Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort - 1

3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 033 461 88 99
  2. www.restaurantjia.com

Puregroove

wij halen vrijwel elke zondag sushi hier en enkele hapjes en teppan gerechten. De sushi is erg vers en smakelijk. de wasabi is goed pittig, daar moet je niet te veel van gebruiken. De service is altijd voortreffelijk en je wordt goed geholpen. de rede dat we vrijwel elke zondag afhalen is omdat het simpelweg lekker eten is wat niet gaat vervelen. We hebben ook bij andere zaken sushi gehaald, maar geen enkele evenaart de kwaliteit van Jia.

nog een pluspunt is dat de afhaalkaart is uitgebreid met sashimi en meer "gewone" gerechten. wordt de keuze nog moeilijker. Komende zondag komen we weer!

Gegeten op 24 augustus 2014

PaulenHannieVenus

Wij waren de mensen die achter het tafeltje van Marleenv zaten. In het begin van ons etentje heb ik aangegeven dat, als men ons te luidruchtig vond, men dit alstublieft zou zeggen. We hebben helaas niets gehoord. Wij hadden wat te vieren maar wilden echt geen overlast bezorgen. Wij hebben met ons zessen het AYCE menu genomen. 1 WOORD: VOORTREFFELIJK. Zo lekker eet je nergens. Dit is aan onze cijfers wel te zien. Heeeeeeeeeeeeeerlijk.

tomlies

Via online reservering

In andere recensies krijgt het decor een minder cijfer. Onterecht m.i. Het geheel is erg smaakvol ingericht en de stoelen zitten erg lekker. Wat opvalt is dat de hele staf zich inspant om de gast het naar de zin te maken. 'n Klein detail buiten dat het eten voortreffelijk was. Waar eet je zulke lekkere mihoen?

Eerlijkiseerlijk

Met 5 personen een prima en ruimhartig IENS dinnerdeal menu genoten. Vreemd genoeg lukte de reservering niet via de site (zou geen plaats meer zijn) maar per telefoon was het geen enkel probleem. Leuk nieuw restaurant met vriendelijk personeel. Het eten werd door allen op prijs gesteld en wij zullen hier zeker terugkomen. Wellicht met een kleine groep in het speciale Japanse hoekje? Men is hier jong en wellicht nog ietwat onervaren maar overduidelijk goed op weg. Enige minpuntje is dat er alleen betaald parkeren voor de deur is (max 1 uur) en men dus geregeld geld moet bijstorten. Bedankt voor de fijne avond !

Gegeten op 7 augustus 2014

Marleenv

Gelukkig konden we nog last minute terecht op een drukke zaterdag met een festival in de stad, veel andere restaurants zaten al vol. De locatie tegenover het station is een beetje jammer, maar binnen rustig ingericht. We kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu. De bediening was zeer vriendelijk, maar we moesten bij binnenkomst al lang wachten voordat we een drankje mochten bestellen (die we om die reden gratis kregen). Ook tussen de gangen zat veel tijd en bediening verliep rommelig. De gerechten waren aan de zoute kant en niet echt onderscheidend. De crème brulee was korrelig, niet zo als het hoort te zijn. Het fruit was wel vers en het bolletje ijs was lekker. De tafel achter ons produceerde onnodig veel decibellen. Dat kwam de sfeer niet ten goede, maar daar kan het restaurant natuurlijk niets aan doen. De algehele indruk was matig. Maar daar was de prijs ook naar. We hebben 65 euro betaald, inclusief 2 karafjes sake.

Marietjevis

Via online reservering

In een stijlvolle omgeving werden we gastvrij ontvangen. De eerste twee gangen van het Iens Deal menu waren heerlijk en veelbelovend. Lekkere sushi en plakjes eend als eerste gang, warme hapjes zoals miniloempiaatjes, garnaal en sateh als tweede gang. Daarbij ook een bacon-zalmrol die een aparte vermelding waard is. Overheerlijk!
Het hoofdgerecht viel tegen. Rundvlees, kip en garnalen in een vrij zoute saus. Het was veel en zwaar. De erbij geserveerde bami daarentegen was ronduit goed.
Het dessert bestond uit groene thee-ijs, vers fruit, crème brûlée en een koffie panna cotta. Niet echt Aziatisch, maar wel lekker.
De open huiswijnen waren goed en leuk dat er een ruime keus is uit Aziatische bieren! Japans, Chinees of Vietnamees bier.
Gratis kraanwater is hier niet verkrijgbaar en voor de bestelde fles plat water stond er maar liefst 7 euro op de rekening....
Maar verder een prettige maaltijd op een heerlijk rustige plek in Amersfoort.

Gegeten op 13 augustus 2014

Frescovino

Telefonisch een tafel gereserveerd bij Asian Fusion Restaurant JIA. We vonden de naam op de IENS website. Afgaande op de recensies en de cijfers die gegeven werden waren onze verwachtingen zeer hoog. Dus verwachtingsvol zijn we naar binnen gestapt bij JIA. We werden zeer vriendelijk en hartelijk ontvangen. De menukaart werd op een duidelijke manier uitgelegd. We kozen voor het vier-gangen IENS menu. De derde gang was een keuze menu. De eerste gang bestond uit eend, sashimi zal, sashimi tonijn en sushi. Heerlijk! Dat begon al goed en beloofde veel voor het vervolg. De tweede gang bestond uit kip spiesjes, gamba, sake bacon rol en 2 mini loempia's. Opnieuw verrukkelijk! De derde gang bestond uit Teppan Ossehaas met mihoen (tegen meerprijs) in plaats witte rijst. Jammer dat je voor nasi/bami/mihoen extra moet betalen (€ 1-1,50). Maar ook dit gerecht smaakte voortreffelijk. Complimenten voor de kok. Als vierde gang hadden we crème brûlée, koffie pana cotta, ijs, verse vruchten. Heerlijk! En als afsluiting koffie met heerlijke koekjes.
Mijn slotconclusie is dat JIA zeer aan te bevelen is. De verwachtingen zijn volledig waar gemaakt.

Gegeten op 28 juli 2014

MarLineke

Wat hebben wij genoten van een overheerlijk en verrassend 4-gangen menu bij Jia. Met de amuse en heerlijke jasmijnthee als slot eigenlijk een 6 gangen menu. De bediening was super, het eten super. Heerlijk zo'n veelvoud aan zoveel kleine hapjes bij de verschillende gangen van het menu. Heel bijzonder was het zwarte bolletje ijs in het dessert vierluik dat sesamijs bleek te zijn. Lekker!
Een aanrader voor eenieder die van de oosterse keuken houdt. Ons zien ze zeker terug.

Gegeten op 21 juli 2014

gert26

Heerlijk gegeten bij Jia. We zaten buiten op het terras, binnen zag er netjes uit. Kwaliteit van eten is erg goed. Service sluit er bij aan. We konden zelf het tempo bepalen van de 4 gangen, en ondanks dat de porties voor ons te groot waren, hebben we ervan genoten. Vis/vlees/groenten super vers en erg smakelijk. En prijs-kwaliteitverhouding perfect!

Gegeten op 18 juli 2014

goldeng8

Aanrader! Heerlijk smaakvol en verfijnd eten. Prettige en deskundige bediening.

Veel keus uit Aziatische gerechten uit verschillende landen. Ziet er goedkoop uit van buiten, maar is een verrassing van binnen!

Gegeten op 14 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Asian Fusion Restaurant JIA. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.