• foto's van Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort - 1

3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 033 461 88 99
  2. www.restaurantjia.com

mochi20

Weer gegeten bij Jia en weer helemaal tevreden zoals altijd.
Ik had vooral veel beef rollen (fijne geur, heerlijk mals vlees en met gefrituurde knoflooksnippers overheen) en ebi tempura (heel krokant met een licht sausje) besteld.
Die avond was ik met een beste vriendin van mij en zij had vooral veel maki sushi uitgekozen zoals: ebi maki, avocado sake maki, tori maki enzovoort.

De bediening was snel, want wij hadden alles heel snel op tafel en helemaal geen gevoel gehad alsof ik op eten ging wachten. Het decor is hetzelfde gebleven, maar ik zag wel dat er een nieuwe plant is bijgekomen bij hun op de balie.

Gegeten op 3 april 2015

babajee

Het was voor ons een nieuw restaurant maar we komen zeker terug.
Het eten was een mix van Japans, Vietnamees en chinees invloeden, verrassend en lekker.
De rauwe vis maar goed vers en goed van smaak, ook de nagerechten waren erg lekker en gevarieerd.
Bediening was vriendelijk en attent.

Gegeten op 3 april 2015

siwon86

Speciaal naar Amersfoort gegaan voor restaurant Jia. AYCE concept gekozen, versie B. In de eerste rondes vooral sushi besteld. Tot nu toe de beste sushi. Het smaakte allemaal erg vers. Vanaf de plaats waar wij zaten konden we ook zien dat de kok ermee bezig was. De gestoomde coquille was toch wel echt mijn favoriet van de avond. De serveersters waren erg attent en vriendelijk. Optijd met lege bordjes ophalen, lege glazen bijvullen etc.
Snel maar weer een dagje naar amersfoort.

Gegeten op 28 maart 2015

auvry

Het eten was best goed maar de prijs kwaliteit verhouding was niet in balans. 45,- euro voor een 5 gangenmenu maar dan eet je bij Shabu Shabu lekkerder , goedkoper en met betere service. De serveersters waren wel erg vriendelijk, maar letten totaal niet op de gasten. Er zaten veel te lange wachttijden tussen de gangen en we stonden bijna een uur droog. We zochten meerdere malen oogcontact, maar de serveersters keken niet op of om. Toen we na 50 minuten wachten eindelijk onze laatste gang kregen bleek het ijs veel ijskristallen te bevatten, en de creme brulee was niet gaar en smaakte naar ei. Jammer..... veel dingen net niet goed geregeld.

Gegeten op 12 maart 2015

HenkvH

De inrichting van het restaurant is strak, modern. Niet ongezellig, maar aan de akoestiek mag nog wel wat gedaan worden. Als je pech hebt, zit er naast je een gezin met vijf kinderen die zich het centrum van het universum wanen en daar luidruchtig en ongestoord van getuigen. Waardoor aan onze tafel vaak de vraag ‘Wat zeg je?’ te horen is. Vermoeiend.
We nemen een combi-menu dat uit vijf kleine gerechtjes bestaat. Het eten is vooral Japans, met een zweem Chinees. Lekker, maar we gaan er niet van uit onze bol. Wat vooral opvalt is dat de sauzen nogal overheersen, waardoor bijvoorbeeld de smaken van het lam, de eend en de paling te veel naar de achtergrond worden gedrongen. Jammer, want daardoor krijgt alles een uniforme smaak. Een subtielere dosering van de sauzen zou de variatie binnen de menu’s beter tot zijn recht laten komen.
De bediening is zeer vriendelijk, maar af en toe nog een beetje onbeholpen. De gerechten worden in een slakkengang geserveerd, dus een haastige treinreiziger - het station zit aan de overkant - kan beter ergens anders gaan eten. De kwaliteit van de witte huiswijn is matig en andere wijnen zijn er niet. De rekening is niet overdreven hoog.

Gegeten op 9 januari 2015

Joke444

Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Wij hebben gekozen voor een combinatiemenu met 2 voorgerechten, 2 tussengerechten en een hoofdgerecht. Voor mij was het wel echt te veel, ik kon het hoofdgerecht maar half op. Het personeel bood aan het mee te geven, erg vriendelijk.
Het interieur is sfeervol en het personeel correct. De locatie is vooral ook voor treinreizigers ideaal!

Gegeten op 21 december 2014

blue_eyed_couple

Op zondag voor het eerst gegeten bij Asian Fusion Restaurant JIA naar aanleiding van de goede recensies hier. Misschien dat daardoor de verwachtingen te hoog gespannen waren, maar het eten viel tegen. Het grootste minpunt was dat de gerechten over de hele linie genomen erg flauw van smaak waren. De tomatensoep was waterig, de biefsalade had weinig smaak, en de daging rendang had nauwelijks pit. Een tegenvaller dus. De ambiance was overigens prettig en de bediening fijn in de omgang.

Gegeten op 21 december 2014

Janvanklaveren

Heel lekker genoten van een 4 gangen menu.
Het eten was goed en vers.
De service was goed en attent, ze gingen op onze wensen in.

Decor is heel mooi,.

Gegeten op 16 december 2014

EvaHolanda

Gisteravond hier voor het eerst gegeten: in tijden niet zo heerlijk gegeten!
De lamskoteletjes hadden de perfecte balans tussen mals vlees en vet en ook de sashimi was van zeer goede kwaliteit!
Over het algemeen ben ik geen fan van coquilles aangezien ze in de meeste gevallen te gelatine-achtig en smakeloos zijn. Er werd mij aangeraden een te proeven en ook deze waren van een kwaliteit die je niet vaak in restaurants tegen komt!
We waren het met ons 5en unaniem overeens dat dit het beste Aziatisch was wat we in tijden gegeten hadden.

Daarnaast complimenten voor de zeer attente bediening, ik ga hier zeker vaker terugkomen.

Gegeten op 14 september 2014

richardensonja

Zoals bijna iedere week ook gisteren weer genoten. Afhalen of in het restaurant eten, het maakt niet uit. De kwaliteit is bij beiden top! Sinds de opening bijna 2 jaar geleden nog NOOIT iets gehad wat niet lekker was en inmiddels hebben we nagenoeg alles van de kaart geprobeerd. Vincent en zijn crew in de keuken zijn in staat constante hoge kwaliteit te leveren. Hulde!!

Gegeten op 2 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Asian Fusion Restaurant JIA. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.