De Matroos en het Meisje

3. Topper 2015
  4. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 215 27 64

Ritmeester01

Perfect gegeten. Perfecte bediening. Wat een gastvrouwen en gastheer !! wat een verademing.
Wij, vier getrainde genieters, hebben een werkelijk voortreffelijke avond gehad bij De Matroos en het Meisje. Drie gangen menue: een surprise !! prima. De wijn zeer goed.Een van osvond een glas wit niet lekker: geen probleem, een ander glas. Onze gastvrouw wist in no time onze namen, en vergat die niet. Had ik nog nooit mee gemaakt.

Gegeten op 20 maart 2015

TEOV3

Súperrrrr.....in één woord!!! Gelukkig was ons eerste keuze restaurant aan het Kaapse Plein gesloten. We kozen als alternatief voor "De matroos en het meisje" en een van ons maakte zich een beetje zorgen over het "eten wat de pot schaft". Nou, die zorg was na de amuse al een beetje getemperd en na het tweede gerecht volledig verdwenen. (H)éérlijke gerechten met een veelheid aan combinaties en smaken die je zelfden zo tegengekomt. Lekkere wijnen en een zeer vriendelijke bediening door mensen die weten hoe gasten een onvergete;lijke avond te bezorgen. Meer dan een 10 als waardering konden wij helaas niet geven!!!!!

Gegeten op 22 februari 2015

marga29

Zondag 11-01-2015.

Vanavond heerlijk gegeten 4 gangen menu , met div wijn wat goed op elkaar afgesteld was.
De bediening (Jeroen) ook zijn collega's klantvriendelijk ieder gerecht werd toegelicht , en ook de wijn soorten in een woord TOP.
Kan het ieder aan bevelen om daar naar toe te gaan.
Wij waren daar met zijn zevenen en hebben genoten.
Dank jullie wel voor de gezellige avond , en we komen beslist weer terug.

Vriendelijke groet ,

Marga van Tienoven.

Gegeten op 11 januari 2015

Niccc

Wat een leuk restaurant in een leuke omgeving! Eten was heerlijk, zalm gemarineerd in bietensoep met een krokant bietje; zalig! Mousse van stokvis; ook heerlijk. Het restaurant zat helemaal vol, maar de dames namen alle tijd om de gerechten toe te lichten en waren erg attent. De heren vonden de porties te klein, de dames vonden ze prima! Erg aan te bevelen!

Gegeten op 18 december 2014

johan164

Prima gelegenheid en vooral prima gegeten.
Jammer dat ik de bediening niet meer dan een 6 kan toebedelen. Een frisse jongeman, zeker een 8 waard, maar daarentegen een kribbige, betweterige jongedame die de sfeer nu niet bepaald op een beter niveau bracht.
Toen er aan het eind van de avond een compliment werd gegeven vwb het eten, maar een negatieve opmerking over de koffie werd gemaakt, ontplofte zij bijkans en werden wij min of meer uitgeka...
De excuses van de eigenaresse waren wellicht oprecht, maar maakte het bedorven einde van de avond toch niet meer goed.

Gegeten op 28 november 2014

JokeBr

Wat een heerlijke avond. Prima gezelschap en wat een superrestaurant. Leuke, vlotte en deskundige bediening. Je voelt je gelijk op je gemak in deze aparte zaak. Zalige wijnen en het eten in een woord : geweldig. Ik heb al in een aantal sterrenrestaurants gegeten en geniet altijd volop van de smaken en de kunststukjes op de borden. Deze avond ben ik echt door de keuken verrast qua heerlijk eten en prachtige opmaak. Erg leuk dit verrassingsmenu-concept. De Matroos en het Meisje verdienen naar mijn idee zeker een topvermelding bij Iens. Echt een aanrader!

Gegeten op 15 november 2014

ronaldkievit

Dit was een topavond! Goeie, aardige bediening. Heerlijk eten met perfect bijpassende wijnen. En een mooi lied van de bediening op het einde van de avond voor het feit dat we 9 jaar getrouwd waren. Kortom: zo hoort!

Gegeten op 6 december 2014

pbtezm

De euforie in de recensies over dit restaurant deel ik zeker niet. Niet-attente bediening en ook nog eens bitchy dames in de bediening. Voorbeeld: de dessertwijn sloegen we over en als je dan hoort zeggen: "Nou, dan niet", dan ben je wat mij betreft ongeschikt voor je vak en het raakt je als klant ook. Over het andere voorval van die avond zal ik hier niet schrijven want dat heb ik achter de schermen uitgesproken met de serveerster. De kwaliteit van het eten vond ik matig en het plichtmatige afraffelen van de ingrediënten van je gerecht kwam op mij heel plichtmatig en ongeïnteresseerd over. De prijs-kwaliteit verhouding vond ik was ook niet positief te noemen. De zaak is best leuk en gezellig en het concept is ook wel leuk. Maar daar houdt het voor wat mij betreft dan ook mee op. De Matroos en het meisje zal ik zeker niet meer zien. Vaarwel.

Gegeten op 29 november 2014

Pukkie1

Met een groep collega's (uit Nederland, Belgie en Duitsland) gegeten en het was helemaal prima. Iedereen heeft het lekker gevonden en we hadden het goed naar de zin. Ze leken geen moeite te hebben met een groep en ook de uitleg in het Engels was prima!

Gegeten op 23 oktober 2014

Iens123

Een erg leuke en lekkere avond gehad bij de Matroos en het meisje. Je kunt kiezen uit verschillende gangen en (halve) wijnarrangementen. Als je iets niet lust houdt de chef hier rekening mee. Erg vriendelijke bediening die water aanvult als de fles leeg is, de wijnglazen goed in de gaten houdt en zeer kundig toelicht wat er gegeten gaat worden. Ons viergangenmenu was perfect. Afwisselend vlees, vis, schaaldieren. Een aanrader als je een leuke avond uit wilt hebben, en eens een keer wat anders wil eten dan anders. Wel even -tijdig- reserveren want meer mensen weten deze fijne plek te vinden. Bedankt voor de perfecte avond!

Gegeten op 25 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over De Matroos en het Meisje in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Matroos en het Meisje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.