a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 531 40 00

Open keuken met verse producten

Babylon, wat een toptent! Een prachtige open keuken is natuurlijk altijd een pre, maar helemaal als je uitzicht hebt op allerlei mooie verse producten. Het restaurant ligt pal aan het water en bij mooi weer gaat het terras open. Dus op zonnige dagen is dit echt de place to be.

Peter1007

Eigenlijk alleen maar positief.
Hele mooie locatie.
Eigenlijk alleen apart dat de bediening bij het brengen van het hoofdgerecht niet ook even vraagt of er nog drinken mag komen. Voor het restaurant toch jammer, want men zegt altijd: ze eten je arm, maar drinken je rijk. Natuurlijk kan je het ook zelf vragen.

Gegeten op 6 februari 2016

JornK

Vanavond gegeten met mijn vriendin bij Rivers. We zaten in de serre met een mooi uitzicht op het water. Helaas wist de bediening (los van de twee keer dat het eten gebracht werd) de serre niet te vinden. Zelf naar binnen moeten lopen om drankjes te bestellen en ook om te betalen moesten we zelf naar binnen. Het eten was (op een slechte carpaccio na) prima maar weinig bijzonders. De prijs kwaliteit verhouding is niet zoals het zou moeten zijn.
We hadden een leuke avond met z'n tweeën maar hier komen we niet meer terug.

Gegeten op 31 januari 2016

e.sieraad

Goed gegeten via een wf deal goede service en bekwame medewerkers veel rust tussen de gerechten door dus zeker een avondje uit.
Prijs kwaliteit van hoofdgerecht en soep aan de hoge kant als je de orginele prijs moet betalen .
Americain usa staek is gewoon bavette (longhaas) niet het duurste vlees en dan 22.50 is prijzig.
Ook soep in een koffiekopje voor 5.50 maar misschien krijg je a la carte andere hoeveelheden
Slagroom op italian koffie erg koud zodat de koffie snel afkoelt.zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 27 januari 2016

boerbon

Restaurant Rivers is prachtig gelegen aan het water vlak bij het accijns torentje in het centrum van Alkmaar. Vlak er naast ligt parkeergarage Schelphoek, dus ook goed bereikbaar per auto.
Zomers wordt het terras vaak druk bezocht (reserveren is dan zeker aanbevolen) en s'winters is een gedeelte hiervan omgebouwd tot serre zodat je ook dan hier lekker verwarmd (straalkacheltjes) kan zitten.
Wij kwamen zonder reservering langs en we kregen een lekker plekje in de serre. Het was behoorlijk druk, maar in de serre merkten we daar eigenlijk niet zo veel van.
De bediening was zeker niet slecht (erg vriendelijk) maar wel jammer dat ze niet even vroegen of we nog een drankje wilden als onze glazen leeg waren.
Als voorgerecht hadden we de proeverij du chef Rivers: Allerlei lekkere kleine hapjes. Onder andere toastjes met paling, gerookte zalm en hollandse garnaaltjes. Ook zat er nog carpaccio, parmaham en een lekker soepje bij. Ook jammer van de bediening dat we het brood pas kregen toen dit alles al op was.
Als hoofdgerecht hadden we Pick-a-fish (met schelvis en een langoustine) en een USA steak (met aardappel, spruitjes , notencrunch en jus). Beide smaakten uitstekend!
Tenslotte als toetje een Duet van bosbes en witte chocolade en een chocoladesouffle, ook dit smaakte ons prima.
Gezellige avond gehad, we komen zeker (van de zomer) nog eens terug!

Gegeten op 24 januari 2016

FHoutkamp

Voor de eerst keer gegeten bij Rivers en op alle fronten aangenaam verrast.
Heerlijk eten, proeverij/kippetje uit de oven/dame blanche, maar ook de sfeer en de bediening waren uitmuntend. Wat ons ook heel erg beviel was de rust tussen de gangen door, helemaal geen haast.
Kortom dit was de eerst keer en zeker niet de laatste keer dat wij zullen eten bij Rivers.

Gegeten op 16 januari 2016

webredactie

We hebben met een groot gezelschap genoten van een high wine of een high beer. De service was prima en onze gastheer wist veel te vertellen over de bieren en wijnen. Het smaakte allemaal verrukkelijk ook de hapjes die geserveerd werden pasten goed bij de wijnen/bieren.
Kortom; een plek terug te keren!

Gegeten op 1 januari 2016

Lucabella

Met social deal een heerlijk 4 gangen menu gegeten. Heel toepasselijk wijnarrangement voor slechts 15 euro extra. Doen!
Toetjes 2 keuzes en beide heerlijk vooral de geschonken warme chocolade saus.
Jammer alleen dat wij achteraf zaten omdat er geen 2 persoons tafeltjes in het drukke voor gedeelte zijn.Mooi decor.

Gegeten op 12 december 2015

hanneke83

In oktober 2015 uit eten geweest. Prachtig smaakvol restaurant, gezellige ambiance, erg gastvrij ontvangen. Het eten was perfect, voor herhaling vatbaar. Aanrader, zeker ook omdat prijs/kwaliteit in goede verhouding was. Wij gaan vast en zeker daar weer eten.

Gegeten op 17 oktober 2015

eemp

Lekker hoor allemaal.
In eerste instantie hadden we het gevoel dat we weinig aandacht kregen.
Toen we daar iets over zeiden werd dat meteen opgepakt en goedgemaakt.
"Ik ga goed voor jullie zorgen" zei de dame die volgens mij de leiding had.
Echt heerlijk gegeten.

Gegeten op 21 november 2015

bats1

Wij hebben kabeljauw gegeten en het was heerlijk maar het voor-nagerecht waren ook zeer goed,een echte aanrader,het totaalplaatje verdiend een 10 en is voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 6 december 2015

Schrijf zelf een recensie over Rivers in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Rivers. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.