a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 0341 55 08 68

Internationale keuken in Ermelo

Zin in een gezellig avondje uit, waarbij ook nog eens de smaakpapillen op scherp worden gezet? Neem dan eens een kijkje bij Het Wapen van Ermelo. Hier haalt de chef al zijn internationale keukenskills uit de kast om jou van een fantastisch lekker gerecht te voorzien. Neem daar een lekker glaasje wijn bij en het zal je geen moeite kosten om hier de rest van de avond te blijven hangen.

hans546

Een paar maanden geleden heb ik het Wapen van Ermelo ontdekt als culinair pareltje van de Veluwe. Die eerste keer werd er een originele Irish Stew geserveerd in het kader van een Ierse middag. Fantastische sfeer met live Ierse muziek en deze heerlijke Stew voor een meer dan redelijke prijs. Daarna nog diverse keren terug geweest om me culinair te laten verwennen . B.v. met het verrassingsmenu. Altijd zeer bijzonder en de gerechten worden dan hoogst persoonlijk Door de kok opgediend en van de nodige uitleg voorzien. Maar wie niet van verrassingen houdt heeft een ruime keus op de menukaart. Het personeel is uitermate vriendelijk, gastvrij en kundig.
Hoewel ik woonachtig ben in Amsterdam ga ik minstens 1 x pet maand richting Ermelo om me op een zeer prettige manier te laten verwennen. Graag weer tot gauw.

Gegeten op 15 juli 2015

Kauwgomballenboom

Wij gaan hier regelmatig een kop koffie drinken, prima te doen overdag; goede service door leuke mensen, je kunt er met mooi weer lekker buiten zitten, beetje mensen kijken, ze hebben ook lekkere wijn en bieden vaak zelf een glaasje water aan voor bij de koffie, top dus. Eten doen we hier al twee jaar niet meer omdat dit slecht is bevallen. 's Avonds is er binnen blauw licht achter langs de wand wat misschien hip bedoeld is maar het maakt het nogal ongezellig. Daarnaast heb ik de eerste keer de salade met geitenkaas en walnoten besteld die bestond uit een veel te grote berg ijsbergsla waarvan een deel bruin en dus waarschijnlijk oud. Ik ontdekte welgeteld drie walnoten en de geitenkaas was ook nogal karig aanwezig; een tegenvaller dus. De dressing was overigens wel lekker dus ik het maar laten gaan. Een tijd later hebben we Het Wapen nog een kans gegeven. Een hinderlijk groepje vliegen maakte het toen nogal ongemakkelijk en mijn partner had een haar in zijn biefstuk die qua kleur en lengte zeker niet van hem kon zijn. We hebben de biefstuk niet hoeven betalen maar eten doen we hier niet meer. Wellicht is het er nu beter maar wij gaan het risico niet meer nemen..erg jammer.

Gegeten op 28 januari 2015

edkwint

wij kozen voor het all-in menu we begonnen met een heerlijke amuse daarna vismarkt voor partner prei creme soep als hoofdgerecht veluwse snitzel en mixed grill als dessert werd ons door de ober het grand dessert aangeraden dit was werkelijk een super keuze van een proeverij etagere van 3 verdiepingen hierna afgesloten met cappuccino en inclusief 2 consumpties voor € 30,00 dat is echt uitzonderlijk met een super correcte en vriendelijke bediening op een mooie locatie dit is het beste restaurant waar wij tot nu geweest zijn als ik hier in de omgeving ben gaan wij hier zeker terug

Gegeten op 26 mei 2015

Douwe63

Midden in Ermelo, in een winkelstraat. Voor 30 euro heb je een driegangenmenu (te kiezen van een grote maar vrij standaard menu-kaart incl spareribs en saté) + twee drankjes + koffie/thee na. Jeetje, de horecaprijzen staan echt onder druk!

Wat krijg je dan? Redelijk goed eten. Wij hadden carpaccio als voorgerecht. Die was nogal ‘vlak’, de dressing leek er snel en op één kant ‘opgegooid’ (alle pesto op een hoopje). De daarom volgende hoofdgerechten waren merendeels prima. De rundersukade en zalm waren erg lekker. De spareribs waren echter te kort gegrild, dus het vlees is dan wel gaar-grijs maar niet gebakken. Waren ze te kort gegrild of is er helemaal geen gril en waren ze gewoon zo ingekocht en opgewarmd op het bord belandt? Bij de hoofdgerechten wordt salade en voldoende frites of (lekkere) gebakken aardappels geserveerd. Het toetje vond iedereen lekker, zeker ook het trio chocolade! Tenslotte kwam de koffie, bij ons de bestelde cappuccino. Die viel echt tegen. Goed warm maar nul smaak.

Het restaurant zit in het voormalige postkantoor (begrepen wij.) De zaal waar je eet is dus echt hoog en blijkbaar lastig in te richten. De inrichting is niet modern, niet ‘bruin’/warm en niet deco. En die o-zo-makkelijk schoon-te-houden plastic-leren treinzitjes maken het er ook niet leuker op.

Alles opgeteld: je kan hier best redelijk eten voor een hele schappelijke prijs. Maar 'redelijk eten’ opgeteld bij de niet duidelijke inrichting maakt niet dat ik in dit restaurant het ‘gezellig-uit-eten’-gevoel had.

Gegeten op 31 januari 2015

aapje01

Dit is ons favourite restaurant in Ermelo. Bijna wekelijks eten we hier en het is in principe altijd goed en gezellig. Bediening erg vriendelijk. Keuken (chef) varieert nog wel eens waardoor sommige gerechten opeens anders smaken echter dat is dan een verrassing. Prijzen zijn ook goed ten opzichte van andere restaurants. De ambiance is gezellig, soms wat rumoerig als het erg druk is, maar overall een uitstekend restaurant die wij iedereen aanraden!

Gegeten op 5 december 2014

avntp

All In menu genomen goede uitleg over wat e wel en niet bij hoorde. Smaakte allemaal prima, helaas is het restaurant kwa geluid onrustig. Verassing achteraf.... bij betalen moest mayo betaald worden... Niet besteld wel op tafel. Hierdoor toch uiteindelijk een slechte ervaring.

Gegeten op 22 november 2014

elfje1985

Tijdens een nachtje weg komen wij terecht bij Het Wapen van Ermelo, een gezellig bruin eetcafé. We kiezen voor het twee-gangen keuzemenu van €18,50. Als voorgerecht kiezen we voor het broodplateau en de vismarkt. De porties zijn groot. Met name het brood is veel en we krijgen het dan ook net niet op. Mijn partner kiest voor de mixed grill als hoofdgerecht en ik ga voor de varkenshaas met paddenstoelenroomsaus. Ook nu zijn de porties weer flink aan de maat, dus na 2 gangen heb je ook echt genoeg gehad. De gerechten zijn niet heel bijzonder en creatief, maar wel smakelijk. De bediening houdt zich op de achtergrond, maar is er wel wanneer nodig. Al met al een prima en betaalbaar eetcafé!

Gegeten op 22 oktober 2014

Kippetje04

Leuke tent om zo even een hapje te eten. Mooi pand. De kwaliteit van de keuken wisselt nog weleens, maar overall genomen prima. De geitenkaassalade is een aanrader, evenals de saté. Bij de borrel zijn de warme nacho's uit de oven met guacamole en crème fraiche heerlijk! Leuk terras om een avondje neer te strijken, mooie sfeervolle heaters. Wel jammer dat het terras 's zomers soms al rond half tien/tien uur sluit! Het Wapen is echt een aanwinst voor Ermelo!

Gegeten op 31 oktober 2014

ineke78

We hebben lekker gegeten, maar moesten lang wachten tussen de gangen door. Personeel was erg druk. Moesten extra betalen voor de mayonaise, beetje kinderachtig! Hadden minder consumpties besteld dan waar we recht op hadden bij een Menu all in voor 30 euro, maar moesten toch betalen voor verse jus! Jammer!

Gegeten op 18 oktober 2014

Sharita1973

Gisteren hier gegeten. All in menu genomen voor €30 inclusief drankjes. Ik raad het iedereen aan. Bediening was super. Als wij weer in Ermelo zijn gaan wij er zeker weer heen.

Gegeten op 9 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Wapen van Ermelo in Ermelo

Schrijf hieronder je recensie over Het Wapen van Ermelo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.