Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Barend in Haarlem - 1

3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 532 86 94
  2. www.restaurantbarend.nl

Een waar visparadijs

Als visliefhebber moet je een keer bij Barend hebben gegeten. De chef kan toveren met al het moois uit de zee. Perfect gegaard en perfect op smaak, precies bereid zoals de familie van eigenaar Barend dat al generaties lang doet.

chocofreak

Na de lovende recensies hadden we hoge verwachtingen. Helaas viel het tegen.
De bediening had geen verstand van wijn. Met de wijnkaart mochten we zelf een keuze maken. We bestelden een fles en kregen twee glazen. Dit werd gecorrigeerd toen we vroegen waar de fles was.
Het voorgerecht; jabocsschelpen op drie verschillende wijzen was zeer eenvoudig. Het enige enige verschil was de saus of kruiden. De carpaccio was zeer eenvoudig en leek niet vers, maar dat moet je wellicht ook niet bestellen bij een visrestaurant. We vroegen om een mandje brood bij het voorgerecht. Toen de borden werden opgehaald was er nog geen brood. Het commentaar was dat het wel doorgegeven was aan de keuken, maar ja...
De slibtongen waren echter overheerlijk! Jammer dat hierbij geen enkele garnituur zit en je deze bij dient te bestellen a €2,- pp
Het nagerecht (brownie) viel flink tegen. De warme brownie smaakte aangebrand en leek niet zelfgemaakt of vers.
Ondanks dat het heel rustig was, was de bediening niet optimaal, oplettend of attent. Helaas was het voor ons een tegenvaller.

Gegeten op 20 september 2014

nomnomnomm

Paar maanden terug hier gegeten, voor het eerst en via Groupon. Serieus wat een mooi, lekker en gezellig restaurant!
We hadden n bon voor een voor-hoofd en na-gerecht, excl drankje. Als voorgerecht hadden we voor 1p broodjes met boter besteld, anders wordt het zoveel. Hoofdgerecht was sliptong. Erg lekker! Als bijgerechtje hadden we voor 1p patatjes, dat was echt genoeg hoor. Nagerechtje chocoladebrownie en koffie de luxe (koffie met 3 likeurtjes).
De sfeer was erg fijn, tafeltjes met voldoende ruimte er tussen en heel knus ingericht. Bediening was ook goed, niets op aan te merken :)
Wij komen hier zeker nog een keer terug!
En toen we naar huis liepen en op het bonnetje keken, bleek dat ze ons bijgerechtje als voorgerechtje geteld hadden, waardoor we er niet eens extra voor hoefden te betalen. Echte service dus!

Gegeten op 1 maart 2014

shuiberts

Heerlijk en gezellig gegeten bij Visrestaurant Barend.
Vriendelijke en correcte bediening, heerlijke vissoep (voorgerecht) en als hoofdgerecht huisspecialiteit sliptong. Goed advies qua wijn. En ter afsluiting een verrukkelijke citroenkwark met chocolade.

Gegeten op 14 augustus 2014

Rupertvh

Wat een verademing! Met groupon voucher hier gegeten, maar geen moment het idee gehad dat we daardoor een andere behandeling kregen, wat we bij andere restaurants wel meegemaakt hebben. Een hele attente meid aan onze tafel die ook nog af en toe tijd voor een praatje had. En dan het eten: in een woord: geweldig! Natuurlijk kan er altijd iets beter maar dat is in dit geval haarkloverij. Het is hier ook niet een kwestie van hoe snel ze de tafel weer vrij krijgen.... de gangen worden met mooie tussenpozes geserveerd. Mij zien ze hier zeker nog terug!!!!

Gegeten op 10 augustus 2014

SylvZ

1 woord: wauw!! Vanavond voor het eerst in een visrestaurant gegeten. En wat voor een restaurant!. Eerst warm stokbrood met kruidenboter en aioli. Voorgerecht proeverij genomen: soepje subliem, makreel spannend lekker en de zalm mmmmm, zo zacht en smakelijk. We hadden een fles RODE huiswijn genomen (mocht volgens Barend), paste er perfect bij. Hoofdgerecht 3 soorten vis (voor mijn persoontje) en man scholfilet met buikspek. Beiden meer dan lekker. We konden het niet laten: hierbij de witte huiswijn genomen...Als volmaakte afsluiting het kaasplakje met een glaasje port. Het fietsen daarna ging iets moeilijker maar wat hebben we genoten vanavond! Bediening was vanavond ook top. Wil je een keer ECHT genieten: dit restaurant is een aanrader.

Gegeten op 19 juni 2014

lolavariola

Barend: fijn restaurant voor als je gewoon goed klaargemaakte vis wil eten. Geen sterallures, geen spannende gerechten, maar een goed restaurant voor elke dag. Eenvoudig garnituur (friet en sla) maakt dat we het eten een 7 geven, de vis alleen was zeker een 8+ waard. Keus is ruim, net als de gevarieerde wijnselectie. En dat alles voor een uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding! Decor is rustig, bediening is bijzonder attent en persoonlijk. Barend is een restaurant dat je vaker laat terugkomen, ook als je niets te vieren hebt: betaalbaar, no-nonsens, aangenaam en lekker.

Gegeten op 18 mei 2014

boo100

Echte aanrader. We hebben heerlijk gegeten: bijzondere gerechten zoals een papadum met spicy garnalen of coquilles op 3 manieren bereid. Attente bediening. Mooie wijnen. Erg prettige ambiance. B te A

Gegeten op 27 april 2014

patrickscholten

Een week geleden hebben we voor de vierde keer een bezoek gebracht aan Barend. De kabeljauw en de zalm waren zoals altijd weer heerlijk. Als nagerecht zijn de koffie en de likeurproeverij een feestje. De bediening is vriendelijk en attent. We komen binnenkort weer langs.

Gegeten op 13 april 2014

psepp

Via Groupon hier gegeten en genoten van de ambiance, de bediening en vooral van het eten.
De vis is super vers en heerlijk van smaak.
Aanraders zijn de coquilles vooraf en de gamba's als hoofdgerecht
Wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 12 april 2014

Turkeystick

Luxe aandoende uitstraling van het interieur, zeer vriendelijk, goedlachs, beleef en enthousiast personeel.
Schoon.

Vissoep zeer smakelijk en rijk gevuld, sliptong was zeer goed en mals gebakken evenals trio van vis.
Ook het toetje, citroenkwarktaart, was smakelijk en doorstond de slagroomtest (geen goedkope spuitslagroom).

Klein minpuntje was, dat je -als je dit wil eten- apart moet betalen voor salade en/of friet; er werd er wel eerlijk bij verteld, dat 1 portie in de regel genoeg was voor 2 personen en voor ons was dat ook zo.
Aangezien al 't andere positief was, waren we dit snel vergeten (ach ja, die 1.50-2 euro).

Kennismaking met Barend via Groupon was geslaagd en we komen gauw weer !

Gegeten op 29 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Barend in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Barend. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.