Barend

Barend doet mee!

Reserveer nu!

psepp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via Groupon hier gegeten en genoten van de ambiance, de bediening en vooral van het eten.
De vis is super vers en heerlijk van smaak.
Aanraders zijn de coquilles vooraf en de gamba's als hoofdgerecht
Wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 12 april 2014

Turkeystick
  • Recensies in de laatste twee jaar

Luxe aandoende uitstraling van het interieur, zeer vriendelijk, goedlachs, beleef en enthousiast personeel.
Schoon.

Vissoep zeer smakelijk en rijk gevuld, sliptong was zeer goed en mals gebakken evenals trio van vis.
Ook het toetje, citroenkwarktaart, was smakelijk en doorstond de slagroomtest (geen goedkope spuitslagroom).

Klein minpuntje was, dat je -als je dit wil eten- apart moet betalen voor salade en/of friet; er werd er wel eerlijk bij verteld, dat 1 portie in de regel genoeg was voor 2 personen en voor ons was dat ook zo.
Aangezien al 't andere positief was, waren we dit snel vergeten (ach ja, die 1.50-2 euro).

Kennismaking met Barend via Groupon was geslaagd en we komen gauw weer !

Gegeten op 29 maart 2014

Fred-Leonie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een prima visrestaurant in hartje Haarlem op een steenworp afstand van de Grote Markt. We waren op een zaterdag en konden alleen om half 6 nog een tafel krijgen. Prima, na een dagje Haarlem. We hadden een drie gangen menu. Als voorgerecht coquilles op drie manieren bereid. Het smaakte perfect, maar volgens mij waren ze op dezelfde wijze bereid, alleen met een ander sausje. Daarna een visschotel met drie soorten gebakken vis, zeebaars, poon en dorado. Als dessert hadden we brownie met vanille ijs. Alles smaakte perfect en de borden waren mooi opgemaakt. Alleen vreemd dat je voor de salade en frites apart moet betalen. Waarom niet in de menu prijs? Ook voor een paar stukjes stokbrood bij het voorgerecht moet je apart betalen. Maar goed, je zit er gezellig en de bediening is erg vriendelijk.

Gegeten op 15 maart 2014

MrWijnSpijs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Houdt je van vis, dan ga je naar Barend! Geen verfijning door verrassende, subtiele smaakcombinaties of fraai opgemaakte borden. Gewoon goede vis, goed bereid. Eerlijk. Het vissoepje in het voorgerecht (visproeverijtje) was erg lekker en de Noordzee tong heerlijk. Trio van vis was ook lekker, maar wel wat veel. Dus als je van veel vis houdt: Barend in Haarlem.

Gegeten op 8 maart 2014

inge63
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag bij Barend gegeten met een Grouponbon. Het was ontzettend lekker. De vissoep was om te smullen zo goed met verse vis erin. Daarna heerlijk gebakken sliptong en de gegrilde zalm van de grill....de zalm was om te zuigen. De sliptong zo lekker gebakken.
Als dessert appeltaart met kaneelijs en slagroom....prachtig opgemaakt en heerlijk van smaak het ijs met de warme appeltaart. De bediening was heel attent en heel behulpzaam...Echt een aanrader.....als je vis wilt eten...ga dan naar Barend !Je krijgt er geen spijt van.

Gegeten op 15 maart 2014

karenkraay
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond genoten van een 3 gangen keuze diner met een Groupon bon. Was een uitstekende ervaring. Begonnen met pittige gamba's op een papadum. Verrassende combinatie. Vervolgens de trio van vis en de sliptongetjes gekozen. Beide gerechten waren uitstekend bereid en ruim voldoende. Garnituur moet extra besteld worden net als het brood met kruidenboter en aïoli. 1 portie friet en salade waren ruim voldoende voor ons 2. Friet was huis gesneden en goed knapperig. Als dessert hebben we gekozen voor het kaasplankje wat ook goed uitgebalanceerd was. Erbij een lekker glaasje port. Enige aandachtspuntje is het bitterkoekje bij de koffie. Bitterkoekjes mogen niet in een trommel bewaard worden want dan worden ze hard. Verder niets dan lof en wij komen zeker terug!

Gegeten op 14 maart 2014

proefster1983
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ongelooflijk, wát hebben wij lekker gegeten bij Barend. De vis die zo vers is dat deze na een bereiding in de open keuken te mooi op je bord ligt... zonde om te proeven, en dan toch die echte sensatie van verse vis uit IJmuiden op je bord in Haarlem. TOP!
De bediening bestond uit twee aller aardigste dames die echt met mij en mijn vriendin meedachten. Een heerlijke rode wijn, passend bij de vis; spannend en terecht heerlijk erbij!

Gegeten op 7 februari 2014

HansvN
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Restaurant Barend. Geweldige ambiance en zeer vriendelijke bediening. Het eten was fantastisch. Vooraf een heerlijke visproeverij met zalm, makreel en vissoep, echt top.
Als hoofdgerecht sliptong, perfect gebakken en heerlijk krokant. Het dessert was zeer smakelijk, heerlijke crème brulee, daar proefde je de achtergrond van de eigenaar die ooit zijn loopbaan is gestart bij een van de beste banketbakkerijen van Nederland. Als afsluiter koffie met een likeurtje.
Het totaal was perfect. Zeker voor herhaling vatbaar. We komen hier zeker terug.

Gegeten op 18 januari 2014

snow1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren heerlijk gegeten en gezeten bij barend. De bediening was super. Echt gastvrij dat zie je niet vaak meer. Het eten was Nog beter! Nog nooit zulke goede vis gegeten. Echt een aanrader voor iedereen. Je zit ook comfortabel. Lekkere stoelen en een mooi interieur. Komen snel weer een keer eten bij barend.

Proever74195
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voorgerechten waren prima. Hoofdgerechten echter teleurstellend. Je mag verwachten van een restaurant met zoveel vis op de kaart, en die verwijst te komen uit een vissersfamilie, dat ze in elk geval in staat zijn om een vis goed te bakken. Het gehele trio van vis was gortdroog gebakken. Daarnaast zijn de borden zo karig opgemaakt dat het bijna een snackbar lijkt. De sliptongetjes waren wel goed gebakken, maar ook hierbij alleen schijfje citroen als decoratie en geen saus te bekennen of iets dergelijks. Dessert was voor een chefkok met banketbakkersachtergrond echt gênant. Een stuk taart met een drol slagroom ernaast.

Gegeten op 26 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Barend in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Barend. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!