a TripAdvisor company

foto's van Stempels Brasserie in Haarlem - 1 foto's van Stempels Brasserie in Haarlem - 2 foto's van Stempels Brasserie in Haarlem - 3 foto's van Stempels Brasserie in Haarlem - 4 foto's van Stempels Brasserie in Haarlem - 5

Stempels Brasserie

3. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 512 39 10
  2. www.stempelsinhaarlem.nl

Proever7783

Parkeren in de Appelaar, een biertje als apperatief bij In den Uiver en eten bij Brasserie Stempels. Zo relaxed in Haarlem. In de Brasserie kregen we een tafel op een mooie plek in het pand. Het was rustig want niet druk maar ook geen luide muziek. ideaal om bij te praten onder het genot van lekker eten. Als klein hapje vooraf 2 oesters die heel erg goed waren en mooi opgediend. Een aantal namen het drie gangen menu van €27,50 met vooraf serranoham, hummus, groene curry dressing, hoofdgerecht was parelhoen met schorseneren, wortel, spruitjes, een koolblad en pastinaak-dragon-boter saus en een dessert van gebakken banaan met een chocoladesaus, kaneelijs en een vanillemousse met een beetje advocaat. Alles was perfect klaargemaakt. Een ander nam: plateau Stempels als voorgerecht. Zeer uitgebreid met allerlei hapjes voor de schappelijke prijs van €8,50. En als desert de sticky toffee pudding met rum en zalig koffieijs. Het was gelukkig mogelijk om het hoofdgerecht van het 3 gangen menu los te kiezen. De parelhoen was zeer sappig en mals, de schorseneren, spruitjes, wortel en kool was heerlijk. De saus was goed maar je kon de dragon en pastinaak niet echt proeven. Smaakte meer naar roomboter. De desserts waren prachtig opgemaakt en heerlijk. De bediening was heel prettig, aardig en niet te veel op de voorgrond. Onbegrijpelijk dat dit niet stampvol zat met mensen. Is de concurrentie groot in Haarlem?

Gegeten op 16 januari 2016

hekel011

Matige prijs/kwaliteit verhouding: vlees was OK, vegetarisch en vis erg weinig en niet bijzonder lekker. Bij gerechten rond de 20E is apart rekenen voor de frites/salade /brood/tapenade (!) vrij treurig. Wijn ronduit matig.
Service vriendelijk maar slecht management: om alles meerdere keren vragen en lang wachten.
De plek is prachtig en zou beter verdienen.

Gegeten op 22 december 2015

mnijk

Wij eten in deze fijne brasserie regelmatig een weekmenu (€27,50). De stabiel goede kwaliteit van het eten is voor ons reden om een keer een recensie te schrijven. De koks gebruiken lekkere producten en combineren verrassende smaken. De wijnen zijn goed en gunstig geprijsd. Het personeel is zeer vriendelijk en flexibel.We voelen ons altijd welkom! Verzoeken om eventuele aanpassingen van het menu worden makkelijk gehonoreerd. Chapeau!

Gegeten op 14 december 2015

Brehaan

Zomaar binnen gelopen aan dit drukke plein. Inrichting van de Brasserie, is beetje kaal, stoelen niet comfortabel. Maar het eten is erg goed, een prachtig klaargemaakte kalsoester, met een zacht sucade stuk. En de haasragout wqas ook heel lekker. De frietjes hadden iets knapperiger gekund.Aardige jonge bediening.

Gegeten op 18 oktober 2015

LindaMB

Afgelopen zaterdagavond hebben wij bij Stempels gegeten. De zaak is mooi ingericht, maar het is wel erg licht binnen. Als het licht een beetje gedimd zou worden, zou het nog veel gezelliger zijn.
Het eten was heerlijk! Zelf had ik het Plateau Stempels vooraf, fijn om van alles te proeven. De zeebaars als hoofdgerecht was erg lekker, maar wel wat weinig. Hierdoor was er nog wel ruimte voor de heerlijke trifle. De pinot grigio was ook erg lekker.
Het personeel was erg attent en past zich goed aan aan het gezelschap.

Gegeten op 10 oktober 2015

mvgr

Stempels Brasserie ligt in hartje Haarlem, op een prachtige locatie. We hebben bij het bestellen van onze drankjes om een mandje brood gevraagd. Curieus dat er op de rekening 2x een bedrag gerekend wordt, terwijl we gewoon een mandje vragen, enfin. Qua hoofdgerechten is het voor een vegetariër geen feest. Je hebt de keuze tussen salade en salade. Ik heb dus maar voor de Salade Stempels gekozen. Ik heb in een eerdere recensie gelezen dat iemand klaagt dat de kip die daar oorspronkelijk in hoort niet vervangen wordt door iets anders vegetarisch. Dat viel mij ook al direct op. Tevens was de hoeveelheid voldoende als voorgerecht en niet als hoofdgerecht. Mijn tafelgenoot had Zeebaarsfilet gekozen. De filet was goed klaargemaakt maar ook hier is de hoeveelheid teleurstellend. Zeker voor de 20,-- euro die je moet betalen voor 2 kleine stukjes. Voor eventuele aanvullende zaken als frites of salade moet je apart betalen. Kortom, de smaak was voldoende maar niet meer dan dat.De bediening was weinig oplettend. Een flesje water besteld en naar een kwartier nog maar eens naar gevraagd. Hetzelfde gebeurde met de rekening. Wij hadden het gevoel in een heel duur eetcafé te hebben gegeten.

Gegeten op 26 september 2015

Marian1956

Wij hebben zaterdag heerlijk geluncht op het terras. De groene Gazpacho was heerlijk fris en op smaak. Weer eens iets anders dan rode Gazpacho. Ook het broodje Tonijn was heerlijk. Ook hebben mijn vriendin en ik een Haarlems biertje gedronken. De bediening was vlot, vriendelijk en geïnteresseerd in ons dagje Haarlem. Ook kregen we van haar nog wat tips over Haarlem. We komen graag terug naar Haarlem en naar Stempels.

Gegeten op 12 september 2015

cornelia45

Prachtig pand, vriendelijke bediening. Het eten had een niveau hoger gekund.
De entrecote was niet lekker gebakken, de vis was goed, maar het groentegarnituur viel tegen en al met al was alles met weinig fantasie in smaak klaargemaakt. Prima wijnen!

Gegeten op 7 september 2015

Pinodome

Al eerder gegeten in Stempels Restaurant en nu eens keer in de Brasserie. Qua ambiance is dit een groot verschil; geen gedekte tafels met obers op stand-by die gelijk lege wijnglazen bijvullen, maar tussen de kranten in een donkere eetzaal.

Het eten blijft erg goed, vooraf heerlijke oesters en een 'Plateau Stempels' met meerdere tafelgenoten een diversiteit aan voorgerecht hapjes is verorberd. Daarna aan de runderbiefstuk, die 'gewoon goed' was; niet spannend maar solide. Zilveruitjes, spek en jus erbij waren goed. Ik had geen dessert, maar een cappuccino.

Hoewel bij ons de service goed was, zagen we wel verscheidene tafels waar erg lang gewacht moest worden en deze mensen hadden duidelijk mindere avond.

De gerechten op de kaart zijn aan de veilige kant en er is niet heel veel keuze. Dit gecombineerd met de minder sfeervolle ambiance zal mij niet snel doen terugkeren naar Stempels Brasserie.

Gegeten op 28 februari 2015

censchot

Stempels is gelegen in een prachtig historisch pand (voorm. drukkerij Joh. Enschede) en hierin zit een hotel, een restaurant en een brasserie. Deze richten zich klaarblijkelijk op verschillend publiek. Ik heb bij de brasserie gegeten maar ondanks dat ik kan accepteren dat de kwaliteit hier minder is dan in het restaurant, vond ik de prijs-kwaliteitverhouding erg tegenvallen. De ontvangst en service vond ik afstandelijk en onpersoonlijk, bediening kwam tijdens de gangen ook weinig tot niet langs (wellicht onderbezetting) en leek ongeinteresseerd. Wellicht was dit in de keuken ook zo, in ieder geval kwam dit ook tot uiting in de gerechten. Hoeveelheden erg weinig van alles, ik had zelf een maaltijdsalade (vegetarische variant echter werd er niet aangegeven wat er extra was of hoe dit aangepast zou worden) maar qua hoeveelheid vond ik dit eerder een voorgerecht. Opmaak van de borden liet ook te wensen over, zeker van het dessert dat ook niet aan onze verwachtingen voldeed en zeker de prijs niet waard was. Heel jammer, het is een prachtig pand met veel potentie maar mijn gevoel en ervaring zegt me dat er het een en ander niet goed zit in de organisatie, inclusief bediening en keuken.

Gegeten op 9 februari 2015

Restaurant - 10 februari 2015

Erg vervelend om te horen dat uw avond niet aan uw verwachting voldeed. Wij maken geen onderscheid op het gebied van kwaliteit. De vegetarische variant van de maaltijdsalade, kent geen vervangende producten, maar wordt wel rijkelijk gevuld met de overige ingrediënten. Onze collega dacht dat hij dat goed had uitgelegd. Het dessert, gepofte ananas, wordt door de chef-kok opnieuw bekeken/samengesteld. Zijn u en uw gasten nog goed thuisgekomen, na problemen met de BIOS-taxi?

Meesterproever - 10 februari 2015

De extra ingredienten waren niet van tevoren uitgelegd, uw collega gaf ook aan dat voor iemand die het 'origineel' niet kent dat dan niet zichtbaar is. Heb de tip gegeven dit er de volgende keer bij te vertellen van te voren.
Ja, het vervoer is uiteindelijk goed gegaan, mede met dank aan de attente collega die dit goed heeft beleid, dank voor de bezorgdheid en belangstelling.

Schrijf zelf een recensie over Stempels Brasserie in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Stempels Brasserie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.