Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Le Bon in Alkmaar - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 512 28 79

Het plezier voor het vak spat eraf

Een romantisch, rustig en intiem restaurant aan de rand van de binnenstad van Alkmaar. De chef voert een Frans-Nederlands geïnspireerde keuken waarbij gebruik wordt gemaakt van biologische en verantwoorde streekproducten. Deze ingredienten worden omgezet in creatieve, vernieuwende gerechten die je zeker zullen verrassen.

wereldbolde1019103

Via online reservering

Mooie gerechten, met ingrediënten uit het seizoen. Gezellige intieme sfeer, als in een huiskamer. Service with a smile, ook voor onze kleine gast aan tafel. En goed dat je voor kleine eters een kleinere portie kunt bestellen. De prijs ervan vonden wij alleen wel wat hoog.

Gegeten op 27 december 2014

Alkmaarder

Met enige regelmaat komen wij terug in Le Bon. Het eten is hier altijd een negen, evenals de bediening. En sinds de wanden van het restaurant opgefleurd zijn met enige kunstwerken is de sfeer wat knusser geworden.

De nieuwe serveerster stond wat wiebelend op haar voeten iets onwennig de gerechten van de dag aan te prijzen. Maar deed het helemaal prima.

Wij kozen beiden voor de niet te versmaden pompoensoep vooraf en voor mij, extra als tussengerecht,de rilette van gekonfijte eendebout. De laatste een echte aanrader! Voor het hoofdgerecht zijn we voor de daggerechten gegaan, hert voor mij en voor mijn vriendin de heekfilet. Toe nog de gekaramaliseerde appel in deeg met kaneelijs. Erg lekker. Niet te vergeten de amuse van geitenkaas was bijzonder.

De wijnen die geschonken worden zijn net als de gebruikte producten veelal biologisch en prima afgestemd op de geserveerde gerechten (wijn arrangement).

Het verbaasd ons dat ondanks de prettige prijs/kwaliteit verhouding, de topscore van het restaurant op iens, het beperkte aantal tafels het niet vol zit. Ook al was het een regenachtige donderdagavond.

Misschien komen we hier te vaak, maar misschien in plaats van huisgemaakte frieten een keer een aardappelpuree of iets?

Gegeten op 11 december 2014

monique314

Eten bij Le Bon is een beleving, door het gebruik van biologische en duurzame ingrediënten die met ontzettend veel liefde klaargemaakt worden, een groot verschil. Een smaaksensatie in een sfeervolle en bijzonder gezellige ambiance. Heerlijke gerechten, heerlijke wijnen en bijzonder vriendelijke bediening. Met recht een aanrader.

Gegeten op 20 december 2014

Georginho

Met 4 stellen heerlijk gegeten bij le Bon. Vooraf had ik heel smakelijke heilbot. Het filet van Wagyu rund was heerlijk mals. En het kaasplateau was ook prima. Ook mijn tafelgenoten waren allen tevreden. Bij de koffie na afloop kwam ook nog een zalig Nobeltje, uit Ameland. Wel toepasselijk voor de naam van dit restaurant (eigenaar de Nobel- vandaar de naam LeBon).

Gegeten op 17 december 2014

Schoortje

Via online reservering

Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer bij Le Bon. Het restaurant is kleinschalig, wat heel prettig is. De bediening is heel correct en prettig. Aan mijn verzoek om een kaart zonder prijzen in de aanvraag was gehoor gegeven.
Het eten was heerlijk evenals de bijpassende wijnen.
We komen hier zeker een keer terug, als we in Alkmaar zijn.

Gegeten op 6 december 2014

melice

Via online reservering

De ontvangst was hartelijk en het eten was overheerlijk. Als hoofdgerecht hadden we de heek en de hertenbiefstuk, allebei perfect klaargemaakt, evenals het voor- en nagerecht. De bediening was ingetogen enthousiast, waarbij het duidelijk was dat ze plezier hadden in hun werk.
We waren voor 2 dagen in de omgeving van Alkmaar. Jammer dat ze maandag gesloten waren, anders waren we beslist weer bij Le Bon gaan eten.

Gegeten op 30 november 2014

edin

Via online reservering

Goed restaurant, lekkere ingredienten. Een beter op elkaar afgestemd menu zou welkom zijn, maar afzonderlijk zijn de gerechten wel erg lekker. Maar iets als bijgerechten van friet en salade verwacht ik in een beter restaurant niet: ik heb liever de passende dingen op mijn bord. Neemt niet weg dat alles gewoon degelijk en goed was.

Wijnen waren in orde maar niets bijzonders. Maar het kaasplankje met bijbehorende sherry was goddelijk en een van de beste die ik ooit in een restaurant gegeten heb.

Service was degelijk, vooral de chefkok erg aardig en kon met gusto vertellen over zijn gerechten.

Gegeten op 30 november 2014

Linnic

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten bij Le Bon en werden heel vriendelijk ontvangen in een leuk ingericht restaurantje. Het is niet zo groot, maar dat heeft als voordeel, dat de bediening goed oog heeft voor de gast. Ook leuk, dat je zo in de erg kleine, maar efficiënte keuken kunt kijken. Je ziet, dat deze mensen liefde voor het vak hebben en dat is ook duidelijk te zien en te proeven in de gerechten.
Vooraf een heerlijk broodje, geserveerd met boter en olijfolie. Zout stond al op tafel. Daarna kwam er een amuse van rode bietenmousse, en ik lust geen rode bieten, maar dit was zoooo lekker.
Het hoofdgerecht, de Hertenbiefstuk en de Wagyu-filet, met beiden de specifieke eigen smaak, waren echt om te smullen.
Ook het dessert de pecannotentaart en de appel-caramel zagen er mooi uit en smaakten heerlijk. Van ons een dikke pluim.
Wij komen hier zeker terug.

Gegeten op 21 november 2014

RickR-Z

Via online reservering

We hebben een heerlijke avond gehad bij Le Bon. Alles was goed verzorgd, het eten was goed, de service was goed en daarom ook overall een dikke 8. Maarrrrr, dit had ook vrij eenvoudig een dikke 9 kunnen zijn. Alleen waren er daarvoor een paar kleine dingen die aan de ondergrens zaten. Het tempo was voor ons iets aan de hoge kant. We houden van een avond lang tafelen en dan is binnen 1,5 uur amuse, voor-, tussen- en hoofdgerecht voor ons iets te snel. We hebben echter niet van te voren aangegeven dat we 'alle tijd' hadden, dus is ons ook zelf kwalijk te nemen :-)
Over het eten bleef uiteindelijk het gevoel hangen dat er meer in had gezeten. Stuk voor stuk prima gerechten, maar bijv. de toast bij de eendenrilette was net iets te donkerbruin waardoor die smaak overheerste.
Bij de (heerlijke!) zeebaars veel smaken op het bord, net iets teveel eigenlijk.
Wat een prachtige stukjes rund bij het hoofdgerecht! Heeeerlijk!! De schaaltjes friet en salade zijn dan eigenlijk zonde en doen afbreuk aan het geheel. Een eenvoudige puree bijv. had mij hierbij beter gesmaakt.
Tenslotte, zowel bij de eend als de rund dezelfde rode wijn, wat op zich een hele mooie wijn was, alleen houden we van verschillende smaken dus een nieuwe smaak was een plus geweest. De rund had ook een iets krachtigere wijn kunnen hebben.
Goed, al met al een heerlijke avond gehad, dus zeker aan te raden. Met een paar kleine aanpassingen had het een topavond kunnen worden.

Gegeten op 15 november 2014

rowena75

Weer heerlijk genoten in dit fantastische restaurant in Alkmaar. Zalig gegeten; alles wat op je bord ligt lijkt wel puurder te smaken dan thuis. Uitstekende professionele en toch persoonlijke bediening; ook altijd fijn dat er meteen een karaf water op tafel komt die de hele avond bijgevuld blijft worden zonder kosten. En de knusse sfeer aangevuld door prachtige schilderijen maken de avond compleet.
Wij zullen absoluut graag terugkomen in Le Bon!

Gegeten op 9 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Le Bon in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Le Bon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.