Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Matroos en het Meisje

2. Frans
  3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 215 27 64

jeffrey27

Een leuk, pittoresk zaakje op Katendrecht waar ik al meer van had gehoord maar zelf nog niet had gegeten. Mijn vrienden en ik zijn zeer zeker positief verrast door het vlotte personeel, de entourage en het heerlijke eten! Bij binnenkomst werden we netjes (in de overigens volle zaak, reserveren is dus geen overbodige luxe) naar onze tafel geleid en voor we het wisten stond er een fles water en een mandje brood met olie op tafel. Het concept werd ons toegelicht en er werd besloten om ons in drie gangen te laten verwennen.

De amuse, van spliterwten en ham was een fijne binnenkomer onderwijl we nog zaten te lurken aan ons pilsje. Het voorgerecht, steak tartare met een heerlijke piccalilly en aubergine was ook erg prettig in combinatie met een Italiaanse witte wijn.

Het hoofdgerecht, (wat in onze ogen wel ietwat lang duurde voordat het overigens zeer vriendelijke personeel het uitserveerde) bavette met parelgort was een ware smaaksensatie! Een heerlijk stukje vlees wat onze buikjes prettig vulden. De begeleidende jonge rode wijn uit Duitsland pastte er goed bij.

Het afsluitende kaasplankje met een glas port was een mooie afsluiter van de avond op de inmiddels donkere Kaap (leuk dat de lampjes in de ramen rood licht gaven). Ik kom hier zeker nog een keer terug!

Gegeten op 20 augustus 2014

winnifred

Erg leuk om te gaan eten voordat je naar theater Wahalla gaat.
Eten wat de pot schaft, in een super leuke Franse sfeer. Prijs kan ik niet beoordelen daar ik uitgenodigd was, kwaliteit was prima. Wijnadvies en arrangement was heerlijk bij het geserveerde eten.
Echt een aanrader, weer eens iets totaal anders

Gegeten op 27 juli 2014

Proever75181

Onlangs werd ik getrakteerd op een diner bij de Matroos en het Meisje op Katendrecht. Mmh, Jean Paul Gaultier ging mij voor, en mijn verwachtingen waren hooggespannen..
Allereerst iets over de entourage, ik blijf maar even Frans georienteerd :-).
Leuk, boerenbont en een knipoog naar het zeemansleven op de Kaap van weleer.
Klein, maar fijn en genoeg plaats voor een intiem gesprek als je dat zou willen. Zeer enthousiast personeel, die duidelijk met veel plezier er alles aan willen doen het je naar de zin te maken. Van te voren geef je aan, vlees vis of vegetarisch, en dan wordt het een verrassing wat er op je bordje komt. Ook bestaat de mogelijkheid te kiezen voor een 3/4 of 5 gangen menu. En dan snap ik de keuze van de staf van de Kunsthal, om JPG hier naar mee toe te nemen. Lekker lang tafelen op zijn Frans, met diverse bijpassende (en al voor jou geselecteerde) wijnen. En er moet niets, wil je de hele avond dezelfde wijn blijven drinken, ook goed. De wijn kun je overigens ook nog in 2 maten in je glas krijgen. Halfvol of vol.
Dan de gerechtjes, eerst een amuse, van linzen en pompoen. Daarna een mooi opgemaakt bordje met een smaakvolle puree en groenten met als topping gepofte quinoa. Gevolgd door een heerlijk op de huid gebakken dorade filet en als toetje, aardbei met basilico saus en basilicum ijs. Tja, en dan heb ik heel veel kleine finesses niet genoemd, omdat ik anders wel een erg lange recensie schrijf. Maar wat een mooi, delicaat tentje, prijs en kwaliteit kan ik niet beoordelen, want ik kreeg het cadeau! Maar ik wil het op mijn verjaardag komen beoordelen. Even vast reserveren (31-8), want het is een geliefde plek ! Tot gauw

Gegeten op 6 augustus 2014

opdetandem

Heerlijk gegeten. Na een lange dag in de stad voelt het als thuis komen en lekker verzorgd worden. Je hoeft alleen aan te geven hoeveel (gangen) je wilt eten. Voor de rest wordt gezorgd. De bediening wist precies de juiste momenten te kiezen om te vragen of wij nog wat wilden drinken en om de gerechten te brengen. Dit restaurant werd ons aanbevolen door vrienden omdat het zo'n gezellige plek is waar je goed kunt eten. "Het is wel eten wat de pot schaft." Dat vonden wij juist een voordeel.
Het restaurant ligt aan het Deliplein, een verrassend plein met veel verrassende winkeltjes. Een van die verrassingen is het Matroos en het Meisje.

Gegeten op 6 juli 2014

bappa

Ongeveer elk jaar een andere chef-kok, maar de kwaliteit blijft desondanks uitzonderlijk en dat is toch knap. Je kan hier zeer goed en zeer verrassend eten. Altijd interessante geslaagde smaakcombinaties. De bediening is verder uitstekend en relaxed. En heeft bovendien kennis van zaken. De entourage blijft fantastisch. Zeker in de zomer op het terras.

Gegeten op 3 augustus 2014

Marcel120377

Heerlijk met z'n vieren gegeten buiten op het Deliplein. Een super enthousiaste bediening. Direct een fles koud water op tafel. Even voorproeven van de aangeboden wijnen. Volle of halfvolle glazen, geen probleem, je zegt het maar.
Goede uitleg van wat er geserveerd wordt. Een fantastische bediening en fantastische avond

Gegeten op 2 augustus 2014

reinier79

Wat een ontzettend leuk stukje Rotterdam! Heerlijk relaxte bediening; we hadden gereserveerd maar binnen was het behoorlijk warm. "Geen enkel probleem, regelen we gewoon een plekje buiten". Eten wat de pot schaft, uitstekend concept. Mooie opmaak, verse producten en grote diversiteit aan gerechten. Wijnen eerst even proeven en dan kiezen of je een half/heel glas wilt (verschil is overigens niet heel groot). Locatie is super handig als je overnacht bij een van de hotels op Wilhelminapier. Kortom: top avond gehad, aanrader!

Gegeten op 26 juli 2014

Sophietjes

hele leuke avond gehad, met 6-en, binnen en buiten gezeten, ambiance is ongedwongen en met respect, leuke bediening, inderdaad goed concept (laat je verrassen), dus dikke aanrader, wij gaan terug naar dit super gezellig stuk Rotterdam .... prijs/kwaliteit is heel goed.

Gegeten op 4 juli 2014

Proever43196

Geweldige avond gehad bij De Matroos en het Meisje. De entourage is geweldig en de bediening erg prettig, vriendelijk en attent. Geen gezeur over water: gewoon een koude fles op tafel, die vervangen wordt als tie leeg is. Ook over het heerlijke versgebakken brood wordt niet moeilijk gedaan. Is het op, komt er nieuw brood. Het eten-wat-de-pot-schaft concept, is erg leuk. Je kiest vooraf het aantal gangen, vijf in ons geval. Ook aan de mindere drinker is gedacht want het bijpassende wijnarrangement wordt 'half'verkocht! Ik kan werkelijk geen minpuntje bedenken en herken me ook absoluut niet in de zeurrecensie van astrid86

Gegeten op 28 juni 2014

astrid86

5 gangen diner gekozen helaas door de bediening niet optimaal kunnen genieten. Het ging al fout bij de amuse uitleg. Helaas wist de ober niet wat er precies inzat dus hij zou dat nog even navragen in de keuken we hebben het nooit meer gehoord. De ober vertelde bij de 4 gang dat ik een soort botvis kreeg de naam was hij vergeten. Na aandringen ging hij het vragen. Het kaasplankje werd gebracht met de mededeling dat hij moeite had het met de namen van de kaas omdat wij zeiden probeer het maar noemde hij wat namen op. De wijn uitleg was een lachertje wij kunnen zelf ook het etiket lezen Vooral bij de rode wijn werd ons verteld dat het 3 soorten wijn was hij noemde de namen. Wij moesten het maar zien als cassis met alcohol. De bediening kwam er agressief over. Tevens liep er kind mee om de gasten te bedienen wat wij echt niet vinden kunnen, En als dan nog de ober achter ons met het kind gaat lopen springen wordt het wel erg vervelend. Vooral omdat de zaak erg klein is en erg vol met 50 gasten kan je geen normaal gesprek met elkaar hebben omdat het te rumoerig is. Dus romantisch eten is het daar vooral niet, beetje vreetschuur idee met die herrie. Nadat we de rekening hadden gevraagd vroeg de serveerster of alles naar wens was. Wij vertelde dat wij ons hadden geërgerd aan de bediening die een kind ons liet bedienen en stonden te springen. Het eerste wat je nooit moet doen met een klacht om gelijk in de verdediging te schieten en gelijk agressief te antwoorden. De avond was door haar antwoord helemaal verpest. Ook weigerde ze de fooi. Wij gaan hier nooit meer terug. Overal kunnen we goed eten voor plm 130 euro voor 2 personen.
________________________________________

Gegeten op 15 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over De Matroos en het Meisje in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Matroos en het Meisje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.