Bistro Het Koetshuis

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 053 431 84 56
  2. www.bistrohetkoetshuis.nl

Chris-Johan

Met Groupon hier uitstekend gegeten. Prettige omgeving, goede service en uitstekende huiswijnen. Gaan zeker terug en hopen dat de kwaliteit op dit niveau blijft.
Al met al zeker de moeite waard.

Gegeten op 25 april 2015

Liliath666

Via de Groupon actie hebben wij hier een shared diner gegeten. Bij de actie zat ook een glaasje prosecco. Een goed begin van een smakelijke avond. De eerste indruk als je aan komt rijden is dat het er sjiek uit ziet. Mooie auto’s op de parkeerplaats, de verwachtingen zijn hoog.

Bij binnenkomst komt de gastvrouw naar ons toe en wij leggen uit dat we met de Groupon actie hebben gereserveerd. We mogen onze jassen ophangen en na een korte rondleiding door een andere zaal lopen we met haar mee naar onze hoge tafel in de hoek van het restaurant. Het is een vrij groot restaurant met hoge plafonds waardoor het geroezemoes niet storend is.

Na aan de broodjes vooraf te zijn begonnen komt er een man naar het midden van het restaurant lopen. Hij stelt zich voor als de pianist....toe maar. Een serveerster pakt een handvol keren de microfoon nog ter hand wat een leuke afwisseling brengt en precies vaak genoeg is.

De gerechten worden tussen ons in geserveerd en zoals de naam doet vermoeden eet je samen van hetzelfde bord. Alle gangen bestonden uit een proeverij van gerechten die je met je bestek naar je eigen kleinere bordje brengt. Rijke borden met veel verschillende smaken, lekker. De bijpassende rode wijn bij het hoofdgerecht was goed gekozen.

Hoewel het restaurant wat sjiek aandoet en de bedoening weet hoe het heurt is er ook ruimte voor een praatje en wordt er naar ons ook gejij en –jout. Ben je jong, hip en trendy zou ik denk ik voor een ander restaurant kiezen. Wij als begin/midden dertigers haalden de gemiddelde leeftijd namelijk flink naar beneden. Verder meer dan prima!

Gegeten op 28 maart 2015

frederiquee

Wij hebben met 6 personen gebruik gemaakt van de groupon actie voor het sharing diner en vonden het in één woord geweldig. Bediening was gastvrij en attent van het begin tot het eind van de avond. Het menu was goed opgebouwd en het vlees van het hoofdgerecht perfect gebakken. Dit alles in een gezellige sfeer met een pianist. Al met al een perfecte avond uit, wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 15 maart 2015

marloes77

heerlijk avondje gezellig gegeten! Goed en gevarieerd 4 gangen sharing menu gehad begeleid door vriendelijk personeel en muziek van een live pianist .... aan alles is gedacht!

Gegeten op 22 februari 2015

dmjohannsvogelzang

Met een gezelschap van 11 personen gegeten waarvan verschillende bestellingen tot 3 keer toe opnieuw moesten worden gedaan omdat de vis die besteld was niet leverbaar was. De kerstversiering was vreselijk, het leek wel kermis. De muziek (ned. Tom Jones) stond veel te hard. De bediening onder de maat, er werden geen drankjes ingeschonken de flessen stonden op tafel. De vis (tong, Dorade) werden niet gefileerd, of gevraagd om dit te doen. De bestellingen werden met een nors gezicht op tafel gezet. Dit was een totale teleurstelling en een reden om hier niet nogmaals naar toe te gaan. Eten kan ik thuis, maar uiteten gaan gaat ook om de sfeer en gastvrijheid.

Gegeten op 10 december 2014

Twents

Het ziet er allemaal een stuk duurder uit dan dat het is, ook zonder zondagse kleren word je hier getrakteerd op een koninklijk onthaal, compleet met rode loper. De grote zaal doet wat stijf aan, maar het serregedeelte met de appelboomgaard maakt een zeer welkome indruk. De gastvrouw doet moeite om het een aangenaam verblijf te maken met aandacht voor gast en brengt zélf Gazpacho-amuse en broodmandje Het verrassingsmenu is smakelijk en betaalbaar... geen culinair hoogstandje, maar vertrouwde combinaties precies zoals ze bedoeld zijn en daar is niks mis mee. Het hoofdgerecht bestaat uit vlees en vis, waarbij ik de kanttekening maak dat de vis (na een hap vlees) totaal wegvalt - begin dus met de vis en risotto ! Aangenaam verblijf, lekker gegeten met als tip naar bediening om niet na iedere gang te vragen of het gesmaakt heeft - dat maakt een erg onzekere indruk.

Gegeten op 6 augustus 2014

MCBL

> Enkele weken geleden hebben wij met 4 personen gebruik gemaakt van het sharing dinner arrangement wat wij via GROUPON hebben aangeschaft.
> € 77,00 hebben wij betaald voor een arrangement wat volgens de vermelding op groupon € 158,00 waard zou zijn.
> Wij hebben prima gegeten en waren tevreden over de service.
> wij overwogen om dit "sharing diner" nogmaals aan te schaffen alleen dan rechtstreeks bij Bistro Het Koetshuis.
> Helaas komen wij net tot de conclusie dat we bij Bistro het Koetshuis een sharing diner voor € 21,50 pp op de kaart staat. Dit betekend dat wij dus met 4 personen € 86,00 ipv € 158,00.
> Ik kan niet anders zeggen dat wij uitermate teleurgesteld zijn, mede omdat wij op de avond zelf ruim € 100,00 aan drankjes en koffie hebben bij besteld.

De reactie die ik ontving van de eigenaar van de Bistro, was dat er een fout in de communicatie was geweest met de web beheerder.
De menu kaart had pas in july actief moeten gaan.
Een menu vol met asperge gerechten in july???
Ook beweerd de eigenaar dat het sharing dinner goedkoper is geworden. Ruim 50% dus.
Erg jammer allemaal, we waren in eerste instantie positief, maar hier krijg je toch een bittere smaak van in de mond.

Gegeten op 16 mei 2014

Jwiersma

Wij waren nog niet eerder bij het Koetshuis geweest dus een Groupon actie (negen gerechten shared dining) leek ons een goede gelegenheid om dit prachtige restaurant eens te proberen. Na de vele goede verhalen van vrienden en kennisen waren de verwachtingen hoog. Helaas! Die hoop was snel vervlogen.
De binnenkomst was prima. De amuse en het brood een goede start. Het beloofde een culinaire avond te worden. Naar mijn idee is een Groupon actie bedoelt om nieuwe gasten aan te trekken, deze te verrassen en ervoor te zorgen dat ze terug komen. Mislukt!
De voorgerechten (4stuks) waren op een bord gepropt. Je kunt weinig fout doen aan meloen met ham en mozzarella met tomaat, maar echt verrassend was het niet. Het smaakte ons best.
Na het voorgerecht hebben we erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht. We keken uit naar iets warms. In het midden van het bord lag een streep koude, smaakloze aardappelpuree en de kabeljauw aan de ene kant was ook erg flauw. Aan de andere kant lag een stukje droge varkenshaas. Wederom niet echt verrassend. En bovendien was het gewoon niet lekker en niet echt veel. Twee mannen hadden hier niet genoeg aan gehad.
Na dit aan de bediening doorgegeven te hebben kwam de kok even aan tafel met een zeer uitgebreid dessert (goedmakertje?). Hij wist ons alleen te vertellen dat hij nooit eerder klachten had gehad. De hoopjes mousse en bavarois waren niet vies maar hadden ook zo bij de groothandel vandaan kunnen komen.
Een illusie armer hebben we de koffie maar overgeslagen en zijn ergens anders nog maar een (beter geprijsd) wijntje gaan drinken. We zullen niet snel weer komen. Wat een gemiste kans!

Gegeten op 10 mei 2014

graphicdog

Gegeten in Het Koetshuis in Enschede. bAH wat een afzetterij. Zogenaamd alles met natuurlijke ingredienten, Angusbeef, etc etc. Het was echt niet te vreten. Mijn ossehaaspuntjes waren zo doorbakken, het smaakte naar lever. De salade was gisteren al gesneden. Er zaten croutons in die leken uit een zakje te komen, bAH! Reteduur, en zielloos, dat was het! De ober stond tussen de gangen door te roken en wijntjes te drinken met twee dames en stonk naar rook als hij kwam bedienen. Nooit meer naar Het Koetshuis als het aan mij ligt!

Gegeten op 18 juni 2013

rts

Gisteren met 3 personen gegeten, werkelijk voortreffelijk. Chateau Briand van Noord Amerikaans Black Angus, perfect. Mijn vrouw had zeetong, ook voortreffelijk. Bovendien wat een ambiance. De beste bistro van Twente.

Gegeten op 15 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Bistro Het Koetshuis in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Het Koetshuis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.