Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Matroos en het Meisje

3. Topper 2015
  4. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 215 27 64

johan164

Prima gelegenheid en vooral prima gegeten.
Jammer dat ik de bediening niet meer dan een 6 kan toebedelen. Een frisse jongeman, zeker een 8 waard, maar daarentegen een kribbige, betweterige jongedame die de sfeer nu niet bepaald op een beter niveau bracht.
Toen er aan het eind van de avond een compliment werd gegeven vwb het eten, maar een negatieve opmerking over de koffie werd gemaakt, ontplofte zij bijkans en werden wij min of meer uitgeka...
De excuses van de eigenaresse waren wellicht oprecht, maar maakte het bedorven einde van de avond toch niet meer goed.

Gegeten op 28 november 2014

JokeBr

Wat een heerlijke avond. Prima gezelschap en wat een superrestaurant. Leuke, vlotte en deskundige bediening. Je voelt je gelijk op je gemak in deze aparte zaak. Zalige wijnen en het eten in een woord : geweldig. Ik heb al in een aantal sterrenrestaurants gegeten en geniet altijd volop van de smaken en de kunststukjes op de borden. Deze avond ben ik echt door de keuken verrast qua heerlijk eten en prachtige opmaak. Erg leuk dit verrassingsmenu-concept. De Matroos en het Meisje verdienen naar mijn idee zeker een topvermelding bij Iens. Echt een aanrader!

Gegeten op 15 november 2014

ronaldkievit

Dit was een topavond! Goeie, aardige bediening. Heerlijk eten met perfect bijpassende wijnen. En een mooi lied van de bediening op het einde van de avond voor het feit dat we 9 jaar getrouwd waren. Kortom: zo hoort!

Gegeten op 6 december 2014

pbtezm

De euforie in de recensies over dit restaurant deel ik zeker niet. Niet-attente bediening en ook nog eens bitchy dames in de bediening. Voorbeeld: de dessertwijn sloegen we over en als je dan hoort zeggen: "Nou, dan niet", dan ben je wat mij betreft ongeschikt voor je vak en het raakt je als klant ook. Over het andere voorval van die avond zal ik hier niet schrijven want dat heb ik achter de schermen uitgesproken met de serveerster. De kwaliteit van het eten vond ik matig en het plichtmatige afraffelen van de ingrediënten van je gerecht kwam op mij heel plichtmatig en ongeïnteresseerd over. De prijs-kwaliteit verhouding vond ik was ook niet positief te noemen. De zaak is best leuk en gezellig en het concept is ook wel leuk. Maar daar houdt het voor wat mij betreft dan ook mee op. De Matroos en het meisje zal ik zeker niet meer zien. Vaarwel.

Gegeten op 29 november 2014

Pukkie1

Met een groep collega's (uit Nederland, Belgie en Duitsland) gegeten en het was helemaal prima. Iedereen heeft het lekker gevonden en we hadden het goed naar de zin. Ze leken geen moeite te hebben met een groep en ook de uitleg in het Engels was prima!

Iens123

Een erg leuke en lekkere avond gehad bij de Matroos en het meisje. Je kunt kiezen uit verschillende gangen en (halve) wijnarrangementen. Als je iets niet lust houdt de chef hier rekening mee. Erg vriendelijke bediening die water aanvult als de fles leeg is, de wijnglazen goed in de gaten houdt en zeer kundig toelicht wat er gegeten gaat worden. Ons viergangenmenu was perfect. Afwisselend vlees, vis, schaaldieren. Een aanrader als je een leuke avond uit wilt hebben, en eens een keer wat anders wil eten dan anders. Wel even -tijdig- reserveren want meer mensen weten deze fijne plek te vinden. Bedankt voor de perfecte avond!

Gegeten op 25 oktober 2014

proefbob

Hele leuke en amusante avond gehad. Gisteravond hier gegeten en het restaurant was tot op de laatste plek bezet. We werden vriendelijk ontvangen en ondanks de drukte voelden wij ons direct welkom. Leuke uitleg over het 'menu' wat er eigenlijk niet is. Wij hebben 3 tot 6 gangen en daar schenken we wijn bij! Top! Wij vroegen of het mogelijk was om na het hoofdgerecht te kijken of we nog kaas en/of dessert wilden. Geen enkel probleem. Uiteindelijk nog kaas gegeten en een dessert gedeeld. Wijnarrangement was prima en vooral de langoustines met Thaise soep en de Grüner Veltliner waren de voltreffer van de avond. (let op de temperatuur van de rode wijn...was iets te warm). Hoe mooi is het als je een buiten op het bankje een sigaretje gaat roken tussen de gangen door en de bediening drukt je nog een half glaasje wijn in je handen met de opmerking: zo ongezellig anders! En dat terwijl de zaak vol zit? Heerlijk, dan voel je je past echt welkom. Jullie hebben een prachtige zaak en maken de hoge verwachtingen meer dan waar. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Tevreden en voldaan sloten wij dan ook de deur als laatste gasten :-) Groetjes, Michael en Marjan

Anneke1967

Echt een heel erg leuk restaurant, eten wat de pot schaft en dat is superlekker! Bijzondere gerechten, mooi opgediend, elk gerecht wordt uitgelegd. Bediening erg vriendelijk en attent, brood en water wordt steeds aangevuld, wijnen mag je vooraf proeven. Fijn ook dat je vlakbij goed en gratis kunt parkeren. Gaan we zeker nog een keer naar toe!

ellyvanderhoek

Wat een super restaurant hebben genoten van het 4 gangen diner .De bediening heel erg goed en ook erg kundig wat de gerechten betreft. Kortom een aanrader waar we zeker regelmatig terug zullen keren. De inrichting warm en gezellig, de wijnen zorgvuldig uitgekozen bij het heerlijke eten .

Gegeten op 22 oktober 2014

avondje-uit

Eten wat de pot schaft is hier geen straf! Ook voor een vegetariër PRIMA eten. Smaakvol, puur en bijzonder. Een 'half glas' wijn bestellen is mogelijk. Naast een extra gerechtje vooraf naast het aantal bestelde gangen wordt er brood en water geserveerd. Voor een niet te grote eter is een 4 gangen menu goed te doen. Uitleg bij alle gerechten. ZEKER voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 19 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over De Matroos en het Meisje in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Matroos en het Meisje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.