen om 23:15 weg! Zeker waar voor je geld!
Ik kom zeker nog eens terug!

Gegeten op 21 juli 2014

ManonW

Ik at een 3-gangen verrassingsmenu. Mooie porties, verrassende combinaties (maar niet nodeloos ingewikkeld), authentieke smaken. Wat vooral wat toevoegde: de vriendelijke, kundige en uitnodigende bediening. Ik kom terug!

Gegeten op 12 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over De Garde in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Garde. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.