Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Matroos en het Meisje

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Hele leuke en amusante avond gehad. Gisteravond hier gegeten en het restaurant was tot op de laatste plek bezet. We werden vriendelijk ontvangen en ondanks de drukte voelden wij ons direct welkom. Leuke uitleg over het 'menu' wat er eigenlijk niet is. Wij hebben 3 tot 6 gangen en daar schenken we wijn bij! Top! Wij vroegen of het mogelijk was om na het hoofdgerecht te kijken of we nog kaas en/of dessert wilden. Geen enkel probleem. Uiteindelijk nog kaas gegeten en een dessert gedeeld. Wijnarrangement was prima en vooral de langoustines met Thaise soep en de Grüner Veltliner waren de voltreffer van de avond. (let op de temperatuur van de rode wijn...was iets te warm). Hoe mooi is het als je een buiten op het bankje een sigaretje gaat roken tussen de gangen door en de bediening drukt je nog een half glaasje wijn in je handen met de opmerking: zo ongezellig anders! En dat terwijl de zaak vol zit? Heerlijk, dan voel je je past echt welkom. Jullie hebben een prachtige zaak en maken de hoge verwachtingen meer dan waar. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Tevreden en voldaan sloten wij dan ook de deur als laatste gasten :-) Groetjes, Michael en Marjan

Gegeten op 23 oktober 2014

Anneke1967

Echt een heel erg leuk restaurant, eten wat de pot schaft en dat is superlekker! Bijzondere gerechten, mooi opgediend, elk gerecht wordt uitgelegd. Bediening erg vriendelijk en attent, brood en water wordt steeds aangevuld, wijnen mag je vooraf proeven. Fijn ook dat je vlakbij goed en gratis kunt parkeren. Gaan we zeker nog een keer naar toe!

Gegeten op 23 oktober 2014

ellyvanderhoek

Wat een super restaurant hebben genoten van het 4 gangen diner .De bediening heel erg goed en ook erg kundig wat de gerechten betreft. Kortom een aanrader waar we zeker regelmatig terug zullen keren. De inrichting warm en gezellig, de wijnen zorgvuldig uitgekozen bij het heerlijke eten .

Gegeten op 22 oktober 2014

avondje-uit

Eten wat de pot schaft is hier geen straf! Ook voor een vegetariër PRIMA eten. Smaakvol, puur en bijzonder. Een 'half glas' wijn bestellen is mogelijk. Naast een extra gerechtje vooraf naast het aantal bestelde gangen wordt er brood en water geserveerd. Voor een niet te grote eter is een 4 gangen menu goed te doen. Uitleg bij alle gerechten. ZEKER voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 19 oktober 2014

Eerlijkkoken

De Matroos en het Meisje is een piepklein restaurant met een grote uitstraling. Op de dag dat wij er waren was er een stel dat 50 jaar getrouwd was. De hele zaak zong met de bediening mee. Het eten is er goed. Rotterdams, waar voor je geld, met invloeden uit de wereldhaven. Neem vooral het wijnarrangement. De wijnen zijn voortreffelijk gekozen. De matroos is een ervaring.

Gegeten op 8 oktober 2014

forjuutje

Heerlijk gegeten bij De Matroos en het Meisje! Leuk concept, waarbij je goed verrast wordt. Heerlijke wijnen bij de gerechten! Fijn dat je de wijn eerst kan proeven voordat je gelijk een glas moet bestellen. Zeker een aanrader!

Gegeten op 26 september 2014

Bas-82

Menu van de chef zoals altijd verrassend en goed van kwaliteit. Ook voor vegetarische vriendin wordt het menu helemaal aangepast, wat helemaal naar wens was.
Bijpassend wijn arrangement niets mis mee. Vriendelijk personeel.

Gegeten op 9 mei 2014

iemand niemand

Wat is dit een leuk restaurant zeg,in alle opzichten!! Had hem al heel lang op mijn 'lijst' staan,maar het 'eten wat de pot schaft' schrok mij een beetje af,omdat ik lang niet alles lust. Toen we het even telefonisch nagevraagd hadden,bleek dat je toch nog wel een beetje inspraak had. Dus toch maar gereserveerd. Dat moet je hier voor de vrijdag in ieder geval ruim van tevoren doen. Want we belde een keer 2 dagen van tevoren om te reserveren,toen was het al vol. Dus dan maar de week erop..Ik zag ook heel veel binnenlopers teleurgesteld worden,populair tentje dus! Dit restaurantjte zit op het gezellige Deliplein. Het is erg leuk en origineel ingericht.Vooral de muren met Rotterdamse schilderingen (euromast enz) op de muur is leuk.Ja het is erg sfeervol en als het donker buiten wordt helemaal.Ik gaf aan dat ik geen vis lust,en niks met geiten/schapenkaas...daar werd rekening mee gehouden,dat was geen probleem.Wij kozen voor het 5 gangenmenu,wat niet eens zo duur was. En wauw wat was alles lekker!!!Zelden ze lekker gegeten.Ook orginele gerechten,echt perfect allemaal.Ik geef niet snel tienen,maar zij krijgen het hoor! Alleen het toetje vond ik een beetje saai & weinig. De bediening is jong/hip...niet zo overdreven netjes..daar hou ik ook niet van.Gewoon zichtbare tattoeages enz...leuk toch?Wisten ook veel van de wijn af,en schenken ook halve glazen. Ze hebben ook Rotterdamse producten zoals op de Kaap gebrouwen bier met grappige namen als Gozer...en "man met bril koffie". Ik ga hier zeker eens terug en kan het ook iedereen aanraden..tenzij je echt een zeikerd ben met eten..want er is geen menukaart natuurlijk.

Gegeten op 3 oktober 2014

Nien82

Erg leuk restaurant op Katendrecht. Ze werken met verassingsmenu's, waarbij je kan kiezen uit een 3, 4, 5 of 6 gangen menu. Eigenlijk is het 't leukst als je je overgeeft aan de leuke bediening, die er een feestje van proberen te maken. Elke week hebben ze een nieuw menu met bij elk gerecht bijpassende wijn. Met mijn tafelgenoten waren we het er wel over eens dat het driekoppige keukenpersoneel er zeker in slaagt om sterrenwaardige gerechten op tafel te toveren. Ieder gerecht werd met zorg gepresenteerd. Als hoofdgerecht kregen we vlees van het Iberico varken, wat ook nog eens op een zeer bijzondere manier is klaargemaakt. Het was overigens een bijzonder warme septemberavond en dan is het leuk zitten onder bomen in dit gezellige Katendrechtse wijkje.

Gegeten op 18 september 2014

hansproeft

Met hooggespannen verwachtingen afgereisd. Leuke plek tov de Fenix Food Factory daar in katendrecht. Restaurant ziet er leuk en origineel uit. Details zijn prima doorgevoerd. Bediening correct, losjes en zeer attent. Weinig op aan te merken. Fijn dat er ook Bob-glazen geschonken worden van het wijnarrangement. Het eten was misschien wel wat teleurstellend. Het voorgerecht van verschillende bereidingen van zwaardvis was erg goed. Maar het buikspek had zeker nog wat extra oventijd kunnen gebruiken en het dessert was mwah. Heel correct werd ons een ander dessert aangeboden, maar helaas lonkte het witte de withfestival. Overigens zeker een adres om terug te komen!

Gegeten op 13 september 2014

Schrijf zelf een recensie over De Matroos en het Meisje in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Matroos en het Meisje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.