• foto's van Restaurant Le Bon in Alkmaar - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 512 28 79

Het plezier voor het vak spat eraf

Een romantisch, rustig en intiem restaurant aan de rand van de binnenstad van Alkmaar. De chef voert een Frans-Nederlands geïnspireerde keuken waarbij gebruik wordt gemaakt van biologische en verantwoorde streekproducten. Deze ingredienten worden omgezet in creatieve, vernieuwende gerechten die je zeker zullen verrassen.

Janbee

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Het was bij toeval dat we bij Le Bon terecht kwamen. Maar dat toeval heeft ons bovenmatig verrast. Bediening correct en start tot finish verzorgd en attent. De gerechten sloten perfect aan op wat de kaart biedt; dat is ook wel fijn. Daarnaast werden we verrast met een heerlijke amuse van biet en Elstar-schuim. De privacy die we hadden aan tafel was ook goed. De aankleding van het restaurant vond ik wat sober. Niet verkeerd verder, maar wat minder huiskamergevoel.
Al met al wel een plek om terug te komen

Gegeten op 24 april 2015

SteveRobins

In het prachtige centrum van Alkmaar gegeten bij Le Bon. Zoals de naam ook al zegt het was Bon! We hebben ons laten verassen door de chef, wat ons goed beviel en zeker vaker gaan doen! Het wijnadvies wat we bij de verrassende gerechten kregen was ook super waardoor het wijn-spijs effect optimaal was.

In de inleiding zegt het restaurant het volgende: "Een romantisch, rustig en intiem restaurant" Hier is absoluut niks aan gelogen en hebben dan ook een gezellige avond beleefd. Uit eten gaan zoals uit eten gaan is bedoeld. Dat vind je bij Le Bon. Onder de werknemers is ook duidelijk te merken dat ze passie hebben voor het vak. Top om te zien en tot snel!

Gegeten op 11 april 2015

mopdam

Via online reservering

Ons laten verrassen door de kok.

Hij heeft een heerlijk menu gemaakt en de bediening was ook uitstekend.

Het was erg rustig in het restaurant, dus er was alle tijd voor ons, zonder dat het opdringerig werd

Gegeten op 25 maart 2015

Greg27

Het restaurant gekozen op basis van de recenties, en het heeft de hoge verwachting overtroffen. Als voorgerecht de gerookte heilbot gekozen, met een glas chardonnay. In plaats van de tongscharfilet was er kabeljauwfilet wat niets aan het gerecht afdeed. Gelukkig was er nog plaats voor de gekaramelliseerde appel als toetje waarvan ik genoten heb!
De service is zeer vriendelijk en de sfeer is als huiselijk te omschrijven.

Gegeten op 20 maart 2015

Levensgenieter--

Ik kan niet anders zeggen dat het weer voortreffelijk was bij Le Bon. We ervaren het iedere keer als een echt avondje uit, waarin je in de watten gelegd wordt en op het eten is steeds niets aan te merken. Nogmaals dankjewel!

Gegeten op 8 maart 2015

caspar10

Heerlijk avondje gegeten bij Le Bon. Het is niet alleen het eten, maar ook de manier waarop het gepresenteerd wordt en de precies timing die het perfect maken. En dan de toetjes......

Gegeten op 27 februari 2015

ewout8

Via online reservering

Heerlijk gegeten bij restaurant Le Bon. Zeer attente en kundige bediening. Decor vonden wij wat minder, inrichting is wat verouderd.

Gegeten op 21 februari 2015

karin106

Via online reservering

Bij binnenkomst heel vriendelijk ontvangen in een huiselijke sfeer. Er werd een heerlijke amuse geserveerd. Het hoofdgerecht van Wagyu-rund is een absolute aanrader. Heerlijk zacht vlees met een bijpassende verfijnde saus. Uitstekende gerechten met heerlijke bijpassende wijnen. Als afsluiter koffie met een heerlijke whisky. De service is prima.
Een restaurant waar je echt een avond uit bent!

Gegeten op 21 februari 2015

Moniqueveen

Via online reservering

Wij hebben heerlijk gegeten, schilderijen op ons bord! Zeer vriendelijke bediening met goede uitleg over de gerechten.
de uiensoep- met kleine soesjes erin -was in een woord verrukkelijk!! en onze vrouwelijke gast had enorm genoten van haar fazant op een zuurkoolbedje. ,alleen mocht wat ons betreft de keuze van voorgerechten iets uitgebreider.
verrassend,dit kleine restaurantje en zeker een aanrader! Wij komen beslist terug .

Gegeten op 30 januari 2015

wereldbolde1019103

Via online reservering

Mooie gerechten, met ingrediënten uit het seizoen. Gezellige intieme sfeer, als in een huiskamer. Service with a smile, ook voor onze kleine gast aan tafel. En goed dat je voor kleine eters een kleinere portie kunt bestellen. De prijs ervan vonden wij alleen wel wat hoog.

Gegeten op 27 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Le Bon in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Le Bon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.