Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Chez Alexander

2. Internationaal
  3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 036 524 79 78

debbie15

High Tea via vakantieveiling.

Ik ben gisteren met mijn dochter van 13 jaar naar Chez Alexander geweest. Zij vond de etagere met lekkernij een feestje.

Helaas de slechte recensies kloppen.
De etagere was karig gevuld met 80-100% producten die uit de groothandel leken. In de 1e instantie zou ik, als verjaardagscadeau, met mijn vriendin zijn gegaan. Geluk bij een ongeluk dat zij niet kon en moest afzeggen. Ik zou mij anders geschaamd hebben voor dit 'uitje'.

Goed alternatief; haal zelf wat lekkernij bij de supermarkt en je zit op hetzelfde niveau.

Gegeten op 8 juli 2014

xDafne

Gisteren - 22 juni 2014, hier een high tea gedaan.
Ben ondertussen best ervaren op het gebied van high tea's..
Maar dit nog nooit meegemaakt!

De hoeveelheid eten was beschamend weinig er werd bijvoorbeeld
gezegd""Assortiment van verschillende luxe bonbons" we kregen
2 bonbons totaal!

Daarnaast liet de service ook te wensen over na een half uur eindelijk
de hapjes en na 40 minuten pas voor het eerst een bakje thee!

We zijn uiteindelijk teleurgesteld weg gegaan en nee hier komen wij
niet meer terug!!

Gegeten op 22 juni 2014

mirjam72

High tea via vakantieveilingen. We werden verwelkomd met een glas prosecco, daarna werd een etagiere geplaatst met van allerlei lekkernijen. We konden kiezen uit heerlijke soorten thee en dat kon ook aangevuld worden., We zaten heerlijk op een terrasje, in het zonnetje, met als gevolg dat de bonbons smolten.. t zou wellicht handiger zijn als ze de gerechtjes in 2 of 3 keer brengen. Her eten was niet overdadig, maar wel genoeg en lekker. Kopje cappuccino kon bijbesteld worden tegen geringe betaling (40 cent). Beetje jammer vond ik dat de bediende de lege tafeltjes schoon maakte door met zn hand de kruimels op de grond te vegen... Maar verder hebben we een gezellige middag gehad met heerlijke thee en lekkere hapjes!

Gegeten op 31 mei 2014

Ria_

Ik had niet het idee in een restaurant te eten maar meer in een lunchroom. Doordat het lang licht was kreeg ik niet de juiste sfeer die ik verwachtte. We namen een drie gangen diner. Voor een aantal gangen was een extra toeslag. Mijn voorgerecht bestond uit twee kleine stukjes makreel met graten, 2 gebakken garnalen en een klein beetje zalm met wat groen en dressing. Mijn hoofdgerecht was de mixed grill. Mijn verwachting was groot maar het waren maar een paar kleine stukjes vlees met een soort aardappelcroquetjes, tenminste de helft van een aardappelcroquetje en ik kreeg er 4 van. Zowel het hoofd als het nagerecht was bar weinig eten, de smaak was goed, tikje zout. Het dessert, ik had de witte chocolade met Gran Marnier was ronduit smerig. Een korrelige structuur, baggervet en mierzoet. De rest van de tafelgenoten hadden ook kleine porties. Toen ik thuis kwam heb ik nog wat te eten genomen.
De volgende dag aten wij weer bij een ander restaurant. Aan het eind van de avond waren wij hetzelfde kwijt maar ik weet wel waar ik voortaan wel en niet meer kom.

Gegeten op 19 april 2014

hr93

Het restaurant zag er het gezelligst op het plein, vandaar dat we naar binnen liepen. Vervolgens leuk ontvangen en goed bediend. Personeel weet waar ze over praten en het eten smaakte goed. We hebben niet zoveel gegeten i.v.m kleine trek, maar dit was wel mogelijk door genoeg variërende gerechten. We komen zeker terug als we weer in de buurt zijn!

Gegeten op 19 februari 2014

loes22

Ook ik had een high tea gewonnen via vakantieveiling. Het restaurant zag er leuk uit, het was heel druk, dus dat moest wel wat beloven. Echter de high tea is ons heel erg tegengevallen. Schijnbaar had ik eerst de reviews over dit restaurant moeten lezen en dan hadden we waarschijnlijk iets anders uitgekozen. Ik lees hier bij andere reviews iets over poffertjes, soep & appeltaart. Dat hadden wij allemaal niet eens. Wij kregen een kleine etagere waar 4 mini sandwiches op lagen, volgens mij waren het 2 boterhammen door 4en gesneden, met heel karig beleg erop. 2 mini champignon pasteitjes die lauw waren. Voor de rest was het zoetigheid. 2 mini cupcakes die erg droog waren, 2 plakjes spekkoek en 2 plakjes speculaascake. 2 kaaskoekjes en een paar bonbons. Wij hebben niet de normale prijs betaald omdat het via vakantieveiling ging maar als hier normaal zo'n 17 of 18 euro pp voor gevraagd word dan mag de eigenaar zich daar echt voor schamen. Ik heb al vaker een high tea gehad maar die was toch heel wat beter dan deze. Ik had na de high tea gewoon nog honger en dat gebeurt me echt nooit. De service was wel goed dus dat maakte het nog een beetje goed maar wij gaan hier niet meer heen. Ik zou het ook niet aanraden voor een high tea.

Gegeten op 15 februari 2014

gerry5

Ook mijn dochter en ik hadden een high tea via vakantieveilngen. Voor 2 personen 4 superkleine sandwiches met een beetje sla, kaas, plakje tomaat en komkommer, of met kipfilet. Verder alleen maar zoete hapjes: 2 stukjes choc cake, 2 kleine scones met boter, 2 kleine plakjes spekkoek, 2 cupcakes ter grootte van een bonbon en 2 kaaskoekjes, 2 kleine glaasjes dunne mousse en nog 3 bonbons. Wel een klein glaasje prosecco. en thee naar wens.Ik miste toch wel wat hartige hapjes. Wij hebben totaal 21.50 betaald, dat vond ik nog te veel. Kun je nagaan dat je op de kaart 33.90 kwijt zou zijn. Dat is toch echt veel te veel.
De bediening was wel erg vriendelijk. Dat maakt het nog enigszins goed, maar een high tea heb ik op andere plaatsen veel beter gehad.

Gegeten op 15 februari 2014

ruud64

Bij binnenkomst al direct een spontaan onthaal, we hadden een high tea via vakantieveilingen gereserveerd en we waren door de reacties hier erg sceptisch. Maar zo zie je maar dat het ook allemaal wel goed kan gaan. De High Tea was heerlijk het was een juiste hoeveelheid misschien hadden de warme hapjes iets warmer mogen zijn maar dan ben ik erg kritisch.
De obers deden erg hun best om het je naar de zin te maken waren niet te opdringerig en legde de gang van zaken duidelijk uit.
Nee ons is het helemaal goed bevallen en als ik in onderstaande reacties lees dat het tot twee keer toe niet goed was dan weet ik niet waar het aan ligt. O ja 1 klein minpuntje was de wasbak op het toilet als je daar de kraan openzette dan ging het water alle kanten op, de kraan stond te kort op de rand van de wasbak.
Maar nogmaals het was zeker de moeite waard

Gegeten op 9 februari 2014

WRH

Gegeten op 25 mei 2013

evert-jan1

Ik was al een tijdje nieuwsgierig naar dit restaurant.
Ik loop er vaak langs maar nu dus binnen. eerste indruk van decor lijkt strak maar er zijn heel veel elementen die het weer wat breken en zelfs wat druk doen over komen.
Ik kon overal zitten, het was dinsdag avond en redelijk rustig. Ontvangst was vriendelijk, jas werd aangenomen en een lekkere droge witte wijn geserveerd. Je kunt kiezen uit a la carte of een 3 gangen menu. Ik ben voor de vrije keuze gegaan , want de kaart heeft veel te bieden, en heeft voor iedereen wel wat. Ik begon met rivierkreeften soep gevolgd door slakjes en vervolgens een eendeborst met sinaasappel saus.
De gerechten worden mooi opgediend en ook dat schept enige verwachting. Over de smaak van alle gerechten kan ik het zelfde zeggen. De smaken worden ingetogen gehouden en komen niet helemaal tot hun recht vind ik zelf. Nu ben ik iemand die van veel smaak houd en de puurheid van het product wil beleven. Er wordt met verse producten gewerkt dus dat moet kunnen.
Het is verder prima en lekker maar op de een of andere manier komt de potentie die het heeft niet tot zijn recht. Er zit meer in en dit is positief bedoeld.
Ik heb geen nagerecht genomen omdat ik voldoende gegeten had, wel heb ik de koffie nog even gesampled. Mijn standaard dubbele espresso is de toets voor mij. Prima koffie, lekker sterk en een heerlijke digestief.
Chez Alexander is zeker niet te duur en prijs kwaliteit zou ik prima willen noemen.

Gegeten op 15 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Chez Alexander in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Chez Alexander. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.