• foto's van Stempels Brasserie in Haarlem - 1

3. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 512 39 10
  2. www.stempelsinhaarlem.nl

Pinodome

Al eerder gegeten in Stempels Restaurant en nu eens keer in de Brasserie. Qua ambiance is dit een groot verschil; geen gedekte tafels met obers op stand-by die gelijk lege wijnglazen bijvullen, maar tussen de kranten in een donkere eetzaal.

Het eten blijft erg goed, vooraf heerlijke oesters en een 'Plateau Stempels' met meerdere tafelgenoten een diversiteit aan voorgerecht hapjes is verorberd. Daarna aan de runderbiefstuk, die 'gewoon goed' was; niet spannend maar solide. Zilveruitjes, spek en jus erbij waren goed. Ik had geen dessert, maar een cappuccino.

Hoewel bij ons de service goed was, zagen we wel verscheidene tafels waar erg lang gewacht moest worden en deze mensen hadden duidelijk mindere avond.

De gerechten op de kaart zijn aan de veilige kant en er is niet heel veel keuze. Dit gecombineerd met de minder sfeervolle ambiance zal mij niet snel doen terugkeren naar Stempels Brasserie.

Gegeten op 28 februari 2015

censchot

Stempels is gelegen in een prachtig historisch pand (voorm. drukkerij Joh. Enschede) en hierin zit een hotel, een restaurant en een brasserie. Deze richten zich klaarblijkelijk op verschillend publiek. Ik heb bij de brasserie gegeten maar ondanks dat ik kan accepteren dat de kwaliteit hier minder is dan in het restaurant, vond ik de prijs-kwaliteitverhouding erg tegenvallen. De ontvangst en service vond ik afstandelijk en onpersoonlijk, bediening kwam tijdens de gangen ook weinig tot niet langs (wellicht onderbezetting) en leek ongeinteresseerd. Wellicht was dit in de keuken ook zo, in ieder geval kwam dit ook tot uiting in de gerechten. Hoeveelheden erg weinig van alles, ik had zelf een maaltijdsalade (vegetarische variant echter werd er niet aangegeven wat er extra was of hoe dit aangepast zou worden) maar qua hoeveelheid vond ik dit eerder een voorgerecht. Opmaak van de borden liet ook te wensen over, zeker van het dessert dat ook niet aan onze verwachtingen voldeed en zeker de prijs niet waard was. Heel jammer, het is een prachtig pand met veel potentie maar mijn gevoel en ervaring zegt me dat er het een en ander niet goed zit in de organisatie, inclusief bediening en keuken.

Gegeten op 9 februari 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Erg vervelend om te horen dat uw avond niet aan uw verwachting voldeed. Wij maken geen onderscheid op het gebied van kwaliteit. De vegetarische variant van de maaltijdsalade, kent geen vervangende producten, maar wordt wel rijkelijk gevuld met de overige ingrediënten. Onze collega dacht dat hij dat goed had uitgelegd. Het dessert, gepofte ananas, wordt door de chef-kok opnieuw bekeken/samengesteld. Zijn u en uw gasten nog goed thuisgekomen, na problemen met de BIOS-taxi?

Topproever - 2 maanden geleden

De extra ingredienten waren niet van tevoren uitgelegd, uw collega gaf ook aan dat voor iemand die het 'origineel' niet kent dat dan niet zichtbaar is. Heb de tip gegeven dit er de volgende keer bij te vertellen van te voren.
Ja, het vervoer is uiteindelijk goed gegaan, mede met dank aan de attente collega die dit goed heeft beleid, dank voor de bezorgdheid en belangstelling.

eetbeter2

Geweldig terras in het centrum van Haarlem. Erg groot ook en daarom is er waarschijnlijk gekozen voor een organisatie die misschien handig is voor het restaurant, maar niet zo klantvriendelijk is. Veel personeel dat elk een eigen taak heeft. Op die manier is het moeilijk de persoon te bereiken die de bestellingen mag opnemen. De wachttijden zijn ook erg lang. Ook bijzonder; als we een cappuccino vragen na afloop wordt ons dat afgeraden omdat het lang zal gaan duren...
Het eten is overigens prima. Lekkere mosselen in goede porties. Geef het personeel wat meer verantwoordelijkheid en het is een toptent.

Gegeten op 7 augustus 2014

lekker1962

Prachtig mooi terras waar wij plaats namen op de brede lounge banken en een glaasje rosé bestelden. Prima huiswijn die geserveerd werd voor 2,90 per glas. Waar vind je dat nog? Een goed glas wijn voor zo'n prijs. Als hapje bestelden wij garnalen kroketten. Die waren echt teleurstellend. Melig van binnen waarbij je moest zoeken naar de garnalen. Daarnaast kregen wij het vermoeden dat ze gebakken waren in oud vet op een te lage temperatuur. Conclusie, wijn en locatie goed. Voor de hapjes proberen we volgende keer iets anders.

Gegeten op 3 april 2014

robertelvira

Meerdere ingangen waardoor een beetje rommelig. Sfeer is goed. Werden prima geholpen.
Gekozen voor een venkelsoep die zowel vegatarisch of met garnalen besteld kon worden.
Smaak was goed, smaakte niet echt naar venkel. Daarna kregen we de tosti met ham, kaas, en een gebakken eitje er boven op. Was wat eenboudig. Deze hadden we gelijk besteld maar kwam pas nadat we de soep op hadden. Fijn omdat we 2 warme lunch gerechten hadden besteld.
Prima lunch maar niet spetacular.

Gegeten op 8 april 2014

richard75

Op een mooie lentedag rond het middaguur neergestreken op het overvolle terras. Bediening loopt voortdurend voorbij, maar lijkt ons maar moeilijk op te merken. Uiteindelijk zelf maar even de vuile vaat van de vorige terrasgangers op de balie gezet. Misschien trekken we zo de aandacht. Als we uiteindelijk na een slordige tien minuten een keurige heer aanspreken, geeft die aan eigenlijk niet van de "opname" te zijn, maar wil ons wel terwille zijn. Na een "Wat wilt u dan ?" Bestellen we een flesje Franse Rosé en twee broodjes. Na het brengen van de rosé wachten we maar liefst veertig (!) minuten op de broodjes. Het is dat het zulk lekker weer is in het zonnetje..... Naast ons probeert iemand ook een bestelling te plaatsen bij een passerend meisje. Met een "Ik ben niet van de opname" mindert ze niet eens vaart, en is weer uit het zicht. Met "Ik roep iemand voor u" had ze vele malen gastvrijer geweest...... De broodjes blijken ondanks de idiote wachttijd erg lekker. Goeie (Ierse) hamburger, sappig en mooi gepresenteerd. Toch jammer, want entourage en eten zijn prima. Professionaliteit in de bediening is ernstig noodzakelijk en voor verbetering vatbaar. De gast heeft geen notie hoe de processen van een horeca uitbater in elkaar steken, en kun je dus moeilijk uitleggen dat je "niet van de opname bent".........

Sandravdt

Nog niet gegeten bij Stempels, alleen wat gedronken. Zowel voor een zakelijke ontmoeting of met vrienden is het een pracht plek. Vlakbij parkeergarage, makkelijk te vinden. Prachtig oud pad, die aan alle kanten geschiedenis ademt.

Bediening was vlot, maar door de verschillende ruimtes in het pand, kan het soms voorkomen dat het wat langer duurt voordat iemand komt.

Gegeten op 3 maart 2014

Pecaro

Op een zonnige, haast zomerse dag in maart schuiven wij met vier personen aan op het grote terras van Stempels, om van een uitgebreide lunch te genieten. Er is zowaar plek genoeg, dus een mooi tafeltje op de hoek van het terras uitgezocht vanwaar we een mooi uitzicht hebben op de grot kerk, het plein eromheen en alles wat er voorbij komt.
De lunchkaart biedt veel lekkers, en onder het genot van een glas rosé kiezen we iets te eten. Een Spaanse of een Franse rosé, dat is echter eerst de vraag. Het meisje dat ons bedient weet het wel, ze brengt ons beide, maar kan ze vervolgens niet uit elkaar houden. Drinken we nu een Franse, of een Spaanse? Enfin, lekker is de rosé wel.
We kiezen, gewoon gemakkelijk, uit het plateau Stempels voor twee personen, dat ook voor vier kan, uiteraard: de gerookte zalm, brie, olijven, kaasrolletjes, geroosterd brood en aïoli, garnalenkroketjes, gezouten nootjes en coppaham. De nootjes mogen wel achterwege blijven, erg lekker, dat wel, maar meer voor de borrel. Verder allemaal zeer smakelijk en dus zo op. We bestellen het geroosterde brood bij, want vijf stukjes voor vier personen is wel wat karig. Ook van de kaasrolletjes en garnalenkroketten mogen er wel wat meer op de schaal liggen, vier personen eten minstens twee rolletjes per persoon! We lessen onze dorst met een karaf kraanwater, die zonder morren wordt gebracht.
We worden allervriendelijkst geholpen, twee verschillende meisjes runnen het terras, het ene brengt en neemt op, het andere haalt en rekent af. Niets op aan te merken. Vriendelijk en vlot. Hoeven nergens lang op te wachten.
Stempels ligt op een mooi punt in het centrum van Haarlem. Een historisch pand met een rijke geschiedenis. Ook binnen is het goed toeven; dat deden we al eens bij regen. Een zaak die aantrekt om op z'n minst een kop koffie te gaan drinken en de sfeer op te snuiven. Wij genoten van de lunch, die met 45 euro all-in voor vier niet te duur is. Hier komen we bij een volgend bezoek aan Haarlem zomaar opnieuw.

Gegeten op 30 maart 2014

Jose3

Geluncht in de brasserie , het was alweer even geleden.
Ik had een lekker bruin broodje ruim (!) belegd met oude kaas en gelukkig zonder overbodige garnituur (de bekende wortelrasp enz) en mijn man had een plateau Stempels, gewoon goed.
En het pand blijft verschrikkelijk mooi met al die historie en het was nu extra sfeervol met de kerstversiering.

Gegeten op 7 december 2013

Ilse O.

Wij hadden een dagje Haarlem gepland en hebben geluncht bij Stempels. Wij hadden het plateau stempels. Dit waren meer hapjes die bij een borrel horen. Wij hadden meer een lunch verwacht. Dat is dan nog tot daaraan toe, maar aan de prijs te zien zou je er wel even een goed gevulde buik aan over moeten houden, maar dat was helaas niet het geval. Erg karig en veel te duur. Uiteraard hebben we dit ook gezegd, maar de bediening wist niet goed hoe ze hierop moesten reageren. Ik vond het wat rommelig overkomen allemaal. We hebben 3 obers aan onze tafel gehad en dat alleen voor een lunch. De volgende keer kiezen we een ander restaurantje/ brasserie uit. Jammer.

Gegeten op 15 december 2013

Restaurant - 22 januari 2014

Erg jammer om te lezen dat zowel de lunch, bediening èn decor niet in de smaak vielen. Het plateau (€ 8,50 p.p.) kan voor 1 of meerdere personen besteld worden. Sinds de opening (2006) op de kaart en een favoriet bij vele van onze gasten. Gun ons een tweede kans; we zullen hem zeker aangrijpen!

Schrijf zelf een recensie over Stempels Brasserie in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Stempels Brasserie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.