• foto's van Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort - 1

• 8.5

• 7.5

ievk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op 6 maart hebben we hier met een groep gegeten. De service is prima; attent en vlot. Ook de aankleding is goed voor een Asian Fusion restaurant, zelfs met traditionelere zitmogelijkheden. Het eten was oké, maar niet bijzonder. Voor veel dingen van de kaart moet je bijbetalen en ook waren een aantal dingen helaas niet beschikbaar. Het is vrij prijzig voor een all-you-can-eat formule voor wat wat je ervoor krijgt.

Gegeten op 6 maart 2014

n_bindels
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij genoten van een heel uitgebreide proeverij, uitgeserveerd door zeer vriendelijke bediening met steeds een prima toelichting op het lekkers dat wij op ons bord ontdekten. Een aanrader!
Tip voor de eigenaren: zorg de uitstraling van het pand buiten meer recht doet aan de kwaliteit van het eten. Ook de sfeer binnen kan wat sfeervoller.

Gegeten op 10 januari 2014

liefdevooreten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben hier een tijdje terug met mijn vriend voor het eerst wezen eten.
We gaan regelmatig naar all you can eat restaurants, dus we hebben wel
wat vergelijkingsmateriaal. De bediening is gemiddeld, wel vriendelijk maar
voor de rest niet bijzonder wat betreft service. Het decor is strak en modern.
Het eten is redelijk. De sushi is vers, dat is zeker een pluspunt. Voor de rest
waren de gerechten niet heel bijzonder. Al met al, een prima restaurant.

Gegeten op 9 januari 2014

tanja7
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met z'n 10-en een fijne avond gehad. Het was geen probleem dat het gros het allyoucaneat-concept wilde genieten en een aantal van ons a la carte wilde bestellen.
Ondanks dat het decor fraaier zou kunnen, doet dat niets af aan het eten. We hebben allen heerlijk gegeten. Voor mijn man sprong er echter niets echt uit. Ik vond de gebakken banaan helemaal fantastisch en de zalm/avocado/sushi heb ik ook her- en herbesteld.
De tafel bleef vaak lang vol staan met lege bordjes/flesjes, maar dat kan zijn omdat we aan de voor de serveersters niet zo praktische tafel achterin zaten.
Als we nog eens in Amersfoort stranden, zou het zo maar kunnen dat we hier weer een hapje gaan eten.

Gegeten op 9 februari 2014

Gerrit-Wim
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een werkdiner waarbij wij ons lieten verrassen met een driegangen menu van de chef.
Door vriendelijk personeel kregen we in iedere gang drie gerechten.
Zowel de presentatie, de de smaak, de hoeveelheid als de manier waarop ons door de verschillende personeelsleden werd uitgelegd, was prima. Wij hebben een uitstekende indruk gekregen van de Aziatische keuken. Meer dan voldoende gegeten zonder overdadig gevuld weg gegaan te zijn. En daarbij ook nog goede besluiten genomen en lijnen naar de toekomst. Wij hebben alvast voor een volgende keer gereserveerd en dan nu in de speciale ruimte. Jia is een aanrader

Gegeten op 31 januari 2014

mariskamimi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van tevoren gereserveerd in verband met een glutenvrij dieet. Geen probleem alleen geen glutenvrije soyasaus, dus deze heb ik zelf meegebracht. Geen probleem, vaak heb ik het voor de zekerheid bij me wanneer ik sushi ga eten. Gekozen dus voor het all you can eat sushi menu. Ook al was er gemeld dat ik deze allergie heb gaf het in het begin wat verwarring en moest er overlegd worden wat ik wel/niet mocht. Hier word ik vaak wat onzeker van, het is natuurlijk prettiger als dit van tevoren duidelijk is helemaal omdat het bij de reservering gemeld werd, gemiste kans. Hierna onwijs goed ermee geholpen, ze kwamen regelmatig extra informatie vragen/geven en het werd netjes op aparte bordjes geserveerd (er werd niets bij elkaar gelegd wat gluten zou kunnen bevatten). De sushi was duidelijk vers, heerlijk! De lekkerste sushi die ik tot nu toe heb gegeten. Zelf was ik niet kapot van de locatie en het zicht op het station als zou dit wel als practisch beschouwen kunnen worden. Inrichting was simpel, jammer van het onwijs kleine aquarium met goudvissen (minimalistisch, laat het dan weg) en de koelkast met wijn die in het restaurant gedeelte stond. Banken waren wel erg leuk bekleed met sierkussens. Toetje (creme brulee) was erg klein, die zou ik bijna in 1 hap weg kunnen krijgen. Jammer want hij was zo lekker! Voor de verse sushi zou ik zeker komen maar het geheel was na het lezen van vele goede recenties was teleurstellend.

Gegeten op 17 januari 2014

hanna010
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Je kun à la carte menu's of een verrassingsmenu bestellen, maar wij hadden uiteindelijk gekozen voor het all-you-can-eat menu. Voor € 28,50 p/p kun je 5 gangen 5 hapjes bestellen (dus 25 in totaal p/p). Wij (redelijk grote eters) zaten na 3 rondes al behoorlijk vol.
De hapjes zijn erg smakelijk klaargemaakt. Er is voldoende variatie in sushi, vis, vlees, soep en deeghapjes. Ook als je geen liefhebber bent van sushi of vis is er keus te over.
De inrichting is netjes, gezellig en redelijk modern.
De bediening is erg vriendelijk en beleefd; wel hadden ze iets meer aandacht mogen hebben voor de lege glazen.

Gegeten op 20 december 2013

arjan123

AYCE gegeten.
We konden kiezen uit zo'n 90 hapjes, sushi, soepen, salades, dim sum, teppan yaki / grill.
Alles even heerlijk en de wachttijden per bestelronde (steeds 5 ''kruisjes zetten'' pp) waren in orde.
Je kon duidelijk proeven dat alles vers was.
Het personeel was vriendelijk en gaf goede uitleg.
Prijzen zijn prima in verhouding tot wat je krijgt.
De zaak ziet er prima uit ,wij komen hier zeker nog eens eten.

Gegeten op 27 november 2013

ivo8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zoals de naam al doet vermoeden inderdaad een restaurant waar je min of meer een mengelmoes van meerdere Aziatische keukens en Europese keuken proeft. Verwacht dus weinig traditionele gerechten, want de kracht zit juist in de "fusion"gerechten.
Desondanks was ik begonnen met Misosoep als voorgerecht welke erg lekker smaakte. Vervolgens als tussengerecht eend genomen. Dit was geen Peking Eend oftewel geen geroosterde eend met een krokante buitenkant, maar min of meer gebakken/gebraden eend een aparte saus en wat groente. Wederom erg lekker. Daarna gestoomde coquilles en tussendoor nog wat geproeft van het Thaise vispotje die mijn moeder had besteld. De coquilles waren heerlijk, maar qua hoeveelheid misschien niet heel veel in tegenstelling tot het Thaise vispotje wat gevuld was met vis, garnalen, groenten en vooral veel pepers. Deze smaakte "lekker heet" oftewel heet, maar op zo'n manier dat het nog lekker was.
Tot slot als nagerecht Creme Brulee van kokos, sereh (citroengras) en vanille welke aan de tafel gebrand werden. Hoewel de hoeveelheid niet heel groot was (wat ik met dit idee nog een beetje kan voorstellen en om toch de smaakpapillen te laten verrassen) lekker gegeten en weer iets nieuws geproeft van de Aziatische keuken.
Bediening was ook vriendelijk en we kregen veel uitleg wat we te eten kregen.
Verder gaf het decor wel een bepaalde gezellige sfeer en de bank aan de tafel waar ik zat paste daar ook uitstekend bij, maar toch mocht er nog wel iets meer bij om toch meer klanten naar binnen te krijgen (misschien wat meer aquariums en wat meer planten).
Verder heb ik het alsnog heel gezellig gehad.

Gegeten op 25 november 2013

richardensonja
  • Recensies in de laatste twee jaar

A la carte eten is geweldig en sinds kort is ook "all you can eat" mogelijk. De ayce kaart is subliem, veel van het al la carte menu is in kleine porties te verkrijgen. Alles is werkelijk van top kwaliteit en met veel liefde bereid en uitgeserveerd! Gewoon proberen en laat je verassen door de hoge kwaliteit.

Gegeten op 1 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Asian Fusion Restaurant JIA in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Asian Fusion Restaurant JIA. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!