Babylon

• 7.0

• 7.9

VonnyB
  • Recensies in de laatste twee jaar

High tea bij Babylon, nou dan mag je wat verwachten. Nou helaas, ik heb weleens betere high teas meegemaakt. Qua thee hadden we niets te klagen, maar de ieniminie crostinies, soepje van spinazie, doperwten en paling en de zoete hapjes waren niet top. De scone was met slagroom, ook apart. Het was voor die prijs erg weinig allemaal en dat is jammer.

Gegeten op 17 april 2014

jannesvisser
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben gisteren met 4 personen gegeten. We zaten uitstekend aan 2 aan elkaar geschoven tafels. De inrichting is strak en modern, misschien wel wat weinig decoratief, waardoor deze wat kaal oogde.
De hoofdmaaltijden, o.a. pasta, ossenhaaspuntjes en heilbot, evenals het garnituur (meerdere groenten) en het dessert ( overheerlijk hazelnootgebak en espresso met een chocoladetruffel erbij) vielen bij ons allen ongelooflijk goed in de smaak.
De bediening was zeer adequaat, snel, hoffelijk en attent .
Wij zullen hier zeker nog vaak terug komen.

Gegeten op 29 maart 2014

markvoskamp
  • Recensies in de laatste twee jaar

We bestelden de salade uit de noordzee en de vis van de veiling, beide gerechten waren er lekker en smaakten goed.
Bij binnenkomst werden we direct aangesproken en onze jassen werden netjes aangenomen.
de medewerkers waren enthousiast, hadden zichtbaar plezier in hun werk en gaven ons daardoor een gastvrij gevoel. Het restaurant (zowel binnen als buiten) en de medewerkers zagen er goed verzorgd uit.
We komen zeker een keertje terug.

Gegeten op 22 februari 2014

Marga Schuurman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik was altijd fan van Babylon, maar ik word kritischer. Vanavond gegeten bij Babylon, het was goed, maar niet top. Bediening, te krap, doen allen hun best, maar toch moet je om je heen kijken om te bestellen. Ze komen absoluut wanneer je wenkt, maar voor mij vaak te laat, glas is dan al 10 minuten leeg. De helft van de ruimte in het restaurant wordt benut, snap ik best, maar daardoor wel een drukke beleving. Wij zaten naast een luidruchtige groep van 16 man, had ons een rustige tafel gegeven. Eten was prima, carpaccio en zalm vooraf, gamba's met linguine en vegetarische ravioli als hoofdgerecht. Vegetarisch gerecht hoog op smaak, complimenten! Toiletten worden niet vaak genoeg gecontroleerd, papierbak overstroomd, en toiletten niet schoon. Jammer. Het was een acht, nu terug naar redelijk, kleine 7, dankzij het eten.

Gegeten op 13 maart 2014

grollo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Strak doch sfeervol ingericht restaurant en wie van krab houdt ga daar heen. Voor weinig geld en mooi op ijs geserveerd.

prijs / kwaliteit prima

Gegeten op 4 december 2013

Jaqueline-Boot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een mooie horecazaak. Echt goed gegeten en lekker gezeten. Vriendelijke bediening met passie voor het vak. Veel wijn en spijs kennis. Ook aan de gerechten word veel aandacht geschonken. Het ziet er goed uit en is echt in balans. Heerlijke, verrassende smaken. Hier komen we zeker terug!

Gegeten op 18 januari 2014

Ron77
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben er nu een paar keer geweest. Het eten is ok, maar zeker niet verrassend en redelijk duur ten opzichte van de kwaliteit. Om de een of andere reden hebben ze heel veel moeite om de service hoog te houden. De bediening is van een laag niveau; ze vergeten vaak wat en komen niet geregeld langs om te kijken hoe het is. De enige reden om er heen te gaan is de locatie. Maar dan kan je neg zo goed naar de buren.

Grasmaaierman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kerstavond met 24 personen bij Babylon gegeten. Groot deel van de groep was ontevreden over het eten en de bediening.
Zeer beperkte keuze door een slechte menusamenstelling. Vooraf geen broodje op tafel, zelfs niet bij de soep, gewoon een kaal kommetje soep met niks. Hoofdgerecht was een matige presentatie helemaal voor een kerstavond. Geen groentes op tafel, alleen per 4 personen een klein bakje friet. Dus opmaak was zeer matig.
Helaas kon het het personeel niet zo erg boeien toen we na afloop de klachten aan hen voorlegden, werd direct weer verder gegaan met de orde van de dag. Slechte zaak en niet in voor verbeteringen blijkbaar.

Gegeten op 24 december 2013

spiens48
  • Recensies in de laatste twee jaar

De salade Nicoise als lunchgerecht wordt opgediend met flinke stukken verse heerlijke tonijn. Inmiddels een favoriete lunch, al een keer of zes van genoten. Prachtig terras in de zon, maar met riante parassols. Vriendelijk personeel, dat best wel wat meer kennis van de wijn mag krijgen en wellicht iets minder familiair mag zijn. Of is dat de charme van de provinciestad ?

Gegeten op 22 september 2013

RianG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een prachtige nazomeravond zijn we hier lekker op terras gaan zitten om een hapje te eten. Toen we aan kwamen lopen en vroegen om een tafel werden we van medewerker naar medewerker gestuurd om te vragen voor een tafel. Bij de vierde werd dan ook uiteindelijk een tafel gereed gemaakt.

Begonnen met een lekker glas wijn en gevraagd voor wat brood. Brood duurde wel erg lang, na 20 minuten en 2 keer vragen werd het eindelijk op tafel gezet.

Omdat dit al lang duurde waren we van plan om het eten maar op tijd te bestellen.

Vooraf hadden we graved lax en de tonijnsashimi besteld. Ook dit duurde 30 minuten, maar omdat we het brood al hadden en lekker in de zon zaten was dit niet erg. Maar de overgang van het voor- naar het hoofdgerecht duurde echt te lang. We hebben ruim een uur moeten wachten! Ik snap niet wat er nou zo lang moest duren. We hadden koude gerechten gekozen, een carpaccio en nog een graved lax. De carpaccio voelde nog zo koud aan dat het wel leek alsof ie rechtstreeks uit de koeling kwam. Heel jammer. Om 10 uur waren we pas klaar en hadden we beide nog enorme honger.

Dit is de derde keer voor mij bij Babylon Alkmaar, en de tweede keer dat ik zo word teleurgesteld door de service en het lange wachten. Jammer!

Volgende keer ga ik gewoon weer naar Babylon in Heerhugowaard, daar gaat het wel goed!

Gegeten op 5 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Babylon in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Babylon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!