Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Bistro De Baronie in Breda - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 076 56 58 000

Genieten in het mooie Breda

In dit bijzondere restaurant proef je verfijning en kennis. Gerechten zonder toeters en bellen, de ingrediënten komen allemaal prachtig naar voren op je bord. De sfeer is ontzettend ontspannen, echt dat huiskamergevoel. De perfecte plek om heerlijk lang te tafelen onder het genot van een prachtige wijn.

Twinnie

Via online reservering

Het eten was prima. Een aantal kleine puntjes waardoor het perfecte niet bereikt werd. Setting spreekt ons niet aan. Erg afhankelijk van je buren naast je. (Wij hadden een vreselijke zeurpiet naast ons zitten die dan toch erg afleidt)

Jonge meiden in de bediening deden het prima.

Gegeten op 22 oktober 2014

Willem1958

Via de restaurantspaaractie op dit voor ons 'nieuwe' adres terecht gekomen. Eten, service en aankleding waren een zeer aangename verrassing na een mindere ervaring bij de vorige uitbater. Enthousiaste ondernemer met creatieve ideeën voor het creëren van een eigen identiteit.

Gegeten op 19 oktober 2014

EricVerheijen

Via online reservering

Écht huiskamer gevoel in een ontspannende omgeving. Geweldige ambiance. Bediening versterkt dit. Genoten van drie gerechten die perfect op elkaar afgestemd waren. Zonder poespas, want dat had het niet nodig.

Gegeten op 12 oktober 2014

Ienslekker

Via online reservering

Met mijn lieve schoonzus heb ik afgelopen zaterdag bij De Baronie gegeten.
Wij werden hartelijk ontvangen en mochten een tafeltje uitkiezen.
Bij het glaasje bubbels ( wat wel erg duur was) kregen wij ingemaakte groentetjes in een weckpotje.
We kregen een broodje met de keus om deze in olijfolie met wat fleur de sal te dopen of met roomboter te smeren.
Daarna een fantastische pompoensoep met Hollandse garnaaltjes.
Mijn tafelgenote had een stoofpotje en ik een heerlijk stuk kabeljauw.
Daarbij hadden we een kleine salade ( welke niet zo heel erg was aangemaakt)
Ons dessert bestond uit een bolletje chocoladeijs, citroenpie en rodevruchtjes compote met wat fijngehakte nootjes. Als afsluiter namen wij nog een cappuccino, wel jammer dat daar niet een kannetje melk en een klein suiker potje bij werden gepresenteerd, die zakjes op dat bordje zagen er "armoedig"uit.
We hebben al met al heerlijk gegeten en kunnen deze bistro aan bevelen.

Gegeten op 11 oktober 2014

Diminiascla

Via online reservering

Prima, hartelijke ontvangst. Attent om eerst nog even buiten van het mooie weer te genieten. Daarna binnen vlot en voortvarend bediend. Juiste timing tussen de gerechten. Kwaliteit van eten was prima, met oog voor details (gerecht is gericht naar de gast, servies was voorverwarmd, e.d.).
Kortom, fijne avond gehad en voldaan (heerlijk gegeten) huiswaarts.

Gegeten op 3 oktober 2014

BiancaK

Vanwege de goede beoordelingen besloten we met een klein gezelschap (7 personen) bij De Baronie een tafel te boeken. Het was jammer dat we hierdoor alleen een keuze mochten maken uit het menu. Wat wij vreemd vonden is het weckpotje wat vooraf op tafel gezet werd met zoetzure groenten. Bepaald geen visitekaartje uit de keuken vonden wij. Ook moeilijk om e.a. netjes uit het potje te vissen. Maar oké, smaken verschillen. Het voorgerechtje, sucade, zat ook in een potje. Blijkbaar heeft de kok hier een voorkeur voor. Wij niet omdat ook dit gerecht weer moeilijk, netjes eruit te scheppen viel. De smaak was aardig, maar wel vet. Bij het hoofdgerecht van rode mul, zat tagliatelle. Dit waren smakeloze, droge, groene slierten. De rode mul was wel goed gebakken, maar door de tagliatelle met wat flinters paddestoel, toch teleurstellend. De wijnen waren prima en goed gekoeld. De toetjes, kaasplankjes en koffie vonden wij ook wel goed. Al met al vonden wij het eten, ondanks de redelijke prijs, niet op gewenst niveau. Jammer.

Gegeten op 4 oktober 2014

edwin1977

Via online reservering

Uitermate gastvriendelijk onthaal. Wij hadden met de Iensdeals pas in middag gereserveerd. Uitstekende service! De wijn was heerlijk als ook het eten. Een echte aanrader! De locatie was apart maar maakt het verblijf des te knusser. TIP! Let op anders rij je zo aan het restaurant voorbij en dat zou een waar gemis zijn.

Gegeten op 4 oktober 2014

Mar76

Al een paar keer gegeten en iedere keer was het weer verrassend en lekker. Super vriendelijke en gastvrije bediening. Prettige relaxte ambiance. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Er is een wisselend 3-gangenmenu tegen een zeer redelijke prijs. Een aanrader!

Gegeten op 19 juni 2014

job16

Dit weekend bij Bistro De Baronie gegeten via Iens Dinnerdagen. Wij werden hartelijk ontvangen en kozen voor het viergangen menu met een kleine bijbetaling. Als apperetief werd ons een "Hongaria" aanbevolen. Hongaarse wijn geproduceerd als een champagne. Lekker. Het werd ons niet helemaal duidelijk of er een speciale link was met Hongarije want er stond ook een potje ingemaakte zure groente op tafel en op de kaart stond goulash soep. Na het apperitief duurde het te lang (1 uur) voordat eerste gerecht op tafel kwam. De rilette was niet bijzonder maar mijn tafelgenoten kozen voor scampi met humus en pompoen soep met garnalen. Deze waren mooi geserveerd en erg lekker. De kwartel met een stukje eendelever en knapperig gekookte groenten was verrasend en de anderen genoten van een klassieke paling in het groen. Mooie tussengerechten.
De rode mul op pasta was precies goed. De rollade van varkensnek had op een warm bord gemogen maar de combinatie met pruim en abrikoos paste goed. Het desert van frozen tiramisu was weinig verrassend maar het kaasplankje was weer heerlijk. Koffie en thee met kletskop waren goed en zouden er nog beter uitzien met een kannetje melk en kommetje basterd suiker in plaats van een plankje met suikerzakjes en koffiemelkkuipjes.
Al met al geeft dit restaurant een echt bistro gevoel door de inrichting en compacte kaart en ondanks dat de tafeljes vlak naast elkaar staan heb je geen 'last' van je buren. De bediening is vriendelijk. De aanbevolen wijn paste goed.

Gegeten op 27 september 2014

Noralie

Wij hebben een soortgelijke ervaring als de schrijver hieronder. Ook op Iens geweldige reacties gelezen en nav de Iens dinner dagen een kijkje gaan nemen.
Als voorgerecht de rilette waar allerlei ingredienten in of bij zouden moeten zitten, maar mijn beleving was een soort levertapenade op kant en klare toast. Recht uit de koelkast, het stond zo op tafel. Het was best lekker (voor op een verjaardag of zo) maar de kaart doet het mooier voorkomen dan het is. Van truffel heb ik ook niets gezien, geroken of geproefd.
Volgend gerecht waterzooi met kwartel. De waterzooi was smaakvol, maar de kwartel is lastig eten als ie net uit de soep komt. Zo netjes mogelijk wat onhandig zitten kluiven, terwijl ik afgunstig naar de paling van mijn man keek. Dat gerecht zag er beter uit. Vervolgens de rollade van varkensnek. Het gerecht was op een koud bord geserveerd met een lauwe saus en wat melige aardappeltoefjes. Binnen enkele minuten was alles koud. Koud vlees wordt taai. Nee, dit was geen succes. En ontzettend zonde, want in beginsel was dit een prima gerecht!!! De reactie op mijn commentaar werd helaas ook lauw ontvangen.
Evenals de voorgaande schrijver ervaarde ik de thee met friandises als supermarktbonbons.
Al met al was deze ervaring teleurstellend. Het leek erop alsof de lagere prijs voor dit evenement zorgde voor minder kwaliteit en een afgeraffeld geheel, want ik denk dat de expertise wel aanwezig is.

Schrijf zelf een recensie over Bistro De Baronie in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Bistro De Baronie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.