Chez Alexander

• 7.1

• 7.8

hr93
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant zag er het gezelligst op het plein, vandaar dat we naar binnen liepen. Vervolgens leuk ontvangen en goed bediend. Personeel weet waar ze over praten en het eten smaakte goed. We hebben niet zoveel gegeten i.v.m kleine trek, maar dit was wel mogelijk door genoeg variërende gerechten. We komen zeker terug als we weer in de buurt zijn!

Gegeten op 19 februari 2014

loes22
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook ik had een high tea gewonnen via vakantieveiling. Het restaurant zag er leuk uit, het was heel druk, dus dat moest wel wat beloven. Echter de high tea is ons heel erg tegengevallen. Schijnbaar had ik eerst de reviews over dit restaurant moeten lezen en dan hadden we waarschijnlijk iets anders uitgekozen. Ik lees hier bij andere reviews iets over poffertjes, soep & appeltaart. Dat hadden wij allemaal niet eens. Wij kregen een kleine etagere waar 4 mini sandwiches op lagen, volgens mij waren het 2 boterhammen door 4en gesneden, met heel karig beleg erop. 2 mini champignon pasteitjes die lauw waren. Voor de rest was het zoetigheid. 2 mini cupcakes die erg droog waren, 2 plakjes spekkoek en 2 plakjes speculaascake. 2 kaaskoekjes en een paar bonbons. Wij hebben niet de normale prijs betaald omdat het via vakantieveiling ging maar als hier normaal zo'n 17 of 18 euro pp voor gevraagd word dan mag de eigenaar zich daar echt voor schamen. Ik heb al vaker een high tea gehad maar die was toch heel wat beter dan deze. Ik had na de high tea gewoon nog honger en dat gebeurt me echt nooit. De service was wel goed dus dat maakte het nog een beetje goed maar wij gaan hier niet meer heen. Ik zou het ook niet aanraden voor een high tea.

Gegeten op 15 februari 2014

gerry5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook mijn dochter en ik hadden een high tea via vakantieveilngen. Voor 2 personen 4 superkleine sandwiches met een beetje sla, kaas, plakje tomaat en komkommer, of met kipfilet. Verder alleen maar zoete hapjes: 2 stukjes choc cake, 2 kleine scones met boter, 2 kleine plakjes spekkoek, 2 cupcakes ter grootte van een bonbon en 2 kaaskoekjes, 2 kleine glaasjes dunne mousse en nog 3 bonbons. Wel een klein glaasje prosecco. en thee naar wens.Ik miste toch wel wat hartige hapjes. Wij hebben totaal 21.50 betaald, dat vond ik nog te veel. Kun je nagaan dat je op de kaart 33.90 kwijt zou zijn. Dat is toch echt veel te veel.
De bediening was wel erg vriendelijk. Dat maakt het nog enigszins goed, maar een high tea heb ik op andere plaatsen veel beter gehad.

Gegeten op 15 februari 2014

ruud64
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst al direct een spontaan onthaal, we hadden een high tea via vakantieveilingen gereserveerd en we waren door de reacties hier erg sceptisch. Maar zo zie je maar dat het ook allemaal wel goed kan gaan. De High Tea was heerlijk het was een juiste hoeveelheid misschien hadden de warme hapjes iets warmer mogen zijn maar dan ben ik erg kritisch.
De obers deden erg hun best om het je naar de zin te maken waren niet te opdringerig en legde de gang van zaken duidelijk uit.
Nee ons is het helemaal goed bevallen en als ik in onderstaande reacties lees dat het tot twee keer toe niet goed was dan weet ik niet waar het aan ligt. O ja 1 klein minpuntje was de wasbak op het toilet als je daar de kraan openzette dan ging het water alle kanten op, de kraan stond te kort op de rand van de wasbak.
Maar nogmaals het was zeker de moeite waard

Gegeten op 9 februari 2014

WRH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na de eerdere teleurstellende ervaringen toch nog opnieuw geprobeerd voor een lunch. Restaurant bomvol dus dat beloofd wat, echter bleek al snel dat dit allemaal high tea's waren via groupon. Niet dat dit een probleem is, maar ten eerste zegt een vol restaurant dan niet zo veel en ten tweede wij waren de enige van alle bezette tafels die een lunch wilden ipv mee gingen in de hele serie, dat voelt toch wat apart, alsof we indringers in een besloten feestje waren.

Lunch: salade met een Chardonay, hier mankeerde niet heel veel aan. Niet geweldig maar ook zeker niet slecht. Jammer van opnieuw de overvolle ruimte waardoor wij letterlijk moesten zwaaien om zo af en toe nog enig contact te krijgen met serverend personeel. Hierdoor kwam het 2de glas wijn pas bij het laatste hapje salade, toen het eigenlijk dus niet meer hoefde, jammer.

Eten prima, service laat nog steeds te wensen over.

Een week later wederom naar binnen om dit restaurant toch nog 1 maal uitgebreid een kans te geven. Restaurant was op 1 tafeltje na leeg, maar het bordje met OPEN was aan, echter bij binnenkomst een grote groep personeelsleden die heel verbaasd reageerden. 1 persoon riep snel: we zijn gesloten, terwijl een ander exact tegelijkertijd riep: we zitten helemaal vol. Apart.

Wat het was weten we dus niet maar we na dit restaurant nu echt voldoende kansen te hebben gegeven is het definitief over voor ons.
Het eten is prima, het is niet geweldig maar het is echt ook niet slecht, maar de service wil gewoon niet goed lukken. Misschien dat het incidenteel bij anderen wel goed gaat maar bij ons tot nog toe na 4 kansen gegeven te hebben niet 1 keer goed gegaan. Einde oefening voor ons dus.

Gegeten op 25 mei 2013

evert-jan1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik was al een tijdje nieuwsgierig naar dit restaurant.
Ik loop er vaak langs maar nu dus binnen. eerste indruk van decor lijkt strak maar er zijn heel veel elementen die het weer wat breken en zelfs wat druk doen over komen.
Ik kon overal zitten, het was dinsdag avond en redelijk rustig. Ontvangst was vriendelijk, jas werd aangenomen en een lekkere droge witte wijn geserveerd. Je kunt kiezen uit a la carte of een 3 gangen menu. Ik ben voor de vrije keuze gegaan , want de kaart heeft veel te bieden, en heeft voor iedereen wel wat. Ik begon met rivierkreeften soep gevolgd door slakjes en vervolgens een eendeborst met sinaasappel saus.
De gerechten worden mooi opgediend en ook dat schept enige verwachting. Over de smaak van alle gerechten kan ik het zelfde zeggen. De smaken worden ingetogen gehouden en komen niet helemaal tot hun recht vind ik zelf. Nu ben ik iemand die van veel smaak houd en de puurheid van het product wil beleven. Er wordt met verse producten gewerkt dus dat moet kunnen.
Het is verder prima en lekker maar op de een of andere manier komt de potentie die het heeft niet tot zijn recht. Er zit meer in en dit is positief bedoeld.
Ik heb geen nagerecht genomen omdat ik voldoende gegeten had, wel heb ik de koffie nog even gesampled. Mijn standaard dubbele espresso is de toets voor mij. Prima koffie, lekker sterk en een heerlijke digestief.
Chez Alexander is zeker niet te duur en prijs kwaliteit zou ik prima willen noemen.

Gegeten op 15 oktober 2013

py
  • Recensies in de laatste twee jaar

Enigzins zorgelijk onderweg naar chez alexander voor een high tea via vakantieveiling, vanwege alle negatieve resensies. Geheel onterecht! Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving met gezellig personeel.
Met een rondgegeten buikje het pand met een voldaan gevoel verlaten!!
Complimenten! We komen zeker terug!

Truusjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een bon van vakantieveiling voor een high tea voor 2 personen. We moesten zeker 40 minuten wachten voor de high tea werd geserveerd. Dat kwam omdat kennelijk eerst alle high tea-ers binnen moesten zijn; iedereen werd tegelijkerijd bediend. Prosecco en koffie waren in orde. Het eten was voor een high tea beschamend. Een kleine etagiere met zo goedkoop mogelijke producten, zie eerdere laag gewaardeerde reviews.
Bediening erg langzaam. Als ze er waren wel vriendelijk.
Al met al geen uitnodiging om hier nogmaals te komen.

Gegeten op 1 september 2013

TuanLe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn vrouw en ik hebben vrijdag bij Chez Alexander gegeten en wil hierbij ons mening geven.
Ontvangst was hartelijk. Wij hebben gekozen voor 3 gangen diner met bij betaling. Zowel voor-, hoofd- en nagerecht smaken goed. Personeels waren vriendelijk. Meloensoep als nagerecht vonden wij bijzonder en het is heerlijk fris. Reden om terug te komen. Ja zeker. Bedankt voor een leuk avond.

Gegeten op 16 augustus 2013

kristelll1234
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn zus en ik hebben vandaag een heerlijke high-tea gehad via vakantieveilingen. Na het lezen van enkele slechte recensies wisten wij niet wat we hiervan moesten denken maar wij hebben het tegenovergestelde ervaren. Wij vonden het geld waard voor deze high-tea. Van te voren kregen wij prosecco, er waren 4 poffertjes, 4 mini stokbroodjes, twee met kipfilet en sla en twee met komijnekaas en komkommer en sla, 2 bonbonnetjes, 2 scones met een soort van aardbeienboter, 2 keer chocolademousse, 2 keer worteltaartjes, 2 geroosterde broodjes met tomaat en gesmolten mozzarella en 2 appeltaartjes, persoonlijk vond ik de appeltaartjes niet zo lekker en de bonbonnetjes maar daar moet je van houden. Als onze thee op was kregen we weer een nieuw kopje thee, met een doos vol verschillende smaakjes thee erbij. De bediening was heel vriendelijk. Wij zaten op het terras, je zit er heel gezelliger, de high-tea is zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 16 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Chez Alexander in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Chez Alexander. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!