Senora Rosa

2. Spaans
  3. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 040 269 26 28

beaupeau

Mijn echtgenoot en ik hebben genoten van het etentje bij Rosa. Wij komen regelmatig in dit mooie, stijlvolle, trendy Spaans restaurant.
De bediening is altijd erg vriendelijk. Rosa is een uitstekende gastvrouw en houdt nauwlettend in de gaten of haar gasten het erg naar hun zin hebben. Ze is een warme persoonlijkheid, het voelt als familie.
Wij bestellen regelmatig Menu del Chef. Het verrassende is dat dit menu steeds varieert. Op de kleine plateaus worden de gerechten stijlvol gepresenteerd.
Een lust voor het oog. Alles is heerlijk vers en puur Spaans, met liefde en passie bereid en dat proef je !
Na veel tapasrestaurants in het centrum van Eindhoven bezocht te hebben, zijn deze totaal niet te vergelijken met Rosa. Rosa is UNIEK !!

Kortom: Rosa, tot gauw !

Gegeten op 21 februari 2015

Fpv89

Gisteren samen met mijn vriendin hier wezen eten, voornamelijk wegens de goede recensies en aanbevelingen van vrienden. Het eten is echt niks op aan te merken, heerlijk gegeten met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. De gerechten zijn volledig en er worden verschillende verrassende smaken gecombineerd. We hebben gekozen voor het menu van de chef, 4 gangen en geen idee wat we zouden krijgen. Het menu was daar een beetje onduidelijk in, gezien er de keuze leek tussen 3 of 4 gangen. Bij navraag bleek het uit 4 gangen te bestaan, incl. aperitief. De porties zijn ruim bemeten, de 3e gang kregen we niet op.

Daar begint eigenlijk het enige aandachtspunt, de bediening. Ik vond er weinig enthousiasme vanaf stralen, en je kreeg niet echt het gevoel welkom te zijn als klant. Je zou verwachten dat er tussendoor gevraagd werd of de volgende gang geserveerd moet worden, zeker als je ziet dat je gasten eigenlijk pas net klaar zijn met de vorige gang. We waren nog redelijk voldaan en hadden net onze laatste hap op of de volgende gang stond alweer klaar. Petje af voor de snelheid van de keuken (was ook geen drukke avond) maar even gezellig zitten is er dan niet bij. En het is zonde van het eten wat dan namelijk koud wordt. De uitleg van eten was minimaal en met weinig passie gebracht, terwijl de chefs duidelijk verstand hadden van hun vak. Zonde dat dit niet wordt overgebracht.

Alles bij elkaar zeker een goede avond gehad en aanrader, maar dan wel liever op een dag wanneer de eigenaar er zelf ook is. Hopelijk straalt de bediening dan wat meer.

Gegeten op 11 februari 2015

michael140

Ikzelf en vier collega's waarmee ik de personeelsvereniging vertegenwoordig van ons bedrijf ACA Retail Bv te Eindhoven, heb ik voorgesteld om hier een hapje te gaan eten. Wat mijzelf betreft spreekt het Spaanse land, het Spaanse eten en uiteraard de taal mij enorm aan. Bij binnenkomst heerst er ondanks de ruime opzet een prettige sfeer en het interieur is mooi aangekleed, verzorgd en netjes. We zijn netjes en hartelijk ontvangen door de eigenaresse Rosa en krijgen een prima plaatsje in haar restaurant. Nadat we ons drankje aangeboden hebben gekregen hebben we direct aangegeven te willen kiezen voor het 'menu del Chef'. Vervolgens wordt door de attente en beleefde bediening uitgelegd wat dit menu inhoudt en bestaat uit 3 gangen.
Met het voorgerecht worden diverse kleine gerechten neergezet, allen perfect gepresenteerd en met zorg bereid. Dat geldt ook voor de hoofdgerechten en het dessert. Na afloop van het diner heb ik mijn collega's gevraagd naar hun mening over het gehele plaatje, en zij konden niets anders zeggen dan dat het overheerlijk en fantastisch was. Kortom, zeker een ervaring die wij met de overige collega's van ons bedrijf willen delen. De bedoeling is hier met het bedrijf vlak voor de zomer een hapje te gaan eten. Eigenaresse Rosa is na afloop bij ons aan tafel komen zitten en heeft op een hele enthousiaste wijze het verhaal verteld achter haar restaurant. Ook vertelde ze dat er plannen zijn om het huidige interieur aan te pakken en te perfectioneren. Vervolgens hebben wij onze plannen besproken om met een grote groep collega's te komen eten. Hiervoor heeft ze diverse tips gegeven en gezegd dat ze graag mee wil denken aan een samengesteld menu voor ons bedrijf (verwachting is met minimaal 50-60 mensen te komen eten). Maar ook privé zal ik zeker nog terugkomen hier!

Gegeten op 20 januari 2015

baszer

Op basis van de zeer goede recensies hier gisteravond met ons tweetjes uit eten geweest. Bij binnenkomst viel ons direct het mooie decor op. Naast ons drankje kregen we heerlijk brood met aioli en olijfjes. Daarbij bestelden we een lekkere ham! We dachten dit gaat super worden...

We kozen allebei voor de "degustacion de tapas del chef" in vijf gangen. We begonnen met een amuse (die later onderdeel bleek te zijn van de vijf gangen), deze coquille met een lekker sausje was heerlijk.

Daarna volgden de eerste tapas; drie bordjes met vegetarische tapas. Op zich lekker, maar de halve kilo aardappeltjes waren toch wel iets te veel. De derde gang was kabeljauw met daarop een garnaaltje. Er zat ook een kop van een garnaal bij, maar die behoorde overduidelijk niet bij de garnaal die wij moesten opeten. Die ik overigens niet heb opgegeten. Garnalen zijn heerlijk, mits deze knapperig van buiten zijn en sappig van binnen. Deze garnaal was een papje...

Hierna volgde nog een stukje hertenvlees op couscous. De couscous was lekker maar het hert was veelste droog. Als toetje volgde een amandel cakeje met chocoloade mouse. Doordat we al erg vol zaten was dit nog een hele opgave. Liever had ik gezien dat het cakekje iets kleiner was, iets minder chocolade mouse en misschien een bolletje ijs. Allemaal net iets subtieler.

We hadden gehoopt dat het meerdere rondes van kleine gerechtjes waren. Op de vegetarische ronde na, waren het nu meerdere rondes met steeds één gerecht. De bediening was vriendelijk, netjes en attent.

Gegeten op 17 januari 2015

munch

Gister heerlijk gegeten bij senora rosa. Het zijn niet de standaard tapas maar kleine bijzondere gerechten waar ik zeker nog een keer voor terug kom! Echte aanraders zijn de coquilles en de tonijn tataki. Het eten is aan de prijs maar door de kwaliteit en perfecte bereiding is het het meer dan waard. Een erg leuke bijkomstigheid, op donderdag en zondag is er live muziek, maakt het helemaal af!

Gegeten op 11 januari 2015

postlex

Señora Rosa in het centrum van Eindhoven is een uitstekend Spaans restaurant met een goede sfeer en bediening. De gerechten zijn vaak creatieve en mooi opgediende versies van klassieke gerechten en tapas. Aanrader.

Gegeten op 6 november 2014

Jaranero

Aangenaam verrast zijn wij vrijdag 24 oktober. Ongepland, onvoorbereid zo heerlijk genoten van onvervalste Spaanse smaken het ene gerecht nog lekkerder na het andere. Een woord HEERLIJK! Zoals gezegd oude tijden uit Spanje herbeleefd in sfeer, geuren en smaken die samen komen. Hartelijk dank!

Gegeten op 24 oktober 2014

MarcelVal

Met groep van 14 personen hebben we vrijdagavond 24 oktober overheerlijk gegeten. Nu wordt voor mij uit eten bepaald door kwaliteit eten, gezelschap waarmee je uit eten gaat en personeel van het restaurant waar je bent. Ondanks uitleg van bediening en sommige gevallen van de kok zelf, heb grotendeels geen idee wat ik gegeten heb, maar dat het lekker was is voor mij (en de 13 anderen) zeker. Simpel, mooi opgemaakt, kleine porties alleen gewoon heel veel en dus voldoende. Het nagerecht met ijs en mousse: niet normaal hoe lekker dat dat was. Wij zijn dan ook van mening dat je bij Senora Rosa je je moet laten verrassen (of je moet zelf heel goed weten wat je wil) in de menukeuze van Rosa en je krijgt waar voor je geld. Zeker ook door de manier van serveren door het personeel voel je je echt een avond (en geen avondje) uit.

Gegeten op 24 oktober 2014

TerTafel

Dit restaurant is waar voor je geld. Vergeet alle andere zogenaamde tapa-restaurants in Eindhoven; meestal serveren zij niet meer dan kant en klaar spul van de Sligro. Niet van dit alles bij Senora Rosa. Hier wordt intens geprobeerd om authentieke & tradiontele, creatieve & moderne tapa's te serveren. Het zou van mij nog authentieker mogen (bijv pulpo con mojo verde, tortilla's van een smaakvolle aardappel) maar ik kan me voorstellen dat dit niet altijd even goed in de smaak valt bij het Nederlandse publiek. Maar toch, veelal zijn de gerechten kleine wondertjes op het bord voor een zeer billijke prijs.

De sfeer is prettig. Niet zo stil. Geen beklemmend fluisternivo. Ook fijn als je kinderen wilt meenemen. Daar zijn ze in Spanje aan gewend en zo ook Rosa (de uitbaatster). De bediening is vlot en de wijn is ok.

Gegeten op 26 september 2014

sandra200

Afgelopen vrijdag avond met een gezelschap van 6 personen heerlijk gegeten. We hebben ons laten verrassen door Rosa. De hele avond door volgde het ene heerlijke gerecht het andere op. We komen zeker snel terug!

Gegeten op 3 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Senora Rosa in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Senora Rosa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.