• foto's van Restaurant Di Sale in Amsterdam - 1

Toon telefoonnummer 020 6623853

• 8.4 10 90

• 8.2

• 8.0

Restaurant Di Sale doet mee!

Reserveer nu!

Aandacht en passie

Op deze droomlocatie aan de Willemsparkweg in het chique Oud-Zuid zwaaien eigenaar Sale en chef Alberto broederlijk de scepter. Verse, eerlijke en veelal biologische producten resulteren in rijke en weldadige smaken. Heerlijk eten met alle luxe en glamour die je op een plek als deze mag verwachten.

spiens48
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden tijd voor twee gangen, zagen dus af van het interessante driegangentheatermenu. Maar genoten van de amuses (waarbij rekening werd gehouden met 1x vega !), de wijnen (uitstekende en interessante huiswijnen), zeeuwse oesters, coquilles (heel mooi geprensenteerd in een soort eetbaar abstract kunstwerkje), ravioili met zeefruit en heek met parmaham. Enige puntjes van kritiek zijn, dat er wel wat groene groente bij mag voor de gezondheid en dat de warme schotels wel wat heter op tafel mogen komen. De ambiance is chique-gezelllig, maar kan een opvallende eye-catcher gebruiken (en een nieuwe stoffering op de muurbank). Maar afgezien van deze details een zaak, die de moeite waard is om voor om te rijden. We dronken ook prosecco bij de start, in totaal drie glazen wijn en een fles water. Met €98 goed qua prijs-kwaliteitverhouding.

Gegeten op 14 april 2014

MartijnvanderTak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met mijn vriendin bij Di Sale gegeten, was echt overheerlijk! We liepen toevallig langs, en ik herrinerde mij dat we een aantal goede verhalen over Di Sale hadden gehoord. Het was echt top, mijn vriendin had de coquilles en ik de melanzane vooraf, waren beide allebei erg goed. Als hoofdgerecht nam mijn vriendin de eendenborst, die al goed was, maar de biefstuk was echt voortreffelijk. Zeker een aanrader! Na hadden wij beide zin in een chocoladetaartje, wat (u raad het niet) erg lekker was. De bediening was attent, de sfeer is goed, het eten geweldig en dat toch voor een niet al te hoge prijs.

Gegeten op 10 maart 2014

Leonard1986
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen kerst gegeten bij Di Sale! Het kerstmenu was erg lekker, en er werd rekening gehouden met dieeten binnen ons gezelschap! Wij vonden vooral het hoofdgerecht top! Bij Di Sale hangt een gezellige- warme sfeer, waar je vanaf binnenkomst thuis voelt. Wij komen zeker een keer terug (om a la carte te eten)

Gegeten op 26 december 2013

Stephanieg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een leuke zaak verborgen tussen alle pleintjes in dit deel van Oud-Zuid! Omdat mijn moeder hier een keertje op Koninginnedag (toen nog wel..) terecht is gekomen wilden we een keertje rustig terug komen. De service was heel fijn, niet teveel/te weinig aanwezig, veel informatie over hetgeen we aten en dronken en zonder te joviaal te zijn een grapje op zijn tijd.

We zijn gestart met oesters, daar kun je niet heel veel aan bereiden, maar de granite van citroen erbij was een verrassing! Onze tafelgenoot had een carpaccio, aan het tempo waarin dat verdween konden we opmaken dat dat ook in de smaak viel. Als hoofdgerecht heb ik gekozen voor de pasta met seizoenstruffel en een romige saus. Ik voelde de kilo's er aan alle kanten bij komen, maar wat was het lekker!! Pasta heel vers en nog lekker een beetje al dente, de truffel zichtbaar vers geraspt, al met al een succes. Verder aan tafel de vis van de dag (helaas vergeten welke dat was..) en een lamsrack met seizoensgroenten. Ook zij waren in hun nopjes.

Toe een kaasplankje en een sgroppino, perfect einde van een gezellige en lekkere avond.

Bedankt voor de avond en tot snel!

Gegeten op 2 maart 2014

Proever56178
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdagavond hier met mijn vrouw gegeten , bediening buitengewoon vriendelijk en behulpzaam. Wijn per glas en hier wordt een vol glas geschonken, je ziet het wel eens anders ! De oesters en pasta met zeevruchten waren heerlijke primi. Mijn vrouw koos voor de vis van de dag en mijn keus ging naar de eendeborst die uitstekend was klaargemaakt. Di Sale pretendeert de Italiaanse keuken maar die touch zag ik niet terug in de eendeborst . Meestal laat ik het dessert voor wat het is, maar de Tiramisu kon ik niet weerstaan, heerlijk. Al met al een goede avond in deze mooie zaak. Iets te klagen ? Misschien de rekening, want al met al was de rekening opgelopen naar € 122, maar dan zit je wel in een mooi ingerichte zaak in oud zuid !

Gegeten op 28 februari 2014

Jet01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was lekker, had iets meer pit gemogen. Kwaliteit was prima. Jammer dat bediening weinig te vertellen had over de gerechten. Zo kreeg ik kaasplankje toe zonder uitleg wat er op lag. Dus uiteindelijk is mijn gevoel over dit restaurant.....bediening onpersoonlijk zonder passie. Ik denk dat er een onervaren crew stond. Want ik lees dat dit gevoel wel door andere ervaren is.
Eindconclusie best lekker maar een beetje saai.

Gegeten op 8 februari 2014

Groent_org
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren heerlijk gegeten in Di Sale. Bij de reservering doorgegeven dat ik vegetarisch wil eten, waardoor er een speciaal gemaakte vegetarische amuse werd geserveerd. Het is een Italiaans restaurant, waardoor je kunt kiezen voor een koud of warm voorgerecht, een primi en secondi. Helaas is er geen vegetarische secondi. Ze zouden eigenlijk eens in Vegeterranean moeten bladeren! Het werd voor de melanzane alla parmigiana met scamorza, echt verrukkelijk! Als primi een dikke pasta met kaasen truffel. De pasta was te dik naar mijn smaak, saus heel erg lekker. De spinazie in boter was een welkome groene aanvulling. Toe een scroppino en een huisgemaakte limoncello (volgens geheim recept niet helder maar romig). De bediening was uitstekend maar wegens de drukte duurde het soms een tijdje om aandacht te krijgen. De ambiance is gezellig chique. Ik vond het restaurant wel erg warm.

Gegeten op 7 februari 2014

Mousje666
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten, de service en het decor kan zich meten met de betere/beste restaurants in Adam. Goed betaalbare gerechten en wijnen. Vriendelijke en attente bediening. De kreeftenbisque, de gegrilde kabeljauw, de entrecoterol, het kaasplankje en de tiramisu: alles vonden wij heerlijk en met culinaire zorg bereid. Leuke tent op zuid,

Gegeten op 18 oktober 2013

stefaniep112
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen weekend bij dit pareltje gegeten. We hadden een diner gewonnen via een facebook-actie van IENS. De ontvangst was hartelijk en de kok kwam direct naar ons tafeltje om te feliciteren. Ook heel fijn was dat er direct aangegeven werd dat er rekening kon worden gehouden met de dieet wensen van een van de gasten vanwege gezondheidsredenen!

Allereerst werden we verwelkomt met een amuse van olijven, kaasje en spinata romana en konden we een voortreffelijke Italiaanse chardonnay proeven alvorens de fles te bestellen.

Als voorgerecht kregen we de melanzane alla parmigiana die echt alle verwachtingen overtrof. Beiden al vele malen dit gerecht gegeten in zowel Italie als in Nederland, maar dit was echt weer even anders en ongelooflijk lekker. Er was gebruik gemaakt van een gerookte kaas naast de traditionele Parmigiano en die rokerige smaak was echt een vernieuwing.

Vervolgens had mijn partner de biefstuk met geroosterde aardappelen, seizoen groenten en truffelsaus, welke ik ook heb geproefd. De biefstuk was zeer mals en de truffelsaus erbij maakte het helemaal af. Ikzelf kreeg een heerlijk (groot!) bord met zeebaars, mosselen en inktvis in een heerlijke saus. Hoewel ik zelf niet zo van mosselen ben, heb ik toch alles gegeten omdat het zo voortreffelijk was. De zeebaars was heerlijk zacht van smaak en de inktvis precies goed klaargemaakt, zonder dat hij taai was (wat vaak het geval kan zijn bij inktvis), terwijl ook de mosselen zacht van smaak waren.

Als dessert kregen we een kazenplankje, meestal gewoon erg lekker zonder bijzonder te zijn, maar deze was echt ook weer heerlijk. Met name de schimmelkaas van de buffel was lekker, maar ook een andere Italiaanse kaas die wij zelf nooit hadden gegeten viel erg in de smaak. Natuurlijk parmigiano erbij en wederom ging ook dit gerecht helemaal op.

Nog een bedankje aan de gastvrouw die erg goed haar best deed en netjes de glazen bijschonk wanneer dit nodig was. Ook de kok kwam nog tussendoor een keer vragen of het allemaal naar wens was. Een erg fijne service waarbij het bij veel restaurants vaak aan ontbreekt.

Uiteindelijk zijn wij (meer dan) verzadigd naar huis gedaan en zouden dit restaurant dan ook zeker aanraden aan iedereen. Wij zullen hier in ieder geval graag terugkeren.

Gegeten op 19 januari 2014

MaraDijkstra
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Di Sale. Restaurant zat best vol voor een maandag avond. Veel luxe, kwaliteitsproducten en aparte gerechten voor relatief weinig geld, dat geldt echter ook voor de wijnen (een heerlijke Nero D'avola uit 2007!). Een aanrader is de Fazant en de tiramisu kan je ook niet laten staan.
Leuk dat de chef aan het einde van de avond nog een ronde door het restaurant doet!! Kortom wij komen zeker terug.

Gegeten op 13 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Di Sale in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Di Sale. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!