a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 531 40 00

Open keuken met verse producten

Babylon, wat een toptent! Een prachtige open keuken is natuurlijk altijd een pre, maar helemaal als je uitzicht hebt op allerlei mooie verse producten. Het restaurant ligt pal aan het water en bij mooi weer gaat het terras open. Dus op zonnige dagen is dit echt de place to be.

marian2

Gisteravond heerlijk bij rivers gegeten, lekker onder de luifel. Eerst de krabbepoten en hierna de vis van de dag, roodbaars. Vriendelijke bediening. We waren hier voor het eerst, maar echt heel gezellig en lekker.

Gegeten op 30 juni 2015

matt4

Gisteren met een groep van 9 mensen gegeten bij Rivers. Prima zaak, leuke bediening. Misschien handig om standaard waterkannen bij het eten te serveren. Is altijd lekker.

Gegeten op 28 juni 2015

sonnieg

Bediening erg traag. Duurde erg lang voordat er drankjes waren. Veel te kort personeel. Wij waren met een groep, moesten erg lang wachten.
Carpaccio was warm en erg flauw.
Munt thee zaten oude bladeren in.
als klap op de vuurpijl ging het personeel de vis vitrine met Glassex schoonmaken aan de binnen en buitenkant waar de vis heerlijk lag. Wij eten bij rivers echt geen vis meer!!!

Gegeten op 19 juni 2015

Culi128

Wij hebben voor het eerst bij Rivers gegeten, na een gezellig dagje Alkmaar met mijn vriendin. Het restaurant heeft een leuke ligging aan het water. Omdat het nog wat fris was hebben wij niet buiten gegeten. De inrichting binnen is modern, maar door het gebruik van diverse kleuraccenten ook erg warm. De kaart is erg uitgebreid en het personeel is meer dan bereid te helpen bij het maken van een goede keuze. Wij begonnen met het broodmandje. Als tussengerecht hadden wij de carpaccio, deze was verser dan vers en zeer goed op smaak gebracht. Als hoofdgerecht hadden wij de spareribs, en toe een dame blanche. Allemaal even lekker en meer dan genoeg. Wij hadden dit diner gekocht via WF Deals. Dit was voor ons een goede reden om een dagje Alkmaar te doen, en dit was een meer dan goede afsluiting van die dag!

Gegeten op 26 maart 2015

pchii_

De laatste keer dat ik hier heb gegeten heette het restaurant nog Babylon. Het eerste wat opviel is dat het restaurant nagenoeg dezelfde menukaart hanteert. We hadden een aantal gerechten besteld die we eerder ook hebben besteld. Met een aantal kleine wijzigingen in presentatie smaakte het hetzelfde, wel goed maar niet bijzonder. Daarnaast was er ook een voorgerecht besteld als hoofdgerecht. Dit werd echter anders geserveerd dan vermeld, de keuken had er extra ingrediënten bij gedaan. Erg attent en waarschijnlijk gewoon goed bedoeld maar dit was niet nodig geweest en was ook niet overlegd. Helaas viel de smaak en kwaliteit hiervan tegen. De bediening heeft telkens gevraagd of alles naar wens was en was vriendelijk maar niet erg assertief. Voorheen was de bediening naar mijn mening professioneler en persoonlijker. Al met al een gezellige avond gehad.

Gegeten op 10 maart 2015

Ilseveldkamp

Fijne avond gehad bij Rivers. Ligt leuk aan het water. De bediening was erg vriendelijk en vlot en gaf goede adviezen. Het eten was vers en goed! Had een vis schotel en was goede keus. Straks in de zomer mooi op het terras zitten.

Gegeten op 6 februari 2015

codebie

Vanmorgen koffie gedronken bij Rivers (voorheen Babylon). Dat was de eerste en ook meteen de laatste keer. Bediening vriendelijk en koffie lekker, maar jeetje, wat duur! Vraag me af of ze het zo gaan redden. Ik vind 3,95 voor een appelrondje echt te gek (ontdekte dat helaas pas bij het afrekenen). We waren dus met zijn tweeën (ieder twee koffie en een appelding) 17,40 kwijt. Dat heb ik nog nooit meegemaakt....

Gegeten op 21 februari 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

Jammer dat u de kaart niet heeft gelezen, ons gebak en patisserie komt bij de beste leveranciers vandaan en u betaald daar iets meer voor dan bijvoorbeeld appeltaart bij de Hema.

Proever in spe - 6 maanden geleden

Allereerst was dat niet te proeven, want het appelrondje was bepaald niet vers te noemen. "U betaald (dat schrijft je overigens niet met een d, maar dit terzijde) daar iets meer voor dan bijvoorbeeld appeltaart bij de Hema" klopt: bij de Hema koop ik voor hetzelfde geld een hele taart!

Restaurant - 6 maanden geleden

Geen hele appeltaart! Waarschijnlijk eet u niet zoveel buiten de deur. Prijzen liggen verhoudingsgewijs op een redelijk niveau.

andrewmulder

Wij hebben hier gegeten met de spaar actie van AH in samenwerking met de restaurants. We kregen een warm welkom en kregen dan ook een mooie tafel aangewezen. We kregen een speciale kaart met keuze uit 3 voor hoofd en 1 nagerecht.. We kozen voor de zalm en burger en het klinkt misschien niet heel speciaal maar hij was heerlijk echt een aanrader leuke tent net nieuw gezellig personeel en goed eten..

Gegeten op 5 december 2014

Restaurant - 6 maanden geleden

Dank je wel Andrew voor deze mooie recensie en nodigen je graag uit om ook te genieten van onze nieuwe kaart.

TheodeRooy

Gegeten op 7 augustus 2014

Restaurant - 6 maanden geleden

Dank je wel Theo voor de informatieve recensie. Wij blijven heel erg ons best doen om Rivers tot een van de beste restaurants van Alkmaar en omstreken te maken.

melissa2

Heerlijk gegeten! Super verse vis, lekkere hapjes en prosseco. Bediening gaf goede tips over wijn en menukaart! Gezien de top kwaliteit/prijs verhouding en de mooie locatie bij de haven verwacht ik dat meer alkmaarders deze fijne plek gaan ontdekken!

Gegeten op 31 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Rivers in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Rivers. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.