Stempels Brasserie over zichzelf

De brasserie is een aangename plek om op ieder moment van de dag te verpozen. Of het nu is voor een ontbijt, een kop koffie met iets lekkers, een lunch, een glas wijn met een borrelhapje of voor een echt brasserie diner. Het kan allemaal, binnen in het stijlvolle voormalige woonhuis van de Johan Enschedé familie of bij mooi weer buiten op het gezellige terras.

lekker1962
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtig mooi terras waar wij plaats namen op de brede lounge banken en een glaasje rosé bestelden. Prima huiswijn die geserveerd werd voor 2,90 per glas. Waar vind je dat nog? Een goed glas wijn voor zo'n prijs. Als hapje bestelden wij garnalen kroketten. Die waren echt teleurstellend. Melig van binnen waarbij je moest zoeken naar de garnalen. Daarnaast kregen wij het vermoeden dat ze gebakken waren in oud vet op een te lage temperatuur. Conclusie, wijn en locatie goed. Voor de hapjes proberen we volgende keer iets anders.

Gegeten op 3 april 2014

robertelvira
  • Recensies in de laatste twee jaar

Meerdere ingangen waardoor een beetje rommelig. Sfeer is goed. Werden prima geholpen.
Gekozen voor een venkelsoep die zowel vegatarisch of met garnalen besteld kon worden.
Smaak was goed, smaakte niet echt naar venkel. Daarna kregen we de tosti met ham, kaas, en een gebakken eitje er boven op. Was wat eenboudig. Deze hadden we gelijk besteld maar kwam pas nadat we de soep op hadden. Fijn omdat we 2 warme lunch gerechten hadden besteld.
Prima lunch maar niet spetacular.

Gegeten op 8 april 2014

richard75
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een mooie lentedag rond het middaguur neergestreken op het overvolle terras. Bediening loopt voortdurend voorbij, maar lijkt ons maar moeilijk op te merken. Uiteindelijk zelf maar even de vuile vaat van de vorige terrasgangers op de balie gezet. Misschien trekken we zo de aandacht. Als we uiteindelijk na een slordige tien minuten een keurige heer aanspreken, geeft die aan eigenlijk niet van de "opname" te zijn, maar wil ons wel terwille zijn. Na een "Wat wilt u dan ?" Bestellen we een flesje Franse Rosé en twee broodjes. Na het brengen van de rosé wachten we maar liefst veertig (!) minuten op de broodjes. Het is dat het zulk lekker weer is in het zonnetje..... Naast ons probeert iemand ook een bestelling te plaatsen bij een passerend meisje. Met een "Ik ben niet van de opname" mindert ze niet eens vaart, en is weer uit het zicht. Met "Ik roep iemand voor u" had ze vele malen gastvrijer geweest...... De broodjes blijken ondanks de idiote wachttijd erg lekker. Goeie (Ierse) hamburger, sappig en mooi gepresenteerd. Toch jammer, want entourage en eten zijn prima. Professionaliteit in de bediening is ernstig noodzakelijk en voor verbetering vatbaar. De gast heeft geen notie hoe de processen van een horeca uitbater in elkaar steken, en kun je dus moeilijk uitleggen dat je "niet van de opname bent".........

Sandravdt
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nog niet gegeten bij Stempels, alleen wat gedronken. Zowel voor een zakelijke ontmoeting of met vrienden is het een pracht plek. Vlakbij parkeergarage, makkelijk te vinden. Prachtig oud pad, die aan alle kanten geschiedenis ademt.

Bediening was vlot, maar door de verschillende ruimtes in het pand, kan het soms voorkomen dat het wat langer duurt voordat iemand komt.

Gegeten op 3 maart 2014

Pecaro
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zonnige, haast zomerse dag in maart schuiven wij met vier personen aan op het grote terras van Stempels, om van een uitgebreide lunch te genieten. Er is zowaar plek genoeg, dus een mooi tafeltje op de hoek van het terras uitgezocht vanwaar we een mooi uitzicht hebben op de grot kerk, het plein eromheen en alles wat er voorbij komt.
De lunchkaart biedt veel lekkers, en onder het genot van een glas rosé kiezen we iets te eten. Een Spaanse of een Franse rosé, dat is echter eerst de vraag. Het meisje dat ons bedient weet het wel, ze brengt ons beide, maar kan ze vervolgens niet uit elkaar houden. Drinken we nu een Franse, of een Spaanse? Enfin, lekker is de rosé wel.
We kiezen, gewoon gemakkelijk, uit het plateau Stempels voor twee personen, dat ook voor vier kan, uiteraard: de gerookte zalm, brie, olijven, kaasrolletjes, geroosterd brood en aïoli, garnalenkroketjes, gezouten nootjes en coppaham. De nootjes mogen wel achterwege blijven, erg lekker, dat wel, maar meer voor de borrel. Verder allemaal zeer smakelijk en dus zo op. We bestellen het geroosterde brood bij, want vijf stukjes voor vier personen is wel wat karig. Ook van de kaasrolletjes en garnalenkroketten mogen er wel wat meer op de schaal liggen, vier personen eten minstens twee rolletjes per persoon! We lessen onze dorst met een karaf kraanwater, die zonder morren wordt gebracht.
We worden allervriendelijkst geholpen, twee verschillende meisjes runnen het terras, het ene brengt en neemt op, het andere haalt en rekent af. Niets op aan te merken. Vriendelijk en vlot. Hoeven nergens lang op te wachten.
Stempels ligt op een mooi punt in het centrum van Haarlem. Een historisch pand met een rijke geschiedenis. Ook binnen is het goed toeven; dat deden we al eens bij regen. Een zaak die aantrekt om op z'n minst een kop koffie te gaan drinken en de sfeer op te snuiven. Wij genoten van de lunch, die met 45 euro all-in voor vier niet te duur is. Hier komen we bij een volgend bezoek aan Haarlem zomaar opnieuw.

Gegeten op 30 maart 2014

Jose3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geluncht in de brasserie , het was alweer even geleden.
Ik had een lekker bruin broodje ruim (!) belegd met oude kaas en gelukkig zonder overbodige garnituur (de bekende wortelrasp enz) en mijn man had een plateau Stempels, gewoon goed.
En het pand blijft verschrikkelijk mooi met al die historie en het was nu extra sfeervol met de kerstversiering.

Gegeten op 7 december 2013

Ilse O.
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hadden een dagje Haarlem gepland en hebben geluncht bij Stempels. Wij hadden het plateau stempels. Dit waren meer hapjes die bij een borrel horen. Wij hadden meer een lunch verwacht. Dat is dan nog tot daaraan toe, maar aan de prijs te zien zou je er wel even een goed gevulde buik aan over moeten houden, maar dat was helaas niet het geval. Erg karig en veel te duur. Uiteraard hebben we dit ook gezegd, maar de bediening wist niet goed hoe ze hierop moesten reageren. Ik vond het wat rommelig overkomen allemaal. We hebben 3 obers aan onze tafel gehad en dat alleen voor een lunch. De volgende keer kiezen we een ander restaurantje/ brasserie uit. Jammer.

Gegeten op 15 december 2013

pietergrimbergen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een tweede maal bezocht, nu voor lunch als revanche want de eerste keer voor een koffie en taart beviel niet goed met name door de wel heel trage en onattente bediening. In enkele andere commentaren lees ik nu precies waar het aan schort: aandacht voor de zaak zelf, voor het pand en daadwerkelijke aandacht voor de klant. Smerige ramen, groezelige vensterbanken en de tafel was net als de eerste keer niet schoon en onaangenaam ingericht. Wij aten een broodje zalm, het vocht van de zalm en saus maakte het broodje zwaar en klef, een soort mini pizza-achtig iets was zeer matig en roduit karig gepresenteerd. Goede wijn erbij en de koffie was prima. Jammer want Stempels ligt op een geweldige plek in de stad! Wij kunnen ons na 2 keer niet aan de indruk onttrekken dat dit bedrijf van inhoudelijk meer aandacht voor het geheel moet gaan opbrengen, niet aan de buitenkant met buitenkantfratsen. De pretenties worden bepaald niet waargemaakt, in de directe omgeving is veel beter aanbod te vinden.

Gegeten op 28 september 2013

Proever66957
  • Recensies in de laatste twee jaar

Inspiratieloze bediening wisselde af met zeer vriendelijke medewerkers. Beslagen of vieze ramen maken een careless indruk. In de psychedelisch aangeklede voorkamers zit je buiten zicht van de bediening. Dat is overkomelijk door zelf om de rekening te vragen om de hoek... De appeltaart bij de koffie, op zichzelf goed van smaak, kwam koud opgediend met waterige spuitbus slagroom. Bij de lunch zaten wij in het centrale deel aan een leuke ronde tafel met comfortabele stoelen. Ook hier matte ramen, erg vies of beslagen. De paprika creme was wat zuur en magnetron heet met kapot gekookte garnalen, opgediend met half afgebakken wit stokbrood. Het mezzaluna broodje was een hap witbrood met te weinig beleg, en gelukkig ernaast erg goede pesto. De Illy koffie en de gekozen witte wijn, een P Grigio, was heerlijk. Maak van deze prachtige zaak iets moois met een goeie vibe! Dan komen wij graag weer terug.

Gegeten op 14 september 2013

ans123
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zitten binnen in een van de kamers van de brasserie, sfeervol, wel een beetje stijfjes, de jonge ober is vriendelijk en snel ter plekke,
Het voorgerecht met zalm is matig, de stukken gerookte zalm zijn dik, soms draderig, te veel ook, de salade die er onder zat was chaotisch, beetje papperig, Het andere voorgerecht, met gegrilde biefstukreepjes: de biefstuk is taai, jammer nou, te veel doorbakken, droog, de salade gewoon, De lamskoteletjes van het hoofdgerecht zijn prima, heerlijke jus ook, dat maakt weer een hoop goed, en het toetje ook smaakvol en mooi opgemaakt, gevarieerd, kortom, voorgerechten, dikke onvoldoende, maar de rest maakt het tot een 6

Gegeten op 31 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Stempels Brasserie in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Stempels Brasserie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!