a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 531 40 00

Open keuken met verse producten

Babylon, wat een toptent! Een prachtige open keuken is natuurlijk altijd een pre, maar helemaal als je uitzicht hebt op allerlei mooie verse producten. Het restaurant ligt pal aan het water en bij mooi weer gaat het terras open. Dus op zonnige dagen is dit echt de place to be.

Arietveld

Ivm de Social Deal van Rivers (Heerlijk diner met keuze uit een Lounge Platter OF Fruits de Mer) volgens Rivers is Fruits de Mer een heerlijke selectie van schelp- en schaaldieren + boerenbrood en sauzen?!, gingen we met z'n vieren om 18 u eten en we namen met z'n drieën, één van ons nam een saté, de Fruits de Mer wat volgens Rivers dus een diner is maar wij een voorafje vonden. De Fruits de Mer bestond uit een grote schaal ijs met daarop schelpen een beetje gevuld; één schelp met Hollandse garnalen, één schelp met twee plakjes zalm, één schelp met kleine stukjes tonijn, één schelp met drie ik denk coquilles en drie poten krab en wat sla blaadjes en een beetje zeekraal. Daarbij kregen we ter grote van een twee euro munt drie sausjes en een schaaltje rode wijn azijn. Croutons en een bakje friet met mayo. Voor drie man echt veel te weinig! We hadden een fles Sauvignon besteld en tijdens het "Diner" gevraagd om nog een fles (Vis moet zwemmen hè! ;-)) maar die kregen we toen we het "Diner" al op hadden. Op de rekening stonden wel drie flessen Sauvignon! De bediening vonden wij ook bedroevend slecht. Om de krabpoot te lijf te gaan moesten we nog om een kraker en lepeltje/vorkje vragen die we met z'n drieën moesten delen. Leuke jongen de ober maar chagrijnige dame die ons bediende, er kon geen lachje af! We hebben geen nagerecht genomen want dat zat er ook niet bij. Onze honger hebben we gestild bij Samen in het centrum waar we een kaasplankje hadden besteld en kaasstengels, dit vulde meer dan het hele "Diner" bij Rivers. Dit was de laatste keer dat ik bij Rivers heb gegeten. Met de afgelopen Alkmaarse gay parade (28 mei) haddenen we nog een biertje met bitterballen genuttigd op het terras en toen waren we ook niet te spreken over de bediening, het duurde allemaal veel te lang terwijl het echt niet druk was en daarbij kwam nog dat de bitterballen veel te lang in de pan hadden gezeten en daardoor geen inhoud hadden, we kregen overigens wel nieuwe bitterballen die goed waren.

Gegeten op 5 juli 2016

remondevries

Rivers, een restaurant dat echt een restaurant is en kookt met passie waar bij je proeft dat alles vers is. Eind mei gegeten en het was echt heerlijk. Goede vakbekwaam gastvrouw aan tafel die tijd vrij maakte doormiddel van een praatje voor ons als gasten. Dit zie je weinig tegenwoordig. Ik werk zelf ook als gastheer maar dit viel mij erg goed op!

Wij komen zeker terug!
de Vries

mauricel81

Dit is wat uit eten moet zijn. We voelden ons als een koning behandeld.
Zelf loop ik met een gipsbeen. Hiervoor is door het personeel snel en adequaat een oplossing gevonden om hem omhoog te kunnen leggen dmv kratjes en een kussentje.
Perfect geregeld en perfect personeel!
De amuse vooraf was heerlijk en zoals het (naar ons idee hoort) een heerlijk brood met smeersels van het huis.
De voorgerechten waren om de vingers bij af te likken.
Als hoofdgerecht hadden we de chateaubriand. Ook deze was heerlijk mals.
De proeverij van desserts maakte het helemaal af.

Gegeten op 1 juli 2016

PatjeSmatje

Gisteravond heb ik met een vriendin gegeten bij Rivers. We waren er om 19.00 uur, en om 21.30 uur zou onze film beginnen (op ongeveer tien minuten fietsen van het restaurant). Twee en een half uur is tijd zat om even rustig te eten en ontspannen richting bioscoop te gaan. Dachten we... Want eenmaal aan tafel (die licht wankelde, maar goed we zaten buiten dus dat zagen we door de vingers) kregen we een drankje, maar duurde het vervolgens een eeuwigheid voor we de menukaart kregen aangeboden (terwijl bij het bestellen van het drankje gevraagd werd of we ook wat wilden eten). De bediening keek ons niet aan of liep ons straal voorbij! Uiteindelijk lukte het om een (op het oog meer ervaren) serveerster aan te spreken en kregen we alsnog de kaart. We bestelden vooraf de salade niçoise en de paling, en als hoofdgerecht een Caesar salade en het geroosterde kippetje. Toen we ons voorgerecht kregen, was het inmiddels kwart over acht. Op ons hoofdgerecht moesten we wachten tot tien over negen! Aangezien we onze film niet misten en we geen garantie hadden dat het personeel ons nog een keer zou opmerken, hebben we maar direct om de rekening gevraagd toen ons hoofdgerecht werd gebracht. Toen kon het personeel ons ineens wél rap vinden; of het klopte dat we meteen wilden afrekenen. Ja, want we moeten weg! Snel het, overigens prima smakende, eten weggewerkt (maar noodgedwongen de helft laten staan) en geheel tegen onze principes geen fooi gegeven. Wat een teleurstelling!

Gegeten op 23 juni 2016

benkooij

Gisteravond gegeten bij Rivers. We besloten in de serre te gaan zitten. Zeer aangenaam en met een mooi uitzicht. Als je binnen komt kun je de koks in de keuken aan het werk zien.

De bediening was vlot met het serveren van de wijn. Ik koos voor de sashimi van tonijn als voorgerecht en mijn tafelgenoot voor de pomedorisoep. Het bord was mooi opgemaakt en de sojasaus kon ik zelf over de tonijn verdelen. Gecombineerd met de gember, een beetje wasabi en de zoete bisque een echte aanrader!
Als hoofdgerecht kozen wij voor de zwaardvis en zeetong. Deze werden geserveerd met frites, huisgemaakte mayonaise, een frisse salade en vruchtencompote. Bij de zeetong zat zelfgemaakte remoladesaus. De porties waren groot. Normaliter bestel ik niet zo gauw vis, maar hier was iedere hap een feestje.
Als dessert beveelde de gastvrouw de panna cotta met oreo crumble aan. Volgens mijn tafelgenoot die zelf werkt in de horeca, is een aanbeveling doen een handige manier om producten die op moeten vanwege versheid ook op tijd op te krijgen. Ik besloot de Oreo Beach dan ook te proberen.. en het was heerlijk. De naam Oreo Beach paste bij de opmaak van het bord. Met name het sorbetijs van (als ik het goed heb) mango was erg lekker. Ook zat er een goed portie fruit bij.
Omdat het begon te regenen besloten we na het dessert binnen te gaan zitten en nog wat te drinken te bestellen. De gastvrouw die ons bediende was zeer vriendelijk en spraakzaam.

Wij komen zeker nog eens terug!

Vriendelijke groeten,

Dhr. Kooij

Gegeten op 30 mei 2016

anneke231

Afgelopen vrijdag met 23 collega's gegeten bij Rivers. Het contact vooraf was goed, telefonisch is vooraf een leuk keuze menu vast gesteld. Alles perfect geregeld. De avond zelf was dik voor elkaar, het eten zag er goed uit en smaakte heerlijk. Ook de service was goed. Ik kan het iedereen aanraden om met een groep bij Rivers te gaan eten. Prima sfeer op een prachtige locatie, zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 20 mei 2016

ceesvanegmond

Toen het nog Babylon was en pas open toen was het eten goed en de service geweldig. Nu zijn we 2 keer geweest en we hebben het idee dat het echt steeds minder wordt. De proeverij vooraf blijft goed maar de hoofdgerechten zijn echt een stuk minder. Dan komt er ook nog eens bij dat de bediening zeker te wens over laat. Wij vinden dit echt zonde van het pand en de schitterende locatie.

Gegeten op 24 april 2016

Peter1007

Hier al eerder gegeten, toen met 4 personen. Dat was super, toen ook een 9 gegeven.
Nu met een grote groep (9 personen). Dit is niet zo'n succes.
Een aantal namen Chateaubriand. Nu kon dit alleen per 2 besteld worden (alhoewel op de kaart vanaf staat). Maar vervolgens kwam er een groot stuk vlees, wat aan tafel werd aangesneden.
Alleen: dit duurde nogal lang, waardoor ook andere porties lauw werden. Daarnaast was het helemaal niet zo veel per persoon. Ook zagen we eigenlijk geen verschil qua portie grootte (zou toch 10% moeten zijn) met de Gents steak.
Daarnaast moeten we redelijk vaak vragen of we nog wat drinken konden bestellen en werd er ook een aantal keer een drankje van iemand vergeten. Allemaal erg apart, want drankjes verkopen maakt juist de omzet.
De doorlooptijd is sowieso aan de ruime kant. We konden, door de open keuken, de kok horen klagen over het feit dat we nog een toetje besteld hadden om 22:00. Maar dat was niet onze schuld, we waren er keurig om 19:00. Dus dat het toetje pas om 22:00 besteld werd kwam simpelweg door de lange doorlooptijd. Waar we zelf overigens geen problemen mee hadden.

Al met al: beter niet met een te grote groep tegelijk gaan eten.

Gegeten op 9 april 2016

sverhaart

Gegeten op 21 april 2016

esther383

Voor het eerst kennisgemaakt met dit restaurant. Sfeervol ingericht, fijne muziek en adequate bediening. Voorgerecht bestaande voor mij uit de gerookte paling en voor mijn man een carpaccio. Mooi opgemaakte borden, smaakvolle gerechten, alleen de carpaccio behoeft wat minder olie. Hoofdgerecht bestaande uit de Amerikaanse steak en de lady steak. Amerikaanse steak was op zich goed, maar niet heel mals. Goed gekruid, lekkere bijgerechten. De Lady steak was voortreffelijk. Goed gegaard en boterzacht. Heerlijk met de truffeljus. De appel/rabarber was ook erg lekker en verfrissend. Maar het hoogtepunt was toch wel het dessert. Twee prachtige borden met op de 1 de cheesecake, opgebouwd in een weckpotje....verrukkelijk! Dit geldt ook voor de witte chocolademousse op het bord en ook voor elk klein detail, chocolaatje, amandelschaafsel, schuim..... Ook het bord met de chocoladesoufles was fenominaal lekker, precies goed gegaard waardoor met aansnijden de chocolade eruit begon te lopen... TOP!

Ik raad Rivers zeker aan! En wij komen op kort termijn een volgend bezoek brengen :-)

Gegeten op 15 april 2016

Schrijf zelf een recensie over Rivers in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Rivers. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.