Brasserie van den Berg

• 6.8

• 7.7

kalydna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een gezellige shop middag in chic Eindhoven hebben we gegeten bij dit restaurant.
De smaak van het eten was prima hoewel ik mijn grote twijfels heb bij de oprechtheid van de zelf "huisgemaakte satésaus" bij de eendenborst. Echte zelfgemaakte saté proeft anders. En ik kan dat weten als goede kokkin. De kroketten van Cas waren heerlijk, zo ook de eendenborst. Opmerkelijk is het dat er een verscheidenheid aan personeel in de zaak rondloopt, de één is smaakvol modern en classic gekleed, de ander doorzichtig in het dragen van een truitje met een uitpuilende navel. Niet smakelijk om te zien! Verder zie je de baas zijn administratie bijwerken en daarvoor een tafeltje heeft geclaimd tussen de gasten. Dat hoort niet mijn inzien. Zijn blik is eerder controlerend dan blij je te zien!
Maar over het algemeen wanneer het personeel een echtheid van sympathie voor de gast uit kan stralen is het een fijn restaurant om naar toe te gaan.

henriette

Gegeten op 12 april 2014

Revirh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten bij Brasserie van den Berg: een dubbel gevoel. Het eten was erg lekker met een goed wijnarrangement, al werden de coquilles opgediend met een kir royal, wat ernstig de smaak verstoorde. De bediening bleef in gebreke door het enerzijds minutenlang laten wachten bij de ingang, het hardop afkeuren van het vragen om de rekening "dat is snel!", de ober met zijn zondagse trui aan, het niet kunnen vertellen wat het menu is, het binnen een minuut serveren van het voorgerecht terwijl het brood nog op tafel staat en het duidelijk max 1 glas water bij de wijn mogen drinken. Maar anderzijds het ogenblikkelijk omruilen van het dessert (een bombastische maar heerlijke nougatinetaart voor een creme brulee) als wij vergeten te vermelden dat er een van ons allergisch is voor noten.
De sfeer was prima, een aparte mix tussen New Yorks klassiek en eigentijds Eindhoven maar wist mij persoonlijk niet te overtuigen.

Gegeten op 11 maart 2014

Macari2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met het gezin laatst hier geweest. Het was niet druk: ook niet zo gek op een maandagavond. De bediening vonden we al na het eerste drankje aanbieden erg kil. Er werd wel gevraagd wat gevraagd moest worden, de wijnen werden goed uitgelegd, maar het miste de hartelijkheid en persoonlijke aandacht. Hier en daar ook wat (vonden wij zelf) rare fouten: geen van ons nam een voorgerecht, maar het bestek hiervoor heeft wel de hele avond nog op tafel gelegen, ongebruikt dus. Bij het eten kregen we geen servetten. En zoals ik al bij anderen gelezen had, konden we geen kan water bestellen maar moesten we een prijzige fles chaud Fontaine nemen. Wat het eten betreft: erg lekker, het vlees was goed gebakken en vol van smaak. De spinazie bij de kalfshaas was echter niet naar binnen te krijgen, veel te zout. Wat me brengt op het volgende punt: niemand van ons had echt groente bij het gerecht, verder dan twee blaadjes spinazie kwam het niet. Verder was de friet met mayonaise erg lekker, maar wel vreemd dat dat apart in rekening werd gebracht. Het dessert was voor mij net iets te zoet (de parfait met karamelsaus). Ten slotte nog de entourage: leuk ingericht, in ieder geval een stuk gezelliger en minder kil dan de bediening. Maar omdat de bediening zo tegenviel, raad ik het niemand aan.

Maikhel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten bij van den Berg. Liep er vaak langs maar nooit initiatief genomen om naar binnen te gaan. We namen een boerenbrood met zalm roomkaas en uitsmijter boerenkaas. Wat een heerlijk robuust brood. Lekkere smaak combinaties. Bediening was vriendelijk en decor paste bij deze locatie.

Gegeten op 12 januari 2014

Peter_Lisette
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ons eerste bezoek aan Brasserie van den Berg. Leuke uitstraling en interieur.
Helaas was het erg rustig, naast ons slechts 1 tafel van 2 personen bezet. Wel waren er voor ons 2 tafeltjes bezet geweest want we hebben nog 10 minuten naar vieze tafels zitten kijken.

De bediening was dan ook wat ons erg tegen viel. Ze hadden het drukker met elkaar kletsen en taart eten bij de keuken (dat wij t konden zien!) dan met tafeltjes afruimen en praten met hun gasten.
Na het eerste drankje werd een tweede drankje ook niet gevraagd. Een rode wijn werd niet toegelicht wat voor soort wijn er geschonken was.
Ook was er het verkeerde gerecht doorgegeven aan de keuken en sprak de dame ons tegen dat we geen bearnaise saus hadden kunnen vragen want dat hadden ze niet op de avondkaart bij de tournedos. Toen we nogmaals zeiden dat we entrecote besteld hadden had ze door dat de fout toch echt bij hen lag. Ze heeft het toen netjes en snel opgelost door te vragen wat we wilden (we wilden het gemaakte gerecht graag nuttigen ipv wachten op nieuw gerecht) en de prijs van de entrecote aangehouden. Dit was voor ons een goede oplossing.
Vooraf beide de escargots genomen, deze waren erg lekker en op smaak. Wel moesten we vragen om brood, dit kwam niet automatisch hierbij, vinden we er wel echt bij horen.

De hoofdgerechten waren ook lekker, ikzelf had een hoender/kip die perfect gegaard was en goed op smaak. Mijn man had de entrecote medium/rare gevraagd en kreeg de tournedos well-done.

Dessert en koffie hebben we niet meer genomen.

Keuken dus prima maar bediening moet echt aan gewerkt worden!

Gegeten op 16 september 2013

Ad1966
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het betrof mijn eerste kennismaking met Brasserie van den Berg. Eerste indruk … woensdagavond, gezellig druk en een persoonlijke kennismaking met de bediening. Samen met tafelgenoten voor het maandmenu gekozen welke een uitstekende keuze is gebleken. Het voorgerecht bestond uit zacht-malse dun gesneden eendenborst voorzien van een heerlijke truffelmayonaise en een lekkere compote van gekonfijte sjalot. Het hoofdgerecht was een op de huid gebakken roodbaarsfilet. Goede gegaard. De mousseline van aardappel en knoflook mocht iets meer smaak hebben maar de saus van saffraan en chorizo was prima. De parfait van espresso en karamel was een prima afsluiter. Alles bij elkaar was het een goede combinatie en de hoeveelheden voldoende. De bediening was vriendelijk en vlot. De prijs-kwaliteit verhouding was uitstekend.

Gegeten op 18 september 2013

koen17
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooraf gamba's met mango en eigen mayonaise. Heerlijk gerecht waarbij we wel om brood moesten vragen. Als hoofdgerecht zeebaars met zeekraal. Supergerecht, goed van gaarheid en prima op temperatuur. Kortom: heerlijk gegeten. Nadeel: een kan water bestellen kon niet. In plaats daarvan een fles van 4,95 euro. Omdat we de enige gasten waren was er vooral personeel aan het opruimen waardoor we een enigszins gejaagd gevoel kregen.

Gegeten op 8 september 2013

stan1974
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alweer een jaar geleden, tijd om weer eens wat lyrische kreten over Van Den Berg in de wereld te slingeren!

De ontvangst was hartelijk. De hamburger uniek in zijn soort, de zelfgemaakte friet (+ mayo) voortreffelijk en het hazelnootgebakje als dessert lekker.
Goede wijnen op de kaart, wat wil je nog meer?
Een faire prijs? Ook dat is prima voor elkaar!

Geen commentaar? nou, eh, de bediening is weliswaar snel, maar wel wat ongeinteresseerd en dat is jammer. Iets meer savoir vivre zou niet misstaan.

Gegeten op 17 augustus 2013

Winibaldi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op maandagavond bezocht. Bij binnenkomst in een lege zaak was het welgemeende 'goed volk' voldoende om 2 man personeel vanachter de toonbanken te zien opduiken. Wat ze daar deden... ?Poetsen! Na deze ontvangst in stijl werden we de rest van de avond in de watten gelegd door een zeer attente opgewekte jongedame.
Ondanks 8 graden lente bleek het goed zitten in het sinds kort overdekte terras. Attent werden verwarminslampen aangezet, ook voor 1, later 2 tafeltjes.
De zaak doet 'Parijs' aan in een prettige mooie stijl ingericht waarin uitgebreide leesrekken, gigantische stijlvolle wandfoto's en inrichting met mooie materialen.
Het maandmenu was prima geprijsd want voor ik meen 28,50 kwamen er 3 smaakvolle gerechten op tafel. Het vlees bleek in een eigen oven gerookt te worden. En het toetje was lekker, zo lekker, dat er een tweede is besteld.
Kortom aanrader zodat binnenkort ook de maandagen vol zitten.

SgtPeppers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een aangenaam restaurant in het centrum van Eindhoven. Vooraf een salade met gerookte zalm (nee, geen supermarktmeuk) met asperges. Dat was een bescheiden portie, maar wel heel smakelijk. Als hoofdgerecht gegrilde lamsfilet met asperges. Het vlees was precies goed gegrild en heel mals. De asperges waren ook perfect gegaard. De witte huiswijn (Galetis Chardonnay) voldeed ook, zeker gezien de prijs. Daarbij genomen de leuke, vlotte bediening en ons dagje Eindhoven werd met Van den Berg plezierig afgesloten.

Gegeten op 25 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Brasserie van den Berg in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie van den Berg. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!