Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Bistro Het Koetshuis

1. Internationaal

Bistro Het Koetshuis

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 053 431 84 56
  2. www.bistrohetkoetshuis.nl

dmjohannsvogelzang

Met een gezelschap van 11 personen gegeten waarvan verschillende bestellingen tot 3 keer toe opnieuw moesten worden gedaan omdat de vis die besteld was niet leverbaar was. De kerstversiering was vreselijk, het leek wel kermis. De muziek (ned. Tom Jones) stond veel te hard. De bediening onder de maat, er werden geen drankjes ingeschonken de flessen stonden op tafel. De vis (tong, Dorade) werden niet gefileerd, of gevraagd om dit te doen. De bestellingen werden met een nors gezicht op tafel gezet. Dit was een totale teleurstelling en een reden om hier niet nogmaals naar toe te gaan. Eten kan ik thuis, maar uiteten gaan gaat ook om de sfeer en gastvrijheid.

Gegeten op 10 december 2014

Twents

Het ziet er allemaal een stuk duurder uit dan dat het is, ook zonder zondagse kleren word je hier getrakteerd op een koninklijk onthaal, compleet met rode loper. De grote zaal doet wat stijf aan, maar het serregedeelte met de appelboomgaard maakt een zeer welkome indruk. De gastvrouw doet moeite om het een aangenaam verblijf te maken met aandacht voor gast en brengt zélf Gazpacho-amuse en broodmandje Het verrassingsmenu is smakelijk en betaalbaar... geen culinair hoogstandje, maar vertrouwde combinaties precies zoals ze bedoeld zijn en daar is niks mis mee. Het hoofdgerecht bestaat uit vlees en vis, waarbij ik de kanttekening maak dat de vis (na een hap vlees) totaal wegvalt - begin dus met de vis en risotto ! Aangenaam verblijf, lekker gegeten met als tip naar bediening om niet na iedere gang te vragen of het gesmaakt heeft - dat maakt een erg onzekere indruk.

Gegeten op 6 augustus 2014

MCBL

> Enkele weken geleden hebben wij met 4 personen gebruik gemaakt van het sharing dinner arrangement wat wij via GROUPON hebben aangeschaft.
> € 77,00 hebben wij betaald voor een arrangement wat volgens de vermelding op groupon € 158,00 waard zou zijn.
> Wij hebben prima gegeten en waren tevreden over de service.
> wij overwogen om dit "sharing diner" nogmaals aan te schaffen alleen dan rechtstreeks bij Bistro Het Koetshuis.
> Helaas komen wij net tot de conclusie dat we bij Bistro het Koetshuis een sharing diner voor € 21,50 pp op de kaart staat. Dit betekend dat wij dus met 4 personen € 86,00 ipv € 158,00.
> Ik kan niet anders zeggen dat wij uitermate teleurgesteld zijn, mede omdat wij op de avond zelf ruim € 100,00 aan drankjes en koffie hebben bij besteld.

De reactie die ik ontving van de eigenaar van de Bistro, was dat er een fout in de communicatie was geweest met de web beheerder.
De menu kaart had pas in july actief moeten gaan.
Een menu vol met asperge gerechten in july???
Ook beweerd de eigenaar dat het sharing dinner goedkoper is geworden. Ruim 50% dus.
Erg jammer allemaal, we waren in eerste instantie positief, maar hier krijg je toch een bittere smaak van in de mond.

Gegeten op 16 mei 2014

Jwiersma

Wij waren nog niet eerder bij het Koetshuis geweest dus een Groupon actie (negen gerechten shared dining) leek ons een goede gelegenheid om dit prachtige restaurant eens te proberen. Na de vele goede verhalen van vrienden en kennisen waren de verwachtingen hoog. Helaas! Die hoop was snel vervlogen.
De binnenkomst was prima. De amuse en het brood een goede start. Het beloofde een culinaire avond te worden. Naar mijn idee is een Groupon actie bedoelt om nieuwe gasten aan te trekken, deze te verrassen en ervoor te zorgen dat ze terug komen. Mislukt!
De voorgerechten (4stuks) waren op een bord gepropt. Je kunt weinig fout doen aan meloen met ham en mozzarella met tomaat, maar echt verrassend was het niet. Het smaakte ons best.
Na het voorgerecht hebben we erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht. We keken uit naar iets warms. In het midden van het bord lag een streep koude, smaakloze aardappelpuree en de kabeljauw aan de ene kant was ook erg flauw. Aan de andere kant lag een stukje droge varkenshaas. Wederom niet echt verrassend. En bovendien was het gewoon niet lekker en niet echt veel. Twee mannen hadden hier niet genoeg aan gehad.
Na dit aan de bediening doorgegeven te hebben kwam de kok even aan tafel met een zeer uitgebreid dessert (goedmakertje?). Hij wist ons alleen te vertellen dat hij nooit eerder klachten had gehad. De hoopjes mousse en bavarois waren niet vies maar hadden ook zo bij de groothandel vandaan kunnen komen.
Een illusie armer hebben we de koffie maar overgeslagen en zijn ergens anders nog maar een (beter geprijsd) wijntje gaan drinken. We zullen niet snel weer komen. Wat een gemiste kans!

Gegeten op 10 mei 2014

graphicdog

Gegeten in Het Koetshuis in Enschede. bAH wat een afzetterij. Zogenaamd alles met natuurlijke ingredienten, Angusbeef, etc etc. Het was echt niet te vreten. Mijn ossehaaspuntjes waren zo doorbakken, het smaakte naar lever. De salade was gisteren al gesneden. Er zaten croutons in die leken uit een zakje te komen, bAH! Reteduur, en zielloos, dat was het! De ober stond tussen de gangen door te roken en wijntjes te drinken met twee dames en stonk naar rook als hij kwam bedienen. Nooit meer naar Het Koetshuis als het aan mij ligt!

Gegeten op 18 juni 2013

rts

Gisteren met 3 personen gegeten, werkelijk voortreffelijk. Chateau Briand van Noord Amerikaans Black Angus, perfect. Mijn vrouw had zeetong, ook voortreffelijk. Bovendien wat een ambiance. De beste bistro van Twente.

Gegeten op 15 mei 2013

fawr48

Restaurant is gevestigd in een groot koetshuis van een grote villa. Ruime tuin met terras.Vriendelijke ontvangst. Grote eetzaal met ca 70 plaatsen. Niet ongezellig. Vriendelijke bediening.
We aten daar met twee personen. We kozen voor het maandmenu van april. Zeer redelijke prijs: van €29,50 v00r €23,50. Liefst 6 gangen voorafgegaan door een amuse, warme broodjes. Amuse: parmaham met truffelolie: prima. Fricandeau met tonijnmayo en salade. Daarna soepje van gele tomaat met mascarpone. Vervolgens salade met gerookte forel vergezeld van salade met citroendressing. Hierna parelhoenfilet met risotto en champignonsaus. Als hoofdgerecht maishoen met aardappelpuree en madeirasaus. Als dessert hangop vanille en bosvruchten, citroenijs. Zeer toegankelijke huiswijn van Australische dominicwines cabernet sauvignon.
Als met al goed gegeten voor een zeer schappelijke prijs.

Gegeten op 9 april 2013

Ingrid1958

Gastvrije bediening, gezellig interieur en verzorgd, smaakvol. Het eten werd aantrekkelijk gepresenteerd en smaakte voortreffelijk. Een prima kennismaking en zal zeker een vervolg hebben. Goede actie dat het personeel ons bij vertrek attendeerde op een maandaanbieding: actieve houding: ze laten merken dat je welkom bent! Alleen jammer dat er in de serre gerookt wordt.

Gegeten op 23 februari 2013

Li-jo

Zaterdagavond met mijn dochter bij Bistro Het Koetshuis gegeten. In een woord geweldig ! We hadden het 6 gangen menu voor € 20.00 en de gerechten overtroffen mijn stoutse verwachtingen. Het zijn kleine portie's, maar bij elkaar ruimschoots voldoende, we hebben zelfs geen gebruik gemaakt v.d. saladebar, anders was het echt veel te veel.In tijden niet zo heerlijk gegeten, en zeker niet voor die prijs! Complimenten voor de keukenbrigade ! Gezellige piano muziek op de achtergrond, en voor het toetje en de koffie na, zijn we verhuisd naar de serre, een gezellige ruimte voor het naborrelen. Lidy

Gegeten op 23 februari 2013

menninga

met mijn vriendin gegeten, we kwamen eigenlijk voor het 6 gangendier voor €29,50 maar na het bekijken van de a la carte kaart toch maar besloten om hiervan te kezen. in 1 woord geweldig. heerlijke carpaccio en daarna gamba's koetshuis. gamba's waren lekker pittig en de pasta erbij super. mijn vriendin is vegetarisch en heeft de geitenkaas als voorgerecht gehad en daarna de pasta met bospaddenstoelen. commentaar van haar "eindelijk een bistro waar je vegetarisch ook lekker kunt eten". dat zegt genoeg.
mijn complimenten en tot snel

Gegeten op 27 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Bistro Het Koetshuis in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Het Koetshuis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.