• foto's van L'Invité Le Restaurant in Amsterdam - 1

L'Invité Le Restaurant

• 8.4 10 73

• 8.2

• 8.3

L'Invité Le Restaurant doet mee!

Reserveer nu!

Franse klassiekers met een moderne twist

Aan een van de mooiste grachten vind je dit knusse restaurant. Hier geniet je van Franse klassiekers met een moderne twist, allemaal op ambachtelijke wijze bereid. De bediening is bovendien superattent en geeft een goede uitleg bij alle gerechten.

JG2011
  • Recensies in de laatste twee jaar

verrassingsmenu was uitstekend. Er werd ook zeer goed met individuele wensen rekening gehouden. De gerechten werden prachtig geserveerd en waren qua smaak mooi in balans. de bediening is zeer vriendelijk en het zitje buiten aan de gracht is heerlijk op een zachte zomerse avond.

sloes78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in een leuke, gastvrije omgeving. Er werd uitstekend rekening gehouden met individuele wensen (allergie bijv.). Het eten is niet alleen enorm lekker, maar wordt ook erg mooi gepresenteerd. Aanrader!

Gegeten op 15 april 2014

gbj
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke ambiance, heerlijk gegeten en het verassingsmenu was echt een verassing. De verschillende smaken en texturen verwacht je niet snel bij elkaar, maar komen uitstekend bij elkaar. Goede bijpassende wijnen en uitstekende bedienen. Echt een aanrader in het hart van Amsterdam !

Gegeten op 15 april 2014

Linchie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een goeie recensie te hebben gelezen in The Telegraph UK editie, en meerdere goeie reacties te hebben gelezen op Iens besloten mijn vriend en ik eindelijk eens een keer bij L'invite te gaan eten. We hadden zomers vaak het prachtig unieke terrasje zitten bewonderen. Helaas viel het verassingsmenu een beetje tegen, hoewel erg mooi en modern gepresenteerd, waren alle smaak combinaties minder sensationeel dan ze eruit zagen. De elementen waren onderling zonder elkaar dan ook laf van smaak, wat de kwaliteit van het gerecht aanzienlijk minder maakt.

hanskeesvandijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de gezellige ambiance van L'Invite aan de Jordaanse Bloemgracht culinair genoten. Bij het maken van de menukeuze werden wij geattendeerd op het verrassingsmenu. Wij vonden dit een spannend aanbod en hebben hiervoor gekozen. Drie voortreffelijke gangen die wij toekomstige bezoekers van dit goedverzorgde restaurant met een enthousiaste bediening van harte aanbevelen.
Hans K. van Dijk

Proever64754
  • Recensies in de laatste twee jaar

Keer op keer weer geweldige creatieve gerechten. Regelmatig wisselende kaart met producten van het seizoen. Ben iedere keer weer verrast door de mooie originele gerechten.
Zeer vriendelijke ontspannen bediening. Mooi gelegen aan de Bloemgracht met een leuk klein terras aan het water.

Gegeten op 29 maart 2014

josmulder
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een feest om hier te eten.
Wij hadden een verrassingsmenu, waarbij voorgerecht (zalm) hoofdgerecht (eendenborst) en dessert. De wijnkaart is beperkt voor schappelijke prijzen. Mijn vrouw vond de amuse zeer bijzonder een wit chocolaatje waarin prosecco als frisse uitspatting in de mond. Persoonlijk ging mijn voorkeur uit naar het voorgerecht. Dit was gerookte wilde zalm met gort, grape frute en bloemkoolschuim, hetgeen gemengd een smaaksensatie in de mond. De witte Rioja met tonen van perzik en honing paste hier voortreffelijk bij.
Dit restaurant stevent m.i. af naar de top honderd.
Jos Mulder
Midwoud

Gegeten op 26 maart 2014

over1954
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten. Alles klopt bij dit restaurant. Het telefonisch contact, de ontvangst, sfeer en niet te vergeten de culinaire verrassingen. De kok is niet zomaar een kok, het is een tovenaar. Wijnen uitstekend. Kortom een aanrader voor iedereen die van (h)eerlijk eten houdt in een fijne en gastvrije omgeving.
Yvonne, Nijmegen

Gegeten op 16 maart 2014

lorenzo3

Mijn lunch ervaring
Ik heb een lunchafspraak bij restaurant L?invite. We worden door de maître verwelkomt. Onze jassen worden aangenomen en we kunnen plaats nemen in het restaurant. De maître informeert ons hoe de lunch eruit ziet. We zijn enthousiast. Laat maar komen........
Bij iedere gang worden we verrast. We kiezen voor drie gangen. Bij de eerste gang maken we kennis met een bonbon gevuld met een cocktail van prosecco, appel, wortel en chocolade. We krijgen nog een aanwijzing dat deze introductie een weldaad is voor de smaakpapillen. Het openen van je mond tijdens deze smaakbeleving is ten strengste verboden. We proberen de bonbon uit. Er is niets teveel gezegd. De smaakbeleving is geslaagd. De gangen die daarna komen zijn eveneens smaakvol en zeer stijlvol geserveerd. Binnenkort maar eens een diner proberen. Een bezoek aan L'invite le restaurant aan de Bloemgracht 47 - te Amsterdam wil ik van harte aanbevelen.
(Lorenzo Homoet)

Gegeten op 27 februari 2014

amsterdam1979
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een verrassing! Een perfect drie gangen verrassingsmenu met mooie gerechten en dito producten. De porties zijn precies goed, de combinaties origineel en erg lekker. Aan de voorkant een prachtig uitzicht op de Bloemgracht en ik kan niet wachten tot het terras aan de gracht staat. Echt een aanrader, zowel voor een intiem diner voor 2, als voor een groep.

Gegeten op 12 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over L'Invité Le Restaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over L'Invité Le Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!