a TripAdvisor company

foto's van Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort - 1 foto's van Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort - 2 foto's van Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort - 3 foto's van Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort - 4 foto's van Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort - 5 foto's van Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort - 6 foto's van Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort - 7

Asian Fusion Restaurant JIA

3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 033 461 88 99
  2. www.restaurantjia.com

Het Oosterse hart van Amersfoort

Ben jij een liefhebber van de Aziatische keuken? Dan ben je hier aan het juiste adres. Bij JIA worden je smaakpapillen automatisch op scherp gezet en kun je de hele avond genieten van specialiteiten uit de Oosterse keuken. Maak kennis met de indringende Aziatische cultuur, charmante wijnen, verfijnde smaken en een grenzeloze gastvrijheid. Kortom, maak kennis met JIA!

klaas48

Via online reservering

We hadden gereserveerd, maar dat was blijkbaar niet doorgekomen. Ondanks dat er ruimte was werden we niet zo vriendelijk te woord gestaan.
Het menu was goed. De bediening later ook leuk en vriendelijk.
De ligging en inrichting zijn koel.

Gegeten op 18 juli 2015

renate15

Via online reservering

Wij eten vaak en graag bij Jia omdat ze hun gerechten bereiden met verse producten en zonder smaakversterkers. Dat geeft een verfijnde smaakbeleving. Ze maken hun soya saus zelf, want de gebruikelijke Kikoman voor de sushi is erg zout. De sushi wordt ter plekke vers gemaakt en is werkelijk excellent. Erg veel keuze in zowel sushi alsook andere asian fusion gerechten. Opvallend zijn ook de originele topping voor sushi die je niet standaard tegenkomt, zoals pittige groente of champignon in tempura beslag gefrituurd. Om bij te watertanden.
Service is heel vriendelijk en begroeting bij binnenkomst zelfs hartelijk.

Gegeten op 16 juli 2015

kayleigh1

De lekkerste sushi vind je bij restautant Jia. Met zicht op de keuken kun je zien dat jouw gerechten echt vers worden klaargemaakt. De locatie van het restaurant maakt het dat het er wat rustiger is dan in andere sushi restaurants. Wat wij overigens helemaal niet storend vonden, want het is ook wel eens fijn om elkaar gewoon te kunnen verstaan. Ook de grill gerechten waren erg lekker, veel keuze voor vegetariërs :) Ik werd er in ieder geval helemaal blij van!

Gegeten op 19 juni 2015

JohnnyBravo

Eten was ok, maar niet geweldig. Ik zou er niet nog een keer gaan eten. Bediening was niet erg vriendelijk, wellicht komt dit doordat NL niet haar eerste taal is en onbewust onvriendelijk overkomt.

Gegeten op 11 juni 2015

jaelleke

De gerechtjes zagen er erg mooi uit, de smaak was oké maar niet heel erg byzonder. Toen wij er met zijn drieën waren, waren wij de enigsten in het restaurant op wat afhalers na. De dame in de bediening was erg vriendelijk en spontaan.

Gegeten op 15 maart 2015

mochi20

Weer gegeten bij Jia en weer helemaal tevreden zoals altijd.
Ik had vooral veel beef rollen (fijne geur, heerlijk mals vlees en met gefrituurde knoflooksnippers overheen) en ebi tempura (heel krokant met een licht sausje) besteld.
Die avond was ik met een beste vriendin van mij en zij had vooral veel maki sushi uitgekozen zoals: ebi maki, avocado sake maki, tori maki enzovoort.

De bediening was snel, want wij hadden alles heel snel op tafel en helemaal geen gevoel gehad alsof ik op eten ging wachten. Het decor is hetzelfde gebleven, maar ik zag wel dat er een nieuwe plant is bijgekomen bij hun op de balie.

Gegeten op 3 april 2015

babajee

Het was voor ons een nieuw restaurant maar we komen zeker terug.
Het eten was een mix van Japans, Vietnamees en chinees invloeden, verrassend en lekker.
De rauwe vis maar goed vers en goed van smaak, ook de nagerechten waren erg lekker en gevarieerd.
Bediening was vriendelijk en attent.

Gegeten op 3 april 2015

siwon86

Speciaal naar Amersfoort gegaan voor restaurant Jia. AYCE concept gekozen, versie B. In de eerste rondes vooral sushi besteld. Tot nu toe de beste sushi. Het smaakte allemaal erg vers. Vanaf de plaats waar wij zaten konden we ook zien dat de kok ermee bezig was. De gestoomde coquille was toch wel echt mijn favoriet van de avond. De serveersters waren erg attent en vriendelijk. Optijd met lege bordjes ophalen, lege glazen bijvullen etc.
Snel maar weer een dagje naar amersfoort.

Gegeten op 28 maart 2015

auvry

Het eten was best goed maar de prijs kwaliteit verhouding was niet in balans. 45,- euro voor een 5 gangenmenu maar dan eet je bij Shabu Shabu lekkerder , goedkoper en met betere service. De serveersters waren wel erg vriendelijk, maar letten totaal niet op de gasten. Er zaten veel te lange wachttijden tussen de gangen en we stonden bijna een uur droog. We zochten meerdere malen oogcontact, maar de serveersters keken niet op of om. Toen we na 50 minuten wachten eindelijk onze laatste gang kregen bleek het ijs veel ijskristallen te bevatten, en de creme brulee was niet gaar en smaakte naar ei. Jammer..... veel dingen net niet goed geregeld.

Gegeten op 12 maart 2015

HenkvH

De inrichting van het restaurant is strak, modern. Niet ongezellig, maar aan de akoestiek mag nog wel wat gedaan worden. Als je pech hebt, zit er naast je een gezin met vijf kinderen die zich het centrum van het universum wanen en daar luidruchtig en ongestoord van getuigen. Waardoor aan onze tafel vaak de vraag ‘Wat zeg je?’ te horen is. Vermoeiend.
We nemen een combi-menu dat uit vijf kleine gerechtjes bestaat. Het eten is vooral Japans, met een zweem Chinees. Lekker, maar we gaan er niet van uit onze bol. Wat vooral opvalt is dat de sauzen nogal overheersen, waardoor bijvoorbeeld de smaken van het lam, de eend en de paling te veel naar de achtergrond worden gedrongen. Jammer, want daardoor krijgt alles een uniforme smaak. Een subtielere dosering van de sauzen zou de variatie binnen de menu’s beter tot zijn recht laten komen.
De bediening is zeer vriendelijk, maar af en toe nog een beetje onbeholpen. De gerechten worden in een slakkengang geserveerd, dus een haastige treinreiziger - het station zit aan de overkant - kan beter ergens anders gaan eten. De kwaliteit van de witte huiswijn is matig en andere wijnen zijn er niet. De rekening is niet overdreven hoog.

Gegeten op 9 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Asian Fusion Restaurant JIA. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.