a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 055-5786283

NathanVeenstra

Ristorante Pibia in Apeldoorn is een mooi restaurant met uitstekend Italiaans eten. Helaas laat de bediening op drukke momenten nogal te wensen over. Op de drukke zaterdagavond dat we hier waren, moesten we herhaaldelijk om drankjes vragen en duurde het daarna nog lang voor we ze kregen. Het lijkt erop alsof er niet voldoende bezetting is of men de verkeerde prioriteiten stelt. Wat weer afdoet aan de kwaliteit van de rest. Ambiance en keuken zijn namelijk prima, daar hoort echter bediening bij die minstens net zo goed is.

Gegeten op 3 oktober 2015

Ellen1000

Hele vlotte en vriendelijke bediening. Ijs erg lekker (romig vanille ijs en heerlijke tartufo). Lasagna smaakte te vlak. Spaghetti met spek lekker. Waarom niet lekker brood erbij serveren zoals bij een Italiaan gebruikelijk? Ruimte geeft een beetje 'zaalgevoel' mag intiemer

Gegeten op 20 november 2015

Marlies_w

Niet een heel gezellig restaurant maar wel erg lekker eten. Het is geen duur restaurant maar de kwaliteit is er prima! Vooral de pizza's en pasta's zijn erg lekker.

Gegeten op 4 november 2015

Brinkies

Heerlijk gegeten in de binnentuin. Konden nog een fijne tafel buiten krijgen. Goede bediening, nette uitleg bij vragen, drankjes en voorafje werden vlot geserveerd. De pizza's waren heerlijk en royaal belegd met verse ingredienten.
Gewoon goed eten met vlotte service.

Gegeten op 8 augustus 2015

Love Food

Heerlijk gegeten, de pizzas waren lekker dun en knapperig. Ook de pasta's waren goed.
We waren met kleine kinderen, jammer dat ze geen kleurplaatje ofzo hadden of een klein speelhoek. Wel hadden we een invalide toilet lekker ruim en kun je de baby verschonen.

Gegeten op 11 juli 2015

Sophie055

Afgelopen week hebben we erg lekker gegeten bij Pibia! De sfeer was vanaf binnenkomst al erg goed. De bediening is erg vriendelijk, en ook het decor ziet er warm en gezellig uit. Vooraf hadden we alleen een mandje brood met kruidenboter besteld, maar we kregen gelukkig geen karige hoeveelheid. Ook toen we om nog wat extra brood vroegen, omdat het ons goed smaakte, werd dit direct gebracht. De bediening was erg attent en snel.
De pizza was echt lekker en origineel: parmaham, rucola, pijnpoompitjes, verse tomaat en parmezaanse kaas. Echt een aanrader! Ook de pasta carbonara van mijn vriend smaakte goed. We hebben allebei nog een tiramisu als desert genomen, die werkelijk verrukkelijk was! Al met al een erg leuke en ontspannen avond. De prijs kwaliteit verhouding is top: niet duur en toch heerlijk eten. We komen snel weer!

Gegeten op 11 juni 2015

Daphnoes

Afgelopen zondag met zijn vieren bij Pibia wezen eten. Het was er gezellig druk! Toch werden we heel snel en netjes geholpen. De spaghetti di mare was heerlijk; veel saus en vis. De pizza was prima, wel erg nat in het midden. Toetjes zijn niet heel bijzonder en er is maar weinig keus, jammer.
Prima prijs kwaliteit verhouding.

Gegeten op 14 juni 2015

aukeb

Heerlijke grote en betaalbare pizza's! Erg druk vandaag op hemelvaartsdag maar toch hielden ze alles onder controle. En waar krijgen kinderen nog een gratis karaf water. Alleen beetje jammer dat je 100 pizza's verkoopt maar niks met kip of shoarma oid. Wel heerlijke parmaham trouwens.

Gegeten op 14 mei 2015

Eetgenot_1

Om eerlijk te zeggen waren we een beetje huiverig na het lezen van de reacties op Iens om hier te gaan eten. Iedereen verdient een kans, dus met een klein gezelschap toch naar Pibia gegaan....wat een feest!

We werden hartelijk ontvangen door een team van frisse, vlotte meiden. We kozen allemaal een ander Italiaans biertje, leuk om deze eens te proeven. Vooraf met zijn allen een "Antipasto" gedeeld, op zijn Italiaans! Gekozen voor wat extra stokbrood met huisgemaakte kruidenboter, waar kom je dat nog tegen! Yum!

Vervolgens genoten van krokante en rijkelijk belegde pizza met Parmaham en een "Sarda", verrukkelijke lasagne en malse entrecote met pasta. Zalig! Als afsluiter gekozen voor de huisgemaakte Tiramusi (generatie op generatie doorgegeven gokken wij, echt heerlijk!) en natuurlijk mocht de limoncello niet ontbreken.

Al met al; super! Er staan twee enthousiaste en kundige heren in de keuken, de eigenaren zo hebben wij ons laten vertellen, en alles proeft naar meer; smaakvol, met passie gemaakt. Mooi om te horen dat er onderling ook Italiaans wordt gesproken.

Pibia; ga zo door, je hebt er nieuwe vaste klanten bij! Als je Italië wilt proeven, dan is dit restaurant echt een aanrader.

Gegeten op 9 mei 2015

WouterdeGeus01

wat is t toch jammer dat een pizzeria ook zo maar de toevoeging ristorante mag of durft te gebruiken. Beste uitbater: een Entrecote is geen bieflapje, gorgonzola saus heeftniet dezelfde dikte en textuur als soep.
Een klacht bij de serveerster dient tot meer reactie te leiden als alleen " o sorry". En een antwoord op de vraag " Welke groente serveert u bij het hoofd/vlees gerecht" : de meeste mensen bestellen patat...is natuurlijk een giller.
Jammer jammer jammer

Gegeten op 10 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over Pibia in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Pibia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.