a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 531 40 00

Open keuken met verse producten

Babylon, wat een toptent! Een prachtige open keuken is natuurlijk altijd een pre, maar helemaal als je uitzicht hebt op allerlei mooie verse producten. Het restaurant ligt pal aan het water en bij mooi weer gaat het terras open. Dus op zonnige dagen is dit echt de place to be.

Edith-Alkmaar

Wij kwamen speciaal voor de pan met gekookte mosselen en het mooie weer.
We kregen een mooi tafeltje aan het water en de service was prima. De mosselen waren lekker.
Kortom een mooie avond gehad op het fijne terras aan de Schelphoek in Alkmaar. Ik kan niets zeggen over het interieur van het restaurant omdat wij buiten zaten, maar de toiletten zagen er heel erg schoon en mooi uit. En dat geldt ook voor de andere gerechten die op de kaart staan omdat wij het alleen maar bij mosselen hebben gehouden. Oh ja en een scroppino toe die was ook precies zoals die hoort te zijn! We komen nog eens terug!

Gegeten op 21 augustus 2015

cor75

Op 8-8-2015 hier met 3 personen gegeten, vooraf gereserveerd. Bij aankomst wilden wij eerst een aperitief bestellen en de manier waarop de serveerster ons te woord stond, was niet echt klantvriendelijk, arrogant. Bij de aperitief een borrelplankje genomen, daarna als voorgerecht kreeftensoep, sashimi en salade Nicoise, was allemaal perfect, doch duurde lang voor dat het opgediend werd. Als hoofdgerecht 2 Thaise vis-wokschotels en 1 kipsate, ook prima van smaak, maar ook weer lang wachten. Hierbij 1 fles Chileense carmenere, een heerlijk huiswijn. Als nagerecht 2 scroppinos en 1 espresso. Na 20 minuten maar eens gevraagd of ze ons vergeten waren, maar volgens de serveerster was dat NIET het geval, daarna kwam het vrij snel.
Al met al goed eten, maar met zo'n bediening word je er niet echt vrolijk van.

Gegeten op 8 augustus 2015

ruud2561

Prachtige locatie zo hier bij ons om de hoek, flink geïnvesteerd in gezelligheid en decoratie maar nu nog investeren in gastvriendelijk en vlot personeel. Zijn de laatste 2 maanden in wisselende samenstelling geweest maar het duurt echt verdomd lang voordat je geholpen wordt en vervolgens wanneer het op tafel geserveerd wordt. Erg jammer voor zo'n toplocatie. Je merkt dat het aan " ervaren medewerkers " ontbreekt en dat scheelt klanten maar ook veel omzet !

Gegeten op 6 augustus 2015

gerard1964

We zaten buiten en bestelden de kipsate en de beefburger met enkele biertjes. We werden redelijk snel geholpen en hebben ook niet lang hoeven wachten na opname van bestelling. Kipsate was goed (beetje droog). Beefburger was sappig, mals en prima.
Prima snelle hap zonder franje. Leuke stek, met de ondergaande zon zo aan het water.

Gegeten op 3 augustus 2015

marian2

Gisteravond heerlijk bij rivers gegeten, lekker onder de luifel. Eerst de krabbepoten en hierna de vis van de dag, roodbaars. Vriendelijke bediening. We waren hier voor het eerst, maar echt heel gezellig en lekker.

Gegeten op 30 juni 2015

matt4

Gisteren met een groep van 9 mensen gegeten bij Rivers. Prima zaak, leuke bediening. Misschien handig om standaard waterkannen bij het eten te serveren. Is altijd lekker.

Gegeten op 28 juni 2015

sonnieg

Bediening erg traag. Duurde erg lang voordat er drankjes waren. Veel te kort personeel. Wij waren met een groep, moesten erg lang wachten.
Carpaccio was warm en erg flauw.
Munt thee zaten oude bladeren in.
als klap op de vuurpijl ging het personeel de vis vitrine met Glassex schoonmaken aan de binnen en buitenkant waar de vis heerlijk lag. Wij eten bij rivers echt geen vis meer!!!

Gegeten op 19 juni 2015

Culi128

Wij hebben voor het eerst bij Rivers gegeten, na een gezellig dagje Alkmaar met mijn vriendin. Het restaurant heeft een leuke ligging aan het water. Omdat het nog wat fris was hebben wij niet buiten gegeten. De inrichting binnen is modern, maar door het gebruik van diverse kleuraccenten ook erg warm. De kaart is erg uitgebreid en het personeel is meer dan bereid te helpen bij het maken van een goede keuze. Wij begonnen met het broodmandje. Als tussengerecht hadden wij de carpaccio, deze was verser dan vers en zeer goed op smaak gebracht. Als hoofdgerecht hadden wij de spareribs, en toe een dame blanche. Allemaal even lekker en meer dan genoeg. Wij hadden dit diner gekocht via WF Deals. Dit was voor ons een goede reden om een dagje Alkmaar te doen, en dit was een meer dan goede afsluiting van die dag!

Gegeten op 26 maart 2015

pchii_

De laatste keer dat ik hier heb gegeten heette het restaurant nog Babylon. Het eerste wat opviel is dat het restaurant nagenoeg dezelfde menukaart hanteert. We hadden een aantal gerechten besteld die we eerder ook hebben besteld. Met een aantal kleine wijzigingen in presentatie smaakte het hetzelfde, wel goed maar niet bijzonder. Daarnaast was er ook een voorgerecht besteld als hoofdgerecht. Dit werd echter anders geserveerd dan vermeld, de keuken had er extra ingrediënten bij gedaan. Erg attent en waarschijnlijk gewoon goed bedoeld maar dit was niet nodig geweest en was ook niet overlegd. Helaas viel de smaak en kwaliteit hiervan tegen. De bediening heeft telkens gevraagd of alles naar wens was en was vriendelijk maar niet erg assertief. Voorheen was de bediening naar mijn mening professioneler en persoonlijker. Al met al een gezellige avond gehad.

Gegeten op 10 maart 2015

Ilseveldkamp

Fijne avond gehad bij Rivers. Ligt leuk aan het water. De bediening was erg vriendelijk en vlot en gaf goede adviezen. Het eten was vers en goed! Had een vis schotel en was goede keus. Straks in de zomer mooi op het terras zitten.

Gegeten op 6 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Rivers in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Rivers. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.