a TripAdvisor company

3. Topper 2015
  4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 532 86 94

Een waar visparadijs

Als visliefhebber moet je een keer bij Barend hebben gegeten. De chef kan toveren met al het moois uit de zee. Perfect gegaard en perfect op smaak, precies bereid zoals de familie van eigenaar Barend dat al generaties lang doet.

Proever197708

Cava blijkt een soort shampookleurig prikgoedje bomvol suiker te zijn. Lieve bediening maar weinig warenkennis. Tong Picasso? Geen idee. De "visproeverij" a 10.50 euro was wel ok. Beetje ratjetoe maar voldoende kwaliteit en lekkere smaken. De huisspecialiteit, sliptong a 18 euro zonder enige opsmuk (3 ietwat zompige tongetjes met een schijf citroen, dus alles bijbestellen) is veels te duur. Tevens moeilijk van de graat te trekken, wat niet hoort. Wijnen vielen erg tegen. Friet te bruin en tegelijkertijd niet krokant en onvoldoende gaar van binnen. We hadden een 3 gangen besteld voor 25 euro. Uiteindelijk desert niet besteld omdat we vol zaten. Toch alles los (25.50) moeten afrekenen. Uiteindelijk 91 euro afgerekend voor 2 personen met twee wijntjes en een "cava". Niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 12 juni 2015

Braven

Zeer vriendelijke bediening, sfeervol restaurant met open keuken. De vissoep was heerlijk, je proeft de zee! Ook de overige visgerechten smaakten prima. Toetje met versgebakken appeltaart en sorbet met echt vers fruit. De Chileense wijn was top, kortom een aanrader dit restaurant!

Gegeten op 6 juni 2015

witteveer44

Gezellig restaurant, goede dagverse vis. Gemoedelijke huiskamer sfeer, gastvrij. Als voorafje een proeverij besteld: heerlijke vissoep, toast, zalm en makreel en hollandse garnalen met twee soorten dressing en kappertjes. Als hoofdgerecht de zeewolf met knapperige korst die goddelijk smaakte. Wij betaalden voor twee personen: 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten, vier wijntjes, 2 koffie en 2 likeurtjes rond de 85 euro

Gegeten op 10 januari 2015

CsP92

Huiselijk restaurant met zeer goede keuken. Hier moet je zeker naartoe gaan als je lekkere vis wil eten, verder ook lekkere overige gerechten op de kaart.
Goede service, kortom een aanrader voor in hartje Haarlem!

Gegeten op 20 december 2014

Roos-marie

Fijn restaurant, prettige sfeer en goed eten.
Ik vond de carpaccio niet heel spannend, maar de vis was wel heel goed! Verder schenken ze een lekkere rioja voor een goede prijs!

Gegeten op 20 december 2014

Dora1975

De bediening was vriendelijk en attent. Mag ook wel, er waren 2 tafels bezet.
Het eten was echt matig, de vis was droog en wat taai, het was of te lang gebakken, of het kwam uit de vriezer.
Wij komen hier niet meer terug.

Gegeten op 20 mei 2014

grootbeek

Gezellig visrestaurant in hartje Haarlem. Leuk, 'knus' ingericht en tafeltjes op goede afstand van elkaar gezet. Lieve bediening, die duidelijk de opdracht heeft om je zo attent mogelijk te bedienen. Opzet geslaagd!
Het is een degelijk visrestaurant, met voorspelbare gerechten. Vissoep, kabeljauw met spek, sliptongetjes etc. De smaken zijn prima, maar we misten wat 'spannends' in de gerechten. Ook hebben we er moeite mee dat brood, frietjes en salade allemaal extra afgerekend moeten worden.
Fijn dat er nog een visrestaurant is in Haarlem maar werk aan een gevarieerdere menukaart!

Gegeten op 22 oktober 2014

ingrid60

Voor de 6e keer gegeten en zeker niet de laatste keer. Een gezellg restaurant warm ingericht en een vriendelijke bediening. We hebben vandaag als voorgerecHt de carpaccio en zalm op toast gegeten heerlijk.als hoofdgerecht hadden we beiden de Scholfilet met buikspek heerlijk gebakken in de boter. En als dessert Creme Brulee en Appeltaart met kaneelijs. Ruim voldoende qua hoeveelheid en goed op smaak. Wij vinden het een aanrader.

Gegeten op 17 oktober 2014

roxanne4

Wij hadden een heerlijk 3gangen menu genomen. Heerlijk voorgerecht van coquilles voor mij, de lekkerste die ik ooit heb gegeten. Als hoofd had ik kabeljauw met gerookte zalm, ook overheerlijk. Na een proeverij van likeuren, erg origineel en een aanrader! Heel erg vriendelijke en professionele bediening. Knus restaurant. Niet duur (goed flesje witte wijn €17) Ik kan het iedereen aanbevelen!

Gegeten op 10 oktober 2014

casperdecanne

Voor het eerst gegeten bij Barend in de Lange Veerstraat, Haarlem. Echt goed gegeten, eigenlijk vis zoals je vis moet klaarmaken. Niet al te ingewikkelde dingen mee uithalen maar gewoon goed bakken !
Vooraf uitstekende garnalenkroketjes, het heerlijke licht zilte zeesmaak. De zeewolf met tonijn-tapenadekorst was precies goed gegaard, trio van gebakken vis smaakte mijn partner ook uitstekend. De bediening (stond alleen) moest alle zeilen bijzetten maar ging uitstekend. Iets spannender wijnen op de wijnkaart zou nog een kleine toevoeging zijn. Verder heerlijk gegeten.

Gegeten op 1 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Barend in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Barend. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.