Restaurant De Kromme Delft

• 8.2

• 7.6

dolf3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima menu van de chef. Leuke inrichting. Smaken mogen iets beter aanwezig zijn redelijk vlak gekookt. Bediening wat stuntelig maar wel vriendelijk.

Gegeten op 16 januari 2014

daan44
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hierbij wil ik graag mijn eerdere recensie van 2 januari jl. herzien.
Na deze recensie heeft De Kromme persoonlijk contact met mij opgenomen en ons belooft de eerste ervaring te herstellen. Dit hebben ze ook naar behoren gedaan.
Het zelfde besteld als vorige keer, de vitello, kabeljauw en crème brûlée. De vitello was in tegenstelling tot de vorige keer, wel dun gesneden en dit keer met kwarteleieren. Een vitello tonato zoals die hoort te zijn. Het hoofdgerecht (de kabeljauw) was dit keer goed gebakken, niet droog en geen eiwit afscheiding. De hollandaisesaus was al sterk verbeterd. Het dessert was ook in orde.
De rekening was voor De Kromme, erg netjes en attent.

Misschien nu wel tot een volgende keer.

Gegeten op 28 januari 2014

smeulaapje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat zo fijn is aan de Kromme is dat er ook een fijne bar is. Altijd voordat we gaan eten doen we een drankje met een borrelhap aan de bar. Daarna aan tafel voor het driegangen menu. Echt super dat deze ook wisselt, zodat je er elke keer weer wat anders kunt eten.

Het eten is heerlijk, ook heel leuk om de koks alles te zien bereiden in de open keuken. De details zijn ook super; de goed gebakken frieten en de lekkere dressing op de salade. Altijd ruime porties, wat voor mijn vriendje ook erg fijn is.

De bediening is altijd erg vriendelijk en de ambiance goed.. Het is luxe dineren voor een scherpe prijs. Mijn complimenten aan dit restaurant!

Gegeten op 23 november 2013

JWK675
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al weer voor de vijfde of zesde keer bij De Kromme op bezoek geweest. Het blijft een gezellig restaurant, een prettige sfeer, hoe zeg je dat, de ambiance is gewoon perfect. Helemaal nu ze onlangs (/) openslaande deuren hebben gemaakt, waardoor je uitkijkt op het buiten/achter terras en de leuke overkapping waar de rokers onder ons plaats kunnen nemen. De bediening weer als vanouds, snel en vriendelijk, ook al was het druk op de avond dat wij er waren. Een leuke nieuwe (?) kaart, met lekkere gerechten. Wij kozen voor de zalm en de salade geitenkaas. Het smaakte zoals het eruit zag, lekker fris. Voor het hoofdgerecht weten wij het eigenlijk al altijd vantevoren. De Black Angus steak, precies zoals je hem wil, kwam hij ook deze keer weer op het bord. Partner vond de kabeljauw ook weer lekker smaken. Tsja, met grote eters, vraag je gewoon een extra bakje patat en ook dat is geen probleem. Ook al was er geen plaats meer, toch nog even als enige de créme brulee met rood fruit. Smaakte goed. Al met al, gewoon weer een leuk en vooral 'lekker' avondje uit. Een gezellig restaurant met een aardige bediening. Mensen van De Kromme, volhouden!

Gegeten op 11 januari 2014

Aada
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met nog drie vriendinnen heerlijk gegeten, de salade geitenkaas en de paddenstoelensoep was super net zoals de zalm en de black angus, we vonden het een leuk restaurant en hele vriendelijke (jonge) bediening. We komen zeker nog een keer terug.

Gegeten op 10 januari 2014

schijndel51
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn op 14 januari naar de kromme geweest en hebben hier een heerlijk avondje uit beleefd. Bij binnenkomst werden we op een persoonlijke manier hartelijk welkom geheten. We hebben heerlijke gerechten en een zeer persoonlijke bediening van het personeel beleefd. Ik vond vooral de Black Angus steak erg lekker. Ook is de sfeer heel gezellig, het eten fantastisch en de lokatie knus. We komen hier binnenkort zeker terug, we denken met veel plezier terug aan deze avond!

Gegeten op 14 januari 2014

FijnproeverKarlijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al twee keer heerlijk gegeten, lekkere carpaccio met truffelmayonaise, heerlijke zalm, goede frieten (niet geheel onbelangrijk) en fijne desserts! De bediening is vriendelijk, vlot en behulpzaam. Er hangt een gezellige sfeer, zeker een aanrader!!

Gegeten op 7 januari 2014

daan44
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na binnenkomst kregen we een tafel. Na ongeveer 5 minuten kwam de bediening naar ons toe om ons te vragen wat we wilden drinken. Ook kregen we stokbrood met smeersels. Het stokbrood leek wel uit de supermarkt, voor gebakken brood in een plasticverpakking. Oud en klef dat viel erg tegen en daarom ook niet opgegeten. Daarna kreeg ik het voorgerecht (Vitello Tonato) viel erg tegen. Dik gesneden kalfsvlees, weinig tonijnmayonaise en de kwarteleieren die op de kaart stonden waren gewoon kippeneieren. Nadat ik aan de bediening vroeg waar de kwarteleieren bleven werd mij ineens verteld dat die op zijn.
Het hoofdgerecht (Kabeljauw met hollandaisesaus) heb ik na drie happen terug gestuurd, droge vis en een hollandaisesaus wat niet eens in de buurt kwam van een echte hollandaisesaus. Het dessert was wel oké.
Verder is er niets met mijn klachten gebeurt en stond tot mijn verbazing de teruggestuurde gerechten gewoon op de rekening.

Voor mij eens maar nooit meer en zal het ook niemand aanbevelen.

Gegeten op 2 januari 2014

wimvant
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een verrassend positieve ervaring. Voor echte Delvenaren valt het niet mee om de reputatie van de Kromstraat van een vies achterafstraatje te vergeten. Aangetrokken door de zeer positieve recensies op Iens, toch maar eens geprobeerd. En verdomd: de Kromstraat is flink opgeknapt, dit restaurant ziet er van buiten heel aardig uit, dus doe eens gek, en naar binnen...
We kregen een prachtige plek in een halfronde booth. Nadeeltje: er zal een gezelschap van zo'n 20 man te eten en het is onvermijdelijk dat dat geluidsoverlast oplevert. Met iets meer stof in het interieur zou dat wellicht wat beter zijn. De feloranje tinten zijn niet helemaal mijn smaak.
Over het eten veel goeds: Driegangen menu's met een gevarieerde keuze uit gerechten, voor €26.50. Gezien de kwaliteit een hele goede prijs. Een van de hoofdgerechten bleek een uitstekende Black Angusbiefstuk. Beetje flauw om dan €1,50 in rekening te brengen voor een lepeltje pepersaus. Lijkt een trend te zijn, wel een menu aanbieden voor een vaste prijs, maar dan proberen de inkomsten op te schroeven door extra te laten betalen voor normale onderdelen van een maaltijd, zoals kraanwater(!), brood, saus, groenten, frites en noem maar op. Hier was het overigens alleen de saus die extra betaald moest worden. Ik hoop dat deze trend weer snel overwaait. Het andere hoofdgerecht was uitstekende hertenbiefstuk. Een van de voorgerechten: een prima geitenkaassalade, opgediend in een uitgeholde slakrop. Geinig. Alleen de appeltaart als dessert viel tegen. De smaak was prima, maar het was zo'n piepklein stukje, dat ik de overkant van de tafel niet eens kon laten proeven. En ook hier was de crème brûlée weer verkeerd gespeld (ik heb er een principe van gemaakt: als een restauranthouder hem niet kan spellen, wil ik hem niet eten). Mijn gezelschap had daar geen probleem mee en kreeg een uitstekende crème brûlée voorgeschoteld.
Over de bediening niets te klagen, efficiënt, snel, vriendelijk. Geen overbodige poespas en geen voortdurend hoeven bevestigen dat alles lekker was.
De herontdekking van de Kromstraat, toch mooi zo aan het einde van het jaar.

Gegeten op 22 december 2013

Lauraeleonora
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden geluk, het laatste tafeltje voor 2 personen op zaterdag avond. Wildmenu van de week was goed van smaak; verrassende carpaccio. Kruidige droge witte wijn die goed bij de vlees- en visgerechten paste en prettige bediening.

Gegeten op 14 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant De Kromme Delft in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant De Kromme Delft. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!